Skocz do zawartości

Terranova - Short Film Rascal & Bhaal


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

też właśnie tak pomyślałe :) ale kto powiedział, że ktoś nie mógł sobie sprowadzić Seata do Ameryki. W końcu w europie też można spotkać Amerykańskie auta. Jak by było dużo sprzeciwów to można dać go gdzieś na tylni plan. W ostateczności zrezygnować z niego. Pzdr

  • Odpowiedzi 755
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

@Bhaal hehe myślałem żeby zrobic jakąc ciężarówke na tym moscie , a seata rzucic na 2 plan :) Ale ogólnie concept filmy mi sie podoba :)

 

Pozdrawiam i życze sukcesów w dalszej pracy !

Napisano

Bhaaló drógi toć to nie dócinki tylko moja opinia! wybacz ale brakuje ci pare wiosen by mi mowic co jest profesionalne a co nie, inaczej rzecz sie ma z Rascalem ma tyle samo wiosen co ja wię moze i szanuje jego zdanie. jak chce wstawiac ramki to niech wstawia. ja wyrazam swoją opinie na ten temat zresztą nie jako pierwszy. to \"\"profesionalizm \" na siłe. takie bajery sie robi w tzw. PAKIECIE jest to zbior materiałow z twojeo filmu począwszy od scenariusza skonczywszy na listach dialogowych, ktory dajesz bogatemu pajacowi (producent) aby dał ci kase na produkcje. z tego co wiem film robicie sami, a obrazki kture dajecie to jak sami mowicie previewy previewow, i to do forum, po co te wszystkie pierdoły? po twoim portfolio Rescal wiemy ze potrafisz duzo i profesionalnie, a te bajery to uwazam ze tylko dla twojego poczucia estetyki istnieją, bo pod tywm względem mi sie tez podoba.

 

 

 

Napisano

Troszke moze nie z tematem, ale odnosnie pfesjonalizmu na sile. Przypomnial mi sie dosyc niedawny przypadek siostry mojej dziewczyny ktora w szkole podstawowej chodzila na kolko filmowe. Ot po kilku lekcjach wyniosla z tego kola takie wiesci, ze sie za glowe zlapalem. Otoz na dzien dobry pani kazala im sie uczyc ile potrzeba metrow tasmy filmowej na okreslona dlugosc filmu. :) Po takiej nauce ciezko bylo potem wytlumaczyc biednej dziewczynie, ze do tego aby nakrecic swoj pierwszy film nie trzeba zadnej tasmy tylko zwykla kaseta. Swoja droga ciekaw jestem czy owa pani miala kiedykolwiek w swoich rekach tasme....:)

Napisano

Więc aby wstawiać ramki to musze mieć tyle samo wiosen co ty i Rascal :) Sorry, za tamtego posta ale troche mnie poniosło, bo widze, że patrzysz na to, że chodze do gimnazjum a nie studiuje. Nie uważam się za profesjonaliste. Rascal sam powiedział, że mu się podobają takie pierdoły i logo będzie wstawiał gdzie chce.

PS. Sądze, że nie ma sensu dalej ciągnąć tej dyskusji, bo każdy wie o co chodzi. Jesteśmy tu by pokazać nasz film a nie sprzeczać się o ramki (których nie powinno być ;) )

 

 

Napisano

Bhaal, ja bym nie zwracał uwagi na \"plumkanie\" Damiana ;) moim zdaniem takie ramki dodają pewnego filmowego klimatu, obrazek dzięki temu sprawia wrażenie wyciętego kadru z filmu, a więc efekt jest jak najbardziej pozytywny...

 

a teraz wracając do Seata na pierwszym planie... szczerze mówiąc ja bym na tym moście wolał widzieć więcej samochodów marki Ford czy Chevrolet, niż jakieś tam Seaty, no ale to już od was zależy :)

 

czekam z niecierpliwością na kolejną, choćby 5-cio sekundową animację :)

 

pozdrawiam

 

 

 

Napisano

ten Seat będzie na dalszym planie tak, że raczej nie będzie można dostrzec marki :) na pierwszy plan wrzucimy jakieś amerykańskie badziewia :)

Napisano

No no... tyle bez badziewia mi tu prosze ;) co do animacji to nie bedzie tak czesto, ale pewne previzki z testow roznego rodzaju beda sie czesciej pojawiac.

Napisano

Hehehe... to bylo do Bhaal`a ;) pozatym zawsze ktos musi byc od urozmaicania topicow. Watku polskiego? jest mamy nasze wspalniale linie lotnicze LOT :) z tym malochem dobre, krowa zamuczy i jeszcze nerwowo rozgladajace sie wrony na drzewie ktore nie wiedza o co chodzi heheh.

 

dzudzu - mozliwe... ale co zrobic :)

 

Napisano

o dzudzu madrze zauwazyl. Sledze tego TOPICA i troche tu juz jest tekstu, troche pokazaliscie, troche gadania jest ale malo cos wynikow.

Napisano

To prawda, pracy jest wiele. Bhaal juz ukonczyl modelowanie, texturowanie, oswietlenie, ruch kamery oraz animacje upadku gornej konstrukcji wiezy Eiffel i aktualnie pracuje nad lecacym i uderzajacym odlamem, ktory zawedrowal z orbity.

 

Jesli chodzi o mnie to jestem w trakcie pracy nad ujeciem kiedy widzimy lecacy nad gorami samolot, ktory juz mieliscie szanse zobaczyc ( jeszcze troche pracy przy nim zostalo ) z podstawiona fotka otoczenia, teraz musze tylko odtworzyc podobne warunki w pelnym CG.

 

Tak wiec pod wieczor mozna sie spodziewac updatu watka.

Napisano

Kolejny update, mial byc wczesniej jednak nieco wiecej czasu mi zabralo aby wygladalo to zadowalajaco. O ile w niektorych miejscach nie trzeba wykonywac pelnego otoczenia w CG, to jednak w tym przypadku doszlismy do wniosku ze sie nie obejdzie, tak wiec wziolem sie za wykonanie takowego. Zdjecie i pelny CG ktory jest jeszcze w trakcie szlifowania.

 

 

ph01.jpg

 

 

rd10.jpg

 

 

Napisano

fajnie by było zobaczyć to w ruchu :)

 

pozdrawiam

 

P.S. wydaje mi się, że góry wyglądają trochę jak ciosane dłutem :| na zdjęciu są zdecydowanie bardziej zaokrąglone

Napisano

Witam,

 

Chcialbym sie przyczepic do texturki samolotu, otuz wydaje mi sie ze flaga i godlo sa znacznie zaduze w stosunku do rozmiaru samolotu, pozatym OK.

 

Pozdrufffka

Napisano

Wszystko wyglada jakby ok tylko może to złudzenie bo te wasze renderki są strasznie małe wiec nie widać za bardzo błedów wszystko sie zlewa...

 

 

mimo to jest OK =)

Napisano

Jesli chodzi o format to animacja jest renderowana do formatu Cinemascope ale chyba wiekszosc zna go jako Panavision 2.35:1 jednak nie renderujemy do pelnej rozdzielczosci kinowej, zachowalismy jedynie proporcje obrazu.

Napisano

Rascal jesteś moim idolem ... 4:49 a ty dziargasz swój filmik! dzisiaj też próbowałem, ale odpadłem ... idę spać!

powodzenia!

 

p.s. na czym jedziesz? amfa, tusipect, silna wola?

Napisano

Dzodzu - tusipect ;) lol dobre, jednak silna wola wystarczy. Pozatym nie musze sie zbytnio mobilizowac do nocnych posiedzen.

 

Dirty - nie mamy zamiaru w zadnym kinie puszczac, napisalem ze format jest jedynie zachowany, nie rozdzielczosc. Renderujemy do 640x272, co do formatu to 4:3 w tym przypadku wogole do mnie nie przemawia.

Napisano

Liczyc do proporcji Panavision troszke sliska sprawa jezeli sie nie mialo doswiadczenia z tym formatem. Takie waskie kadry musza byc bardzo dobrze skomponowane tak aby przestrzen byla ciekawie i w pelni zagospodarowana. Na poczatek raczej radzil bym robic film do mniej profesjonalnego formatu, ale to juz wasze decyzje. Powodzenia.

 

Napisano

To prawda, o ile w przypadku proporcji 4:3 kompozycja kadru to zupelnie inna sprawa to jesli sprowadzi sie obraz do proporcji 2.35:1 ( Panavision ) czy 1.85:1 ( Academy Flat ) to tutaj sytuacja sie zmienia diametralnie jesli chodzi o kompozycje, ktora w tym przypadku jest bardzo wazna.

 

Wybieralismy panorame z tego wzgledu, ze kadr w proporcjach 4:3 jest zbyt \"duszny\" pozatym mniejsza powierzchnia ujecia nam troche ulatwia sprawe a umiejetna kompozycja mozna ukryc wiecej bledow.

Napisano

Osobiscie takze za zadne skarby swiata nie robilbym czegos takiego w 4:3 (malo ciekawy rozmiar), ale zarazem nie wybieralbym az tak szerokiego kadru. Wybralbym cos pomiedzy:) Ale to juz kwestia wyboru kazdego z nas.;]

Napisano

Kolejny update, tym razem troche testow z particles. Rozne kolory reprezentuja czas aktywnosci particli, czyli z poczatku kolo silnika beda jasne ( reprezentujace ogien ) a wraz z odalaniem sie od emitera beda przechodzic w szary dym. Pozatym mala previzka robiona dla testu, oczywiscie finalne ujecie bedzie wygladac inaczej.

 

http://www.maxdigital.pl/other/pv03.avi

 

 

rd11.jpg

 

Napisano

Hmmm nie wiem czy dobrze zrozumialem - ogien z silnika, a potem odrazu gradient bialej smugi ? Bo w tego typu silnikach nie bedzie widac płomieni na zewnatrz. A z silnika wydostaja sie tylko rozgrzane, lekko brazowawe gazy spalinowe z duza zawrtoscia wody, ktore to po ochlodzeniu twoza smuge kondensacyjna, ale to dopiero w pewnej odleglosci od samolotu. Chyba ze sie myle ...

Napisano

Chcielismy wszystkim podziekowac tym co biora udzial w dyskusji na temat naszego Shorta, tym sposobem nasz watek dobil do ilosci ponad 10.000 odwiedzin, co sprawilo nam radosc dzielac sie z wami wynikami naszej pracy ktora bynajmniej jest jeszcze nie skonczona, i mamy nadzieje ze zostaniecie z nami do konca naszej produkcji, i bynajmniej nie bedzie to nasz pierwszy i ostatni short na tym Forum, bowiem w planach gdzies tam nie tak az daleko jest mysl na kolejny. Jeszcze raz dziekujemy wszystkim odwiedzajacym oraz pozdrawiamy cala spolecznosc forumowa.

Napisano

Rascal wszystko git tyko ten samolot jakos za nisko nie leci przypadkiem?

 

na zdjeciu to on jest baaardzo wysoko wiec podczas ruchu kamery dookola samolotu ruch kamery powinien wygladac bardziej jak jej obrut dookola wlasnej osi (w stosunku do gor - obiekty znajdujace sie dalej daja zludzenie wolniejszego oruchu niz obiekty znajdujace sie blizej) niz wokol jakiegos obiektu

 

nie wiem czy dobrze to powiedzialem ale nie wiem jak inaczej.

 

no chyba ze ten samolot spadajac jest tak nisko ze zachwile zachazy o gory.

 

no i rozumiem ze samolotem bdzie trzeslo:) ale to potem zrobicie:)

 

oby tak dalej a bedzie rewelka animacja.

Napisano

zio_mal : może mamusia pilota zawsze mu powtarzała \"Pamiętaj synku, uważaj na siebie, lataj nisko i powoli:P\" hehe Pozdrawiam i czekam na kolejne updaty:)

 

Napisano

Kamera byla ustawiana przezemnie na szybko do testow, jednak przyznam sie ze jakiegos wiekszego pojecia o niej to niestety aktualnie nie mam. Z tego co pamiatam uczeszczasz do lodzkiej filmowki, zarowno ja jak i Bhaal nie mamy takiego doswiadczenia jak ty w tej dziedzinie nad nami nie ma zadnych profesorow ktorzy bym nam przedstawili rozne aspekty dot. wlasnie takich spraw czy czegokolwiek, nasza wiedza nie jest wyuczona, pochodzi od nas samych co prawda nie jest tak bardzo oszlifowana ale jak juz bedzie... to jest to prawdziwa perelka. Zreszta siedzimy w tym nie od dawna a zbieranie doswiadczenia to mozlona praca z powietrza sie nie bierze.

Napisano

spokojnie! nie obracaj krytyki w szpan! nie potrzebuje czegos takiego! waszą prace chwale jak zadna inna a ty sie tu burmuszysz :) co do kamery, trudno powiedziec czy przez jeden gowniany rok sie czegos nauczyłem... jedno wiedziałem zawsze, jak w 3d mozna kamerą robic wiecej niz w prawdziwych warunkach to WSZYSCY sie rzucają i kręcą machają najazdy robią, zro konsekwencji zero logiki, toć to jest element gry, narracji filmowej... to z samolotem jest zdecydowanie za szybko, odejmuje groze spadającym odłamkom, o ile te strzałki je symbolizowały) zdaje sie ze to kamera zapieprza szybciej od nich! zwolnij ten ruch, daj go popierwsze po splainach a nie key\'juj dolly, bo sie robią schody. i nie takie koło, ja bym to widział jako jazde kamery z lewej na prawo za samolotem (tzn samolot z prawej częsci kadru przesunie sie na lewą,) cos jakby filmowany był przez drugi samolot za nim lecący. kamera w jedym momencie musiała by przeciąc smuge dymu co mogło by być widowiskowe, , zagraj w tym ujęciu sdamolotem i odłamkami a nie kamerą latasz bezsensu, nie robicie stego znowu animacji na modłe efx z matrixa! to sie sprawdza lae nie zawsze i nie nonstop. i juz z pewnoscią nie w tym ujęciu.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności