Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Lepiej.Jeszcze łeb trochę dziwnie pochylony na szyi.Odgiąłbym do tyłu .I łapy,łapy bym ustawił bardziej neutralnie-będzie łatwiej zrobic plecy prawidłowo:)

Edytowane przez mafida
Napisano (edytowane)

Dzięki Mafida. Cisnę sobie powoli dalej, póki co mam tyle, teraz myślę dodatkowo nad pozą i może jakimś ubraniem czy jakąś zbroją dla tego typa. Mam nadzieję, że zmiany, które wprowadziłem wyszły mu na lepsze.

 

Lucek chciałem Ci dać repka za pomoc przy tym krzyczącym ludku, ale za słaby jestem :D, tak czy inaczej dzięki.

Ale sculpting daje dużo mega funu, szczególnie kiedy sobie nie narzucam zbyt mocno co mam zrobić itd. Można się pobawić i poeksperymentować.

 

ludy.gif

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Edytowane przez Cyanide
Napisano

Zaznacz subtelnie mięśnie na udzie - szczególnie to wcięcie przy krawieckim bo model będzie za gładki. Na repa będzie jeszcze okazja dzięki!

Napisano (edytowane)

Witam.

Dzięki za rady Lucek, mam nadzieję, że o to ci chodziło co zrobiłem. Poza udem, zmieniło się jeszcze kilka rzeczy, w zasadzie całość po trochu, w jednych miejscach bardziej w drugich mniej, ale raczej wszędzie. Jeżeli o ciałko chodzi, to może jeszcze chwilkę spędzę nad dłońmi, muszę zrobić stopy żeby dorównywały reszcie, bo póki co przypominają raczej placeholdery czy coś w tym stylu. No i głowa, muszę trochę pozmieniać bo teraz wygląda mniej ciekawie niż mi się przedtem zdawało. Ogólny jej dizajn zatrzymam, ale troszkę się pewnie zmieni. Jak dokończę wyżej wspomniane sprawy, i ewentualnie (ten punkt zależy od Was) miejsca, który Wy mi wskażecie jako nie do przyjęci albo coś tam. Coś ostatnio troszkę głucho się na forum zrobiło, jeżeli o sculpting chodzi, nawet indian, który bardzo dużo wrzucał coś przycichł. Mam nadzieję, że wszyscy po prostu skrobią po cichu coś zajebistego i dlatego to wszystko.

Jak zwykle zapraszam do wypowiedzi, z pewnością się przydadzą. Dzięki.

 

upup.gif

 

PS. Jak możecie to przy okazji napiszcie, który materiał do prezentacji sculptów jest lepszy, czytelniejszy i takie tam.

 

EDIT. Mafida jako, że zgłaszałeś problem z wyświetlaniem obrazków z mojego bloga, mógłbym Cię prosić o sprawdzenie czy ten błąd nadal występuje?

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Edytowane przez Cyanide
Napisano

Do organiki fajny jest taki materiał:

1.Dajesz materiał SkinShade4 i ustawiasz jakiś pastelowy kolorek

2. Włączasz WaxModifier w opcjach renderingu

3. W opcjach materiału w Wax modifiers podnosisz strengh.

4. Dajesz render BPR.

Napisano

Chyba mi jakoś średnio wychodzi render tego materiału, ale pobawię się i może coś fajniejszego wycisnę, dzięki. Dziś jeszcze z tym poprzednim materiałem upek. Dorobiłem część jego ubioru, ale nie mam już dzisiaj siły po wojażach jakie mnie napotkały więc koniec póki co. Z klapek powstaną sandały bez obaw. Dorobię mu jeszcze bandaże idące od sandałów jakoś do kolan, i od nadgarstków do łokcia coś koło tego. Potem jeszcze jakaś dzida, dokończyć wszystko, żeby nie wyglądało tak biednie jak teraz, poza i koniec chyba z nim zabawy. Mam nadzieję, że póki co jest do przyjęcia.

 

up.gif

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Ostatnio raczej trenowałem 2D i na sculpt niestety czasu nie starczało. Wczoraj jednak przeglądając forum postanowiłem coś zrobić i padło na trzy speedowe główki z kulki, robione zupełnie z wyobraźni. Z dwóch mam nawet timelapsy nagrane i jak się uda to jeszcze dzisiaj wrzucę i zapodam linki jakby ktoś chciał. Czas zapisany jest na obrazkach, dzięki za stoper Morte!

 

43m44s.jpg

 

40m57s-1.jpg

 

3659.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Pierwsza mi się podoba, ma w sobie jakiś charakter i wyraz, druga już mniej i trzecia zupełnie już mi nie leży. Fajnie robić speedy ale jednak te 36 minut to chyba za mało.

 

Ogólnie fajne speedy.

Napisano

Chyba masz rację claude, w dwóch kolejnych zbytnio się spieszyłem. Następne będą lepsze :]

 

A tymczasem udało mi się wrzucić timelapsy, sory za uciętą nutę, ale nie chciało mi się kminić, a tak przynajmniej coś tam posłuchać można.

 

 

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

No to taka niewielka wrzutka z dzisiaj. Trzy główki, ustawione tak jak po kolei były robione. W tym gronie znajduje się także jedna z pierwszych kobitek które wysculptowałem. Jakoś ciężko mi przychodzi zrobienie dobrej kobiecej głowy, nie wiem dlaczego. Bez włosów kobietka bo jest dość późno i mi się oczy kleją, może jutro wrzucę wersje owłosioną.

 

1-1.jpg

 

2-1.jpg

 

3-1.jpg

 

Olafpozoga dzięki wielkie za paczkę z materiałami.

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Dzisiaj siedziałem nad designem jakiegoś podwodnego stwora, takiego trochę humanoidalnego. Nie mam póki co pomysłu na głowę i jestem w trakcie przerabiania kończyn górnych, ale muszę zrobić przerwę bo nie idzie.

 

ZBrushDocument.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Całkiem fajny stwór, zwłaszcza korpus i brzuch wyglądają przekonywająco. Reszta SneakHook i fantazja, jak mi się zdaje.

Podoba mi się materiał :) podziel się jak możesz.

Gość fishinthewater
Napisano

No pociśnij ten ostatni dalej bo dobrze się zapowiada.

 

pzdr.

Napisano

Spoko, że się podoba, postaram się go jakoś sensownie dalej pociągnąć, tylko muszę pomyśleć co i jak ma mniej więcej wyglądać bo straciłem wątek podczas rzeźbienia.

Materiał jest jednym z paczki, którą na forum w swoim temacie ze sculpcikami zapodał olafpozoga. Tutaj link do tematu -> http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=79075&page=8&p=1073086#post1073086 , post nr 78 chyba, o ile dobrze pamiętam. Nazwa to RS_WetClay. W paczce są też inne bardzo fajne materiały, polecam :] .

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

podoba mi sie ta praca. Fajnie wyszedł korpus. Możesz ostro zakończyc górne kończyny (jak płetwy orki) z boku szyi zrób mu otwory skrzelowe. Jeśli chodzi o głowę to możesz iść w tym kierunku:

 

hellboy.jpg

 

ale bez takich ludzkich ust ;)

 

no i ja bym mu strzelił płetwę grzbietową.

Napisano (edytowane)

Dzięki za rady i pomoc. Ostatnio mam trochę do roboty na uczelni i mam mniej czasu na sculpt i malowanie, ale dziś znalazłem czas i troszkę posiedziałem nad tym robolem. Mam nadzieje, że postępy raczej w dobrą stronę poczyniłem.

 

Nie mogłem zdecydować który matcap wybrać to zapodam dwie wersje :]

 

1b.jpg

 

1a.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

 

Edit: kurde, coś mi przeskalowało te obrazki i nic na nich nie widać :d jutro je podmienie wieczorem.

Edytowane przez Cyanide
Napisano

Sorki za te obrazki wczorajsze, ale nie sądziłem, że tak się stanie. Zapodaję stan z wczoraj, tylko obrazki troszkę inne.

Niestety wczoraj jakimś cudem nie zapisałem pracy na koniec, albo zapisałem gdzieś na dysku i nie mam pojęcia gdzie, i póki co nie mam ochoty wracać do tego ryboludka. Mam nadzieję, że stan obecny jest jako tako do przyjęcia. chciałem zrobić jakiś repose, żeby tchnąć weń jakieś życie, ale teraz to mi się raczej nie uda.

Postaram się zacząć coś nowego, całkiem fajnego.

 

1b-1.jpg

 

2b-1.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Wpadłem ostatnio na bloga ze sculptami i timelapsami jednego typa, i mi się bardzo jego prace spodobały. Popatrzyłem i postanowiłem zrobić jakąś szybko głowę z jakimś pomysłem, a nie tak jak zwykle bywa. Powstało coś takiego, miała być trochę bad guy, i pewnym wiekiem odciśniętym już na twarzy. Mam nadzieję, że efekt jaki udało mi się uzyskać się spodoba. CZAS: 1h 21m

 

SPEEDHEAD.jpg

 

Oto link do bloga, o którym mówiłem. blog/

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania, wszelkie porady mile widziane.

Napisano

Może nie przesadzajmy z tą genialnością, ale milo mi, że Ci się podoba. Dobrze, że przypominasz, rzeźbiłem z bazy, która w wątku ze sculptami, nie pamiętam na, której stronie zapodał indian. Dzięki za bazę!

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Zrobiłem drobne poprawki tego modelu, i dla odświeżenia sobie pewnych wiadomości zrobiłem render. Chyba nie wyszło najgorzej.

 

render11n.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Dziś zacząłem zabawę w uchwycenie podobieństwa postaci do zamierzonego i bardziej dokładnego wyglądu, tak aby przypominała to co jest na refce. Zawsze było z tym u mnie ciężko, za każdym razem wychodziło jakoś inaczej. Mam nadzieję, że jest podobny, żeby nie było za łatwo to nie napiszę kto to.

To oczywiście WiP, jak się komuś rzuci w oczy coś co jest źle w stosunku do oryginału to będę wdzięczny za wskazanie, a sądzę, że nieścisłości będzie sporo.

 

mb1.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Brawo, Mafida zgadłeś! Cieszy mnie to, bo jak mówisz oznacza to, że jest podobny. Dzisiaj poprawiałem go dalej, mam nadzieję, że jest jeszcze bardziej podobny niż dotychczas. Starałem się dodać więcej cech charakterystycznych. Poprawię jeszcze to i owo, co uda mi się wyłapać, dodam asymetrię. Myślałem żeby dodać kawałek jakiegoś garniaka, płaszcza, albo chociaż koszuli, ale póki co nie wiem nawet jak się do tego zabrać.

Przy okazji bawiłem się chwilkę renderem w ZB to wrzucam rezultaty.

 

1-2.jpg

 

ren.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

ola-f wiem, że render może nie najlepszy, ale jakoś tego w ZB nie ogarniam, może jakieś tutki by się przydały. A co do modelu to sądzę, że do "klasy" troszkę mi jeszcze brakuje. Dzięki.

mafida cieszę się, że tak mówisz.

 

No to myk! Kolejne postępy. Detal dodany, chyba jeszcze nie cały, coś jeszcze spróbuję dodać, więcej zmarszczek głębszych tu i ówdzie. Jemu zmarszczek nie brakuje więc jest w czym wybierać. Dodana także asymetria, nie tylko poprzez dodanie takiej biednej roboczej pozy, co mam nadzieję widać. Kilka poprawek ogólnej bryły i włosy.

 

ZBrushDocument-1.jpg

 

1-3.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Gość fishinthewater
Napisano

Dołączam do ochów i achów! Rośnie nam prawdziwy zbrushowy wymiatacz. Tylko nie rób już więcej półrocznych przerw ;)

 

pzdr.

Napisano

mafida już dorabiam, dzięki

 

Coyote nie do końca wiem co to za sposób, o którym mówisz, ale cieszę się, że Ci się podoba.

 

Bany1991 Dzięki!

 

slowiak Hehe. Do wymiataczy to mi jeszcze brakuje trochę, ale miło słyszeć. A co do tych przerw, to będę się starał wyeliminować je, bo jak sobie teraz pomyślę, ile czasu zmarnowałem na głupoty, a jaki progres przez ten czas mogłem zrobić to mnie krew zalewa.

 

Wczoraj właściwie zacząłem koszulę, ale była w bardzo surowym stanie. Dziś dokończyłem koszulę i zrobiłem muchę. Koszula to zwykły ekstrakt poly z mesha popiersia po retopologii i oczywiście sculpcie. Może siatka nie jest najlepsza ale po ekstrakcie siatki po retopo aby dodać jej grubości troszkę się baboli narobiło.

Muchę zrobiłem z zspherek. Strasznie się bałem tego jak ja ją zrobię, ale pierwszy sposób jaki mi wpadł do głowy okazał siędziałać.

Teraz zostało dorobić marynarkę i przypiąć do niej różę. Mam nadzieję, że podołam.

 

23104710.png

 

55785179.png

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Dzięki olafpozoga. O to właśnie chodziło, aby się rozwijać, teraz, po waszych komentarzach przynajmniej wiem, że czasu nie marnowałem.

 

Koniec chyba marynary. Zrobiłem ją z dwóch meshów, jeden na klapy i kołnierz, drugi na resztę, tak jest troszkę łatwiej chyba i lepiej wygląda niż sculpt z jednej bryły. Nie wiem co jeszcze poprawić, może jak chwilę od niego odpocznę to coś mi przyjdzie do głowy, ewentualnie jak coś Wam się rzuca w oczy to wiecie co robić. Kilka drobnych poprawek w sculpcie głowy ale to detale.

Aha i jeszcze się tak zastanawiam jakby u zrobić tę różę. Chciałbym ją dodać, bo dodałaby fajnego charakterku całej pracy. Myślałem na zspherkami i ewentulanie jakimś zsketchem i będę to prawdopodobnie pierwsze metody jakich spróbuję. Jak macie jakiś sposób albo pomysł to dajcie znać.

 

pose.jpg

 

few.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

trochę brzegi klapy od marynarki (wewnętrzna strona) takie postrzępione; popraw je, bo szpecą taką fajną głowę ;) i dorób szwy na marynarce

 

jeśli chodzi o róże to np z kulki zrób jeden płatek róży za pomocą pędzli move (szczególnie move elastic). a potem powielaj je (lekko pomniejszają/powiekszając kopie) i układaj aż powstanie kwiat.

 

drugi sposób to wykorzystując metodę poniżej (trzeci film od gory "CURVE-TRI-FILL BRUSH Narrator: Paul Gaboury "):

 

http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?161537-ZBrush-4R2-ZClassroom-Movies.-Update-1

Napisano

Tą marynare to troche skopałeś;),ja bym zrobił od nowa bo główka fajna a marynara taka sobie mocno.Lepiej zrobić baze w maxie jak nie chcesz rzeźbić z jednego kawałka-bo teraz widać że ten kołnierz wisi w powietrzu.

 

Zresztą wyrzeźbiona z jednego kawałka też może fajnie wygladać:)

Napisano

Dzięki za odpowiedzi. Wróciłem już do normalności po sylwestrze więc jadę dalej. Ta marynarka rzeczywiście tak sobie wyszła. Dziś zacząłem ją od nowa. Tym razem z jednego kawałka, żeby sprawdzić co uda się z tego wycisnąć. Póki co mam tyle, chyba nie jest źle?

 

hgh.jpg

 

ghg.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

Dzięki, mafida. Dobrze wiedzieć, że się idzie w dobrą stronę.

W marynarce leciutkie poprawki, jeszcze się postaram ją trochę podciągnąć, żeby jakoś w miarę wyglądała.

Zrobiłem tę różę. Chyba wyszła nie najgorzej, na zbliżeniach widać niedociągnięcia, troszkę ją chyba poprawię, ale minimalnie, bo przy całym sculpcie i tak tego nie będzie widać.

Robiłem przy pomocy curve tri brusha czy jak on się tam nazywa. Tego z filmiku, który podał stronę wcześniej olafpozoga za co dziękuję. Rysowałem płatki po czym je troszkę poprawiałem, skalowałem i dopasowywałem.

 

withr.jpg

 

rose.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano (edytowane)

Ogólnie napisałbym, że jest super - ale masz skill'a i wiem, że stać Cię na lepsze wykończenie, więc się będę czepiał specjalnie ;)

 

płatki zewnętrzne róży są za grube; powinny być takiej grubości jak te wewnętrzne (na pewno to zauważyłeś tylko chyba leń Cię złapał). Ta marynarka niby ok, ale myślę że stać Cię na lepszą. Ja osobiście zrobiłbym ja od nowa za pomocą zsphere + edit-topology; ładną z wywiniętymi klapami a na końcu nałożyłbym delikatną fakture + mocniejsza faktura na górnej części klap marynarki.

 

jeśli chodzi o szwy na ubraniu - http://www.thegnomonworkshop.com/store/category.php?page=1 tam masz tutka darmowego "How to Create An Alpha for Clothing Seams" , musisz się tylko zarejestrować na tej stronie.

 

Dopieść te dodatki jak tą głowę - a potem zasadź pracę na na stronie ZBrushCentrum ;)

Edytowane przez olafpozoga
Napisano

Dzięki olaf! Właśnie o to mi chodzi. Miło jak ktoś napisze, że fajnie i takie tam, ale wszelkie porady są bardzo pomocne, zwłaszcza teraz kiedy wkrada się leń i chęć ukończenia tego popiersia czym prędzej. Czepiajcie się czepiajcie. Możliwe, że nie wszystko uda mi się zrobić jak należy, ale ja nadal się uczę, jak nie przy tym to przy następnym sculpcie będzie lepiej.

Co do róży to masz rację, trochę m się nie chciało, tłumaczenie typu "małego elementu i tak nie będzie widać". Poprawiłem ją tzn. odchudziłem i ułożyłem lepiej te listki na dole.

Dzięki za tutek, obejrzałem i zrobiłem chyba lepsze szwy.

Nie dawałbym teraz upa, ale muszę zwolnić kompa więc i tak się przerwa w robocie szykuje, więc korzystając z okazji może wyciągnę coś z Waszej krytyki.

Wiem, że co nieco trzeba poprawić, oszczędzę Wam pisania mówiąc co wiem że trzeba poprawić. Ułożyć troszkę klapy, tak aby ładniej zgrywały się z płaszczyzną reszty marynarki, dorobić szwy w kilku miejscach. Przesunąć różę. Poprawić troszkę różę bo są na niej nierówności. Reszty nie pamiętam.

 

Napiszcie czy ta marynarka lepsza od tej z jednego kawałka, bo zrobiłem retopo w maxie, czego strasznie się bałem, ale jak poznałem narzędzia, okazało się to dużo prostsze.

 

1a-1.jpg

 

2a-1.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

Napisano

NIe jest lepsza bo ci się pozaokrąglał kołnierz.Jak chcesz mieć ostre kanty i proste to dodaj support edge w maxie,tak najprosciej.Poza tym bardzo cieńki materiał,już lepiej zrobić za gruby niż za cieńki moim zdaniem.

 

Albo w zbrushu zejdz niżej i naprostuj kanty move brushem:)

Napisano

Okej, zrobiłem tyle na ile mi sił jeszcze starczyło :p . Dziś więcej nie pocisnę. Powoli chyba zbliżam się do finału, do poprawki jest jeszcze kilka szczegółów, mam nadzieję, że teraz zarówno kołnierz nie jest zbyt zaokrąglony jak i grubość materiału jest ok. Drugi rzut jest z innym materiałem, bo chciałem pokazać, że ten detal tam jest, tylko słabo go widać na innych materiałach. Wszelkie uwagi chętnie przyjmę, ale jutro rano. Mam nadzieję, że idę w dobrą stronę.

 

ZBrushDocumentkk.jpg

 

ZBrushDocumentll.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide

Napisano

Okej, kolejna porcja poprawek i chyba finał. Nie wiem co jeszcze poprawić, w zasadzie poprawiać, mogę w nieskończoność, a nie wiem czy jest sens. Machnę chyba jeszcze render w mentalu z jakimś studiem czy coś. Co do malowania to nie wiem, zastanowię się jeszcze, może spróbuję coś zrobić.

 

fin.jpg

 

Pozdrawiam, Cyanide.

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności