Skocz do zawartości

Mudbox 2010


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
mafida> możesz bez problemu przekonfigurować skróty. Windows > hotkeys

Niemniej jednak poczekałbym aż wyjdzie trial Mudboxa 2010 (kwestia dni), bo tam wiele bugów (w tym działanie pędzli [np. Wax]) zostało poprawione. Poruszanie się w viewporcie mudboxa jest zrobione tak samo jak w mayce (wg mnie, jest całkiem wygodnie, bo palucha trzyma się cały czas na alcie i shifcie, a resztę robi manewrującą ręką).

Dobra,udało mi się ustawić całą nawigację pod lewy myszy,teraz jeszcze trzeba brushe uczłowieczyć bo te standardowe to trochę sculptowanie w 3d maxie przypominają;)...a może poczekam na triala 2010;P

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Myślę, że poczekanie na triala 2010 jest dobrym pomysłem, jeśli ktoś się przesiada z ZBrusha.

Napisano (edytowane)

Mysle ze oczekiwanie ze Mudbox bedzie Zbrushem ma tyle sensu co oczekiwanie ze Softimage bedzie Maxem.

Nie widzie nic topornego ani niewygodnego w mudboxie, kwestia przyzwyczajenia i innego "czucia" narzedzi. Moze wiec juz wystarczy tej zabawy w piaskownicy (nomen omen)? Chyba ze mozna rozkrecic flejma na calego;)?

A jesli ktos uwaza ze Zbrush jest intuicyjny, to ja poprosze zeby przejrzyscie napisal jak sie przy- i odzoomowuje. W mudboxie alt+rmb lub alt+mmb+lmb, a w zbrushu?

Edytowane przez Luki Luki
Napisano (edytowane)

A w Zbrushu wciskasz alt+lmb (gdzies na wolnej przestrzeni poza modelem) po czym puszczasz alt wciaz trzymajac lmb i ruszasz mysza gora dol. Voila.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Wiem, bo znam troche zbrusha, ale porownajmy:

Zbrush: wciskasz alt+lmb (gdzies na wolnej przestrzeni poza modelem) po czym puszczasz alt wciaz trzymajac lmb

Mudbox: wciskasz alt+rmb lub alt+mmb+lmb

 

Hmm... to puszczanie to rzeczywiscie intuicyjna sprawa. No i wszedzie, ale poza modelem? No tak, bardzo oczywiste. Tu trzymaj i pusc, a tam dalej trzymaj, mhm, swietny pomysl

Nie nabijam się z Ciebie Nezumi tylko z tekstu ze zbrush jest taki oczywisty ze dobry dla poczatkujacych.

Zupelnie z drugiej strony, to to nie jest jakis dla mnie problem, mozna sie do tego przyzwyczaic i nawet niezauwazac. To jest wlasnie tego kwestia, przyzwyczajenia. Tylko i wylacznie.

Napisano
Hmm... to puszczanie to rzeczywiscie intuicyjna sprawa. No i wszedzie, ale poza modelem? No tak, bardzo oczywiste.

Hmmm... naciskasz nad modelem - sculptujesz, naciskasz poza modelem - obracasz... Widzisz w tym coś skomplikowanego ?

 

A naciśnij i puść to już inna kwestia ;)

Napisano

Kiedyś próbowałem pierwszego mudboxa i po dwóch sekundach mogłem sculptować. Odstraszyła mnie niestety wydajność. Teraz bym sobie chętnie potestował wersję najnowszą ale nawet triala 2009 nie mogę ściągnąć ze strony autodesk bo mi się wywala java przy ekranie po wybraniu wersji 32bit do ściągnięcia :(

Znacie jakieś inne źródła gdzie można triala zassać?

Napisano

Poczekajcie do 2010, bo warto - jak będzie trial to zatrąbię ;)

Napisano

ej mówcie co chcecie, ale co jak co, Zbrush MA najlepszą nawigację ze wszystkich sculpterów jakie są na rynku.

 

Można jeczeć ze nie jest jak w majce, czy maksie, ale po godzince sculpcenia ja sie w tej nawigacji zakochałem, głownie dlatego ze można o niej po prostu zapomnieć i scupic sie na rzeźbieniu.

Napisano

Jeden lubi Zbrusha, drugi lubi Mudboxa... Jesli na sile starac sie przekonac jednych czy drugich o tym, ze sa w bledzie to i tak wyniknie z tego flame i nic wiecej. Mudbox z pewnoscia bedzie sie rozwijal i zdobywal rynek - konkurencja tylko podtrzyma poziom obydwu stron.

 

Zeby byc oryginalnym - czekam na.... Photoshopa CS5 :D

Napisano

Wersja dla ogółu najprawdopodobniej będzie jutro.

Napisano

łohoho, też moze wieczór sobie zarezerwuję:)

Napisano

No najważniejsze poprawili-wax działa fajnie jak clay w zb,grab też w końcu tak jak powinno,nawet się nie przycina na mojej tandetnej karcie przy 1mln poly.Jak narazie bardzo pozytywne wrażenia:)Go autodesk:P

Napisano

Ja niestety dopiero jutro zrobię crach testy, bo już oczy przestają tolerować promieniowanie LCD ;) Opisujcie wrażenia. Tym razem z chęcią posłucham porównań z ZBrushem, albo 3d Coatem.

Napisano

No dobra - nie wytrzymałem ;) Podoba mi się nowe działanie sculpt i wax.. mniam :) Dry brush też całkiem znośny. Jutro potestuję tą zabawę z importem/eksportem do psd i wypalaniem z róznych leveli.

Napisano

mnie najbardziej interesuje czy w m2010 jest możliwość symetrycznego odbijania częsci modelu - np. połowa jest wysculptowana, druga nie i mirrorujemy jedną na drugą.

jak stoi sprawa retopologii? I czy wreszcie można tworzyć własne brushe?

Napisano

Ad a) bez warstw nie da się? I jest jakiś sposób żeby odbić geometrię np. wysculptowaną rękę gdzie indziej na modelu? (oczywiście sposób z alphami odpada choćby ze względu na małą głębię oraz rzutowanie głębokości modelu => brak wglębień równoległych do płaszczyzny rzutowania)

Napisano

Jezeli sie pomysli wczesniej, to mozna sculptowac z mirrorem na obu rekach, nawet niesymetrycznych. Nikt chyba raczej nie wchodzi w detal, poki nie zrobi porzadnego base`a.

 

Of cuz mozna duplikowac obiekty, wiec jezeli reka jest osobnym meshem...

Napisano

ad a) nope - mudbox to sculpter. Tylko sculpter.

Napisano

heh wiem że to sculpter :) Ten opis z ręką to był tylko przykład ... zły przykłąd. :) miałem na myśli np. sculptowanie architektury - wysculptowanie kawałka ściany, a potem odbijanie np. (lepszy przykład) okna w kilku miejscach - i tu czasami też wysiadają alphy ;]

Napisano (edytowane)

Robisz stamp'a czy jak to się w mudbox'ie nazywa. :)

Jeden z filmów od M@Ti'ego o tym mówi.

 

Aj, teraz doczytałem, że o otwory okienne z alfą ci chodzi. No to już może być gorzej.

Edytowane przez RA
Napisano

Gdyby ktoś był zainteresowany to SDK jest w folderze Autodesk\Mudbox2010\SDK - enjoy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności