Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W serwisie ProVideo Coalition pojawił się artykuł w którym opisane są przyszłe plany dotyczące takiego oprogramowania jak After Effects oraz Premiere. Nowe wersje tych programów mają być dostępne tylko w wersjach na procesory 64-bitowe. W artykule wyjaśnione zostało dlaczego.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=850

 

 

  • Odpowiedzi 24
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Wszystko powinno juz byc tylko 64bitowe. Pokazcie mi jakikolwiek nowy procek ktory nie jest 64bitowy. I nie jest tak od wczoraj - ta sytuacja trwa juz sporo czasu. Nie wiem po co oglada sie za siebie. MS cos tam juz pracuje nad obsluga 128 bitow w nastepnych windach. A ci co placza, ze maja jeszcze stare maszynki czy tam nie chca nowych systemow czy jeszcze jakies glupoty - i tak sa w mniejszosci i zawsze znajda jakis powod do placzu.

Napisano
MS cos tam juz pracuje nad obsluga 128 bitow w nastepnych windach.

 

Hehe... chyba czytaliśmy te same "plotki". Faktycznie gdzieś ostatnio przeczytałem, że to ma być w roku 2012, ale oczywiście to fake :)

 

Nie zmienia to jednak faktu, że 64 to już standard, tym bardziej nikogo to myślę nie dziwi przy sofcie raczej profesjonalnym, nie domowym.

Napisano

No ja się nie zdziwiłem, tym bardziej że sam mam, na reszcie, 64 bitowy procek xD, w końcu, dzizys.

 

PS. Na 100% Nezumi wziął tą plotę z dobreprogramy.pl, ale po jakich portalach się Adek włóczysz to nie wiem, nie wstyd ci?

Napisano

racja n-pigeon, jak siegam pamiecia to na DP to przeczytalem :D Mimo wszytko nie sadze zeby to bylo klamstwo/fake/whatever. W koncu linuks obsluguje juz USB3 pomimo ze urzadzen na to niet :D

Napisano

Hehe z tego co ja pamiętam, to, to dotyczyło windy 8 ewentualnie 9 :) sam nie wiem czy to prawda, nie słyszałem by pracowano nad nową architekturą xD, USB 3.0 przynajmniej ma specyfikacje i prototypy, a na początku 2010 ma wyjść pierwszy dysk SSD na USB 3.0.

 

Robi się off top. xD (ale przecie i tak wszyscy kochamy off-topy :D )

Na razie zajmijmy się tym co mamy :P

Napisano

Ciekawe tylko czy zapowiedzi zostaną zapowiedziami, czy w końcu coś zrobią (przypominam, że już przy CS4 szumnie zapowiadano wersje x64, a dostaliśmy tylko PS'a w tej architekturze)

Napisano

Szybciej działają i nie wiem czy to też związane z aplikacjami ale przykładowo 32 bitowe systemy operacyjne obsłużą ci tyko do 2,9 GB ramu.

 

Przykładowo na 32 bit Blendku renderowała mi się pewna scenka 13 sec na 64 bitowym 4 sec mniej.

Napisano

64 bity jak na razie nic nie dają :/ Niestety, ale większość aplikacji, które szczycą się znaczkiem x64 są tylko przepuszczone przez kompilator z obsługą 64 bitowego adresowania. Dorzucić można jeszcze obługę większych plików, ale na tym się na razie kończy. Wykorzystanie pełnego potencjału nastąpi dopiero jak w jeden cykl i jeden rozkaz przekaże się kilka rzeczy na raz, a nie dokłada się zera na początku. Ważniejszą i bardziej pożądaną funkcjonalnością powinno być zrównoleglenie wykonywania operacji na kilku rdzeniach. Wchodzimy w erę, gdzie 4 rdzenie to standard, a aplikacje dalej tworzone są na jeden procesor/rdzeń. Oczywiście nie jest prostą sprawą napisać taki algorytm. który rzucał by zadania na kilka rdzeni i każdy nie blokowałby się, czyli nie bał zależny od wykonania operacji na innym rdzeniu.

 

Trochę mało optymistycznie, ale może tak za 4-5 lat będzie już lepiej.

Napisano

kumien - pozwolisz na male porownanie?

Ty mowisz: 64 bity jak na razie nic nie dają :/

 

Adobe mowi:

- You’ll see up to 200% performance gains on CS4 Production Premium immediately

- better performance and large project stability

- HD workflows using CS4 Production Premium on a 64-bit system with 16GB RAM are 50% to 200% faster than they would be on a 32-bit system with 4GB of RAM.

- Because of the dramatically superior performance native 64-bit OS support delivers, the CS4 releases are the last versions that will support 32-bit operating systems.

 

Wyglada na to, ze wedlug ciebie Adobe to banda amatorow, ktora podjela bezsensowna decyzje a na dodatek klamie no bo mowi o jakims przyspieszeniu skoro to nic nie daje, prawda?

 

Na 64 bitowym Photoshopie CS4 pracuje mi sie O NIEBO szybciej i wygodniej niz na jego 32 bitowym poprzedniku bez wzgledu na to co niektorym sie dzieje (ze cs4 im spowalnia, ze to, ze tamto, ze siamto :P). Nie robie zadnych testow z sekundnikiem w reku ale wyczuwalnie mi smiga wszystko duzo szybciej a praca na wiekszych formatach (powiedzmy 8mx4m) przestala byc uciazliwa. Jak wiec czytam ze to "nic nie daje" to mnie mowiac wprost krew zalewa.

Napisano (edytowane)

Marketing czyni cuda.

HD workflows using CS4 Production Premium on a 64-bit system with 16GB RAM are 50% to 200% faster than they would be on a 32-bit system with 4GB of RAM.

Czysty przykład papki marketingowej. Podzielmy te 16 GB / 2 (dwa razy dłuższy adres, więc aby szanse były wyrównane). Wychodzi, że mając 4 GB i dokładając kolejne 4 GB z równoczesnym przejściem na x64 otrzymujemy od 50-200% szybszy odczyt danych z dysku. Ciekawi mnie tylko dlaczego nie przedstawili danych dla CS4 32bity z 8 GB Ramu. Prawdopodobnie 64 bity będą miały wzrost o maks. 5 %. I to dzięki systemowi x64 + CS4 x64. Zmniejsza się ilość zmiany adresów wirtualnych na fizyczne.

 

better performance and large project stability

Tak jak wyżej już napisałem. Pamięta wszystkie adresy wirtualne do pliku i nie trzeba tworzyć zabaw z funkcjami hashujacymi i zrzucanie czesci adresow na dysk. Praktycznie jesteśmy w stanie 2^28 B zaadresować bez problemów. Później się kończy pula (stąd system 32 bitowy widzi tylko 3,5 GB). Podobne ograniczenia są do plików, ale tutaj z pomocą przychodzi system operacyjny, który jest stanie rozszerzyć zakres. Oczywiście jest to czasochłonne i czasami mogą występować z tym problemy.

 

You’ll see up to 200% performance gains on CS4 Production Premium immediately

Adobe podało w jakich warunkach przeprowadzało testy i do czego się one odnosiły?

 

Nie umniejszam zasług developerów Adobe. Sam piszę programy i wiem jakie są z tym problemy, ale niestety jeśli chodzi o szybkość interfejsu i stabilność to CS4 ma regresję. Sam soft chociaż zamknięty jest nieźle dziurawy (Adobe Reader i Flash player). Każdy narzeka na MS jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a tu mamy przykład beztroski. Adobe jest monopolistą i wychodzi z założenia, że nie musi się tak starać.

Edytowane przez kumien
Napisano

Pewnie masz racje. Ach to glupie, monopolistyczne Adobe... Tak mnie omotali tym swoim marketingiem, ze... az mi program szybciej chodzi. Ale dzieki temu, ze mi wytlumaczyles nie dam sie juz zwiesc tym korporacyjnym szujom. Dzieki. Ide sciagac GIMPa.

Napisano

cytat:"Ciekawi mnie tylko dlaczego nie przedstawili danych dla CS4 32bity z 8 GB Ramu." To proste, 32 bity w systemie to max 3,2 GB ram max. do dyspozycji. Dla aplikacji 23 bit w środowisku 64 BIT to w sumie żadnej różnicy się nie odczuje.

Napisano (edytowane)

ja zauważyłem na PS CS4 róznice między x32 a x64 przy pracy na dużych plikach (powyżej 8000px, głębia koloru 32bit). Wszystkie operacje na takim pliku graficznym przebiegają szybciej. Samo otwarcie takiego pliku jest również szybsze.

Szkoda tylko że na 64-bitowej wersji Photoshopa nie chodzą pluginy z x32.

Edytowane przez SWRSC
Napisano

Te plusy od Adobe podkleja razem z plusami systemu 64 bitowego. Tak jak kumien pisze, lepsza stabilnosc i szybkosc plynie raczej z obslugi wiekszej ilosci ramu + porownujac 3GB w 32bitach do 16GB w 64.

Mnie ciekawi czy specyfikacja programu sie jakos zmienia. Wiadomo Max ma jakies zalozenia, nie pociagnie sceny z wieksza liczba trojkatow niz xx milionow, czy nie zaimportuje takiego pliku. Podobnie chyba z Adobe. Od pewnej granicy zaczna swirowac.

Napisano

Muddy

Wszystko ma jakies ograniczenia - czy to beda 32 bity, 64 czy 128 i wiecej. Na 64 bitach mozesz obsluzyc wiecej pamieci wiec i mozliwosci programu rosna. Nie sadze zeby byly jakies ograniczenia co do np ilosci pixeli, a jesli nawet sa to beda rosly wraz z mozliwosciami sprzetu. Nie ma tu co dywagowac - technologia 64 bitowa jest bezapelacyjnie lepsza. Rosna mozliwosci programow, rosnie tez pamieciozernosc - bezsensem jest ogladanie sie za siebie i twierdzenie ze "32 bity wystarcza". Nie wystarcza. Podobnie jak nie wystarcza 64 i pozniej 128. Technologia bedzie sie rozwijac i za kilkanascie lat bedziemy sie smiac z 32 bitow tak jak dzis mozemy sie posmiac z 8 bitowcow. No, chyba, ze ktos oczekujei, ze swiat sie nagle zatrzyma bo "jemu wystarczy jeszcze na dlugo XP 32 bitowy" :D

Napisano

Nezumi ja nie neguję tego, że Adobe wydaje 64 bity. To jest krok w przód i nie ma do tego żadnych wątpliwości. Chodzi mi o to, że jeśli napiszą x64 to nie musi to być już aplikacja 64-bitowa. Dopóki nie porzuci się 32 bitów na stałe, to nie ma szans na rozwój z prawdziwego zdarzenia. Nie wierzę, aby bawili się w dwie gałęzie rozwoju.

 

PS. Nie ściągaj GIMPa, bo ten program nie jest wcale dobry :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności