Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

chciałbym zapytać czy w dużych firmach w Polsce istnieje jakiś podział na specjalizacje w stylu, że np. ktoś tylko animuje a ktoś inny tylko renderuje. W zagranicznych firmach wiem, że każdy robi co innego a jak jest u nas? Jest na tyle ludzi aby stosować taki podział czy raczej każdy zajmuje się wszystkim po trochu?

Mam nadzieje, że odpowiedzi na te pytania pomogą mi nakierunkować się w nauce bo nie wiem czy chłonąć wiedzę ze wszystkich dziedzin 3d czy skupić się na jednej...

  • Replies 13
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted

warto mieć zawsze wiedzę z wielu dziedzin, początki spożytkuj na naukę samej idei pracy 3d, nawet w największych firmach przydaje się wszechstronność, według mnie to podstawa, ale to tylko moje zdanie :)

Posted

Wszystko zależy od firmy i jej wielkości - im większa firma i więcej zatrudnia ludzi, tym na większą dywersyfikację zadań między poszczególnych pracowników może sobie pozwolić. Ale jeżeli chcesz się zajmować 3D, to nieważne co będziesz robił - podstawy wszystkiego się przydają.

Posted

Owszem istnieje ale sporo też jest firm gdzie stoi jeden komputer od "czy de" i trzeba umić wszysko. Ogólnie idzie ku lepszemu i coraz więcej jest miejsc gdzie potrzebni są specjaliści w danej dziedzinie.

Posted

Istnieje.

 

Ale polecał bym Ci ucząc się łącząc skille w takie przydatne "sety" tak aby być bardziej wszestronny ale w jakiś logiczny sposób.

 

Np.

- Modeling nieorganiczny + texturing + obsługa jakiegoś edytora z gry + particle np.

- Modeling organiczny + texturing + animacja

- modeling + rendering + kompozycja

 

itp itd...

Posted

Dobrze miec wiedze ogarniajaca calosc i jakas specjalnosc, ale to i tak wszystko zalezy od firmy. Wiadomo, ze jak umiesz wiecej, to wiecej mozliwosci pracy bedziesz mial przed soba.

Posted

Hej, u nas był wyraźny podział na animatorów i nie-animatorów. Animatorzy na początku nie potrafili robić absolutnie nic poza animacją, ale byli w tym naprawdę dobrzy. Nie-animatorzy w większości modelowali, teksturowali, przygotowywali sceny do renderingu, rigowali czyli robili całą resztę, ale uchodziło też bycie tylko modelarzem ;] Jeżeli chodzi o jakieś węższe specjalizacje to nie sądzę.

Posted

żeby mieć specjalizację, trzeba sie uczyć na główny deser najważniejszego, a na deser trochu tego, trochu tamtego i dalej to i tamto rozwijać. powodzenia!

Posted
żeby mieć specjalizację, trzeba sie uczyć na główny deser najważniejszego, a na deser trochu tego, trochu tamtego i dalej to i tamto rozwijać. powodzenia!

 

Dunablaster, twoje wskazówki są bezcenne :)

Posted

Ąę ma całkowitą rację. Nie dojdzie przecież do momentu kiedy przestaniesz się uczyć nowych rzeczy, lub poszerzać dotychczasowe umiejętności. W firmie możesz mieć stanowisko ograniczone do jednej czynności (np. renderowanie) - ale jeśli zechcesz zmienić pracę i zarabiać więcej to przeniesiesz się i w innej firmie będziesz np. modelował. Dodatkowo atutem jest znajomość różnych zagadnień, bo większość z tych rzeczy się zazębia - i przygotowując tekstury musisz mieć pojęcie o modelowaniu i renderowaniu.

Niech główny deser będzie z tobą.

Posted

Zapominacie o jednej dla mnie podstawowej rzeczy. Skupianie się cały czas tylko i wyłącznie na jednym zagadnieniu/dziedzinie jest zwyczajnie...nudne ;)

 

Pozdrawiam

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy