Skocz do zawartości

Mudbox 2010


Gość User190

Rekomendowane odpowiedzi

mafida> możesz bez problemu przekonfigurować skróty. Windows > hotkeys

Niemniej jednak poczekałbym aż wyjdzie trial Mudboxa 2010 (kwestia dni), bo tam wiele bugów (w tym działanie pędzli [np. Wax]) zostało poprawione. Poruszanie się w viewporcie mudboxa jest zrobione tak samo jak w mayce (wg mnie, jest całkiem wygodnie, bo palucha trzyma się cały czas na alcie i shifcie, a resztę robi manewrującą ręką).

Dobra,udało mi się ustawić całą nawigację pod lewy myszy,teraz jeszcze trzeba brushe uczłowieczyć bo te standardowe to trochę sculptowanie w 3d maxie przypominają;)...a może poczekam na triala 2010;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Mysle ze oczekiwanie ze Mudbox bedzie Zbrushem ma tyle sensu co oczekiwanie ze Softimage bedzie Maxem.

Nie widzie nic topornego ani niewygodnego w mudboxie, kwestia przyzwyczajenia i innego "czucia" narzedzi. Moze wiec juz wystarczy tej zabawy w piaskownicy (nomen omen)? Chyba ze mozna rozkrecic flejma na calego;)?

A jesli ktos uwaza ze Zbrush jest intuicyjny, to ja poprosze zeby przejrzyscie napisal jak sie przy- i odzoomowuje. W mudboxie alt+rmb lub alt+mmb+lmb, a w zbrushu?

Edytowane przez Luki Luki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, bo znam troche zbrusha, ale porownajmy:

Zbrush: wciskasz alt+lmb (gdzies na wolnej przestrzeni poza modelem) po czym puszczasz alt wciaz trzymajac lmb

Mudbox: wciskasz alt+rmb lub alt+mmb+lmb

 

Hmm... to puszczanie to rzeczywiscie intuicyjna sprawa. No i wszedzie, ale poza modelem? No tak, bardzo oczywiste. Tu trzymaj i pusc, a tam dalej trzymaj, mhm, swietny pomysl

Nie nabijam się z Ciebie Nezumi tylko z tekstu ze zbrush jest taki oczywisty ze dobry dla poczatkujacych.

Zupelnie z drugiej strony, to to nie jest jakis dla mnie problem, mozna sie do tego przyzwyczaic i nawet niezauwazac. To jest wlasnie tego kwestia, przyzwyczajenia. Tylko i wylacznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... to puszczanie to rzeczywiscie intuicyjna sprawa. No i wszedzie, ale poza modelem? No tak, bardzo oczywiste.

Hmmm... naciskasz nad modelem - sculptujesz, naciskasz poza modelem - obracasz... Widzisz w tym coś skomplikowanego ?

 

A naciśnij i puść to już inna kwestia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś próbowałem pierwszego mudboxa i po dwóch sekundach mogłem sculptować. Odstraszyła mnie niestety wydajność. Teraz bym sobie chętnie potestował wersję najnowszą ale nawet triala 2009 nie mogę ściągnąć ze strony autodesk bo mi się wywala java przy ekranie po wybraniu wersji 32bit do ściągnięcia :(

Znacie jakieś inne źródła gdzie można triala zassać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ej mówcie co chcecie, ale co jak co, Zbrush MA najlepszą nawigację ze wszystkich sculpterów jakie są na rynku.

 

Można jeczeć ze nie jest jak w majce, czy maksie, ale po godzince sculpcenia ja sie w tej nawigacji zakochałem, głownie dlatego ze można o niej po prostu zapomnieć i scupic sie na rzeźbieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden lubi Zbrusha, drugi lubi Mudboxa... Jesli na sile starac sie przekonac jednych czy drugich o tym, ze sa w bledzie to i tak wyniknie z tego flame i nic wiecej. Mudbox z pewnoscia bedzie sie rozwijal i zdobywal rynek - konkurencja tylko podtrzyma poziom obydwu stron.

 

Zeby byc oryginalnym - czekam na.... Photoshopa CS5 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja niestety dopiero jutro zrobię crach testy, bo już oczy przestają tolerować promieniowanie LCD ;) Opisujcie wrażenia. Tym razem z chęcią posłucham porównań z ZBrushem, albo 3d Coatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra - nie wytrzymałem ;) Podoba mi się nowe działanie sculpt i wax.. mniam :) Dry brush też całkiem znośny. Jutro potestuję tą zabawę z importem/eksportem do psd i wypalaniem z róznych leveli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie najbardziej interesuje czy w m2010 jest możliwość symetrycznego odbijania częsci modelu - np. połowa jest wysculptowana, druga nie i mirrorujemy jedną na drugą.

jak stoi sprawa retopologii? I czy wreszcie można tworzyć własne brushe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad a) bez warstw nie da się? I jest jakiś sposób żeby odbić geometrię np. wysculptowaną rękę gdzie indziej na modelu? (oczywiście sposób z alphami odpada choćby ze względu na małą głębię oraz rzutowanie głębokości modelu => brak wglębień równoległych do płaszczyzny rzutowania)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh wiem że to sculpter :) Ten opis z ręką to był tylko przykład ... zły przykłąd. :) miałem na myśli np. sculptowanie architektury - wysculptowanie kawałka ściany, a potem odbijanie np. (lepszy przykład) okna w kilku miejscach - i tu czasami też wysiadają alphy ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz stamp'a czy jak to się w mudbox'ie nazywa. :)

Jeden z filmów od M@Ti'ego o tym mówi.

 

Aj, teraz doczytałem, że o otwory okienne z alfą ci chodzi. No to już może być gorzej.

Edytowane przez RA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności