adek Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 W serwisie ProVideo Coalition pojawił się artykuł w którym opisane są przyszłe plany dotyczące takiego oprogramowania jak After Effects oraz Premiere. Nowe wersje tych programów mają być dostępne tylko w wersjach na procesory 64-bitowe. W artykule wyjaśnione zostało dlaczego. Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=850
Nezumi Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 Wszystko powinno juz byc tylko 64bitowe. Pokazcie mi jakikolwiek nowy procek ktory nie jest 64bitowy. I nie jest tak od wczoraj - ta sytuacja trwa juz sporo czasu. Nie wiem po co oglada sie za siebie. MS cos tam juz pracuje nad obsluga 128 bitow w nastepnych windach. A ci co placza, ze maja jeszcze stare maszynki czy tam nie chca nowych systemow czy jeszcze jakies glupoty - i tak sa w mniejszosci i zawsze znajda jakis powod do placzu.
adek Napisano 22 Październik 2009 Autor Napisano 22 Październik 2009 MS cos tam juz pracuje nad obsluga 128 bitow w nastepnych windach. Hehe... chyba czytaliśmy te same "plotki". Faktycznie gdzieś ostatnio przeczytałem, że to ma być w roku 2012, ale oczywiście to fake :) Nie zmienia to jednak faktu, że 64 to już standard, tym bardziej nikogo to myślę nie dziwi przy sofcie raczej profesjonalnym, nie domowym.
n-pigeon Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 No ja się nie zdziwiłem, tym bardziej że sam mam, na reszcie, 64 bitowy procek xD, w końcu, dzizys. PS. Na 100% Nezumi wziął tą plotę z dobreprogramy.pl, ale po jakich portalach się Adek włóczysz to nie wiem, nie wstyd ci?
Nezumi Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 racja n-pigeon, jak siegam pamiecia to na DP to przeczytalem :D Mimo wszytko nie sadze zeby to bylo klamstwo/fake/whatever. W koncu linuks obsluguje juz USB3 pomimo ze urzadzen na to niet :D
n-pigeon Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 Hehe z tego co ja pamiętam, to, to dotyczyło windy 8 ewentualnie 9 :) sam nie wiem czy to prawda, nie słyszałem by pracowano nad nową architekturą xD, USB 3.0 przynajmniej ma specyfikacje i prototypy, a na początku 2010 ma wyjść pierwszy dysk SSD na USB 3.0. Robi się off top. xD (ale przecie i tak wszyscy kochamy off-topy :D ) Na razie zajmijmy się tym co mamy :P
claude Napisano 22 Październik 2009 Napisano 22 Październik 2009 czasami się kocha offtopy, teraz będę mógł przekazywać dalej ploty o códownym USB3
n-pigeon Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Cóż, lepsze takie ploty niż np. kto z kim w jakiej pozycji :D, ale to tylko moje zdanie :D
streaker Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Ciekawe tylko czy zapowiedzi zostaną zapowiedziami, czy w końcu coś zrobią (przypominam, że już przy CS4 szumnie zapowiadano wersje x64, a dostaliśmy tylko PS'a w tej architekturze)
Muddy Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 A co w praktyce dają wersje 64 bitowe np. PSa i Maxa? Można operować na większych plikach itp?
n-pigeon Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Szybciej działają i nie wiem czy to też związane z aplikacjami ale przykładowo 32 bitowe systemy operacyjne obsłużą ci tyko do 2,9 GB ramu. Przykładowo na 32 bit Blendku renderowała mi się pewna scenka 13 sec na 64 bitowym 4 sec mniej.
kumien Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 64 bity jak na razie nic nie dają :/ Niestety, ale większość aplikacji, które szczycą się znaczkiem x64 są tylko przepuszczone przez kompilator z obsługą 64 bitowego adresowania. Dorzucić można jeszcze obługę większych plików, ale na tym się na razie kończy. Wykorzystanie pełnego potencjału nastąpi dopiero jak w jeden cykl i jeden rozkaz przekaże się kilka rzeczy na raz, a nie dokłada się zera na początku. Ważniejszą i bardziej pożądaną funkcjonalnością powinno być zrównoleglenie wykonywania operacji na kilku rdzeniach. Wchodzimy w erę, gdzie 4 rdzenie to standard, a aplikacje dalej tworzone są na jeden procesor/rdzeń. Oczywiście nie jest prostą sprawą napisać taki algorytm. który rzucał by zadania na kilka rdzeni i każdy nie blokowałby się, czyli nie bał zależny od wykonania operacji na innym rdzeniu. Trochę mało optymistycznie, ale może tak za 4-5 lat będzie już lepiej.
Nezumi Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 kumien - pozwolisz na male porownanie? Ty mowisz: 64 bity jak na razie nic nie dają :/ Adobe mowi: - You’ll see up to 200% performance gains on CS4 Production Premium immediately - better performance and large project stability - HD workflows using CS4 Production Premium on a 64-bit system with 16GB RAM are 50% to 200% faster than they would be on a 32-bit system with 4GB of RAM. - Because of the dramatically superior performance native 64-bit OS support delivers, the CS4 releases are the last versions that will support 32-bit operating systems. Wyglada na to, ze wedlug ciebie Adobe to banda amatorow, ktora podjela bezsensowna decyzje a na dodatek klamie no bo mowi o jakims przyspieszeniu skoro to nic nie daje, prawda? Na 64 bitowym Photoshopie CS4 pracuje mi sie O NIEBO szybciej i wygodniej niz na jego 32 bitowym poprzedniku bez wzgledu na to co niektorym sie dzieje (ze cs4 im spowalnia, ze to, ze tamto, ze siamto :P). Nie robie zadnych testow z sekundnikiem w reku ale wyczuwalnie mi smiga wszystko duzo szybciej a praca na wiekszych formatach (powiedzmy 8mx4m) przestala byc uciazliwa. Jak wiec czytam ze to "nic nie daje" to mnie mowiac wprost krew zalewa.
kumien Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 (edytowane) Marketing czyni cuda. HD workflows using CS4 Production Premium on a 64-bit system with 16GB RAM are 50% to 200% faster than they would be on a 32-bit system with 4GB of RAM. Czysty przykład papki marketingowej. Podzielmy te 16 GB / 2 (dwa razy dłuższy adres, więc aby szanse były wyrównane). Wychodzi, że mając 4 GB i dokładając kolejne 4 GB z równoczesnym przejściem na x64 otrzymujemy od 50-200% szybszy odczyt danych z dysku. Ciekawi mnie tylko dlaczego nie przedstawili danych dla CS4 32bity z 8 GB Ramu. Prawdopodobnie 64 bity będą miały wzrost o maks. 5 %. I to dzięki systemowi x64 + CS4 x64. Zmniejsza się ilość zmiany adresów wirtualnych na fizyczne. better performance and large project stability Tak jak wyżej już napisałem. Pamięta wszystkie adresy wirtualne do pliku i nie trzeba tworzyć zabaw z funkcjami hashujacymi i zrzucanie czesci adresow na dysk. Praktycznie jesteśmy w stanie 2^28 B zaadresować bez problemów. Później się kończy pula (stąd system 32 bitowy widzi tylko 3,5 GB). Podobne ograniczenia są do plików, ale tutaj z pomocą przychodzi system operacyjny, który jest stanie rozszerzyć zakres. Oczywiście jest to czasochłonne i czasami mogą występować z tym problemy. You’ll see up to 200% performance gains on CS4 Production Premium immediately Adobe podało w jakich warunkach przeprowadzało testy i do czego się one odnosiły? Nie umniejszam zasług developerów Adobe. Sam piszę programy i wiem jakie są z tym problemy, ale niestety jeśli chodzi o szybkość interfejsu i stabilność to CS4 ma regresję. Sam soft chociaż zamknięty jest nieźle dziurawy (Adobe Reader i Flash player). Każdy narzeka na MS jeśli chodzi o bezpieczeństwo, a tu mamy przykład beztroski. Adobe jest monopolistą i wychodzi z założenia, że nie musi się tak starać. Edytowane 23 Październik 2009 przez kumien
Nezumi Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Pewnie masz racje. Ach to glupie, monopolistyczne Adobe... Tak mnie omotali tym swoim marketingiem, ze... az mi program szybciej chodzi. Ale dzieki temu, ze mi wytlumaczyles nie dam sie juz zwiesc tym korporacyjnym szujom. Dzieki. Ide sciagac GIMPa.
Adamek Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 cytat:"Ciekawi mnie tylko dlaczego nie przedstawili danych dla CS4 32bity z 8 GB Ramu." To proste, 32 bity w systemie to max 3,2 GB ram max. do dyspozycji. Dla aplikacji 23 bit w środowisku 64 BIT to w sumie żadnej różnicy się nie odczuje.
mkeruj Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 Ludzie Nie chodzi o prędkość x64 przydziela więcej pamięci na jeden proces. x32 z tego co pamietam - koło 1,5GB i wywala. Tyle w temacie
SWRSC Napisano 23 Październik 2009 Napisano 23 Październik 2009 (edytowane) ja zauważyłem na PS CS4 róznice między x32 a x64 przy pracy na dużych plikach (powyżej 8000px, głębia koloru 32bit). Wszystkie operacje na takim pliku graficznym przebiegają szybciej. Samo otwarcie takiego pliku jest również szybsze. Szkoda tylko że na 64-bitowej wersji Photoshopa nie chodzą pluginy z x32. Edytowane 23 Październik 2009 przez SWRSC
Muddy Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 Te plusy od Adobe podkleja razem z plusami systemu 64 bitowego. Tak jak kumien pisze, lepsza stabilnosc i szybkosc plynie raczej z obslugi wiekszej ilosci ramu + porownujac 3GB w 32bitach do 16GB w 64. Mnie ciekawi czy specyfikacja programu sie jakos zmienia. Wiadomo Max ma jakies zalozenia, nie pociagnie sceny z wieksza liczba trojkatow niz xx milionow, czy nie zaimportuje takiego pliku. Podobnie chyba z Adobe. Od pewnej granicy zaczna swirowac.
Nezumi Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 Muddy Wszystko ma jakies ograniczenia - czy to beda 32 bity, 64 czy 128 i wiecej. Na 64 bitach mozesz obsluzyc wiecej pamieci wiec i mozliwosci programu rosna. Nie sadze zeby byly jakies ograniczenia co do np ilosci pixeli, a jesli nawet sa to beda rosly wraz z mozliwosciami sprzetu. Nie ma tu co dywagowac - technologia 64 bitowa jest bezapelacyjnie lepsza. Rosna mozliwosci programow, rosnie tez pamieciozernosc - bezsensem jest ogladanie sie za siebie i twierdzenie ze "32 bity wystarcza". Nie wystarcza. Podobnie jak nie wystarcza 64 i pozniej 128. Technologia bedzie sie rozwijac i za kilkanascie lat bedziemy sie smiac z 32 bitow tak jak dzis mozemy sie posmiac z 8 bitowcow. No, chyba, ze ktos oczekujei, ze swiat sie nagle zatrzyma bo "jemu wystarczy jeszcze na dlugo XP 32 bitowy" :D
n-pigeon Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 64 bit aplikacje działają szybciej, sprawdziłem z stoperem :P
kumien Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 Nezumi ja nie neguję tego, że Adobe wydaje 64 bity. To jest krok w przód i nie ma do tego żadnych wątpliwości. Chodzi mi o to, że jeśli napiszą x64 to nie musi to być już aplikacja 64-bitowa. Dopóki nie porzuci się 32 bitów na stałe, to nie ma szans na rozwój z prawdziwego zdarzenia. Nie wierzę, aby bawili się w dwie gałęzie rozwoju. PS. Nie ściągaj GIMPa, bo ten program nie jest wcale dobry :p
Nezumi Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 PS. Nie ściągaj GIMPa, bo ten program nie jest wcale dobry :p To juz sam nie wiem co robic... Chyba zostane prywatnym detektywem w takim razie...
SWRSC Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 olej detektywa, zostań Ninja! btw w poście #20 podsumowałeś wszystko zgrabnie i ładnie, można zakończyć dyskusje o przewadze x64 nad x32 :)
Nezumi Napisano 24 Październik 2009 Napisano 24 Październik 2009 Zostalbym Ninja 3D, ale mam daleko do Drimagine... Slyszalem ze ich szef trenuje styl Pijanego Mistrza...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się