Napisano 12 Sierpień 200915 l M@Ti napisał: mafida> możesz bez problemu przekonfigurować skróty. Windows > hotkeys Niemniej jednak poczekałbym aż wyjdzie trial Mudboxa 2010 (kwestia dni), bo tam wiele bugów (w tym działanie pędzli [np. Wax]) zostało poprawione. Poruszanie się w viewporcie mudboxa jest zrobione tak samo jak w mayce (wg mnie, jest całkiem wygodnie, bo palucha trzyma się cały czas na alcie i shifcie, a resztę robi manewrującą ręką). Dobra,udało mi się ustawić całą nawigację pod lewy myszy,teraz jeszcze trzeba brushe uczłowieczyć bo te standardowe to trochę sculptowanie w 3d maxie przypominają;)...a może poczekam na triala 2010;P
Napisano 12 Sierpień 200915 l Myślę, że poczekanie na triala 2010 jest dobrym pomysłem, jeśli ktoś się przesiada z ZBrusha.
Napisano 12 Sierpień 200915 l Mysle ze oczekiwanie ze Mudbox bedzie Zbrushem ma tyle sensu co oczekiwanie ze Softimage bedzie Maxem. Nie widzie nic topornego ani niewygodnego w mudboxie, kwestia przyzwyczajenia i innego "czucia" narzedzi. Moze wiec juz wystarczy tej zabawy w piaskownicy (nomen omen)? Chyba ze mozna rozkrecic flejma na calego;)? A jesli ktos uwaza ze Zbrush jest intuicyjny, to ja poprosze zeby przejrzyscie napisal jak sie przy- i odzoomowuje. W mudboxie alt+rmb lub alt+mmb+lmb, a w zbrushu? Edytowane 12 Sierpień 200915 l przez Luki Luki
Napisano 12 Sierpień 200915 l A w Zbrushu wciskasz alt+lmb (gdzies na wolnej przestrzeni poza modelem) po czym puszczasz alt wciaz trzymajac lmb i ruszasz mysza gora dol. Voila. Edytowane 12 Sierpień 200915 l przez Nezumi
Napisano 12 Sierpień 200915 l Wiem, bo znam troche zbrusha, ale porownajmy: Zbrush: wciskasz alt+lmb (gdzies na wolnej przestrzeni poza modelem) po czym puszczasz alt wciaz trzymajac lmb Mudbox: wciskasz alt+rmb lub alt+mmb+lmb Hmm... to puszczanie to rzeczywiscie intuicyjna sprawa. No i wszedzie, ale poza modelem? No tak, bardzo oczywiste. Tu trzymaj i pusc, a tam dalej trzymaj, mhm, swietny pomysl Nie nabijam się z Ciebie Nezumi tylko z tekstu ze zbrush jest taki oczywisty ze dobry dla poczatkujacych. Zupelnie z drugiej strony, to to nie jest jakis dla mnie problem, mozna sie do tego przyzwyczaic i nawet niezauwazac. To jest wlasnie tego kwestia, przyzwyczajenia. Tylko i wylacznie.
Napisano 12 Sierpień 200915 l Cytat Hmm... to puszczanie to rzeczywiscie intuicyjna sprawa. No i wszedzie, ale poza modelem? No tak, bardzo oczywiste. Hmmm... naciskasz nad modelem - sculptujesz, naciskasz poza modelem - obracasz... Widzisz w tym coś skomplikowanego ? A naciśnij i puść to już inna kwestia ;)
Napisano 12 Sierpień 200915 l Kiedyś próbowałem pierwszego mudboxa i po dwóch sekundach mogłem sculptować. Odstraszyła mnie niestety wydajność. Teraz bym sobie chętnie potestował wersję najnowszą ale nawet triala 2009 nie mogę ściągnąć ze strony autodesk bo mi się wywala java przy ekranie po wybraniu wersji 32bit do ściągnięcia :( Znacie jakieś inne źródła gdzie można triala zassać?
Napisano 12 Sierpień 200915 l ej mówcie co chcecie, ale co jak co, Zbrush MA najlepszą nawigację ze wszystkich sculpterów jakie są na rynku. Można jeczeć ze nie jest jak w majce, czy maksie, ale po godzince sculpcenia ja sie w tej nawigacji zakochałem, głownie dlatego ze można o niej po prostu zapomnieć i scupic sie na rzeźbieniu.
Napisano 12 Sierpień 200915 l Ale przecież w Mudzie mozna mieć praktycznie taką samą nawigację jak w Zbrushu. Od tego jest zmiana keyboard shortcuts.
Napisano 12 Sierpień 200915 l Jeden lubi Zbrusha, drugi lubi Mudboxa... Jesli na sile starac sie przekonac jednych czy drugich o tym, ze sa w bledzie to i tak wyniknie z tego flame i nic wiecej. Mudbox z pewnoscia bedzie sie rozwijal i zdobywal rynek - konkurencja tylko podtrzyma poziom obydwu stron. Zeby byc oryginalnym - czekam na.... Photoshopa CS5 :D
Napisano 18 Sierpień 200915 l Jednak nie ma - sorki za wprowadzenie w błąd. Na osłodzenie oczekiwania 2 filmiki z serii what's new: SDK: http://www.pixelcg.com/blog/?p=442 Filters: http://www.pixelcg.com/blog/?p=444
Napisano 18 Sierpień 200915 l Jest już trial Mudboxa 2010 - http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?id=13571415&siteID=123112 Mają u mnie dzień spóźnienia ;)
Napisano 18 Sierpień 200915 l Ok dzięki,właśnie ściągnąlem i instaluje,zobaczymy co tam wymyślili nowego:)
Napisano 18 Sierpień 200915 l No najważniejsze poprawili-wax działa fajnie jak clay w zb,grab też w końcu tak jak powinno,nawet się nie przycina na mojej tandetnej karcie przy 1mln poly.Jak narazie bardzo pozytywne wrażenia:)Go autodesk:P
Napisano 18 Sierpień 200915 l Ja niestety dopiero jutro zrobię crach testy, bo już oczy przestają tolerować promieniowanie LCD ;) Opisujcie wrażenia. Tym razem z chęcią posłucham porównań z ZBrushem, albo 3d Coatem.
Napisano 18 Sierpień 200915 l No dobra - nie wytrzymałem ;) Podoba mi się nowe działanie sculpt i wax.. mniam :) Dry brush też całkiem znośny. Jutro potestuję tą zabawę z importem/eksportem do psd i wypalaniem z róznych leveli.
Napisano 18 Sierpień 200915 l Czy w 2010 są problemy z mirrorem? Nie pobrałem jeszcze i dlatego pytam :P
Napisano 18 Sierpień 200915 l mnie najbardziej interesuje czy w m2010 jest możliwość symetrycznego odbijania częsci modelu - np. połowa jest wysculptowana, druga nie i mirrorujemy jedną na drugą. jak stoi sprawa retopologii? I czy wreszcie można tworzyć własne brushe?
Napisano 18 Sierpień 200915 l a) już wcześniej można było, jeśli rzeźbi się na warstwach ( http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=835836&postcount=10 ) b) retopo dalej brak c) Jest wolne SDK
Napisano 18 Sierpień 200915 l @danilo2: coś takiego można zrobić w mudboxie 2009. Tylko musisz działać na warstwach :) http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=835836#post835836 M@ti mnie wyprzedził :D
Napisano 18 Sierpień 200915 l Ad a) bez warstw nie da się? I jest jakiś sposób żeby odbić geometrię np. wysculptowaną rękę gdzie indziej na modelu? (oczywiście sposób z alphami odpada choćby ze względu na małą głębię oraz rzutowanie głębokości modelu => brak wglębień równoległych do płaszczyzny rzutowania)
Napisano 18 Sierpień 200915 l Jezeli sie pomysli wczesniej, to mozna sculptowac z mirrorem na obu rekach, nawet niesymetrycznych. Nikt chyba raczej nie wchodzi w detal, poki nie zrobi porzadnego base`a. Of cuz mozna duplikowac obiekty, wiec jezeli reka jest osobnym meshem...
Napisano 18 Sierpień 200915 l heh wiem że to sculpter :) Ten opis z ręką to był tylko przykład ... zły przykłąd. :) miałem na myśli np. sculptowanie architektury - wysculptowanie kawałka ściany, a potem odbijanie np. (lepszy przykład) okna w kilku miejscach - i tu czasami też wysiadają alphy ;]
Napisano 18 Sierpień 200915 l Robisz stamp'a czy jak to się w mudbox'ie nazywa. :) Jeden z filmów od M@Ti'ego o tym mówi. Aj, teraz doczytałem, że o otwory okienne z alfą ci chodzi. No to już może być gorzej. Edytowane 18 Sierpień 200915 l przez RA
Napisano 19 Sierpień 200915 l Gdyby ktoś był zainteresowany to SDK jest w folderze Autodesk\Mudbox2010\SDK - enjoy :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto