rumi Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Witam dopiero zaczynam zabawę w 3d. chciałbym zacząć na jakimś dobrym programie. Czytałem że przy tworzeniu gier wykorzystywany jest 3ds max lub softimage. Czy warto któryś z nich używać ? Bardzo dużo tutków i książek jest do 3ds'a W czym robicie tekstury i czy są jakieś tutki w tym temacie Dodam że bardzo dobrze rysuję. pozdro rumi 1
Ex3 Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Jak dopiero zaczynasz to spróbuj wszystkiego po trochu i sam wybierz w czym Ci wygodniej.
ledyr Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 Nie ważne czego używasz, wszystkie programy oferuja na ogół to samo lub prawie. 3Ds Max i Photoshop ma najwiecej materialów z ktorych można sie czegoś nauczyć
indian Napisano 6 Luty 2010 Napisano 6 Luty 2010 no ale z drugiej strony blender i gimp to również dobre rozwiązanie, ogromny plus jest taki że są porównywalne do 3ds i psd, a w dodatku są DARMOWE.
rumi Napisano 7 Luty 2010 Autor Napisano 7 Luty 2010 jakoś siedzę teraz w 3ds max to i zostanę :) a co do dx 11 warto używać... jak tworzyć modele z teselacją nigdzie nie mogę tego znaleźć
gutekfiutek Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Witam Dodam że bardzo dobrze rysuję. ...i do tego skromny jesteś:D Co to jest tworzenie modeli z teselacją? Pierwsze słyszę.
rumi Napisano 8 Luty 2010 Autor Napisano 8 Luty 2010 directx 11 Teselacja (ang. tessellation)- dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze, dzięki czemu wyświetlany obiekt może być dokładniej narysowany. Podczas teselacji powstaje siatka wielokątów, która reprezentuje powierzchnię obiektu. Najczęściej obiekt dzielony jest na trójkąty (triangulacja) lub ich grupy. Teselacja znajduje zastosowanie także w przetwarzaniu informacji geograficznej (geodezja).
Gomez Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Siedzę w temacie jakieś 6 lat i teraz zacząłbym od blendera. Mówię bardzo poważnie. Z komercyjnych programów nie ma jednego który dzierży władzę. Jeśłi nie blender to ucz się po trochu 3dsmax, xsi, modo. Natomiast gimp odpada, tylko photoshop.
gutekfiutek Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 directx 11 Teselacja (ang. tessellation)- dzielenie wygenerowanych podczas tworzenia obrazu 3D wielokątów na mniejsze, dzięki czemu wyświetlany obiekt może być dokładniej narysowany. Podczas teselacji powstaje siatka wielokątów, która reprezentuje powierzchnię obiektu. Najczęściej obiekt dzielony jest na trójkąty (triangulacja) lub ich grupy. Teselacja znajduje zastosowanie także w przetwarzaniu informacji geograficznej (geodezja). Dzięki, nauczyłem się czegoś nowego dzisiaj:D Ale na tym etapie nauki modelowania dziel siatkę ręcznie, odpuść sobie tą całą teselację.
Lucek Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Czyli że co? Jak podchodzisz bliżej obiektu to część blisko ciebie ma więcej poly niż jakbyś był daleko? Chciałbym to w akcji zobaczyć.
Grave Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 (edytowane) Obczajałem wiele programów, i według mnie Blender jest nieprzystępny... Z żadnym programem się tyle nie męczyłem co z Blenderem - jest po prostu NIEINTUICYJNY i NIECZYTELNY jak dla mnie... Byłem napalony na ten program ale po prostu nie wytrzymałem, bo topornie powoli mi wszystko szło... To chyba nie jest wyłącznie kwestia gustu, skoro z innymi programami radziłem sobie bez problemu, a z Blenderem nie... Myślę że warto byłoby zacząć od Blendera, ale jak już zasmakowałeś Maxa, to możliwe że i tak byś tego psychicznie nie wytrzymał... Niech w końcu gierki robią z tą teselacją... A tak na marginesie sama teselacja nic nie daje - musi być do tego displece mapa. Dzięki zagęszczeniu siatki przez teselację jej displace może odczytać więcej szczegółów z displace mapy... Zmieniający się poziom teselacji względem odległości obiektów od kamery i obszaru, który obejmuje kamera brzmi ciekawie - możemy mieć wypas szczegół bez ogromnej ilości poly, no i nomal mapy nie są potrzebne... (dzięki czemu oszczędzamy pamięć na lepszą mapkę displace). Bynajmniej ja to tak rozumiem - nie czytałem żadnego artykułu, ale chyba coś poszukam... Edytowane 8 Luty 2010 przez Grave
F/X Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 No niby fajne, ale w praktyce tego jeszcze nie widzialem. Jak na razie to troche starsze kompy nie wyrabiaja wyswietlenia bazowych siatek, a co dopiero dzilic je kilkaset razy. Ale calkiem mozliwe ze za kilka lat bedzie trzeba przygotowywac oprocz normali jeszcze displacmenta.
mirach Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 w praktyce to powoli i niesmialo gry zaczynaja kozystac z DX10, glownie przez to ze vista sie marnie przyjela. Na to zeby DX11 stal sie standardem to poczeka sie jeszcze ładny kawalek czasu.
Davegraph Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Gry nie nadążają za technologią, wszystko dlatego że o ile technologia poszła i cały czas skacze do przodu to o tyle rozwój i koszty produkcji gier coraz bardziej obciążają budżety developerów, teraz dobra rozbudowana gra powstaje nawet kilka lat a biblioteki dx wychodzą średnio też co kilka lat. Ile razy było tak że gra powstawała ze 2 lata na dx9 a potem w bardzo zaawansowanej formie producent decydował się dodać jeszcze dx10. Za chwile się okaże że będą robić dooma 4 (przykład)na dx11 a za 2-3 lata kiedy gra będzie na ukończeniu będzie już dostępna biblioteka dx13. Nie dość że trzeba zaimplementować nowe biblioteki i efekty w engine to jeszcze w grze, takie przeróbki nie są tak dobre jak pierwotne fundamenty najnowszego dx.
ofca Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 gry by nadazaly za technologia(nie wszystkie ofk). Bardziej to konsole zubozaja caly progres technologiczny, spowalniaja go. vide crysis na pecetach a cryengine3 na konsolach
AdiJager Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 nowe AvP bedzie używac tego cacka: Co do tworzenia modeli to też już się nad tym zastanawiałem... raczej nie zwiększa się ilości poly - wydaje mi się, że tess raczej działa jak "dynamiczny LOD" tj engine sam dodaje trójkąty przy zbliżaniu się do "obiektu" low-poly.
mirach Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 nowe AvP bedzie używac tego cacka: tylko do tego cacka trzeba miec Win 7 i grafe ktora obsluzy DX11 :)
Mr_Hyde Napisano 8 Luty 2010 Napisano 8 Luty 2010 Nie trzeba miec win7 . DX11 jest dostepne takze pod Viste :] (dostepne na windows update) . Co nie zmienia faktu ,ze trzeba miec grafe zgodna z dx11 :] . Czemu nikt tu Mayki nie poleca tylko te 3ds'y ?? :}
Levus Napisano 9 Luty 2010 Napisano 9 Luty 2010 Jak dobrze rysujesz to połowa sukcesu:D Najlepiej zapierdzielać we wszystkich trzech najważniejszych pakietach, wtedy nie problemu, że ktoś Cię nie weźmie do roboty bo pracujesz na czymś innym. Zaczynaj w czym chcesz, w Polsce jeszcze max na topie chyba, ale maya i xsi ostro atakuje rynek więc robi się przeplatanka. Widzę teraz po sobie jak roboty szukam, albo skreślam pracodawcę, albo zakładam szybką przesiadkę, co przy wymaganym poziomie znajomości softu nie wróży spania wcale. Choćby, żeby same bugi ogarnąć. Zacznij też od razu zbrushować, najelpiej staraj się robić możlwie kompletne modele nie wspomagając się dodatkowym oprogramowaniem, tj bez importu basemeshy bo przyśpiesza to prace raczej. Jedna rada, trzeba zapierd... wiadomo co.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się