Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Jaras...ty wiesz co :P

nad tą wieżyczka d-cy będę jeszcze musiał posiedzieć..kończyłem ją nad ranem i chyba byłem juz śpiący.... faktycznie nie wygląda dobrze.

Edytowane przez kliment woroszyłow
  • Odpowiedzi 140
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Francuzy coś mają nie-tak z designem. Ten czołg jest jak ich samochody. Niby ładne a dziwolągi. To mówię ja, który jeździ ichnim dziwolągiem.

 

Oni jedzą żaby i ślimaki. To może wiele wyjaśniać. Klimek, na scenę masz już pomysł?

Napisano (edytowane)

Nad scena myślę nieustająco Marku, ale nie wiem czemu, od czasu niedawnej rozmowy wciaż mi się jakieś rowy wymyślają.. a w nich skuleni francuzi :) zafiksowałem się.

Ktos pytał o skale czołgu... ten niemiecki czołgista stojący obok powinien pomóc ;)

073b42f935f8fe2c.jpg

809543eef9b2530c.jpg

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Ciekawe co by o tych rowach powiedział Freud? :P

O czołgu powiem tak: Twój model - ekstremalny, design czołgu - ekskrementalny. Na pewno Twoja robota to majstersztyk! Szykuje się piękna scenka :) Ten czołgista IMO - MISTRZ!!! Dawno nie widziałem tak genialnie wymodelowanych ubrań! Może jakiś tutek co?

Napisano

Czołg jak zwykle odwzorowany w 100 %. Powala (Francuzi pewnie zadzwonią po DTR'ke hyhyhy ). Mundur niemiecki wstawiony dla porównania EXTRA !!!! Kto to wszystko robi. Można by się przyczepić do paru rzeczy w tym mundurze ale przecież to nie temat WIP'a :>

Napisano

Fajnie tylko czemu tak powoli o_O

respekt, ja bym pewnie zrobił ta czystą teksturę i miał dość na cały dzień

Napisano

Eeeeee eeee ilu Was tam siedzi Panie Kliment bo w jednego grafika to już nie uwiężę :P Czołg mnie wbija w ziemię. Pięknie Ci to idzie. Mógłbyś mi coś napisać o procesie teksturowania jak do tego podchodziłeś itp. ? Np. może to tylko wydaje się trudne... jak zrobiłeś że ta farba tak ładnie się łączy na wszystkich częściach czołgu ? Pracujesz na plikach PSD i podpatrujesz efekty w maxie czy jak ? bo nie kumam tego :P Może coś o oświetleniu sceny pod teksturowanie ?

 

Ps. Idę kończyć kabinę pierwszego pilota bo nie mam sił do tego jak ten czołg powstaje. Zbyt elegancko, zbyt łatwo, zbyt szybko ;]

Napisano (edytowane)

Oleksiak - łączy się ładnie bo wanna to jeden mesh, rozłożona siatka całości, więc musi sie dobrze łączyć. Podstawa to dobre mapowanie, może tu nie jest idealne, ale daje rade. Potem malowanie bazy a reszta to juz zabawa w szopie z mieszaniem warstw.

Cos mi sie zdaje że troszke kolory trzeba zdesaturowac i rozjasnić jeszcze.

Edytowane przez kliment woroszyłow
Napisano

Chcesz mi powiedzieć że wszystkie te elementy pomalowane dodałeś do jednego obiektu i później zmapowałeś ? Jeżeli tak to czy taka teksturka nie ma baaardzo dużej rozdziałki ?

 

Co do samego malowania to ja jeszcze poczekam bo to teraz rozumiem nie finalna wersja: mi brakuje jakiś obić, zniszczeń na brzegach czy miejscach gdzie obiekt narażony jest na częste użytkowanie itp. można dodać jeszcze zacieki z korozji.

Napisano

"Wegiel je we wsi... wojna bedzie... psed wojną tys był" hehe

Nie no wypasione - mi juz brakuje slow. No tak niektorzy robia samochody, a inni cos co na skrzyzowaniu mialo by u mnie pierwszenswo :) Czekam dalej na jakas scenke i wiesz... ciekawe co nastepne ;P

Napisano

Dzięki Kliment za odpowiedzi. Ostatnie ujęcie świetne. Jedyne co mnie zastanawia to dlaczego najpierw robisz tekturki na czołg a dopiero potem będziesz tworzył otoczenie i teksturki do otoczenia ? - Chodzi o takie podejście robienia " sceny pod czołg" ?

Napisano

Hmm, będę ględził. :)

Tekstura baza wygląda jak płótno. Imo zupełnie nie ta faktura co trzeba.

http://dic.academic.ru/pictures/wiki/files/67/Char_1935_S_Somua_3.jpg

Tu widać, że nierówności wyglądają jak normalne nierówności powstające na przykład na surowym modelu z gliny. Do tego dochodzą stare warstwy farby niedokładnie starte. Tak to przynajmniej wygląda. Czyli u ciebie bump mniej więcej opowiada dobrą historię, ale diffuse konfabuluje. ;)

Teraz wygląda to trochę tak jakbyś wrzucił czołg do ogromnego pojemnika z metalowymi kulkami, które ten czołg poharatały.

Te "wytarcia" wyglądają jakby jakiś graficiarz obskoczył ci czołg srebrną farbą. ;) Imo niefajny efekt.

Oglądaj jak to modelarze robią. Oni czasem potrafią zrobić niesamowite cuda w niewielkiej skali.

Masz ekstra model, tex też muszą być ekstra. :)

 

EDIT:

Te "blachy" zakrywające koła nie są z tego samego materiału (co mydelniczka), a przynajmniej ich proces produkcji jest diametralnie inny, więc inna faktura, zagięcia itp. :)

Napisano

Moim zdaniem idziesz w złą stronę. Jako same przetarcia farby to efekt świetny bo pamiętam coś podobnego jak kiedyś czyściłem blachę z farby za pomocą szczotki drucianej ale pokaż mi takie coś na czołgu bo aż z ciekawości poszukałem na google i nie widzę. Nawet na chłopski rozum nie mogę wykminić jak niby tak gładkie przejścia w przetarciach mogłyby powstać. Wgniecenia w czołgu, pęknięcia farby czy też jakaś odłupana farba to ok ale takie coś to ja nie wiem... Może w miejscu gdzie żołnierze zjeżdżali po czołgu jak wychodzili z kabiny to tam po jakimś czasie może takie ładne wytarcie mogłoby powstać ale w okolicach tego pik'a to nie sądzę.

 

Ps. Widzę że pisałem posta równocześnie z RA, więc dla sprostowania to post kierowany do Klimenta.

Napisano

U Ciebie wygląda inaczej i jeżeli to jedyna taka Twoja referka z tym efektem to ja bym się wstrzymał bo możliwe że światło robi Ci tylko psikusa podobny kolor masz na kole z przodu od gąsienicy a przecież tam jest błoto - możliwe że to co się tak świeci na stali to jakaś farba albo coś podobnego. Zwróć również uwagę że nigdzie indziej takiego efektu nie da się zaobserwować.

 

Ps. "a czy ja napisałem ze to koniec? :)" przecież wiemy że nie ;)

Napisano
zwracam uwage panów na bok wiezyczki.

wg mnie na boku wiezy jest wytarcie do gołej stali..ale moze sie myle...

Zwróć mistrzu uwagę na kąt padania promieni słonecznych i na przednie koło napędowe - to zwykłe odbicia światła ;)

No a model cód miód :)

Napisano

to co pokazuje należy raczej nazwać "poszukiwaniem", inna rzecz ze podoba mi sie taki efekt "metalicznosci", bo w koncu on jest z metalu ;)

Edit: Houston - brałem to pod uweage też :) z drugiej strony zaraz ktos tu pewnie napisze jak zrobie taki efekt na farbie ze sie za bardzo swieci bo przeciez czołgi powinny byc matowe...co oglądający to inne zapotrzebowanie i upodobania..wszystkim wam nie dogodze to pewne :D

Napisano

Ta "lampka" po prawej to mapowanie "ble" albo teksturki takie rozciągnięte. Jak się skupia uwagę na tym brudzie na blachach z boku po prawej to nie do końca wiadome co to jest.

 

Jak się patrzy na całokształt to mnie już ręce opadają, świetne no. (oprócz lampki ;))

 

Podziwiam. Napisz że co o scenie bo ciekawość mnie zżera ;]

Napisano

Moim zdaniem to powinienes zmienić tą scenkę testową na bardziej zbliżoną do normalnego otoczenia, wydaje mi sie ze przez to te mapki wyglądaj nieciekawie bo czołg stoi na białych palainach i nie ma czego odbijac.

Napisano
Tak przeglądam te strony i postępy i sobie tak myśle...jak on do ch..a to robi!.szacun

 

Siedzi i klika w te guziki ;)

Napisano

Fajne. Nie słuchaj panów co to by go chcieli mieć matowego ;). Jeżeli miałbym się do czegoś przyczepić to do faktury metalu. Na tym zdjęciu co dałeś widać że to bardziej nieregularne, większe miejscami było. Miksowałbym na trzech poziomach noise'a.

 

No i czekam na scenkę terenową.

Napisano

Trudno uwierzyć że Francuzi mogli tak umoczyć w IIWW mając Somua i B1. Piękny czołg i o wiele lepszy od niemieckich. Fajna byłaby scenka z tym czołgiem i rozerwanym PanzerII - bez koloru jak stare zdjęcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności