krzywezwierciadlo Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Witam, mój pierwszy post na tym forum. Chciałbym tutaj przedstawić kilka swoich prac z zakresy rysunku i DP. Mam nadzieje ze obecność na tym forum pomoże mi polepszyć mój warsztat i wiedzę na temat grafiki ;). Wszelaka krytyka mile widziana ;). Tutaj dwie prace ktore tylko kolorowałem! [niestety] : Reszta już mojego autorstwa. Moze najpierw olowki: Teraz typowe DP: Mała faza na oręż fantasy [do konkursu na jednym forum koniec koncow zajalem drugie miejsce]. Z powodu ogromnych rozmiarow daje tylko linka. http://img266.imageshack.us/img266/3534/swanbow.jpg I moja cieplutka, świeżutka praca: I odnośnie moich pytań: Czy ktoś mógłby mi doradzić coś odnośnie kolorowania skóry, jak widać moje postacie są zbyt komiksowe, a chciałbym żeby tego efektu nie było [próba malowania bardziej fotorealistycznego zakończyła się stworzeniem wampira bladego jak ściana z jakimiś ciemnymi plamami]. Drugie to pytanie odnośnie lineartów. Może mi ktoś wyjaśnić na jakiej zasadzie działa praca z lineartami, a w końcowych efektach linearty sa niewidoczne? Artyści je zamalowują[próbowałem, masa roboty i czasem efekty kiepskie], usuwają i uzupełniają braki [n/c w moim przypadku to była masakra], czy po prostu lineart jest poglądowy na innej warstwie tylko zeby wiedzieć mniej więcej gdzie co ma być?(tutaj praca tez wyglądała źle, bardzo nierówne krawędzie itd]. Będę wdzięczny za odpowiedzi, jeżeli już było to przepraszam ;)
emmilius Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 raz ..... http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=32070 i dwa .... http://max3d.pl/tutorial.php?id=97 powodzenia =]
Rotcore Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Mina kolesia nr1 z ołówkowych jest uber miażdżaca wszelki twarożyzm i kryczkizm (takie dwa nurty związane m.in. z brakiem poczucia humoru), rozwalila mnie :D :D :D :D To ja dodam, że podane przez Emmiliusa linki musisz konkretnie przestudiować jak chcesz się czegoś nauczyć... ale na serio... poważnie musisz je przeczytać od deski do deski... serio, serio... bo jak nie to nie będziesz DP artystą... powodzenia :P
Joel Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 (edytowane) Kolego o bardzo niewygodnym nicku :)... W twojej pracy na konkurs - ten łuk, nie będę za dużo gadał, powiem, że powinieneś przemyśleć konstrukcję itp., przyjrzeć się budowie prawdziwego łuku. Każdy potrafi wymyślić jakąś część rynsztunku rodem z mmorpg często większą od właściciela, ale sztuką jest robienie tego z sensem. Ok, odnośnie pytań. Ze skórą to jest różnie - w zależności od otoczenia. Wpisz sobie skin painting tutorial, czy coś w tym stylu i będziesz miał całą masę samouczków, ale o co tu chodzi. Musisz brać pod uwagę kolory komplementarne, tu masz trochę informacji http://gurneyjourney.blogspot.com/search/label/Color . Kolorom ciepłym odpowiadają zimne itp. Musisz sobie o tym poczytać, musisz looknąć na parę tutków, ale najlepszą metodą są obserwacje. Człowieku, nie pytaj się jak wygląda skóra, tylko spójrz w lustro. Przyjrzyj się i zobacz jakie kolory widzisz. W postaciach nr 1 i nr 2 masz tylko 2 tony, do tego oba są ciepłe, dlatego wygląda to nienaturalnie. Teraz kwestia lineara. Nie wiem jak ty widziałeś, ale ja i większość ludzi z działu 2D (chyba, że przez cały czas mi się zdawało :D) robią szkic na osobnej warstwie - to chyba logiczne nie? Zawsze w razie czego możesz odsłonić itp. no i ci ten szkic nie znika do końca, chyba, że sam go będziesz chciał już wywalić. Więc po skończonym szkicu robisz nową warstwę i na niej malujesz. EDIT: O, panowie mnie już ubiegli :D. Ołówkowy facet ma za krótkie ręce i niemiłosiernie zmiażdżone krocze, a ołówkowa pani... no cóż, patrząc na nią pierwszy raz miałem wrażenie, że stoi frontalnie do widza, ale potem zobaczyłem nogi :D. Ogólnie to jej skręciłeś łepetynę. Nie będę ci tu teraz wymyślał, tylko dam radę - nie rysuj z głowy, jeszcze nie teraz. pozdrawiam Edytowane 13 Kwiecień 2010 przez Joel
krzywezwierciadlo Napisano 13 Kwiecień 2010 Autor Napisano 13 Kwiecień 2010 Heh nie bede ukrywal ze sie tego spodziewalem, ale obiecuje wiecej nie grzeszyc i postanawiam poprawe ;). Za jakis czas cos pewnie wrzuce x)
Joel Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Mnie osobiście się wydaje, że wrzucasz tu te prace przede wszystkim po to, by prosić o rady, a nie się nimi chwalić, więc fakt, że się tego spodziewałeś jest chyba dość oczywisty ^^. Służę uprzejmie na przyszłość. Wrzuć jakieś ćwiczenia teraz. pozdrawiam
krzywezwierciadlo Napisano 13 Kwiecień 2010 Autor Napisano 13 Kwiecień 2010 Aha i oprócz wyżej przedstawionych linków, jaka wg was ksiązka do rysunku jest najlepsza? Ja czytałem Andrew Loomis - Drawing Heads & Hands i bardzo pobieznie Figure Drawing tego samego autora. I obydwie wydaly mi sie bardzo spoko.
telthona Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 z proporcjami nie masz problemu póki co ;) także nic tylko ćwiczyć, z tym co emmilius ci podrzucił :) Co do książek; polecam serie wydawnictwa GALAKTYKA; Jose M.Parramón'a. min. Jak rysować postacie, anatomia człowieka, jak rysować portrety, światło i cień, jak rysować... jest tego dużo a książeczki nie są drogie :) niektórzy pewnie uważają te książki za ksiązki dla "malarzy niedzielnych" ale mimo wszystko bardzo mi pomogły i inspirowały :) zajrzyj sobie na allegro, na pewno tego jest sporo.
Silvanus Napisano 13 Kwiecień 2010 Napisano 13 Kwiecień 2010 Jeśli chodzi o lineart, to mogło też Ci chodzić o to: link, ale raczej zostałbym przy tutorialu na max3d podanym przez emmiliusa. Tu (link) masz również ciekawy tutorial tego samego autora.
krzywezwierciadlo Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 Witem po uber pr0 dlugiej przerwie. Dawno mnie nie było, ale sledziłem co się tutaj na forum dzieje i starałem się dokształcać w ten i owy sposób. Niestety z braku skanera nie mam jak wrzucic prac... Mogę się jednak podzielić ostatnim owocem moich staran który został w 100% wykonany cyfrowo. Oczywiscie wrzucam w calu dowiedzenia sie czegoś owegoś a nie żeby sie chwlic. Jakby bylo czym... Postać ta założenia miała być człowiekiem na którym przeprowadzano testy genetyczne [ale to w naprawde dużym skrócie]. Pozdrawiam i czekam na komentarze.
KarolGniazdowski Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Aż dziw, że nikt Cię jeszcze do tego nie wysłał: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=67127 Tutorial legenda :)
krzywezwierciadlo Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 Przerabialem juz ten tutek ;). Ale uważam ze to jeszcze zdecydowanie nie ten poziom zeby takie typy oswietlenia wprowadzac, jednak ofkors wezme to na przyszlosc pod uwage.
Paweł Kaczmarczyk Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Ale uważam ze to jeszcze zdecydowanie nie ten poziom zeby takie typy oswietlenia wprowadzac, jednak ofkors wezme to na przyszlosc pod uwage. ależ to jest najprostszy z możliwych typów oświetlenia. Jak sobie wyobrażasz łatwiejszy typ? Może być brak oświetlenia - ta zielona panienka w 1 Twoim poście na to cierpi i masz efekt. Brak oświetlenia = brak waloru brak waloru = crap.
krzywezwierciadlo Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 Nie chce sie wdawac w dyskusje na temat ktorych nie mam do konca pojecia, ale piszac mojego posta mialem na mysli swiatlo rozproszone - kierunkowe na ostatniej pracy jest. Chyba ze w ogole nie ogarniam tematu :D
KarolGniazdowski Napisano 4 Sierpień 2011 Napisano 4 Sierpień 2011 Obczaj co to jest oświetlona postać. Do tego należy równać! http://www.digart.pl/praca/4330824/Now_of_the_Deep.html http://www.digart.pl/praca/1921109/Angel.html http://www.digart.pl/praca/5283331/Animus.html http://www.digart.pl/praca/5503371/Lady_Killer.html http://www.digart.pl/praca/5638948/Honor_Zolnierza.html edit: I takie przemyślenie. Nigdy nie mów o swoim poziomie, że jest za niski, żeby celować już teraz w perfekcję. Dążenie do miernoty na jakimkolwiek poziomie jest bezcelowe.
krzywezwierciadlo Napisano 4 Sierpień 2011 Autor Napisano 4 Sierpień 2011 Aye aye - bede o tym pamietal ;)
krzywezwierciadlo Napisano 20 Listopad 2011 Autor Napisano 20 Listopad 2011 Hej, walcze nadal. Doszedlem do wniosku, ze znajdywanie bledow nie do konca wiedzac jak je poprawic nie jest dobrą drogą nauki ;). Zrobiłem sobie ostatnio linearta którego chcialem oswietlic i im bardziej sie w to wkopuje, tym bardziej widze ze cos jest nie tak. Te koszmarkowe bledy w anatomi zauwazylem dopiero jak pomniejszalem i zapisywalem, zeby tutaj to wrzucic :D. Nawet jak to przeczytacie, to nieomieszkajcie wytknac, prosze;)
krzywezwierciadlo Napisano 21 Listopad 2011 Autor Napisano 21 Listopad 2011 Jeszcze troche powalczylem - chcialem zeby ta postac nie byla taka "usmarowana", jednak nadal cos mi tu nie pasi, chyba to jednak sprawa anatomi.. Moge prosic o jakiegos overa, o rady? A moze jest lepiej tylko mnie sie ubzduralo? [ale to chyba tak nie dziala :P] [ATTACH=CONFIG]83121[/ATTACH]
Cyanide Napisano 21 Listopad 2011 Napisano 21 Listopad 2011 Może nie jestem najlepszą osobą, która mogłaby się tu wypowiedzieć, ale coś tam wiem, coś tam poczytałem na forum, więc postaram się pomóc. Radzę Ci zostawić ten maluneczek i wziąć się za proste ćwiczenia. Ćwiczenia może nie będą wyglądały imponująco itd. ale przyniosą szybsze efekty niż dłubanie jednej pracki przez miliard godzin. Ja sam, nie do końca ogarniam podstawy i mam do nich mało cierpliwości, ale jakoś trzeba przez to przebrnąć żeby później móc wziąć się za rzeczy, które będą Ci sprawiały więcej przyjemności. W tej pracy jest cała masa błędów, a zaczynają się one na poziomie szkicu, i malując go dalej tylko brniesz w nie bardziej. Twarz jest bardzo nieproporcjonalna, krzywo naszkicowana, brak jej konstrukcji. Sam właśnie to ćwiczę, bo po ostatnim malunku zostałem do tego odesłany przez jednego z życzliwych forumowiczów. Poczytałem o tym w necie (google na pewno pomoże Ci znaleźć odpowiednie informacje), bardzo pomocny jest też dział warsztat, a dokładnie temat help stuff czy jakoś tak. Na chyba piątej stronie ktoś bardzo fajnie posortował wszystkie linki, które się tam pojawiły, polecam zajrzeć. Bez jako takich podstaw będzie Ci ciężko wytrenować sobie pewne rzeczy, które są niezbędne jeżeli o malowanie chodzi. Poczytaj sobie na początek o konstruowaniu brył 3d, o konstrukcji twarzy o regułach tym rządzącymi. Będzie tych rzeczy cała masa, ale z czasem na pewno będzie widać efekty. Nie chce żeby wyszło, że się wymądrzam czy coś, przedstawiam raczej mój punkt widzenia, i to jak ja mam zamiar podchodzić do nauki. Mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Pozdrawiam, Cyanide.
krzywezwierciadlo Napisano 21 Listopad 2011 Autor Napisano 21 Listopad 2011 Jasne, dzięki za rady ;). Zabieram sie zatem za cwiczenia ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się