Skocz do zawartości

olaf (szybki game art)


olaf

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 812
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie potrzebuję ich w ruchu więc sobie uprościłem. Z wczorajszego dnia produkcyjnego nici, bo po 12 wpadło kilka rzeczy do zaprojektowania, wklejam poniżej dwie przykładowe. Obie w 100% z flasha pochodzą.

 

@telthona: licencia poetica

 

g1.jpg

g2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powoli komponuję ujęcia. nie mam niestety jeszcze odpowiedzi na to jak zaprząc kamerę AE by szybko uzyskać efekt przemierzania całego globu w oparciu o x-dziesiąt warstw 3D ze zmieniającym się terenem. Ujecie powinno mieć ok 30sekund.

 

k1.jpg

k2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, sorry ze dopiero teraz miałem męczący tydzień.

 

@grass: tak grafika i kod. najpierw kod wspierał graficzenie i przyspieszał mi pracę (nie trzeba było omawiać rzeczy z programistą zanim zobaczy to w ten sam sposób co ja), obecnie wiele produktów jakie sprzedaje to czyste programowanie flashowe.

 

@gof: dla początkujących mam dwa linki, z ktorych korzystam niemal codziennie w pracy z flashem - google i youtube ;)

w sieci jest tak wiele, ze nawet nie warto mieć ulubionych portali czy publikacji.

Najlepszym przykładem jest np. integracja applikacji flash z facebookiem - jak musiałem to zrobić pierwszy raz to pracowało mi się fatalnie - dziesiątki linijek kodu do wymiany danych itp. Po jakimś czasie zebrałem najprostsze rozwiązania (czest sprowadzające się do jednej linijki w zastępstwie do kilkudziesięciu linijek jakichś absurdalnych klas). Obecnie cała integracja z FB to kilka linijek kodu.

Jeżeli chodzi o grafike, to niestety trzeba być generalistą - wtedy uda się wykorzystać potencjał flasha - tricki z łączeniem warstw i timeline'u oraz prostego kodowania dają bardzo przyjemny workflow.

 

Ok pokazywałem screeny - mogę pokazać nieoficjalną wersję - nie ma jeszcze licencji na ten utwór - co leży po stronie klienta więc nie jest to wersja komercyjna, ale w zamyśle jest składana pod ten kawałek.

 

Było ciężko, Tomek Kosecki, mój grafik, pomógł mi szlifowaniu technicznym materiałów (elementy szkiców wektorowych wymagały dopracowania by dało się je wypełniać gradientami i kolorować). Całość produkcji zamknęła się w 35godzinach rozbitych na 6dni. W tym czasie udało się zrobić shootingboardy, doprecyzować story dla klienta, wykonać character design i szkice materiałów na plan (po kresce widac, ze nie były dopracowywane później, ale to sprawa związana a terminem), tworzenie ujęć (część we flashu część w after effects). Wszystko z uwagi na czas robione było na wyczucie - jest to jedna z zalet niemal solowej pracy.

Klient nie zgłaszał niemal uwag, aż do końca, gdzie odrzucił całą drugą część - ostatnie 30s. Musiałem dziś w nocy zrobić je jeszcze raz łącznie ze szkicami i kolorowaniem i animacją. Ze story klienta została idea - pandy ruszają do akcji. Reszta jest moja - zbudowałem wg. tego co potrafię zrobić.

Z rzeczy do których mogę się przyznać to nieumiejętność stosowania easingów w afterze - musiałem przez to czasem ciąć ujęcie w 1/3 i resztę wywalać - ale jest lepiej, zaczynam powoli się wciągać. Kamerę słabo prowadzę - niestety to był zawsze mój słaby punkt w programach 3D i wywiera piętno w afterze. To moja druga praca z afterem ponad pojedyncze ujęcia, co niestety widać - nie miałem świadomości, że gdzieś tam sie potknę i wlazłem.

Chętnie wysłucham krytyki, bo sam wiem, że do dobrego poziomu temu jest bardzo wiele. Zadowolony jestem z dwóch rzeczy - montażu pod dzwięk i nabycie nowego skilla - układania harmonogramu pod klipy (decyzja o akcepcie skróciła termin na wykonanie o 50% ale to nadal za mało by było).

W zasadzie nie powinienem pokazywać, bo w takim czasie nie da się wiele wyciągnąć ale tyle razy jechałem po innych, to możecie się odegrać ;)

 

pogadałem, to czas pokazać: dontfuckmydog.com/ita2/bigGunF2.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XirOr - po prostu uwazam, że lepsze wrogiem dobrego i dużo fejkuje z rzeczy jakie mam do wykonania.

 

Uzupełniając grassa powiem, że genialna pomoc była do flasha8 - mozna poszukać i ściągnąc sobie. Znacznie lepsza niż teraz, szczegolnie dla początkujacych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest 2D ale by było 2D załączę UVkę. Myślałem ze jestem zajebistszy w pracy z 3D ale muszę poćwiczyć zanim zacznę rumakować ;)

 

Blender - pierwsze trzy mają 400poly, ostatni po prawej ma 102 (smooth z powyginanego czworokąąta)

 

Blender.

test1.jpg

test2.jpg

 

wieksze:

test5.jpg

 

i wspomniana tekstura (1:1 czyli 512x512). Szykuję się na jakieś drobiazgi flashowe z wykorzystaniem GPU - małymi krokami.

normal.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, kilka postów wcześniej pisałem o silniku do budowania aplikacji min. na facebook

jakby ktoś był zainteresowany - to tu jest próba zgrania obrazu z dzwiękiem na podstawie prezentacji enginu do budowania aplikacji, która została wykorzystana w trzech w sumie projektach (2x DOVE, 1x Canal+).

 

http//wwww.blue-box.com.pl/klienci/appBuilderADV.zip

 

Niestety link do paczki, bo ta wersja nie jest komercyjna, tylko prywatna. Komercyjna będzie z 'Lotem trzmiela' Korsakova, a teraz wysłałem znajomym do oceny treści. Końcówkę zmienię mam nadzieje (wiele zależy od możliwości czasowych).

Materiał tworzony i składany w ok 5godzin. Stillki z projektów dla klienta i faktycznych realizacji.

programy w których powstała animacja:

-after effects

-flash

-notepad++ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o dziwo (bo zrobiłem to na test) worki na turbosquidzie się sprzedają.

 

poniżej dwie mniejsze rzeczy - nowy projekt do ulotki dla klienta. Grafika to oczywiscie kompozycja z róznych zdjęć z dodatkiem postpro.

vizkaS.jpg

 

i wersja na fejsowego timelinea:

kebapBulka.jpg

 

 

a tu zajawka nawigacji w gierce flashowej obartej na blackFinger+ jaką ostatnio robiłem dla canal+

http://www.dontfuckmydog.com/ita2/brick.html - tylko zabawa z fragmentem menu - reszta jest na ukończeniu ale regularne projekty są ważniejsze. Zawsze tak jest jak kończę jakąś grę poza zleceniami :/

wersja Canal+ - https://apps.facebook.com/blackfingercanalplus/

swoja droga nie wiem ktora to agencja robi ale futro lemura zrobiliście rewelacyjnie na stillki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tu taka pilna w sumie robótka - silnik do mozaikowania. Na chwilę obecną generuje mozaikę w ok 3s na lapku z core2Duo, 1s na 2660K ale jest szansa, że uda się przyspieszyć do w warunkach low quality (wynik będzie jak ponizej) jakieś 16x bo teraz generuje się wielki blok, który pomniejszam.

 

testMos.jpg

 

czasu na zrobienie tego i odpalenie serwisu miałem raptem 6dni (w tym kilka innych projektów). Sam silnik powstawał jakieś 3dni ale głównie dlatego, że jest w pełni zintegrowany z fejsbookiem i wszelkie niuanse dotyczące technicznych ograniczeń FB dla developerów musiały być uwzględnione więc nie mogłem sobie po prostu zrobić tak jak bym chciał. 2dni walczyłem z opotymalnym silnikiem, by serwer przeżył generowanie kilku tysięcy mozaiek na minutę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest wrzucenie zdjęcia docelowego pod spód, zrobienie mozaiki zdjęc na pierwszej warstwie i ustawienie ich na overlayu czy innym trybie wtapiania. Ale mogę się mylić:)

Edytowane przez noiprox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to działa ? wrzucasz zdjecie przerabia na bitmape kroi na kwadraciki i podmienia w miejsce kolorow na zblizone kolorystcznie fotki ?

Tak dokładnie działa. teraz jest wrzucona dodatkowo tak jak pisze noiprox grafika na wszystko (po prostu alpha 60%, overlay za dużo CPU zżera), by wzmocnić efekt. Nie miałem swobody w doborze grafik - to avatary określonej grupy userów na facebooku.

Inaczej mógłbym wyłączyć podkład i pomniejszyć ikonki-piksele jak w prawdziwej mozaice.

 

Najpierw skrypt wyciągnął avatary z fejsa (z pomocą człowieka, bo fb ma sporo zabezpieczeń przed takim działaniem), pozniej przypasował avatar pod odpowiednie RGB, zapisał w bazie i wygenerował paletę. Następnie tworzy z niej wybrane przez usera grafiki. Jeżeli brakowało jakiegoś koloru, to pożyczał z sąsiadujących z małymi modyfikacjami (ktore jeszcze dopracuję).

 

edit: dokładnie tak to wygląda bez podkładu i "z".

 

testMoosaic1.jpg

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że zdobywasz sobie fana. Dobre rzeczy pokazujesz, ale największe wrażenie robi Twój workflow, czas realizacji zleceń. Naprawdę. Tempo pracy masz zdumiewające.

 

Wrzuć miniaturkę do wątku żeby łatwiej można było tu trafić.

 

Edit: Jakiś tutorial do organizacji pracy proszę :)

Edytowane przez Adek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

Ola-f: wchodzi nowy drag na rynek od ruskich... Krokodyl... kupie jakieś pól kilo, żeby moc z Toba konkurować.

Skąd takiego speeda bierzesz, geny czy bułka+banan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze. Wtopiłem w zeszłym roku dwa zlecenia pod rząd. Teraz odkładam na dobrego adwokata, by się procesować z podwykonawcami. Straciłem kilkaset tys. pln + naprawdę grube zlecenia warte wiele więcej - to miały być ostatnie przed emeryturą. Straciłem też zaufanie klientów i przez to możliwość odkucia się. Musiałem jakoś sie zorganizować, bo lubię tą branżę.

Zmieniłem workflow, to prawda. Korzystając z małej ilości zleceń na początku 2011 każdy projekt robiłem 2-3dłużej tworząc najpierw uniwersalne narzędzia do produkcji lub ustawiając sobie najbardziej optymalny workflow dla produkcji komponentu, a później wykonując zlecenie na podstawie tych narzędzi/sposobów.

I tak pracuję - najpierw patent na wykonanie, później praca. Obniżyłem stawki mniej więcej trzykrotnie, by wrócić do gry, odzyskałem ilość zleceń, co przy powtarzalności realizacji i sporym doświadczeniu (ilość w pracy przekuwa się w doświadczenie więc łatwiej zrobić 10projektów miesięcznie po dwa dni na każdy niż jeden w miesiącu w dwa dni przy braku doświadczeń z taką pracą). Nauczyłem się PHP, javascriptu, pracy z SQL'em, co poszerzyło moje spojrzenie na automatyzację pracy i zmieniłem każde narzędzie na nowsze, co z kolei wbiło mnie w obecne trendy na rynku. Dzięki temu stosunek pracy do stawki godzinowej powoli wyrównuje się z tym co miałem 2lata temu (ok 200pln za godzinę) mimo, ze działam na śmiesznie niskich stawkach jak na moich klientów i moje standardy. Więc odpowiadając jednym zdaniem - przystosowałem się do sytuacji zamiast czekać aż rzeczywistość mnie dobije.

 

a na poważnie, brałem ten stuff co koleś w Limitless zanim był cool ;)

najlepsze podsumowanie tego jak pracuję to: don't be the monkey, make tools first.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Chrupek3D

mnie tez, dlatego uczę się C# ;)

a tak poważnie to mam wrażenie, ze java script jest łatwiejsza od C#. Jestem zupełnie początkujący w jakim kolwiek języku programowania, ale wymaga tego ode mnie Utnity3D, wiec podkasałem rękawy i idę do przodu jak Ola-f ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie jest co robić we flashu, choć to mniej więcej połowa zleceń.

 

Znam już programowanie obiektowe i w js pisałem trochę więc nie przewiduje komplikacji. Będę musiał tylko klasy przepisać na wersje js, bo bez nich pracuje czasem nawet kilka razy wolniej (odchodzi mi 95% debugowania gier/appek). Jak okaże się, że trzeba działać dwutorowo to pewnie napiszę sobie edytor wyrzucający funkcje we wskazanym języku i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, tu w większej rozdziałce poprawiona wersja. Kończę składać appkę fejsbookową z tego. Dopracowałem algorytm, by lepiej wypadał wizualnie przy jednolitych przestrzeniach.

 

Niestety straciłem pół dnia na problemach z uprawnieniami plików z FB zanim znalazłem sposób by mieć do nich pełen dostęp z flashowego sandboxa :/

 

mozza1.jpg

Edytowane przez olaf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, hej, wczoraj wypuściłem to:

http://www.spielekostenlos.ws/abenteuer-spiele/play-happy-birthday

 

nic specjalnego graficznie, przygotowaliśmy z gotowców materiał. Jestem wstępnie zadowolony z silnika do platformówek, pisałem go jeden dzień i się nie sypie, co uważam ze spory sukces (szczegolnie ze potrzebowałem go do następnej produkcji). Mój grafik zrobił cztery pziomy ja powymyślałem przeszkadzajki i złożyłem kolejne 16 poziomów. Ogółem miał być jeden dzień pracy +1dzień pisania klasy do gier platformowych, a skończyło sie na trzech dniach (jeden dzień układania poziomów + testy i poprawki), no ale platformówka do wglądu dla klientów jest.

 

Poziomy sa napisane na flashowym bitmapData, czyli maluję w obiekcie czerwonym pędzlem kształt, w warstwie widzialnej dla gracza odpowiedni kształt podłoża i postać po niej swobodnie się porusza. Tu są same platformy ale sam silnik działa z dowolnie narysowanym czerwonym kształem, bo był robiony nieco na wyrost do przyszłych gier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poswiecilem sie dla dobra nauki. Przeszedlem 3 poziomy na wiecej checi zabraklo ale 2gi poziom to jakas masakra. Nie wiem dla kogo kierowana jest gra ale troche sie z nim meczylem(mowa oczywiscie o poziomie 2) gdzie 3ci przeszedlem za pierwszym razem. Graficznie calkiem calkiem ale muzyka z tego wszystkiego chyba najbardziej przypadla mi do gustu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dzięki, ze się chciało Tobie zagrać. Ja niestety musiałem przechodzić wszystkie kilkukrotnie więc poza 14tym wydaja mi się nieco za proste. Ale wiadomo jak się samemu robi to nawet nie ma sensu oceniać poziomu trudności.

 

Dwie inne rzeczy z tasmy produkcyjnej. Pomagał mi mój grafik. przygotował z naszych klipartów publiczność i pomagał w wektoryzowaniu szkiców do obu produkcji.

 

game1.jpg

game2.jpg

game3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ponieważ pani powyżej przestraszyła czterolatkę, to nieco zmieniłem jej fejsa. Dla ciekawskich cała fyzura jest jechana z tego warkocza u brody dwa posty wyzej ktory z kolei tez jest jednym tylko warkoczem.

Nie lubie efektu wczuwania się i myslałem ze obłożenie pracą pozwoli zrobić wszystko w jednym machnięciu ale niestety wyglada na to ze bede musiał poprawiać kilka pierwszych postaci :/

wiedzma2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mowiac jej twarz przypomina mi zlosliwego nastolatka ze zlotym zebem i w peruce. Totalnie nie czuje ze to kobieta mimo wyraznie zaznaczonych drugorzednych cech plciowych. Moze to usta - walnij moze szminki troche, te piegi moze wywal bo nadaja takiego nastoletnio-pryszczatego wygladu.. Zostaw jeden pieg jakis okazaly jesli musi byc - generalnie trzeba ta kobiecosc podkrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za sugestie, chciałem by byłabrzydka ale przyznam ze nie miałem kompletnie koncepcji, chciałem tylko lekko męsko i ochydnie. Zobacze jak odejde od kodu jak wygladać będzie ze szminką.

 

ta męskość wali z każdeu kobiecej postaci niestety. Projekt to mega taniość i musiałem lecieć z szablonu wszystko i pojawił się problem. No nic zycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności