rumi Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Hey co jest bardziej używane przy tworzeniu gier ? pozdro rumi
rumi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 Myślę że tak. joke ;) na serio się pytam czego warto się uczyć pod rzeźbienie do gier ?
mafida Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Naucz się rysować i rzeżbić w glinie,potem nauka konkretnego programu to 2 tygodnie i jedziesz:D Pozdr:)
rumi Napisano 30 Grudzień 2009 Autor Napisano 30 Grudzień 2009 i właśnie chodzi o jaki konkretny ? mudbox czy zbrush który stosują przy produkcji gier. słyszałem że bardziej zbrush
mafida Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Ściągnij sobie triale,porównaj który Ci bardziej pasuje i sam wybierz.Zbrush jest tańszy i ma darmowe updaty,to duży plus. Pozdr:)
Lucek Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 I w ogóle będziesz jak my fanboyem zbrusha:) Kawał dobrego softu i nauczyć się łatwo go obsługiwać. Tak naprawdę nie zależy w czym ale co robisz.
Gość User190 Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Tylko mudbox jest do rzeźbienia - Zbrush to kombajn i od nowej wersji ciągle się sypie :P Mudbx rlz :PPPPP Tak zupełnie serio - używaj tego, w czym wygodniej Ci pracować :)
Chrupek Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Zostaw ZBrusha, weź Mudboxa albo 3DCoat, bo przez pół roku będziesz się uczył interfejsu ZBrusha, a i tak się go nie nauczysz :-)
Lucek Napisano 30 Grudzień 2009 Napisano 30 Grudzień 2009 Tylko zbrush!!! W mudboxie raytracing ssie a systemów cząsteczek to tam w ogóle nie ma! Dlatego jestem fanboyem zbrusha:)
Levus Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Zostaw ZBrusha, weź Mudboxa albo 3DCoat, bo przez pół roku będziesz się uczył interfejsu ZBrusha, a i tak się go nie nauczysz :-) 3D Coat się nadaje do retopo jedynie, podobno do uv też, ale nie do cyfrowego rzeźbienia, bo nie da rady wydajnościowo. Mudbox mnie osobiście odrzucił, pewnie kwestia gustu. Zbrush ma interfejs bardzo elastyczny, nauczysz się go w tydzień czasu góra, tutki gnomona polecam. Pozatem na początku nie trzeba umieć klikać we wszystkie możliwe guziki, poznać jedynie metodę jego działania (tools) i cześć, można się bawić. Inna rzecz, że rzesza artystów nie może się mylić, mudboxa używają w zasadzie jednostki. Jakiś sensowny powód ku temu być musi, nie? I nie chodzi tu w żadnym razie o jakieś ideologiczne boje, jedynie o komfort pracy. Zbrush jest najbardziej wyspecjalizowanym softem do cyfrowego sculptingu jaki jest obecnie dostępny, w dodatku jest cały czas doskonalony i wzbogacany o fukcje, które są naprawdę przydatne. Co z tego, że się sypie? Każdy soft się sypie, a zbrush najmniej akurat. Może akurat w wersji 4.0 poziomem stabilności dorówna 3.1 skoro 3.5 to w zasadzie beta? Mati, co z tego, że to kombajn? To źle? To znaczy, że mamy się cofać do możliwie topornych narzędzi czy rozwijać? Zbrush ma jeden minus, brak narzędzi do polymodelingu. Ale to można zastąpić wingsem lub silo. Imo super zestaw (pomijając duże kombajny typu max,maya) to silo/wings+zbrush+3dcoat. no i powodzenia!
Gość User190 Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Levus - widać dałem niewystarczająco :P ;)
Levus Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Znaczy wiesz Mati, ja też uważam, że niech każdy sobie tam pracuje na czym chce i na czym mu wygodnie, wuj mnie to obchodzi na czym nerwy się traci:D Ale skoro padło pytanie...:p
Nezumi Napisano 31 Grudzień 2009 Napisano 31 Grudzień 2009 Pytanie mniej wiecej na poziomie "jaki tablet?" :D Zbrush i tablet Wacoma. Dziekuje za uwage. 1
dakih Napisano 12 Luty 2010 Napisano 12 Luty 2010 (edytowane) Chciałbym ponowić pytanie autora wątku, ale nie chodzi mi akurat o gry - mam na myśli ogólnie cg. Czy rzeczywiście Zbrush jest nieporównywalny do Mudboxa? Miałem okazje korzystać ze Zbrusha jak i z Mudboxa i wydaje mi się, że Mud jest całkiem niezły. Do tego świetnie współpracuje z Mayą [której obecnie używam]. Softu chciałbym używać głównie do obrabiania lowpoly mesh'ów, ale nie wiem czy warto zaczynać naukę Mudboxa. Mam nadzieje, że nie padnie tradycyjnie "używaj tego w czym się dobrze czujesz" tylko o jakieś konkretne różnice, wady i zalety :P. Edytowane 12 Luty 2010 przez dakih 1
Nezumi Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 dakih - nikt nie mowi ze Mudbox jest zly. Zadawanie tego pytania jednak jest rownie bezsensowne jak pytanie o to czy lepszy jest Max czy Maya. Zbrush ma cala mase opcji ktorych nie ma mudbox - zspheres, mozliwosc szybkiego pozowania, retopo, cala masa nowych brushy umozliwiajacych wykonywanie ostrych krawedzi, opcje dzialajace jak "booleans" (jak to po polsku powiedziec :/ ) itd. Jest tego troche. Poza tym Zbrush jest mniej wymagajacy jesli chodzi o sprzet, swietnie wspolpracuje tez z Maya. Mudbox ma mniej opcji ale moze wielu pasuje - to po prostu jest kwestia wyboru, kwestia tego na czym ci wygodniej wiec nie wiem jakiej odpowiedzi oczekujesz, Nie rozumiem co miales na mysli mowiac "Softu chciałbym używać głównie do obrabiania lowpoly mesh'ów"... Co jak co ale obydwa softy nie nadaja sie do low poly (a jesli juz to Zbrush bo ma retopo..). Obydwa to sculptery... Chyba ze miales na mysli tworzenie normali na potrzebe pozniejszego wykorzystania z low poly... Jak chcesz jeszcze bardziej sobie skomplikowac zycie to mozesz do tych dwoch dorzucic preznie rozwijajacego sie 3dcoat ;) Kazdy ma swoje preferncje i kazdy bedzie mowil tutaj ze swojego punktu widzenia - ty sam musisz wyprobowac w czym ci sie lepiej pracuje, bo tak to pytanie wyglada podobnie do "co jest lepsze - coca cola czy pepsi?". peace
Chrupek Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 też się swego czasu zastanawiałem i wybrałem ZBrusha, bo faktycznie ma wiele ciekawych opcji - nieporównywalnych z innymi aplikacjami - a co najważniejsze, jest go w sieci bardzo dużo, zarówno na youtube jak i digital-tutors. Nawet na Max3d jest w przewadze, a to szalenie ułatwia integracje z programem :-)
dakih Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 No i o to mi chodziło... czas zacząć zbrushowanie ;] piszac o low poly meshach mialem na mysli import mesha do zbrusha i tam subdivi x4 :p edit: po prostu wydawało mi się, że jednak Autodesk mając taki monopol na rynku cg [3d] doprowadzi mudboxa do bardzo wysokiego poziomu
Gość User190 Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 To zależy, co rozumiesz pod pojęciem "bardzo wysokiego poziomu". Mudbox jest bardzo dobry, ale nie ma tylu opcji, co ZBrush. Za to ma bardzo intuicyjny (dla mnie) interface i jest bardzo wydajny (mam wrażenie, że chyba nawet bardziej niż ZBrush - wbrew temu, co napisał Nezumi). W najnowszych wersjach została rozbudowana wymiana plików między PS i softami 3d. Mudbox to bardzo młody program - myślę, że z każdą kolejną wersją będzie coraz lepszy. 3d coat to też ciekawa opcja - warto po prostu ściągnąć triale wszystkich trzech i popróbować.
Nezumi Napisano 13 Luty 2010 Napisano 13 Luty 2010 M@Ti - ostatnio nie sprawdzalem ale kiedy mudbox pojawil sie w pierwszej autodeskowej odslonie to owszem, dalo sie z niego wyciagnac te subdivy ale na konkretnej maszynie, podczas gdy Zbrush na prawde byl w stanie zadowolic sie byle czym w zasadzie. Od tamtego czasu wyszly poprawki, nowa wersja i service pack do niej wiec moglo to ulec zmianie. Milosnikom blotka ktorzy jakims cudem jeszcze nie znaja polecam strone http://www.mudboxhub.com/s/videos
jacynt Napisano 14 Kwiecień 2010 Napisano 14 Kwiecień 2010 dobrze, że są głosy i za M i za Z. Przynajmniej wiem, że nie trzeba jednego z tych programu skreślać:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się