Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 88
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wiem, że jeszcze nie wtorek, ale już się dośc zrelaksowałem. I wbiło mi się to, muszę przyznac, nie mogę wytrzymac, muszę się za to zabrac.

 

Raz kozie śmierc... Nie wiem, jak sobie poradziłem z zadaniem domowym, ale mam nadzieję,że nie jest aż tak tragiczne. Daję 4 kroki w rozwoju, w razie gdyby sie okazało że sprawa się rypła, może będziesz w stanie stwierdzic w którym miejscu...

 

typy_by_EthicallyChallenged.jpg

 

Zacząłem od waloru (1). Co mogę powiedziec... Starałem się trafic w relacje między niebem a typemoraz podłożem. Co rusz mi się zdawało a to, że typ za jasny, a to, że niebo za ciemne i tak dalej. Stanęło na tym.

 

Kałuża (2) tak poglądowo, żeby Ci pokazac jak zrobiłbym odbicia. Tak ogólnie to przyjrzałem się oświetleniu i w sumie najjaśniejsze są te elementy które są skierowane ku górze, a najciemniej jest w takich miejscach jak pod brodą i oczywiście tam, gdzie 2 elementy się dotykają (ramię i tors, stopa i podłoże itp).

 

Nieśmiała próba podejścia do koloru (3) i tutaj większe schody napotkałem. A to zdawało się, że za szaro, a to znowu, że za jaskrawo,aż w końcu stanęło na tym. W dodatku rozterki nad walorem przybrały nowy wymiar, czyli problemy z nru 1 od nowa rozwiązywałem.

 

Przy 4 pomogłem sobie przy kolorach fotką zrobioną przy zachmurzonym niebie (użyte kolory są w rogu). Tu trochę rozjaśniłem typa i przestało mi się zgadzac z niebem, więc je też rozjaśniłem. Generalnie na mój rozum to niebo będzie chyba zawsze jaśniejsze od typa, nawet od 'specularów' na typie.

 

Podsumowując, jestem w rozterce który wygląda lepiej, 3 wydaje mi się lepiej zintegrowana z otoczeniem, 4 lepiej pokolorowana. Może coś pomiędzy by lepiej wyglądało?

 

Na koniec przepraszam, że tak się rozpisałem, ale pomyślałem, że skoro już masz mi pomagac (za co jestem dozgonnie wdzięczny i bardzo dziękuję) to powinienem Ci to ułatwic jak tylko możliwe, więc lepiej, żebys wiedział co miałem w głowie jak to malowałem.

 

I sorry za fujarę. Następnym razem może lepiej zrobię pannę.

Napisano

heh.

no, ostatni moim zdaniem za jaskrawy, i za kontrastowy i za rozjaśniony, może po prostu powinieneś zmniejszyć kontrast i tyle. bo ciężko powiedzieć "używaj mniej nasyconych kolorów", jak 3 jest mniej nasycone, a faktycznie sie zbyt szarawe wydaje.

nie wiem :P

Napisano

Pozwolę wyrazić swoje spostrzeżenie jeśli sam nie zwróciłeś jeszcze na to uwagi, w wersji podkolorowanej udo oraz tors, są tak samo jasne, jak barki i czoło, które powinny być jaśniejsze niż reszta.

 

Generalnie na mój rozum to niebo będzie chyba zawsze jaśniejsze od typa, nawet od 'specularów' na typie.

 

 

zależy od rodzaju podłoża

 

I sorry za fujarę. Następnym razem może lepiej zrobię pannę.

 

Jeśli żaden z panów nie podniósł okrzyku sprzeciwu przeciw w obfitej ilości występujących na tym forum obnażonych kobiecych piersi, hipokryzją byłoby chyba zgorszenie z tego powodu :)

 

pozdrawiam

Napisano

Czy głowa i tors pana nie są czasem w innej perspektywie niż miednica i nogi ? Gdzie jest punkt zbiegu ?

 

A jajka - no cóż w końcu mamy wielkanoc :P

Napisano (edytowane)

Ryplo sie w pierwszym :P

Ale musisz czekac do srody z wytlumaczeniem dlaczego.

Jutro ma padac - wez na tace kilka rzeczy - jajko, jablko, szklanke, pudelko zapalek itp itd. Ze dwie rzeczy niech stoja osobno a reszta w grupie razem. Zanies to na balkon, parapet postaw kolo okna i namaluj to co widzisz. BEZ KOLORU!

Edytowane przez OmeN2501
Napisano
Ryplo sie w pierwszym :P

 

Wiesz, miałem nadzieję, że nie, ale mimo to przeczuwałem, że coś takiego powiesz. :] No trudno. Jak już Ice zdradził,w krainie ryb z frytkami na brak chmur nie narzekam, więc od razu poszedłem na balkon.

 

_37676.jpg

 

Z lewej strony i od góry niestety balkon jest od światła osłonięty. Słońce było po prawej stronie. Myślę, że ma to wpływ na to, gdzie znajdują się cienie. Jajko pierwsze z lewej nasmarowałem oliwą co by obadac jak ma się sprawa ze specularami i tam wyraźnie widac odbicie ściany, zadaszenia i separację między nimi a niebem. W sumie nie wyciągnąłem żadnych wniosków które pomogłyby mi odkryc czemu wczorajszy typ się rozjechał już na etapie waloru, więc z niecierpliwością i zapartym tchem czekam do środy. Strasznie jestem ciekaw co tam wyczytam. Jeszcze raz dzięki z pomoc!

Napisano

I jeszcze taka próba (pewnie z góry skazana na niepowodzenie) poprawy tego typa, żeby nie było, że puściłem uwagi SBT i Joela mimo uszu (ale Joel z tym podłożem to nie wiem, o co chodziło). Zeby nie byc posądzonym o niehumanitarnośc dałem mu w nagrodę gacie i lepszą sylwetkę.

 

typ_v2_by_EthicallyChallenged.jpg

Napisano (edytowane)

Wiesz ja tylko próbuję pisać co widzę, do tej pory uważałem że to lepsze niż gremialne milczenie. W sumie teraz sam nie wiem czy tak faktycznie jest...

Ten ostatni typ na moje oko fajnie wyszedł.

W martwej porównałbym perspektywę w której jest taca i tą w której znajduje się kartonowy sześcian... Trudne ujęcie w sumie.

Edytowane przez SBT77
Napisano

Tak sie przygladam i pozwole sobie niesmialo zauwazyc, ze cien wyglada jakby koles stal na niemal lustrzanej powierzchni w jakims pomieszczeniu, elementy twarzy sa za male w stosunku do glowy no i to prawe ramie - nie widac go wcale - jakos dziwnie mi to wyglada, jakby mial je za daleko z tylu. Mysle ze pod tym katem jednak byloby cos widac. Najbardziej razi mnie ta dziwnie mala twarz ;)

Przy okazji ktorejs tam aktualizacji galerii Omena powiedzialem zonie, ze duzo bym dal zeby ten facet mnie uczyl - a tu widze, szczesciarzu, ze masz zapowiedziane korepetycje u mistrza ;).

Napisano

Kożystając z pogody ;] zaniosłem znów parę szpargałów na balkon, jako że poprzednia próba na DSie wydaje mi się za mała. Wnioski takie, że najciemniej zawsze tam gdzie się przedmioty dotykają a najjaśniej na planach odsłoniętych i skierowanych ku górze... Chyba...

 

Pencil_still_life_by_EthicallyChallenged.jpg

Napisano (edytowane)

EC - masz problem w walorem. Może się wydawać ze walor to straszna podstawa ale bardzo dużo osób ma z nim problemy (włącznie ze mną) i jest to jedno z trudniejszych zagadnień malowania, jeśli nie najtrudniejsze. Walor jest rzeczą bardzo subtelna w tworzeniu i nawet niewielkie zmiany mogą zupełnie zakłócić odbiór kształtu bryły przez widza.

Zmotowalem maly tutorial ktory mam nadzieje ci pomoze

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=67127

Edytowane przez OmeN2501
  • Like 2
Napisano (edytowane)

Nie chcialem tu zasmiecac watku ale:

"OmeN2501 has exceeded their stored private messages quota and cannot accept further messages until they clear some space." :P

 

Wielkie dzieki! Co prawda to nie mnie uczysz ale podgladam przez okno :P Dzieki za wlozony czas - czesto takie podstawy wlasnie daja bardzo duzo zwlaszcza przedstawione tak obrazowo przez kogos kto wypracowal taki poziom jak ty. Mowiac szczerze mam w d.... jak sie cos FACHOWO nazywa - bawi mnie tworzenie i chce to robic dobrze. Tlumaczysz tak ze wszystko rozumiem wiec - super.

Osobiscie mam problem z jednym - i zdaje sie ze EC tez - z ustaleniem w scenie ilosci szczegolow, z tym zeby nie dlubac detalu twarzy u kogos kto jest baaaardzo daleko itd. Jakbys mogl wspomniec o tym slowko to byloby git. W scenie MC gdzie sa niewolnicy odnosze wrazenie, jakby za bardzo poszedl w detal na na prawde odleglych postaciach. Poza tym postaci nie stanowia calosci z otoczeniem - sa jakby wklejone - to tez jest problem.

 

Czekam niecierpliwie na czesc druga. I salut you! ;)

 

Przyszlo mi do glowy - jakbys zrobil e-booka "character design for production" czy jakies cus podobne i sprzedawal po 5-10$ to ide o zaklad ze wzbogacilbys sie o pare groszy ;) Ostatnio kupowalem w BARDZO przystepnej cenie video tutorial Daarkena chociazby. Taki tam pomysl luzny ;)

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Bardzo pomocny tutek, i chyba najwazniejszy wniosek, to trzymac sie w palecie, ktora sami sobie ztworzylismy ew podrasowujac ja w koncowych fazach. Bog zaplac Omen :)

Napisano

Pisalem ten tutek tak wlasnie ogolnie, nie tylko do EC, zeby postronne ludziki tez skorzystały. Ciesze sie ze przypadl do gustu.

Druga czesc ciage o walorze bedzie a to o co ty pytasz Nezumi to jakas pietnasta czy szesnasta :P

 

Zobaczymy ile dam rade zrobic ;]

Napisano
W Photoshopie tworze po prostu maskę odcinająca nad obiektem i jadę z białym przezroczystym gradientem od strony światła, czarnym od strony gdzie pada cień. Im mocniejsze światło i bardziej dramatyczne cienie tym mocniejsze gradienty.

 

Ha ! Tu leży wielka różnica, bo większość tego nie robi. Zauważyłem to już w Twoich ilustracjach jakiś czas temu, ale nie byłem pewny na 100%. To daje efekt prawie jak w 3d, zwykłym pędzelkiem ciężko mi coś takiego osiągnąć, a na gradientach można osiągnąć bardzo realistyczne rezultaty.

Dla mnie największym problemem jest krok nr 1. Zazwyczaj jest mi strasznie ciężko to ustalić... Szczególnie gdy mam malować w B&W z kolorowego źródła, strasznie mi się kolory z tonami waloru mieszają...

Tak czy owak - dzięki piękne.

Napisano

Omen pomyśl o wydaniu tego na CD lub DVD :) Jak czasu nie masz na dystrybucję to przyjadę do Lublina i pomogę Ci do pudełek pakować :)

 

A tak poważniej i bez jaj wielkanocnych - tutek świetny , oprócz talentu nie z tej ziemi , masz jeszcze dar tłumaczenia w taki sposób , że każdy wszystko rozumie ( przynajmniej te kolejne dwa dni :)

 

Czekam na kolejne warsztaciki jak zapewne połowa działu 2D ( i 3D ) :)

Napisano

Ja jako laik rysunkowy wypowiem sie tylko ze bardzo fajnie to wyglada, i jestem za zeby to wrzucic do jakiegos wątku tutkowego gdzie latwiej mozna by bylo to znalesc.

 

podziekowac i pozdrawiac

mirach

Napisano

Nie wiem, jak mam Ci dziękowac!!! Złoto!!! Czyste złoto!!! Jesteś solą tej ziemi (forum?). To, że dzielisz się wiedzą której zdobycie okupiłeś długimi godzinami rozkminiania problemów zasługuje na najwyższy szacunek. Stokrotne dzięki za poświecenie czasu, którego przecież wszyscy mamy tak mało.

 

Tutorial jest rewelacyjny. Panowie i Panie, dostajemy to na tacy prawdziwe skarby. Krok 1 i 2 to coś co zawsze pomijałem (a właściwie nie pomijałem, tylko nie zdawałem sobie sprawy, że istnieje) ale po ujrzeniu go zdaję sobie sprawę, że prezentujesz nam tu bardzo przydatne narzędzie. Pozostaje tylko nauczyc się nim posługiwac i przyłączyc do swojego zestawu. Idę cwiczyc. Wrzucę cos do tego wątku jak już zacznę coś kumac, coś mi się zdaje że Ty masz ochotę na odpoczynek od wykładania, więc pewnie za parę dni. Jeszcze raz STOKROTNE DZIĘKI.

Napisano

OmeN, jeżeli to czytasz, miałbym jeszcze małą prośbę. Wiem, że już bardzo dużo dla mnie zrobiłeś, ale byłoby super, gdybyś mógł mi jeszcze napisac co było skopane w tym facecie którego malowałem parę stron wcześniej. Mam dziś urodziny i zrobiłbyś mi wspaniały prezent odpowiadając mi na to :) no i mógłbym się jak człowiek iśc i 'rozerwac', bo tak to będzie mnie to męczyło. Czyżby walor bazowy nieba/faceta/podłoża był zły? A może rozłożyłem się na cieniowaniu? Powiedz, no powiedz, proooszę :)

Napisano

Wielkie, wielkie dzięki wszystkim za życzenia! Zrobiliście staremu człowiekowi przyjemnośc :)

 

Omen super, czekam z ciekawością. Może przy okazji mógłbyś mi napisac co myślisz o moich pierwszych niezgrabnych krokach w Twojej metodzie (z bani):

 

base_value_by_EthicallyChallenged.jpg

Napisano
Może przy okazji mógłbyś mi napisac co myślisz o moich pierwszych niezgrabnych krokach w Twojej metodzie (z bani):

 

Ta babka w turbanie też jest "z bani" ?

Napisano (edytowane)

Robilem overa postaci z postu #60 bo ten z #53 jest tak bardzo, bardzo zly ze az szkoda gadac. Przede wszystkim odnosza sie do niego uwagi z sekcji A i B a takze uwaga ponizej:

Twoja anatomia zasysa! Znaczy nie twoja, tylko ta ktora malujesz, i nie zasysa az tak strasznie jak niektorym ludzikom na forum, ale i tak dosc mocno. Sugeruje malowanie z referek i studiowanie na szybkich szkicach postaci czlowieka bo z glowy ci troche potworki wychodza jeszcze (choc ostatnia PANIENKA calkiem calkiem ;])

 

Wracajac do tego co bylo nie tak z tym czlowieczkiem. Przede wszystkim zle polozony walor. W sekcji A jeszcze widac gradient, ale w sekcji B wszytsko jest potraktowane jakby padalo na nia swiatlo o jakchs magicznych wlasciwosciach ktore lepiej oswietle obiekty polozone DALEJ od niego. Zerknij na moj over (szybki wiec ma bledy)

 

over01.jpg

 

Na szyji i stopie jest twoj oryginalny walor, ale to co pomiedzy nimi musialem przemalowywac od poczatku bo u ciebie na calej dlugosci kolesia bylo to samo. Wniosek - zle rozlozony gradient waloru, zle samplowany walor na cienie i highlighty.

 

Strzalka C pokazuje maly koszmarek anatomiczny o ktorym wspominalem. Strasznie ten brzuch wyglada, jakby byly tam jakies kulki a nie miesnie. Cwicz anatomie z refek bo na jechanie z glowy jeszcze za wczesnie dla ciebie.

 

Strzalka D pokazuje jakas czarna linie jak z lineartu, oraz jakies dziwne cieniowanie ktore sprawia ze dalsza noga wyglada jakby byla z przodu. Ponadto przesadziles ze skrotem perspektywicznym i ta noga wydaje sie po prostu krotsza niz ta z przodu

 

Sekcja E i niemal cale widoczne ramie, przedramie i reka pokazuja kolejny blad w cieniowaniu ktory jest u ciebie pernamentny. Plaszczyzny ktore sie zakrzywiaja lub oddalaja od widza traktujesz tym samym walorem, splaszczajac je przez to okrutnie. Tymczasem walor ten sie zmienia, bo inaczej pada na te plaszcyzny swiatlo. Popatrz na jajko czy jablko czy cokolwiek okraglego w rozproszonym swietle - jego krawedzie sa ciemniejsze. Tak to sie mniej wiecej interpretuje przy takim rozproszonym oswietleniu - im cos jest dalej lub jest wklesle tym ma ciemniejszy walor, im blizej lub jest bardziej wypukle, jasniejszy. Przykladem moze byc cieniowanie gatek lub tej dalszej nogi na moim overze.

 

Wreszcie samo ulozenie postaci - szczegolnie te koszmarne dlonie (kto je tak podkorcza ?) jest sztywno i nieciekawie. A wystarczy rozluznic reke, a dalsza namalowac jakos inaczej a juz twoje studium jest o niebo ciekawsze.

 

Ostatnie walorki sa super. Wyszla panienka bo ma bardzo waskie ramiona, kobiece oczy i usta. Brakuje mi tylko bardzo ciemnych, niemal czarnych walorow - oczy i okolice, pod pachami, pod broda troche - generalnie wszedzie tam gdzie swiatlo ma problemy z dotarciem.

 

Ufff- mam nadzieje ze prezent sie podoba :P

Edytowane przez OmeN2501
Napisano

REWELACJA! Naprawdę ogromne dzięki. Nie przebieraszw słowach i dajesz siarczystego kopa w d..ę, ale nie zostawiasz człowieka z tym na lodzie - podajesz sugestie jak rozwiązac problemy! Bo sam je już rozwiązywałeś, pewnie lata temu.

 

Takiej pomocy jak Ty udzielił mi swego czasu pewien znakomity artysta. Było to bodajże 2 lata temu, ale mimo tego wracam do tego co jakiś czas żeby sobie odświerzyc i zobaczyc z innej perspektywy i co jakiś czas, z nowym zrozumieniem, odkrywam tam coś nowego. Podejrzewam, że z Twoją radą będzie podobnie.

 

Jestem dozgonnie wdzięczny. Dajesz wspaniały przykład jak pomóc mniej umiejętnym, szukającym po omacku noobom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności