Napisano 21 Czerwiec 201014 l bbandi, hehe sprawiasz wrazenie, ze nie wiesz o co Ci chodzi. tzn masz model, ladny model brzydkiego samolotu: ](mi niestety 110 zawsze sie nie podobala, ale to nie ma znaczenia) i co dalej? specyfika maszyny i klimat ktory chcesz zachowac(nocna scena) wymaga slabego oswietlenia, ale to wiaze sie z tym ze G bedzie widac. Nie wiem moze oswietl go snopem swiatla z reflektoru i jakied dodatkowe delikatne z wybuchow pociskow AA. Nie wiem przemysl, pomsyl bo masz juz duzo, brak tylko tej wisienki: ] pozdrawiam
Napisano 22 Czerwiec 201014 l faktycznie zmieniasz często zdanie albo wprowadzasz celowo taki zamęt żeby nas czymś zaskoczyć. Ale co do nocnej sceny to nie zgadzam się z KoMic'iem że nic nie będzie widać. Zresztą nie musi to być koniecznie ciemna noc - może być świt lub zmierzch- tak naprawdę cokolwiek byleby nadawało ciekawy klimat scenie. Istotne jest światło i nawet nocą można ładnie wydobyć bryłę- popatrz na prace naszego kolegi z forum petera-f http://petersdesign.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?449804
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Eco, zauwaz ze podpierasz sie sztucznymi grafikami. Do mnie zdecydowanie bardziej przemawiaja takie zdjecia http://pixdaus.com/pics/1246249532lmMy5rh.jpg ten link nie wiem czemu nie dziala, ale skopiuj sobie i wklej w pasek http://farm3.static.flickr.com/2059/2048963560_f4ae2b58f1.jpg http://farm4.static.flickr.com/3242/3012818277_42c595e7c8.jpg np to, nie wiem na ile bylo tu ingerencji, ale jesli by skadrowac od gory, to mozna taki efekt uzyskac http://www.dash2.com/images/newimages/A-10Warthog.jpg Ogolnie jest zasada ze cadrujac od dolu nawet przy stosunkowo jasniejszym niebie, ale skapym oswietleniu, objekt bedzie czarny lub bardzo ciemny Edytowane 22 Czerwiec 201014 l przez KoMic
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Autor Kliment - poprawie te kołpaki, jeszcze wloty powietrza pod skrzydłami muszę zrobić, właściwie to można by jeszcze modelować i modelować "smaczków" nie brakuje, po com ja brał od Ciebie te materiały:). Jacek - zabrudzenia zrobię, jako że modelowałem łączenia blach to nierobiłem textury high-res Komic, Eco - dzięki za uwagi dotyczące oświetlenia, od spodu jest podświetlone niebieską mapką dlatego takie jasne, testowałem z podświetleniem wybuchem (na mapkę dałem wybuch) dodatkowo myślałem o jakiejś explozji w prawej części ekranu żeby uwiarygodnić oświetlenie. Problem w nocnych scenkach jest taki że ludzie mają różne monitory:) i u jednego jest w sam raz u drugiego za jasno itd ciężko dopasować odpowiednio ale będzie próbował:). Dzięki za zainteresowanie tematem.pozdro
Napisano 22 Czerwiec 201014 l hmm - KoMic - jeżeli zamierzeniem jest uzyskać efekt zdjęcia i to niekiedy słabo zrobionego to jasne ale Twoje przykłady też nie oddają tego co np. rejestruje ludzkie oko- ja mam raczej na mysli to by finalny obraz byl plastycznie ciekawy.
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Autor Panowie mi nie chodzi o fotorealizm, chodzi oto zeby pokazać ludziom jak najwięcej samego samolotu, mojego wkładu w pracę, o to że niektóre detale naprawdę zjadają masę czasu, precyzyjne cięcia ogladanie po 100 razy 1 elementu ze wszech stron, popieranie się zdjęciami bo to nie komoda na ubrania, ale tego nie da się obejść na skróty, jedynie nielicznym sie udaje szybko działać ale to i tak bez doświadczenia można sobie narobić. ME ma być głównym zjawiskiem, nie tło, nie nawet dobry render tylko ma się ludziom tak rzucać w oczy żeby nie mysleli o GI i innych bajerach tylko o robocie, modelowaniu. Edytowane 22 Czerwiec 201014 l przez bbandi
Napisano 23 Czerwiec 201014 l To ja tobie proponuje zrobić galerie z modelem w clay'u i siatkami ;) - siatki chyba najbardziej działają na wyobraźnię :D a na poważnie to często jest tak, że jak obrazek jest "be" to już w zasadzie nikogo nie obchodzi ile czasu modelowałeś jeden element tego obrazka- dlatego tak często podobają się prace, które są może i bardzo proste ale bronią się jako całość.
Napisano 23 Czerwiec 201014 l Autor Troche mnie poniosło w sumie to miejsce po to jest:]. Dobra daje vievport z mapowania:
Napisano 24 Czerwiec 201014 l O fajnie fajnie :D Ale i tak Cie jeszcze troche pomecze, bedziesz mial szanse sie odgryzc jak ja bede mapowal swojego miga. A mianowicie zadymienie fajne ale pobrudz go troszke i dodaj odpryski na krawedziach blach, jakies zadrapanie pol przezroczyste tez nie zaszkodza. Powodzenia xD
Napisano 28 Czerwiec 201014 l Rewelacja!!! Kapitalne to ujęcie z dołu! Mógłbyś jeszcze trochę podmalować tekstury brudu! Ale i tak jest świetnie! Daleko do końca? 5***** Edytowane 28 Czerwiec 201014 l przez peter_f
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Autor Dzięki Ziom chwile mi jeszcze pewnie zejdzie pobrudze go troche itp no i jeszcze detalu troche dojdzie. [EDIT] obrazek usunięty Edytowane 20 Lipiec 201014 l przez bbandi
Napisano 30 Czerwiec 201014 l Może i dobre to...tylko obawiam się ze bez choćby jednej postaci mechanika czy innego ubermenscha nawet jak dodasz jeszcze beczki, skrzynki, i inne duperele, będzie pusto..wiesz?:) tak czy siak powodzenia:)
Napisano 18 Lipiec 201014 l Autor Kliment - dzięki, podmieniłem obrazek, scenka dla nowej wersji maskowania i z innym radarem.
Napisano 18 Lipiec 201014 l BBandi - a może scena z wschodzącym/zachodzącym słońcem i lecąca cała eskadra? Albo jakieś lotnisko zrobić i startujący samolot?
Napisano 19 Lipiec 201014 l Autor Tweester - zrobiłem PP na tym renderze żeby uzyskać efekt "pędu" i pokazać że 1475 KM Daimiela nie śpi:) Druga scenka nad jaką pracuje to delikatna "rozwałka".pozdro Ten obrazek jest poglądowy renderowany z niskimi nastawami, textury bedą poprawione, emblematy tymczasowo w postpro. 2 scenki w finale (jedna z nich to ta) druga to tajemnica:), żeby nie mącić przedstawiłem tu kilka koncepcji uznaje to za trening, na finał już się określiłem 2 scenki 2 wersje ME. Dziękuję wszystkim odwiedzającym i komentującym. Edytowane 19 Lipiec 201014 l przez bbandi
Napisano 19 Lipiec 201014 l hehehe, znow sie miotasz, bez zadu i skladu. masz zbyt wiele pomyslow. skoncz jeden, a pozadnie i bedzie gitarra. 2 sprawa zrobiles podmalowke spalin z silnika. Spaliny tak, zywy ogien NIE. wlasnie po to jest ten tlumik aby go nie bylo widac.
Napisano 19 Lipiec 201014 l Autor KoMic - Jawohl, jawohl, masz rację nic nie poradzę że mam tyle pomysłów;), w końcu sie ustatkuje - dzięki za sugestie ze spalinami.
Napisano 19 Lipiec 201014 l bbandi - popieram KoMic'a. Robiąc swoją pracę, też robiłem masę rzeczy bo nie miałem pewnego konceptu. Teraz on jest i widzę że cześć rzeczy została zrobiona na marne - co prawda zdobyłem skill, ale cześć się marnuje. Usiądź przed tym rednerem testowy, popatrz na niego wybierz sobie w myślach najlepszą scene jaka do niego pasuje. Potem pogoogluj podobne sceny i wybierz ta jedna najlepsza :)
Napisano 19 Lipiec 201014 l Musze tez coś powiedzieć. Zacząłeś model nocnego myśliwca i pewnie miałeś w głowie pomysł na niego, wróć do korzeni że użyje metafory. Tez mam wrażenie ze zacząłeś łapać za ogon kilka srok na raz. Zrób jak pisze KoMic bo facet wie co mówi :) Modelik fajny i szkoda go zmarnować. Zawsze później możesz go wykorzystać jeszcze raz i jeszcze i jeszcze, byle z pomysłem ( patrz na to co robi peter_f z lancem, tez jeden model a jak wiele scenek różnych). Edytowane 19 Lipiec 201014 l przez kliment woroszyłow
Napisano 19 Lipiec 201014 l A ja tam osobiscie nie wiem jak to z tym trzymaniem sie koncepcji bo ja np modelujac samolot mam w glowie zeby wymodelowac samolot a to w jakiej sceneri to dopiero potem sie zastanawiam. Natomiast co do tej scenki to przyczepilbym sie jednej rzeczy. A mianowicie tego ze ten DoF spowodowal ze samolot wyglada jakby pozowal w dioramie. Po prostu wyszedl jak plastikowy modelik. Jezeli o to chodzilo to calkiem fajnie natomiast jezeli nie o to no to rozmycie zrob jakims m-blurem a nie DoF'em. Poza tym no to to ze model swietny i bardzo mi sie podoba to juz wiesz ;D
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor Dzięki Panowie za sugestie, wracam do początkowej koncepcji tj nocnego myśliwca, Zmajstrowałem taką scenkę prostą acz treściwą:), model statku pochodzi ze strony z darmowymi modelami jeśli ktos chce link proszę pisać na PM. I tu mam pytanie - co zrobić z tym statkiem: zostawić tak jak jest, oddalić, zeskalować? Pytam ponieważ nie chciałbym usłyszeć później pytań w stylu - czemu samolot nie oberwał odłamkami itp:). [Edit] obrazek usunięty Edytowane 20 Lipiec 201014 l przez bbandi
Napisano 20 Lipiec 201014 l Oddal do tyłu bo tematem jest samolot. Ciężko będzie zmajstrować realistyczny wybuch tego okrętu. Lepiej byś go zostawił trochę podziurawionego i może jakąś smugę pocisków za samolotem z broni plot.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor dac - dzięki za opinie, przy okazji to jest statek:) nie okręt jeśli chodzi o wybuchy to uczę się tej specjalizacji:), pozdro.
Napisano 20 Lipiec 201014 l bbandi, statki maja banany i ziemniaki w ladowniach. okrety dziala na pokladach: ] to taka drobna ronica. 2 nie wklejalbym byle czego, tylko jakas realna jednostke, w dodatku z odpowiedniego teatru frontu. hehehe noooo chyba ze chcesz perowianskich rybakow: ] Zniszczenia to wybuch. nic sie nie odrywa nic nie podskakuje do gory. wybuch, plomien i po zawodach. Napewno da fajny efekt swietlny ALE, zastanowilbym sie nad tym. ME110 nie byl chyba nurkujacy, a bomb nie zrzucano z pulapu kilku metrow: ] pozdr
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor CoMic - sorki, to łódź bojowa:). Dlatego pytam żeby ja oddalić, żeby sprawiało wrażenie wysokości, chodzi mi o istotę sytuacji, może trochę abstrakcyjną (zastosowań było multum) i może łódź nie tegens (na rozwałce nie łatwo określic co to za obiekt) to zostawiam fanatykom, ogólnie chcę troche fx-ów potrenować i żeby było ładnie (tak troche w stylu hamerykańskim:)
Napisano 20 Lipiec 201014 l No okręt jest, okręt. Nawet trochę zbyt duży jak na łódź patrolową. Te urządzenia z tyłu wyglądają trochę jak wyciąg sieci ale może wyglądać też na małego niszczyciela albo stawiacza min. Jeśli w nocy to nie ma większej różnicy. Chciałbym zauważyć że atak na tak małą jednostkę przez myśliwiec polegałby prawdopodobnie na ostrzale. KoMic ma rację z tymi efektami świetlnymi. Mogłoby to ładnie oświetlić i samolot i wodę wokół okręto-łodzio-statko-kutrowi.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor Hans dostał wyraźne polecenie: zbombardować okręto-łodzio-statko-kuter:), nową broń brytyjczyków.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Okręt bym oddalił, i nie martwił się latającymi kawałkami w powietrzu. Zrób porządny wybuch, przez co części które "latają" w powietrzu, będą przykryte ogniem.
Napisano 20 Lipiec 201014 l bbandi napisał: Dzięki Panowie za sugestie, wracam do początkowej koncepcji tj nocnego myśliwca.....[/img] 1. Nocne myśliwce nie atakowały statków /okrętów tylko samoloty bombowe Brytyjczyków. Amerykanie latali w dzień nad Rzeszę a Anglicy w nocy. Nie twierdze oczywiście że na 100 % nie zdarzyło się że jakiś nocny myśliwiec zaatakował jakiś statek...... ja mówie tylko ze eskadry nocnych myśliwców sformowano w innych celach niż zwalczanie angielskiej marynarki wojennej. Słowem.... z powrotem do początkowej koncepcji to wg mnie nie ma wiele wspólnego ;). 2. Użycie modelu okrętu wyglądającego na powojenny wywołuje kolejny zgrzyt u mnie w odbiorze.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor Będzie jeszcze coś dla entuzjastów historii i faktów - obiecuje. Tam mnie możecie ganić do bólu. Teraz wydaje mi się że uzyskałem ciekawy efekt wybuchającej łodzi oraz zrobiłem podświetlenie ME od fali wybuchowej - nie chcę tego porzucać.pozdro
Napisano 20 Lipiec 201014 l bbandi napisał: Będzie jeszcze coś dla entuzjastów historii i faktów - obiecuje. Tam mnie możecie ganić do bólu. Teraz wydaje mi się że uzyskałem ciekawy efekt wybuchającej łodzi oraz zrobiłem podświetlenie ME od fali wybuchowej - nie chcę tego porzucać.pozdro Słuchaj, robiąc nocny myśliwiec decydujesz się na na wiążące się z tym ograniczenia i możliwości. Jedną z nich jest zestaw atakowanych celów. NIKT przy zdrowych zmysłach nie pośle do akcji, de facto szturmowej, myśliwca, z aparaturą radarową na pokładzie. Częściowo dlatego, że jej wartość dorównuje wartości reszty myśliwca a po drugie, że owe "rogi" z antenami poważnie ograniczają manewrowość, osiągi (prędkość i zasięg) i masę przenoszonego uzbrojenia. Czyli wszystko to, co w tego rodzaju atakach jest istotne. Nocny myśliwiec jako właśnie nocny myśliwiec nie posiadał wyposażenia umożliwiającego bombardowanie czy ostrzał celów naziemnych/nawodnych w nocy. Nie można było użyć do tego zamontowanego radaru, bo zwyczajnie nie do tego był projektowany. Istniał np. pułap minimalny ( a także zasięg minimalny), poniżej którego jego wskazania były bezużyteczne. Skuteczność takiego samolotu w takim ataku byłaby zbliżona do skuteczności artylerzystów przeciwlotniczych rzucających kamieniami. W skrócie: twoja scena przekracza rozsądne granice Licentia Poetica. Oczywiście możesz mieć fajną scenę z wybuchającym okrętem i atakującym go Bf 110G, ale równie zasadne byłoby umieszczenie w niej latającego dywanu. Gdyby to była wersja C czy D czy E to bym się (aż tak) nie jeżył - mogło sie i tak zdarzyć, że któryś zaatakował kuter czy łódź patrolową. Ale "G"?! PS: Chyba, że masz informacje o jakimś jednostkowym zdarzeniu tego rodzaju - w każdym lotnictwie zdarzają sie piloci-debeściacy.
Napisano 20 Lipiec 201014 l Autor Marku - ok zrobię squadron lecących ME na misje/obrone bez bomb tylko borsingi i tylny strzelec. Chciałbym przy okazji pokazać mój trening z partikile: Tweester napisał: Bombardujący Aladyn pewnie ciekawie by wyglądał :D Edit: dla śmiechu:) edit: usunięty obrazek Edytowane 23 Lipiec 201014 l przez bbandi
Napisano 20 Lipiec 201014 l mrys napisał: Słuchaj, robiąc nocny myśliwiec decydujesz się na na wiążące się z tym ograniczenia i możliwości. Jedną z nich jest zestaw atakowanych celów. NIKT przy zdrowych zmysłach nie pośle do akcji, de facto szturmowej, myśliwca, z aparaturą radarową na pokładzie. Może dowódca miał Full ADHD? :P mrys napisał: Nocny myśliwiec jako właśnie nocny myśliwiec nie posiadał wyposażenia umożliwiającego bombardowanie czy ostrzał celów naziemnych/nawodnych w nocy. bbandi zaprojektował wersje ultiamte :) mrys napisał: W skrócie: twoja scena przekracza rozsądne granice Licentia Poetica. Oczywiście możesz mieć fajną scenę z wybuchającym okrętem i atakującym go Bf 110G, ale równie zasadne byłoby umieszczenie w niej latającego dywanu. Bombardujący Aladyn pewnie ciekawie by wyglądał :D Nie bierz tego wszystkiego tak dosłownie. Po prostu uważam że nie potrzebnie aż tak bardzo się trzymasz tego wątku historycznego :) bbandi co do efektu. Bomba nie rozerwała by tak statku że jego górna cześć by się uniosła. Efekt mniej więcej taki jak proponowałem. Mimo wszystko odsunąłbym statek trochę w dal. Edytowane 21 Lipiec 201014 l przez Tweester
Napisano 21 Lipiec 201014 l Model wygląda coraz lepiej. Choć zgadzam się w 100% z Wojtkiem i Markiem, że jak na BF110 w tej wersji, to atak na łódź to przesada. Jak pisał Marek osprzęt radarowy nadawał temu samolotowi opływowość nieforemnej cegły. Oczywiście to Twoja licencia poetica ale w sumie skoro zadałeś sobie tyle trudu, żeby tak wiernie oddać detale tego samolotu to może dobrze by było zrobić scenę nawiązującą do faktycznego wykorzystania tegoż, zwłaszcza, że już robiłeś fajne szkice. Wybuchającą łódź ciężko zrobić, bo poza płomieniami, których realistyczny wygląd jest mega trudny do osiągnięcia to poszczególne odłamki również powinny być wymodelowane, tak by wyglądały na oderwane siłą eksplozji. No ale tak jak mówiłem to Twoja wolność artystyczna. Tak czy inaczej Mesio wyszedł pięknie :)
Napisano 23 Lipiec 201014 l Autor Piotrek dzięki:) Takie coś ostatnio namalowałem... Edit: aktualizacja zostaje V2 Edytowane 28 Lipiec 201014 l przez bbandi
Napisano 23 Lipiec 201014 l Wersja druga mi się podoba o wiele bardziej bo skupia się na głównym elemencie jakim jest samolot. Pierwszy render trochę za dużo pokazuję i człowiek nie wie na czym ma się najbardziej skupić. W drugim widać że najważniejszy jest samolot i widać też jego staranne wykonanie.
Napisano 26 Lipiec 201014 l Autor Dzięki chłopaki:), fajnie że się podoba - oczywiście nie mogę pominąć jakiejś bitwy powietrznej ale to dużo nauki jeszcze przedemną.
Napisano 26 Lipiec 201014 l Autor Dzięki chłopaki:), fajnie że się podoba - oczywiście nie mogę pominąć jakiejś bitwy powietrznej ale to dużo nauki jeszcze przedemną.
Napisano 28 Lipiec 201014 l Autor Specjalnie dla wszystkich zainteresowanych wątkiem: , Bedę robił jeszcze aparaturę radarową oraz reszte drobiazgów. Edytowane 28 Lipiec 201014 l przez bbandi
Napisano 28 Lipiec 201014 l O fajnie bbandi ;D mi sie podoba. Jakies rozbryzgi na wodzie albo piana by sie faktycznie chyba przydaly natomiast to co dobre to ze samolot sie dosyc fajnie wpasowywuje w tlo. Jest troche dynamiki :D Reasumujac: Odkrzyw czasoprzestrzen i dodaj cos na wodzie i bedzie cool xD
Napisano 10 Wrzesień 201014 l Autor Ok wracam do wipa po raz kolejny:) Zrobiłem cos takiego co myslicie o tym oświetleniu Edytowane 10 Wrzesień 201014 l przez bbandi
Napisano 10 Wrzesień 201014 l hmmmm,. sam nie wiem, chyba bardziej podobala mi sie wersja z #137, jest w nim cos z wojennego patosu. myslwice nocne w pogoni za alianckimi lankasterami: ], w tle plonace miasto... hehe jakos wydawalo mi sie bardziej klimatyczne pozdr i powodzenia za wytrwalosc: ]
Napisano 11 Wrzesień 201014 l No - 137 ma lepsze ujęcie na samolot - tutaj nam pokazujesz czarny spód. Ja wiem że samoloty od dołu bardzo fanie wyglądają, ale nie w przypadku jeżeli nic na dole nie widać. Na siłę troszke chcesz dać księżyc do kadru imho. A to jest bardzo dobre źródło światła dla Ciebie. I nie koniecznie chcesz je mieć za plecami maszyny. Możesz poświecić z boku, w tle dać eksplozje artylerii AA, szperacze (też możesz dodać takie źródło oświetlenia dla samolotu!). Jeżeli wątek w WIPie, to się jeszcze poskarżę że malowanie mi się nie podoba. Ale to już kwestia gustu. Ale i tak maszyna za czysta, bez przetarć, smug od smarów, olejów i innego dziadostwa :). Ale idzie w coraz lepszą stronę obrazek (generalnie), więc będzie dobrze. Pozdrawiam i życzę cierpliwości.
Napisano 13 Wrzesień 201014 l Autor Ok tamten obrazek zostaje tylko go podrasuje... Wrzucam wersje 'fire city' którą troszke podrasowałem zmontowałem inne tło: Edit: wakka wakka do przeróbki:) Edytowane 14 Wrzesień 201014 l przez bbandi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto