Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

chciałbym zapytać czy w dużych firmach w Polsce istnieje jakiś podział na specjalizacje w stylu, że np. ktoś tylko animuje a ktoś inny tylko renderuje. W zagranicznych firmach wiem, że każdy robi co innego a jak jest u nas? Jest na tyle ludzi aby stosować taki podział czy raczej każdy zajmuje się wszystkim po trochu?

Mam nadzieje, że odpowiedzi na te pytania pomogą mi nakierunkować się w nauce bo nie wiem czy chłonąć wiedzę ze wszystkich dziedzin 3d czy skupić się na jednej...

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

warto mieć zawsze wiedzę z wielu dziedzin, początki spożytkuj na naukę samej idei pracy 3d, nawet w największych firmach przydaje się wszechstronność, według mnie to podstawa, ale to tylko moje zdanie :)

Napisano

Wszystko zależy od firmy i jej wielkości - im większa firma i więcej zatrudnia ludzi, tym na większą dywersyfikację zadań między poszczególnych pracowników może sobie pozwolić. Ale jeżeli chcesz się zajmować 3D, to nieważne co będziesz robił - podstawy wszystkiego się przydają.

Napisano

Owszem istnieje ale sporo też jest firm gdzie stoi jeden komputer od "czy de" i trzeba umić wszysko. Ogólnie idzie ku lepszemu i coraz więcej jest miejsc gdzie potrzebni są specjaliści w danej dziedzinie.

Napisano

Istnieje.

 

Ale polecał bym Ci ucząc się łącząc skille w takie przydatne "sety" tak aby być bardziej wszestronny ale w jakiś logiczny sposób.

 

Np.

- Modeling nieorganiczny + texturing + obsługa jakiegoś edytora z gry + particle np.

- Modeling organiczny + texturing + animacja

- modeling + rendering + kompozycja

 

itp itd...

Napisano

Dobrze miec wiedze ogarniajaca calosc i jakas specjalnosc, ale to i tak wszystko zalezy od firmy. Wiadomo, ze jak umiesz wiecej, to wiecej mozliwosci pracy bedziesz mial przed soba.

Napisano

Hej, u nas był wyraźny podział na animatorów i nie-animatorów. Animatorzy na początku nie potrafili robić absolutnie nic poza animacją, ale byli w tym naprawdę dobrzy. Nie-animatorzy w większości modelowali, teksturowali, przygotowywali sceny do renderingu, rigowali czyli robili całą resztę, ale uchodziło też bycie tylko modelarzem ;] Jeżeli chodzi o jakieś węższe specjalizacje to nie sądzę.

Napisano

żeby mieć specjalizację, trzeba sie uczyć na główny deser najważniejszego, a na deser trochu tego, trochu tamtego i dalej to i tamto rozwijać. powodzenia!

Napisano
żeby mieć specjalizację, trzeba sie uczyć na główny deser najważniejszego, a na deser trochu tego, trochu tamtego i dalej to i tamto rozwijać. powodzenia!

 

Dunablaster, twoje wskazówki są bezcenne :)

Napisano

Ąę ma całkowitą rację. Nie dojdzie przecież do momentu kiedy przestaniesz się uczyć nowych rzeczy, lub poszerzać dotychczasowe umiejętności. W firmie możesz mieć stanowisko ograniczone do jednej czynności (np. renderowanie) - ale jeśli zechcesz zmienić pracę i zarabiać więcej to przeniesiesz się i w innej firmie będziesz np. modelował. Dodatkowo atutem jest znajomość różnych zagadnień, bo większość z tych rzeczy się zazębia - i przygotowując tekstury musisz mieć pojęcie o modelowaniu i renderowaniu.

Niech główny deser będzie z tobą.

Napisano

Zapominacie o jednej dla mnie podstawowej rzeczy. Skupianie się cały czas tylko i wyłącznie na jednym zagadnieniu/dziedzinie jest zwyczajnie...nudne ;)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności