magdzik Napisano 27 Listopad 2009 Share Napisano 27 Listopad 2009 Witam, chciałbym zapytać czy w dużych firmach w Polsce istnieje jakiś podział na specjalizacje w stylu, że np. ktoś tylko animuje a ktoś inny tylko renderuje. W zagranicznych firmach wiem, że każdy robi co innego a jak jest u nas? Jest na tyle ludzi aby stosować taki podział czy raczej każdy zajmuje się wszystkim po trochu? Mam nadzieje, że odpowiedzi na te pytania pomogą mi nakierunkować się w nauce bo nie wiem czy chłonąć wiedzę ze wszystkich dziedzin 3d czy skupić się na jednej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matizlob Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 warto mieć zawsze wiedzę z wielu dziedzin, początki spożytkuj na naukę samej idei pracy 3d, nawet w największych firmach przydaje się wszechstronność, według mnie to podstawa, ale to tylko moje zdanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 Wszystko zależy od firmy i jej wielkości - im większa firma i więcej zatrudnia ludzi, tym na większą dywersyfikację zadań między poszczególnych pracowników może sobie pozwolić. Ale jeżeli chcesz się zajmować 3D, to nieważne co będziesz robił - podstawy wszystkiego się przydają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SYmek Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 Witam, chciałbym zapytać czy w dużych firmach w Polsce istnieje jakiś podział na specjalizacje ... Istnieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kroopson Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 Owszem istnieje ale sporo też jest firm gdzie stoi jeden komputer od "czy de" i trzeba umić wszysko. Ogólnie idzie ku lepszemu i coraz więcej jest miejsc gdzie potrzebni są specjaliści w danej dziedzinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arcade Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 Istnieje. Ale polecał bym Ci ucząc się łącząc skille w takie przydatne "sety" tak aby być bardziej wszestronny ale w jakiś logiczny sposób. Np. - Modeling nieorganiczny + texturing + obsługa jakiegoś edytora z gry + particle np. - Modeling organiczny + texturing + animacja - modeling + rendering + kompozycja itp itd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magdzik Napisano 28 Listopad 2009 Autor Share Napisano 28 Listopad 2009 Dzięki za duży odzew :) W takim razie chyba będę szedł w stronę animacja/fx/kompozycja jeżeli to jest logiczny set... ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Reanimator Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 Dobrze miec wiedze ogarniajaca calosc i jakas specjalnosc, ale to i tak wszystko zalezy od firmy. Wiadomo, ze jak umiesz wiecej, to wiecej mozliwosci pracy bedziesz mial przed soba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamnique Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 Hej, u nas był wyraźny podział na animatorów i nie-animatorów. Animatorzy na początku nie potrafili robić absolutnie nic poza animacją, ale byli w tym naprawdę dobrzy. Nie-animatorzy w większości modelowali, teksturowali, przygotowywali sceny do renderingu, rigowali czyli robili całą resztę, ale uchodziło też bycie tylko modelarzem ;] Jeżeli chodzi o jakieś węższe specjalizacje to nie sądzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matizlob Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 ucz się tego, co sprawia ci przyjemność, a podstawy warto mieć ze wszystkiego, a dopiero brać się za specjalizacje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 28 Listopad 2009 Share Napisano 28 Listopad 2009 żeby mieć specjalizację, trzeba sie uczyć na główny deser najważniejszego, a na deser trochu tego, trochu tamtego i dalej to i tamto rozwijać. powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwy Napisano 29 Listopad 2009 Share Napisano 29 Listopad 2009 żeby mieć specjalizację, trzeba sie uczyć na główny deser najważniejszego, a na deser trochu tego, trochu tamtego i dalej to i tamto rozwijać. powodzenia! Dunablaster, twoje wskazówki są bezcenne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sly Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Ąę ma całkowitą rację. Nie dojdzie przecież do momentu kiedy przestaniesz się uczyć nowych rzeczy, lub poszerzać dotychczasowe umiejętności. W firmie możesz mieć stanowisko ograniczone do jednej czynności (np. renderowanie) - ale jeśli zechcesz zmienić pracę i zarabiać więcej to przeniesiesz się i w innej firmie będziesz np. modelował. Dodatkowo atutem jest znajomość różnych zagadnień, bo większość z tych rzeczy się zazębia - i przygotowując tekstury musisz mieć pojęcie o modelowaniu i renderowaniu. Niech główny deser będzie z tobą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 30 Listopad 2009 Share Napisano 30 Listopad 2009 Zapominacie o jednej dla mnie podstawowej rzeczy. Skupianie się cały czas tylko i wyłącznie na jednym zagadnieniu/dziedzinie jest zwyczajnie...nudne ;) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się