Napisano 22 Maj 200915 l Autor Dzięki za korekty, niektóre rzeczy poprawiłem. Tak naprawdę cały czas pracuję na podkładzie ze zdjęcia i transparencją, czasami jednak coś tam przeoczę ale często też specjalnie zostawiam inaczej. To zdjęcie jest zrobione z dołu, głowa wydaje się więc dużo bardziej odchylona do tyłu więc ja ją trochę zostawiam bardziej normalnie. Ogólnie ta rzeźba ma sporą głowę i myślę że rzeźbiarz zrobił to specjalnie ponieważ stoi ona wysoko i widzi się ją z dołu z dużej perspektywy. Rzeźbiarze korygowali czasami perspektywę robiąc dużą głowę która przez perspektywę wydawała się normalna. Dosyć ciężka sprawa dla skulptera z wyczuciem takich akcji. Dobra dalej trzeba jechać z tematem. Pozdrawiam a tu kościół przed wojną
Napisano 22 Maj 200915 l Autor Bardzo ciekawa fasada tego kościoła. Robisz tylko rzeźby czy całość? tylko rzeźby, to już trzecia jako tako zrobiona najgorzej z tą czwartą zaznaczoną znakiem zapytania, to jest jedyne zdjęcie jej i bardzo mało widać
Napisano 22 Maj 200915 l No teraz widać czemu taką duża głowę mu zrobili:)faktycznie wysoko...A jaka postać na tej ostatniej figurze?Szkoda że całego kościoła nie robisz fajnie by było razem z rzeżbami w 3d zobaczyć... Edytowane 22 Maj 200915 l przez mafida
Napisano 22 Maj 200915 l claude ... tą czwartą zaznaczoną znakiem zapytania, to jest jedyne zdjęcie jej i bardzo mało widać Jeśli wiesz jaka to postać świętego , poszukaj rzeźb-referek takiej postaci wykonanej w tym samym okresie historycznym i postaraj się skomponować jej wygląd-styl z pozostałymi rzeźbami z tej fasady . Edytowane 22 Maj 200915 l przez zeet
Napisano 23 Maj 200915 l Autor Cześc! Próbuje się już drugi dzień dowiedzieć jaki to święty ale moje szefostwo mnie ignoruje i jak ja mam tę robotę skończyć na czas! Tę ostatnią rzeźbę odkładam na jutro. Trochę poprawiłem św Stanisława i popracowałem nad renderem.
Napisano 24 Maj 200915 l Autor Może ktoś mi pomoże!!!! nie wiem jak to powstaje ale na miejscach gdzie łączą się Poly Group mam taki uskok. Na początku myślałem że podczas ukrywania Poly group coś tam przesunąłem i tak to powstało ale teraz nic specjalnego nie robiłem a znowu są takie ząbki. O co chodzi, czy ktoś może mi pomóc! Edit: Po prostu nie wyszafowałem na ostatnim level subdiv, mam nadzieję że się to nie powtórzy, zupełnie nie wiem jak to sie stało Edytowane 24 Maj 200915 l przez claude
Napisano 26 Maj 200915 l O dziwne te zygzaki,nigdy mi się tak nie zrobiło jeszcze...Wygląda jakbyś miał ukrytą maskę i przejechał niechcący brushem po granicy???Sama rzeżba bardzo fajna,szatka przy dole laski glutowata ale chyba nic tam jeszcze nie robiłeś.Ta postać na dole-trochę przesadziłeś chyba z brzuchem-zbyt wypukły jak dla mnie.A i u głównej postaci przydałoby się głębokie wcięcie na granicy między tym płaszczem a szatą-od jego prawej dłoni w kierunku szyji.Ogólnie bardzo fajne i coraz lepsze:)
Napisano 26 Maj 200915 l A nie robiłeś czasem nic move toolem na niskim poziomie z maską albo ukrytą częścią modelu? Mnie raz w takiej sytuacji coś takiego wyszło - o dziwo na wysokim subdiv też.
Napisano 27 Maj 200915 l Autor Właśnie dowiedziałem się że aby można wydrukować było rzeźbę siatka musi być wodoszczelna czyli bez najmniejszej dziury. A moje siatki to są wielkie dziury, czy ktoś może mi pomóc czy jest jakiś sposób na załatanie tej dziury, bez wielkich boleści i tygodni siedzenia. Próbuje użyć retepo ale to strasznie ciężka robota. Jestem naprawdę zdesperowany, niby szczegół a taki problem.
Napisano 27 Maj 200915 l Pokombinuj z funkcją Extract , zamknie ona model -drugą ścianką potem ta drugą ściankę można "wyciągnąć " żeby bryłą była pełna . Edytowane 27 Maj 200915 l przez zeet
Napisano 27 Maj 200915 l ale zaraz.. masz gdzieś tę druga połówkę? Jak tak to połącz je obie za pomocą subtool mastera, wyeksportuj z zbrusha a następnie zaimportuj jeszcze raz do Zbrusha ustawiając w panelu import wartość parametru Weld na maksa. Zbrush powinien ładnie połączyc te wierzchołki. I będziesz miał jeden model bez dziór który mozna dac do wydruku.
Napisano 27 Maj 200915 l Autor zeet - cwaniacki pomysł ale czy to się uda czy nie wyjdzie z tego masakra [ na razie robie retepo więc spróbuje później] Morte - super pomysł ale nie mam tej drugiej połówki bo siatka jest po wcześniejszym retepo dzięki za podpowiedzi co 3 głowy to nie jedna zna ktoś jeszcze jakieś tricky
Napisano 27 Maj 200915 l zeet - cwaniacki pomysł ale czy to się uda czy nie wyjdzie z tego masakra [ na razie robie retepo więc spróbuje później] Jeśli ścianka modelu będzie posiadać grubość to powinno to się już nadawać do druku bez prostowania tej wewnętrznej ścianki , podzielone elementy modelu można drukować osobno a potem to poskładać - posklejać .
Napisano 27 Maj 200915 l Ja to bym wrzucił do maxa na najniższym subdiv,załatał dziurę i project all w zbrushu...
Napisano 27 Maj 200915 l E no jak co, to samo co po retopoligii zrobiłeś żeby przenieść detale na nową topo.
Napisano 27 Maj 200915 l Autor właśnie teraz próbuje zrobić projection po w czasie retepologi i wszystko się kaszani na maxa, już mi ręce opadają
Napisano 27 Maj 200915 l Autor CAŁKIEM kiedy zrobiłem adaptive mash z tego retepo to jakby normale były odwrócone może trzeba zamknąć dokładnie model, bo ciągle nie skończyłem retepo robić
Napisano 27 Maj 200915 l nieskończone zbrushwe retopo lubi się krzaczyć, ale u mnie zwykle oddanie nowego face'a sprawiało ze wszystko było już ok... wiec moze najpierw skończ. A tak wogóle to po co retopo bedziesz animował...? A jak cię drukowanie interesuje to się zobacz te nowe pluginy na pixologic, moze lepiej bedzie ci pokombinowac z decimatem? http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=071265
Napisano 27 Maj 200915 l Czasem lepiej właśnie zrobić adaptive mesh,wrzucić nową topo jako subtoola do podstawowego obiektu i dopiero wtedy zrobić projekcję.Jak normalne się odwróciły to masz w tool/display properities flipa,chociaż jest w display properities to o dziwo wydaje się naprawdę działać;) Tak jak Morte napisał warto spróbować z tym nowym pluginem decimation master.
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor Dałem sobie spokój z Augustynem teraz dopieszczam detale w Stanisława. Może ktoś wie jak skombinować takie ornamenty jakie są na broszy i czapce świętoszka.
Napisano 3 Czerwiec 200915 l no jeśli masz jakieś obrazki na kształt tych to najłatwiej bedzie projection masterem, nie?
Napisano 3 Czerwiec 200915 l Autor nie mam obrazków właśnie, nie mogłem znaleźć, może ten z broszy da się rozprostować i domalować ale z czapki gorzej
Napisano 4 Czerwiec 200915 l Może to nie są jakieś unikatowe symbole, ale np. insygnia biskupa albo coś takiego. Poszukaj symboli i na oko może uda się coś wybrać. To na broszy mi jakoś przypomina symbol oka z promieniami.
Napisano 4 Czerwiec 200915 l http://www.krasne.pl/images_menus_big/135/438ea67f5a66c/biskup_adam1_.JPG nie wiem może się przyda coś niecoś widać ale dalej słabo :/
Napisano 6 Czerwiec 200915 l Autor Ciężko ciężko, nie mogę sobie poradzić ze zrobieniem tej rzeźby idealnie, perspektywa się ciągle zmienia w zależności od obiektów, mam jeszcze dwie gorsze fotki z boków, jak coś przesunę patrząc się na tamte fotki to się robi masakra. Trzeba myśleć o formie 3d jednocześnie dbając o podobieństwo do starych fotek.
Napisano 6 Czerwiec 200915 l nie można oczekiwać ze z jednej foty zrobisz full idealną kopię... a zmieniająca się perspektywea to kolejna bolączką zbrusha,echpowinni coś z tym zrobić, bo wszystko fajnie póki masz jeden model. Sama rzeźba wyglada już bardzo konkretnie, ale klatka piersiowa leżącego cżłowieka ma zdecydowanie zbut duze to wgłebienie na srodku. Za bardzo zasugerowałeśsie fotą na której jakoś to dziwnie wyglada, a pozatym u ciebie jest mocniej zarysowane niz na focie. Pozdrawiam!
Napisano 6 Czerwiec 200915 l Autor Z tą klatką piersiową to nie wiem jak to ugryźć, widać na starej focie mocne zagięcie formy i tak to czytam dodatkowo ta postać to PIOTROWIN, który został wskrzeszony po dwóch latach leżenia w krypcie więc możliwe jest że wygląda trochę nienormalnie. Jeszcze się nad tym zastanowię, a poza tym mam troszkę inny render
Napisano 7 Czerwiec 200915 l Claude dajesz radę :) Może idealna kopia to nie jest ale wyglada bardzo dobrze. Będziesz fasadę pokazywał z bliska? Bo jezeli nie to szczegółami nie ma co się przejmować. Chociaz widzę, że jesteś perfekcjonistą i chcesz wszystko dopracować do końca. To się chwali. Głowy Ci najlepiej wychodzą, nad strojami musisz popracować, żeby wyglądały bardziej naturalnie. Pozdrawiam.
Napisano 7 Czerwiec 200915 l Autor dzięki adam_m stram się dać z sibie na maxa a tu renderki z maxa By Tymbeusz
Napisano 8 Czerwiec 200915 l Autor Może ktoś by mi poradził jakiś fajny shader do Vraya, aby rzeźba przypomniała trochę piaskowiec i jednocześnie było widać ładnie formę i detal a to moje próby By Tymbeusz
Napisano 11 Czerwiec 200915 l Autor Miałem death line w środę i zrobiłem ładniejsze renderki, niestety przełożyli dyskusję o rzeźbach na poniedziałek tak że jeszcze będę może coś poprawiał mój pracodawca narzekał żę niektóre rendery są jakby nie ostre, chyba chodzi o efekt wymydlenia formy po exporcie z zbrusha, jakby w Max'ie stawała się bardziej mdła może ktoś wie o co chodzić i najlepiej exporotwać i renderować rzeźby w maxie a obrazek By Tymbeusz
Napisano 11 Czerwiec 200915 l Jak dla mnie super robota. Napisz co powiedzieli zleceniodawcy bo widać że było z tym masę roboty.
Napisano 11 Czerwiec 200915 l stanisław zdecydowanie najlepiej, ale na panu novello niestety widać ze trochę referencji zabrakło. niemniej super robota!
Napisano 11 Czerwiec 200915 l Mi też Stanisław najbardziej się podoba,Novello najsłabszy ale na zdjęciu widać że w oryginale też nie był za ciekawy-nie miał detali bo na wysokości i tak nikt by ich nie zaóważył.Wymydlenie formy?-może się im GI nie podoba,w zbrushu zawsze będzie inaczej wyglądać....
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Autor lucek91 - dzięki dzisiaj wielkie spotkanie konserwatorów, zobaczymy co o tym powiedzą Morte - tak najgorsze go brak dobrych referencji, niestety trudno mi teraz znaleźć rzeźb podobnych od tych co rzeźbię, a boje się używać mojej chorej wyobraźni Mafida - może jeszcze się czegoś nauczę o renderingu, ale w maxie ogólnie rzeźby wyglądają bardoz bułowto ok na szybko ze słabymi referkami zrobiłem 4 rzeźbę, mam komplet, ale na pewno będę jeszcze poprawiał te dwie ostatnie
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Augustyn i Stanisław bardzo fajni, tam kilka drobnostek by się można czepić ale po co. To ostatnie chyba niedokończone? (Boner) Bo ma jakby za mało fałd w ubraniu, albo zbyt niezdecydowane te fałdy. Poszukałabym zdjęć podobnych figur, jeśli referki są kiepskie. I ma zbyt krótką prawą rękę (z kielichem), i dziwnie trzyma ten kielich.
Napisano 15 Czerwiec 200915 l Autor Tak ostatni, robiłem szybko, bo szefostwo obiecywało więcej informacji o o tej figurze, a w końcu nic nie dali, tak że robiłem tą figurę wczoraj, taki speed aby wypełnić lukę tu galeria wszystkich renderów robiona w bridge, niestety jakoś bridge zepsół AA, ktawędzie są poszarpane http://restorer.pl/renova/ jedyna fotka Izajasza wygląda tak, trudno coś z tym zrobić, trochę wyobraźni....
Napisano 22 Czerwiec 200915 l Autor Poprawiłem retepo i zachowałem detal dzięki funkcji Project all Czasami Project all zrobiło fajną robotę np połączyłem kościół, który był wcześniej osobynym subtoolem. Teraz jest to jedna rzeźba, ogólnie detal wyszedł ok ale w kilku miejscach koło palców wyszła miazga musiałem to skulptowoać od nowa. I tu mam problem, nie potrafię zrobić takich fajnych gładkich równych płaszczyzn jakie się zrobiły po Project All. Może ktoś ma na to jakiś sposób.
Napisano 23 Czerwiec 200915 l Autor brush flatten He he he, jakbym tego nie próbował. brush flatten nie pomaga za bardzo, te powierzchnie są naprawdę super równe, no chyba że są jakieś magiczne ustawienia tego brush'a
Napisano 23 Czerwiec 200915 l wiesz zbrush jednak nie jest normalnym programem do 3d i nie ma tamtakiego klasycznego wygładania- musisz pokombinować z falatten brushem i smooth brushem, ew zmień materiał na niewykrywajacy cavity - jesli mówisz ze powierzchnie sa dosc gladkie to nie bedzie ich widać. ew. dodaj stary mesh kosciółka jako subtool(tak zeby ten stary i nowy były w jednym miejscu i spróbuj zproject brusha.
Napisano 13 Sierpień 200915 l Autor Ok, ciągnę rzeźby dalej.... poradziłemsobie z unwarpem, zrobiłem ślady narzędzi dłut i chropowatość (może więcej może mniej) teraz maluje jakieś ciekawe zabrudzenia ale dopiero zaczynam render z zbrusha I tak dla testu artystyczne ujęcie z dużym Dof'em - w Zbrush'u oczywiście no i PS dof i kontrast By tymbeusz at 2009-08-13 By tymbeusz at 2009-08-13 Edytowane 13 Sierpień 200915 l przez claude
Napisano 14 Sierpień 200915 l Autor Ok, kolejne testy tym razem w Vray'u. Napackałem dużo przebarwień i syfów na teksturze, nie wiem czy nie za dużo. Myślę że terzeba zrobić dużo zabrudzeń w zakamarkach to będzie bardziej realistyczne. Plus myslę o stworzeniu mapek typu specular albo ruffness ale tak naprawdę nigdy się tym aż tak nie bawiłem. komentarze mile widziane By tymbeusz at 2009-08-14 Kolejna próba z mapami, relfect, roughtness i Hglossiness ale nie wyszło to najlepiej, połyskujące elementy jakoś nie pasują do kamienia. Jakie są jeszcze sposoby na większy realizm? By tymbeusz at 2009-08-14 Edytowane 14 Sierpień 200915 l przez claude
Napisano 14 Sierpień 200915 l Trochę za dużo chyba reflecta na tym ostatnim,wygląda prawie jakby był mokry-trzeba by trochę złamać te połyskujące powierzchnie mocniejszym bumpem albo mapką specular.Do zapaćkania szczelin można użyć cavity masking ze zbrusha.Kiedyś był taki fajny plugin digimation quick dirt ale chyba zakończyli wsparcie na maxie 9. Tu jest ładny piaskowiec: http://cudaswiata.files.wordpress.com/2009/01/borghese_gladiator_louvre_ma_527_n1.jpg
Napisano 14 Sierpień 200915 l Mało realistyczny ten materiał piaskowca. Wygląda raczej jakby był z wosku. Ta pseudo patyna też mało realistyczna. Sam model wydaje się ok, chociaż te załamania na materiale za ostre.
Napisano 15 Sierpień 200915 l Autor Mafida - akurat link co mi pokazałeś pokazuje na 90 procent bardzo zabrudzony marmur, poza tym teraz brudzę powoli model z ręki, zobaczymy co z tego wyjdzie _Orion_ - pracuje pracuje nad matriałem, ale nie chcę żeby był zupełnie matowy żęby minimalnie miał bardziej matowe dołki i lekko połyskujące ale nie święcące się wypukłości, załamania na materaile w orginale były jeszcze mocniejsze pozdro nowy test By tymbeusz at 2009-08-15 Edytowane 17 Sierpień 200915 l przez claude
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto