jefim Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 http://www.adobe.com/technology/graphics/patchmatch.html
blinq Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Ossstro. Tylko obawiam się, że przy takim tempie wymyślania niesamowitych algorytmów staniemy się już niedługo zbędni.... Po co zatrudniać grafika skoro program sam wszystko zrobi? ;)
biglebowsky Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Spokojnie, i w szopie i w ilustratorze CS4 jest masa z zaprezentowanych rzeczy. Ile razy ich używaliście :)?
SYmek Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Co roku publikuje się pewnie koło tuzina podobnych ciekawostek. Całe szczęście, że ktoś je zaczął w końcu implementować...
Nezumi Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 (edytowane) biglebowski - oswiec mnie prosze, bo uzywam photoshopa CS4 na codzien, ktore z tych zaprezentowanych algorytmow sa w photoshopie. Rekompozycji automatycznej brak. Inpainting? Chyba nie masz na mysli patch toola ktory wykona zblurowana plame jesli tylko zblizysz sie do krawedzi zdjecia lub cos bedzie o duzym kontrascie. Image retargeting - jest jako content aware scale. Chronienie obszarow jest conajmniej dupowate (dziala ok, ale uciazliwe jest to rozwiazanie z alfa) a zaznaczenia obszaru do skasowania podczas zmiany rozmiaru - niemozliwe (chyba ze probowac chronic wszystko poza tym obszarem ale to polsrodek). Ta rekonstrukcja ruin pokazana na filmiku - oj zdradz mi co to za narzedzi uzywasz zeby osiagnac taki efekt w takim czasie. Reshuffling - przyklady na filmiku miazdza i NIE MA zadnego narzedzia dajacego taki efekt w takim czasie. Wszystkie te efekty mozna osiagnac znacznie wiekszym nakladem sil i srodkow ale to nie byla prezentacja odkrywania Ameryki tylko optymalizacji algorytmow. Edytowane 23 Wrzesień 2009 przez Nezumi
CzAk1 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Wygląda na to, że wsiorbali parę ciekawych, płatnych pluginów, albo na ich podstawie dodali własne algorytmy. Tak czy siak wygląda to bardzo przydatnie dla matePaintystów, ludzi od retuszu i fotomontażu, itp. W sumie to chyba powinno być w AfterEffect'cie :)
kozioo Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Wow. Niezbyt wiem do czego mógłbym to wykorzystać, ale mimo wszystko - wow!
biglebowsky Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Nezumi, zrelaksuja się i nie pij tyle kawy: Vignette Correction Extended depth-of-field Content-Preserving Projections for Wide-Angle Images GIL project Auto-blend layers Efficient gradient domain compositing Panoramic image stitching PatchMatch to rozwinięty Photomerge - > Photoshop elemnets A po za tym to Adobiemu jakoś za bardzo nie ufam, dużo obiecują a potem dają gigabajty wieszającego się, zabagowanego kloca :)
Marduk Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Mnie szczena nie odpadła... jakoś sceptycznie podchodzę do rozwiązań, które wykonują prace automatycznie (choć wiem, że czasem się przydają)
grizleyd Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 (edytowane) Wygląda na to, że wsiorbali parę ciekawych, płatnych pluginów, albo na ich podstawie dodali własne algorytmy. Tak czy siak wygląda to bardzo przydatnie dla matePaintystów, ludzi od retuszu i fotomontażu, itp. W sumie to chyba powinno być w AfterEffect'cie :) a do czego jest ps ? :) uprzedzę ze do malowania to raczej painter i temu podobne , ps. to do fotomontażu retuszu w połączeniu z matlabem i do bardziej zaawansowanych rzeczy Mnie tam sie podoba ten Video puppetry http://www.adobe.com/technology/graphics/video_puppetry_a_performative_interface_for_cutout_animation.html Edytowane 23 Wrzesień 2009 przez grizleyd
CzAk1 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 (edytowane) PS jest do wszystkiego ;> (Tylko nie do wektorów...). A to było stwierdzenie moje, że pluginy przydatne do zabaw z fotografiami itp. To innych zajęć to może się nie przydać... To całe puppetry mam nadzieję, ze coś z tego skapnie też do Flasha. Interesujący jest też...: http://www.adobe.com/technology/graphics/stylized_vector_art_from_3d_models_with_region_support.html Co do tych wszystkich sceptycznych komentarzy...to pomyślałem sobie jak ludzie reagowali gdy w podajrze 94 roku wprowadzili warstwy...:) "Nie...to się nikomu nie przyda..." btw...zapowiadali coś w tamtym roku chyba o wprowadzeniu możliwości ciągnięcia dodatkowej mocy obliczeniowej bezpośrednio z karty graficznej...czy coś...o_O (nie pamiętam dokładnie) Edytowane 23 Wrzesień 2009 przez CzAk1
biglebowsky Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 grizleyd Szop jest dokładnie do tego do czego zechcą go używać ludzie. Jest więc do mattepaintów i do malowania. Swoją drogą to mattepaintig obecnie jest bliższy fotomontażowi niż malarstwu. Co do sceptycyzmu. PatchMatch naprawdę może być użyteczny. Tylko wolę wypróbować zanim się pozachwycam. Może się okazać że będzie przydatny ale dopiero po stercie poprawek w którejś tam wersji - jest tak nader często. Tak naprawdę wiele nie pokazano, do szybkiego szkicu wydaje się świetny a w szczególe widać że sporo trzeba po tym poprawiać, zdaje się też że obiekt przesuwany musi być na w miarę jednolitym tle, więc użyteczność wyjdzie w praniu.
Nezumi Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Nezumi, zrelaksuja się i nie pij tyle kawy: E tam kawy... Odcinek Sons of Anarchy mi sie o 4 nad ranem sciagal powoli jak krew z nosa to i nerwy nie te. Ale tez mi nie pomagasz jak wypisujesz takie glup.... khmmm... rzeczy Vignette Correction Extended depth-of-field Content-Preserving Projections for Wide-Angle Images GIL project Auto-blend layers Efficient gradient domain compositing Panoramic image stitching PatchMatch to rozwinięty Photomerge - > Photoshop elemnets Skad to wygooglowales :D Wiekszosc z tego (DoF, winiety, panoramy...) ma wspolnego tyle z tym co zaprezentowali, co nasz prezydent z koszykarzem. Ale pomine juz funkcjonalnosci - taki blend layers teraz na duzych zdjeciach zajmuje okolo kwadryliona razy dluzej niz to co prezentowali na filmiku... Co to do licha jest GIL project?.. :/ A po za tym to Adobiemu jakoś za bardzo nie ufam, dużo obiecują a potem dają gigabajty wieszającego się, zabagowanego kloca :) Jakbym powiedzial doslownie co o tym mysle to bym dostal bana na IP a przeklinalbym w conajmniej 3 jezykach. Shop w wersjach CS3 i CS4 dostaje zauwazalnego kopa i smiga jak szalony z wersji na wersje lepiej. Codziennie - czy chce czy nie slecze nad shopkiem po kilka godzin - nie pamietam kiedy mi sie zawiesil (poza momentami jak chcialem skleic panorame prawie 1:1 ale i tak stawialbym na to ze to po prostu komp sie zakrztusil i jakbym wrocil po tygodniu to by bylo cacy :P). Opowiadasz bzdury, mosci panie. Cisnienie mi skoczylo a nie pijam kawy... damnit... ;)
adek Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 No nie wiem czy tytuł nie jest mylący. Nie wiadomo czy ten algorytm pojawi się w CS5. Przynajmniej nie doczytałem. Nie zauważyłem? Calkiem mozliwe, ale nie wiadomo czy na przyklad te algorytmy nie pojawia sie pozniej. Widac, ze Adobe bierze udzial w badaniach i finansuje prace nad tymi algorytmami razem z naukowcami z uniwersytetu. Ja tam sie ciesze. Bardzo fajnne algorytmy.
biglebowsky Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Łoraju, Nezumi, ty ciągle o jednym a ja o całości tego co Adobe Technologies oferuje. Wszystko tam jest napisane, tak jak nigdzie nie jest napisane że PatchMatch stanie się częścią CS5. Poczytaj. Ja robię na XP 64 i tu Adobe pokazało profesjonalizm pełną gębą, zapominając o wsparciu OGL dla CS4, a bez tego jest to aplikacja bezużyteczna. Jeśli o implementacje chodzi to imo dla przykładu content aware scaling jest zaimplementowany zwyczajnie słabo i lepsze efekty dają niektóre darmowe implementacje dostępne przez www.
Pierzak Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Przydatne narzedzia.. dla osob ktorym takie narzedzia sa przydatne. :)
Kirian Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Big tez mam xp64 at work+ Cs4 i jest taka nieoficjalna latka na necie co brak wsparcia dla OpenGL poprawia:) polecam
Nezumi Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 biglebowsky - a bo ja jestem funboyem photoshopa :D Content aware scale to faktycznie tak zwalona sprawa w cs4 ze az sie zdziwilem kiedy to sprawdzalem. Do dzis mam na dysku jakis free, nierozwijany juz programik ktory moze wiecej. Co do xp64 to sie nie wypowiem bo vistuje a mam zamiar siodemkowac niebawem. Peace.
Loopik Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Bardzo dobrze, że powstają takie rzeczy, przynajmniej coś robią. Fakt, faktem trzeba przyznać rację Bigleb... nie wiadomo czy w praktyce będzie to działać tak (jak na filmiku), że nie będą wymagane poprawki albo środki uspokajające ;)
SBT77 Napisano 23 Wrzesień 2009 Napisano 23 Wrzesień 2009 Pierwsza reakcja: "OMG !" Druga reakcja: "... zaraz, może te foty są tak podobierane żeby były idealnymi przykładami, trzeba poczekać na testy w prawdziwej pracy i z realnymi problemami..." Trzecia reakcja: "...owszem, fajnie to wygląda, ale mi i tak coś takiego raczej nie byłoby do niczego potrzebne..." Czwarta reakcja: "Czekam na Gimpa 2.8" :D
Double_G Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 Czy algorytmy te zobaczymy już w CS5? Tego nie wiemy na 100% http://cs5.org/?p=147 tutaj piszą, że to ma być już w w CS5. I mam nadzieję, że będzie :D
ttaaddeekk Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 manager adobe jedzie na siggrapha i wykupuje wszystkie patenty ;) http://www.adobe.com/technology/graphics/content_preserving_warps_for_video_stabilization.html to tez ciekawe, zwłaszcza jak się robią te psychodeliczne artefakty
biglebowsky Napisano 24 Wrzesień 2009 Napisano 24 Wrzesień 2009 @Kirian, dzięki, działa. @Nezumi, byłem funboyem ale mi przeszło kilka ładnych wersji temu.
norden Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 narzędzia zaprezentowane mogą się czasem okazać zbawieniem przed spędzeniem ok godziny nad pewnymi rekonstrukcjami. Wydaje mi sie jednak że moze to często jednak nie działać w czasie pracy nad najróznorodniejszymi medami jak to bywa w pracy ofkoz i źle by było zakładac np. na planie ze niektóre rzeczy da sie opędzić w ten sposób więc przy braniu pod uwagę tego typu narzędzi przez supervisorów raczej bym uważał i stosował tradycyjne znane metody na wykonywanie efektów postprodukcyjnych. Zaprezentowane narzędzia są wg mnie pomocą jednakże nie polecałbym opierania na nich pracy
norden Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 a do matte paintingu to sie niestety nie nadaje ; ] wg mnie tam niezbedna jest nieco wieksza kontrola samego mózgu ; ). Dobry matte painter jest jak te pluginy razem wzięta a nawet więcej i potrafi szybciej podane rzeczy opędzić
CzAk1 Napisano 29 Wrzesień 2009 Napisano 29 Wrzesień 2009 Site: http://cs5.org/ I tam różne takie...i troche o ficzersach. Możno sobie lookać...pozdro 600
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się