Skocz do zawartości

Terranova - Short Film Rascal & Bhaal


Rascal

Rekomendowane odpowiedzi

Zle mnie zrozumiales, zupelnie mi nie o szpan chodzilo tylko o \"nawiazanie\" do kogos co ma z tym stycznosc a dokladnie o chodzi mi o pewna poprawnosc schematyczna kadrow, zeby sie jeden z drugim nie gryzl i takze nie wprowadzal w dezorientacje widza. O ile prostsze ujecia mozna budowac bez zaglebiania sie w techniczne aspekty to przy nieco bardziej skomplikowanych ujeciach napewno gdzies sie popelni blad, praca z kamera, jej ruchem to nie jest napewno latwa sprawa, zreszta kazdy widzial zdjecia robione przez prawdziwych fotografow a normalne robione przez czlowieka ktorego wiedza sie tylko sprowadza do nacisniecia przycisku... niby maly pstryk a taka roznica. To samo sie ma do filmowania jednak w tym przypadku mowa o bardziej skomplikowanej operatorce, jeszcze pytanie czy zna ktos jakas strone wlasnie o aspektach filmowania, jak robic kadry lub czym sie kierowac przy filmowaniu akcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 755
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

oglądaj filmy, oglądając je czytasz montaz i prace kamerą, jak sie nauczysz czytac to i pisanie Ci przyjdzie łatwiej :) musze Cie rozczrowac apropo operatorki, za pstyrkanie to odpowiedzialny jest pajac za kamerą , operator wskazuje palcem, co i jak, no i przedewszyskim zajmuje sie oswietleniem a nie machaniem kamerami, mysle ze najbardziej zawansowany w bajery kamerowe jest matrix, banalne to czy nie tak jest. obejzyj sobie go kilka razy szczegolnie 1st częsc i zobacz jakie są ujęcia, roch kamery po okręgu większym niz 90 stopni zdaza sie BARDZO zadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio jestem lekko zapracowany z powodu powolania Grupy, ale juz spiesze z updatem. Tak jak mowilem za wieze oraz kawalki meteorow odpowiedzialny jest Bhaal, ja maczalem w tym przypadku palce tylko w poscie przy kompozycji wartw.

 

 

rd12.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

loozak: już jest wyrenderowane :) tylko podesłałem tiffy Rascalowi. Zrobiłem osobne rendery yzn. wieże podzieliłem na 4 części, które osobno wyrenderowałem, meteor itp... Razem to było ok. 6h

dzudzu: niestety mentalem za długo by było :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli mozna wiedziec i jesli nie jest to tajmenica - jaka czesc animacji jest juz zrobiona? (tzn ile mniej wiecej - polowa, mniej niz polowa, czy wiecej)

oczywiscie jesli nie chcecie to nie mowcie, ale jestem ciekaw kiedy umiescicie jakas dluzsza czesc Waszego projektu

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie jest zrobione mniej niz polowa, niezbyt dobrze przygotowany proces pre-produkcyjny ktory mial miejsce na poczatku prac nas spowolnil. Po wiezy Eiffel`a powinno nam troche szybciej isc, do czasu kiedy bedziemy pracowac przy Golden Gate tam bedzie troche problemow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milo mi poinformowac iz do naszej Grupy dolaczyl Maciej \"Mell o\'Deque\" Chomicz, ktory bedzie odpowiedzialny za kreacje efektow dzwiekowych i kompozycje muzyki.

 

Od 1991 roku kompozytor, tworca opraw dzwiekowych do produktow multimedialnych, od 1997 roku rowniez jako DJ. Bral udzial w powstawaniu gier i produktow multimedialnych. Organizator wielu projektow niekomercyjnych, wiecej o jego osobie mozna sie dowiedziec na http://www.mellodeque.art.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Updaty beda niebawem, troche nas spowolnilo zeby dojsc do ladu ze sprawami grupowymi, nie wszystko na raz powoli ale do celu. Ostatnio pracowalem nad WWW naszej grupy, takze projektowalem logo i zalatwialem sprawy odnosnie servera na ktorym sie znajdujemy, Bhaal natomiast mial na glowie sprawy zwiazane z rejestracja domeny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu nie macie WWW po polsku? wasz target to tylko Europa Zach i USA??

 

z tym studiem to tak zupelnie na powaznie??

 

szukacie utalentowanych freelancerow...ale praca w charakterze wolontariatu tak??

 

nie rozumiem jednego zdania z Waszego www:

After more than one year, our Non-commercial Group begin work... target?

work in future in VISUAL EFFECTS FOR FEATURE FILM AND COMMERCIALS.

 

oczywiscie macie duzy potencjal ale tak moim skromnym zdaniem to staracie sie wygladac zbyt super-totalnie-profesjonalnie co w sumie wyglada troche smiesznie... bo jak na razie to jest dwoch gosci robiacych grafe na srednich domowych blaszakach a probujecie wygladac jak Platige co najmniej... bez obrazy oczywiscie ale takie mam wrazenie i troche mnie to smieszy. szczegolnie jak widze cos takiego:

 

Our Group looking for a talented freelancers. If you are interesed

please contact us.

We thank you in advance for showing us your stuff. Good luck in selection!

 

 

Current position openings

 

 

Concept & story board artist

Character animator & organic modeler

 

A po polsku nie mogliscie napisac. chyba ze liczycie na to ze zglosi sie do Was Martin Krol, Steven Stahlberg, Julian Jeremy Johnson Mortimer, Dave Komorowski albo inny gigant....

btw kto oglada nadeslane reele??

 

tak czy siak powodzenia i jak wszyscy czekam na animke.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dirty - bedziemy miec po polsku, wszystko w swoim czasie, a zdania \"z tym studiem to tak zupelnie na powaznie??\" nie rozumie co miales na mysli. Jak zdazyles juz zobaczyc jestesmy grupa nie zalezna i nie komercyjna, nie mamy z tego zadnego profitu, nawet nas skroblo po kieszeni ale mysle ze warto. Pozatym o wiele lepiej sie znalezc w kilka osob pod jakas bandera.

 

Nie wiem czego tu nie rozumiec, napisane jest jasno ze naszym celem jest w przyszlosci pracowac przy efektach specjalnych do filmow i reklam. Jako ze od dawna pasjonujemy sie nimi i wlasnie przy takowych chcielibysmy pracowac, jesli tak sie stanie to napewno nie bedzie to szybko.

 

Hm... staramy sie wygladac zbyt super-totalnie-profesjonalnie co w sumie wyglada troche smiesznie...? skoro tak uwazasz to mamy nadzieje ze za jakis czas zapracujemy sobie na image jaki teraz reprezentujemy i juz nie bedzie to nikogo smieszyc ( i bynajmniej nie ma w moim tonie sarkazmu )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok Rascal, jak pisalem zycze powodzenia.

 

\"zdania \"z tym studiem to tak zupelnie na powaznie??\" nie rozumie co miales na mysli\"

 

mialem na mysli to, ze wasze www wyglada jak komercyjnego studia... [chociaz co prawda w czasie tworzenia;) ]

 

 

\"Nie wiem czego tu nie rozumiec, napisane jest jasno ze naszym celem jest w przyszlosci pracowac przy efektach specjalnych do filmow i reklam. Jako ze od dawna pasjonujemy sie nimi i wlasnie przy takowych chcielibysmy pracowac, jesli tak sie stanie to napewno nie bedzie to szybko.\"

 

oo, teraz zajarzylem o co chodzi.. uwierz mi, z tego zdania na waszej stronie zupelnie cos takiego nie wynika. w zasadzie to nic nie wynika bo jest ono niepoprawne gramatycznie, skladniowo, interpunkcyjnie i nie ma sensu... tzn teraz jak wyjasniles o co biega to mozna sie domyslic. i nie pisze tego po to, zeby probowac kogos gnoic, ale macie tam (oprocz tego jednego nieszczesnego zdania) calkiem sporo bledow. i jesli naprawde chcecie wygladac super-mega-profesjonalnie i pisac wszystko po angielsku, to radze zaczac od skonsultowania tego calego textu z kims kto sie na tym dobrze zna.... bo textu macie tam tyle co kot naplakal a razacych (przynajmniej mnie) bledow conajmniej kilka...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dirty -> prosze oto tlumaczenie zrobione przez translator przysiegly :P:

 

After more than one year, our Non-commercial Group begin work... target?

work in future in VISUAL EFFECTS FOR FEATURE FILM AND COMMERCIALS.

 

Po (po tym, jak) więcej niż jed rok (roczny), nasza Niehandlowa Grupa zaczynają praca (roboczy)... Zadanie (cel)? Praca w przyszłości (transakcja terminowa) w WIDOCZNYCH REZULTATACH DLA CECHY FILMUJĄ I REKLAMY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ze z racji tego iz na domowe warunki robic shorta w jakis zawrotnych rozdzielczosciach mija sie z calkowicie z celem, wiekszosc zgromadzonych tutaj materialow nie jest zbyt wielkich rozmiarow jesli chodzi o renderingi.

 

Jednak co jakis czas mozna bedzie sie spotkac z wersjami high res. A oto pierwsza z nich.

 

Bhaal - Eiffel Tower 3k (rd13)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam pytanko ... z ostatecznym rendringiem shorta czekacie gdy wymodelujecie wszystkie sceny i zaplanujecie ruch kamer wg story board\'a shooting board\'a czy innych boardów ... czy może renderujecie po kawałku, by zyskać pewność, że zmierzacie we właściwym kierunku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animatik jest nie pelny, pozatym zmiany sie wprowadza na pewnych etapach. Nie do konca poprawnie przygotowalismy proces pre-produkcyjny teraz sie odbija, jednak nikt nie wiedzial ze projekt urosnie i niekt sie zabradzo nie zaglebial w techniczne aspekty takiego przedsiewziencia ( wiemy shoting board i animatik to fundament projektu ktory ma byc solidny to powazny blad nie majac takowego zdajemy sobie z tego sprawe, jest trudniej ale brniemy do przodu )

 

Wogole cofajac sie mysla wstecz i myslac z czym w glowach przystapilismy do produkcji to naprawde dziw ze dotrwalismy az do teraz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rascal napisal w tym watku http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&o=&tid=68114 :

 

\"Co do storyboarda to po drodze, jest jeszcze shoting board to wlasnie na jego etapie sie podejmuje decyzje o skracaniu/cieciu ujec i ich kolejnosci. To czym go rozni od story boarda to ze o ile ten pierwszy przedstawia nam dana historie z grubsza to tamten juz jest bardziej precyzyjny mamy dane kazde ujecie i kadr.\"

 

No a animatik to chyba wiesz, co? ;)

Jak nie wiesz, to oblukaj to: http://max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=10643

 

 

[Wyedytowany dnia 22-6-2004 > dr Ug]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shoting board, to kolejny krok w strone smiesznego profesionalizmu, naszych masterow, ale juz nie bede sie nasmiewal, dirty wystarczy ze nazwe Ci to po polsku - scenopis z obrazkami..... masz tam obrazek (ujecie) a pod nim: czas trwania, numer, kolejnosc, rodzaj sklejki, opis ruchu kamery, opis dzwiękowych efektow, opis sytuacyjny, ilosc klatek, format i cala ta masa informacji ktore rescal daje co obrazek w ramkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian: Khe, khe, gwoli detalu. Generalnie racje masz, ale jak zyje nie pamietam zeby ktos normalny uzywal w zwyklej robocie slow \"scenopis z obrazkami\" (sic!) czy \"scenorys\" - chociaz rzeczywiscie te slowa istnieja. Khy. Angielskie odpowiedniki jakos przyjely sie mocniej. Oczywiscie patrze z perspektywy dziada ktory glownie siedzi w reklamie. Dla mnie silenie sie na \"scenorys\" zamiast \"storyboard\" przypomina starsza zabawe z \"joystickiem\" i \"manetka\" i troche tak, tego, no, jest bez sensu. Caly swiat mowi \"storyboard\" i \"shootingboard\". Nie zmieniajmy tego. Niech Francuzi sobie wymyslaja wlasne wersje slow.

 

Kwestia zasadnosci umieszczania w amatorskim projekcie miliona \"profesjonalnych\" opisow to jest faktycznie inna rzecz. Z jednej strony moim skromnym, stetryczalym zdaniem - storyboard i shootingboard sa niezbedne prawie przy kazdym projekcie animowanym - z drugiej czesto wystarczy ze to beda byle jakie szkice na serwetkach i nie trzeba za bardzo inwestowac w ich oprawe.

khekhe, sie rozpisalem, czekam na render, upss, juz jest, tkkkt,

 

salut

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eh... Damian znowu zaczynasz z nowymi pojeciami \"smieszny profesionalizm, naszych masterow\" masz racje zeby sie juz nie nasmiewac, bo to juz zaczyna byc meczace, jakos nie widze aby jeszcze kogos posty posiadaly taki ton jak twoje. I bynajmniej nie chodzi mi o krytyke.

 

Dokladnie, Dziadek Stal ma racje. Storyboard i shootingboard jest rzecza niezbedna, jednak tez sa rozne stopnie integracji jego skomplikowania, jest oczywiste ze majac pod soba wielo osobowa grupe ludzi, trzeba lepiej go przygotowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rascal: Khe, khe, skoro juz sie tak grzecznie zgadzasz ze zdaniem starszego pana, to pojde za ciosem i piszac o zasadnosci \"profesjonalnych\" opisow mialem na mysli takze Wasz projekt. W tym popre Damiana. Informacja i nadmiar informacji- to dwie rozne sprawy. Szkoda pradu. Skupiajcie sie na \"miechu\".

 

salutt

Dziadek Stal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian, Dziadek Stal, zupełnie nie rozumiem waszego podejścia... chłopaki starają się jak mogą, wyprówają z siebie flaki tworząc w dwójkę projekt, do którego ja bym nie podszedł nawet mając 10-cio osobową grupę grafików, a wy, nie mając się już kompletnie czego czepiać, czepiacie się napisów i ramek :| jeżeli dla nich tak jest lepiej to co wam to przeszkadza ???? to ma być ta konstruktywna krytyka ?? może zaraz zaczniecie się czepiać ich avatarów i sygnaturek, bo \"mało profesjonalne\" :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khe khe ! az dwa posty w jednym topiku jednego dnia! postępy! czyzby wszystko co mialo juz spasc spadlo? ;) - zarcik (glopi). rescal, sorki za ogolny ton, doceniam waszą prace , choc wiele rzeczy mis ie nie podoba począwszy od pomyslu skonczywszy na tym \"pro\", ale to co mi sie podoba chyba juz ujele w wielu postach tuteeeej. uwazam ze byly konstruktywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności