Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 29
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jestem pod olbrzymim wrażeniem, kiedy wcześniej widziałem przykładowe rendery nie byłem z nich zadowolony, po obejrzeniu trailera zmieniłem zdanie.

Napisano

bohaterka mogłaby być troszkę starsza, według mnie miejscami wygląda za dziecinnie. Ogólnie zapowiedź jest obiecująca, blender daje rade;)

Napisano (edytowane)

"Szkoda, kiedy taki naklad pracy sie marnuje, bo ktos nie pomyslal o tym, od czego nalezalo zaczac, czyli o scenariuszu (...) fajny design, setup, nawet futerko ujdzie.

Natomiast reszta filmu jest dwie ligi nizej..."

 

To z komentarza Symka do poprzedniego filmu BFund. No niestety, historia się powtarza...

Mamy babkę, która biega po pustych przestrzeniach (bo ambicje duże, a team chce wcisnąć na raz i pustynie, i góry, i wszystko co cool). Dlaczego biega samotnie, bez ekwipunku, po całych kontynentach? Bo "she's looking for someone" ;|

 

Wolałbym solidne nagrody w konkursach na blenderowe animacje. I obserwacja, przyjmowanie sugestii, ze strony developerów. Blender Foundation nie musi konkurować z użytkownikami własnego softu, raczej powinna ich wspierać.

(Nie, ściągania ich do Holandii na potrzeby filmu bez scenariusza nie uważam za wsparcie)

Edytowane przez muody
Napisano
"Szkoda, kiedy taki naklad pracy sie marnuje, bo ktos nie pomyslal o tym, od czego nalezalo zaczac, czyli o scenariuszu (...) fajny design, setup, nawet futerko ujdzie.

Natomiast reszta filmu jest dwie ligi nizej..."

 

To z komentarza Symka do poprzedniego filmu BFund. No niestety, historia się powtarza...

Mamy babkę, która biega po pustych przestrzeniach (bo ambicje duże, a team chce wcisnąć na raz i pustynie, i góry, i wszystko co cool). Dlaczego biega samotnie, bez ekwipunku, po całych kontynentach? Bo "she's looking for someone" ;|

 

Wolałbym solidne nagrody w konkursach na blenderowe animacje. I obserwacja, przyjmowanie sugestii, ze strony developerów. Blender Foundation nie musi konkurować z użytkownikami własnego softu, raczej powinna ich wspierać.

(Nie, ściągania ich do Holandii na potrzeby filmu bez scenariusza nie uważam za wsparcie)

 

To nie Fundacja Blendera wspiera kogokolwiek w tym projekcie, ściągnęła tych artystów do Holandii żeby oni wsparli projekt, jako beta testerzy i zespół konsultantów :P

 

Wiesz jak powstał ten film?

 

Ton powiedział fajnie by było żeby Blender lepiej sobie radził z obrazami o rozmiarach 4k, olbrzymimi skomplikowanymi scenami, by można w nim było robić i animować skomplikowane obiekty. Więc sobie pomyślał na podstawie czego można to wszystko ładnie przetestować i użyć jako tech demo. Odpowiedzią są kolejno, bogate wizualnie miasta oraz tereny nie zurbanizowane, no i oczywiście jakiś potwór z mnóstwem szczegółów, padło na smoka.

 

Potem miał być scenariusz i dyrekcja artystyczna, sławny pisarz i David Revoy (artysta koncepcyjny), pisarz dał plamy i nie napisał scenariusza więc, reżyser filmu wraz z całym zespołem i jakąś panią sklecili scenariusz na miejscu, który miał dużo pokazać w krótkim czasie (jak to tech demo), więc zabrakło miejsca na skomplikowaną fabułę.

 

I w ten oto sposób zabrali się do roboty na nieskończonym sofcie, pracując i testując jednocześnie i tym razem chodziło o cały program, a nie parę dodatkowych narzędzi które powstały na potrzeby filmu.

 

Uważam że idzie im całkiem nieźle :), film może nie na Oskary, ale do obejrzenia :)

Jeśli przyjmiemy że to tech demo to jest naprawdę dobre :)

 

Pozdrawiam wszystkich wybitnych twórców filmów artystycznych xD

  • Like 1
Napisano

@muody: widać nie rozumiesz idei filmów Blender Open Movie ;p. Służą one nie po to, żeby zdobywać nagrody na festiwalach, nie po to, żeby zachwycać fabułą (od tego (fabuły/scenariusza) są filmy tworzone przez innych w Blenderze jak nominowany do Oskara "The Secret of Kells").

 

Jak najlepiej się dowiedzieć czego brakuje, czy coś jest wygodne, co trzeba poprawić i co więcej najszybciej dowiedzieć się czy poprawki są dobre? Najlepiej zrobić filmik w którym będzie masa tego co do tej pory ciężko było osiągnąć i na żywo współpracować z grafikami, żeby wiedzieć co, jak gdzie i po co poprawić. Do tego służą te filmiki (filmiki nie są celem - są środkiem do celu (czyli lepszego programu)), i właśnie dlatego masa w filmikach "wszystkiego co cool", a fabuła jest jakaś tylko z przyzwoitości (i lepszej nie potrzeba, bo szkoda marnować czas na coś co jest zbędne w tym wypadku (filmik to tech demo tego co udało się dzięki niemu usprawnić)).

Napisano

Skoti -> ok rozumiem, poligon doświadczalny Blednera. Spoko, fajna inicjatywa. Ale umówmy się, że robienie szorta to nie jest spacer po parku i cała masa pracy jest wkładana w proces towrzenia takiego filmu.

Dobry scenariusz na prawdę nie szkodzi (co więcej! Pomaga!) i podpisuję się pod SYmkiem bo dobrze chłopak gada.

Napisano

@Leru: sparafrazuję wypowiedź Carmacka o grach komputerowych:

 

Story in a Sintel/Durian is like a story in a porn movie. It's expected to be there, but it's not that important.

Napisano

Uwielbiam dyskusje forumowiczów o fabule jakiegokolwiek filmu, na podstawie jego trailera.

 

Nigdzie indziej tak dobrze nie można się ubawić ;)

Napisano

asblaze potwierdzam... ;)

 

i coraz częściej zastanawiam się dlaczego komentowanie wątków musi skupiać się głównie na krytyce...

czy chwalenie nie jest bardziej budujące dla autora?

 

pozdrawiam!

 

 

Napisano

Skoti -> szanuję Carmaca jak mało kogo ale fabuła w grach też się liczy! Seria GTA jest tego doskonałym przykładem, gry Blizzarda są jeszcze lepszym. Fabuła, fabuła i jeszcze raz fabuła!

Napisano

Niezależnie od tego jaki cel przyświeca twórcom, film będzie przez przeciętnego człeka odbierany jako film, bez całej eksplikacji i tłumaczeń.

Jaki będzie się zobaczy, chociaż przyznaję że scena z upolowaniem skrzydlatego maleńkiego barano-nosorożca bardziej mi przypomina parodię niż poważny epicki short.

 

Napisano (edytowane)

@Leru: ja nie mówię, że w grach fabuła nie jest potrzebna - w niektórych jest najważniejszym elementem (przygodówki, rpg...), ale są gry (np. Quake 3), które nie potrzebują fabuły, bo cała ich treść to grywalność.. . tak też jest z techdemem nazwanym Sintel - fabuła jest ważna w shortach... ale akurat w Sintel/Durian jest to rzecz trzeciorzędna.

 

@biglebowsky: tak tylko ten filmik nigdy nie był robiony jako filmik dla "przeciętnego człeka" tylko jest środkiem do rozwoju programu, ewentualnie tech demem dla grafików pokazujących techniczne możliwości (nie jest ważny tu model/koncept czy fabuła (walory artystyczne), tylko walory techniczne).

Edytowane przez Skoti
Napisano

Ja tylko pogratuluje wszystkim tym, którzy po obejrzeniu 53 sekundowego trailera znają już scenariusz i fabule, jesteście super fajni.

Na temat fabuły i ogólnie filmu wypowiem się jak już wyjdzie.

Napisano

hehe spokojnie spokojnie :) Nie wiem jaka będzie fabuła, nie komentuję fabuły w filmie, który reklamuje ten trailer. Wydaje mi się, że jakiś pomysł jest na film i fabuła powinna być. Jaka będzie czas pokaże.

 

Skoti -> Z tym Quakiem masz rację, do tego samego worka można wrzucić Mortal Kombat albo Fat Princess ;) Ale nie mówię o takiej grupie gier.

Napisano

Jedni atakują że długo trwa produkcja. Drudzy atakują że nie ma fabuły. Wszyscy mają rację. Filmy Blendera długo się robią gdyż przychodzą ludzie którzy nie są ze sobą zgrani więc inaczej się nie da. Filmy Blendera mają fabułę tyle że kupowatą, na zasadzie jak się robi film to jakaś fabuła musi być. Tu nie ma winnych. Tak po prostu jest jak ludzie chcą zrobić film żeby pokazać możliwości swoje i programu. Ilu z was potrafi usiąść gdyż czuje potrzebę zmajstrowania czegoś w 3D i naprawdę zrobić coś sensownego i interesującego? Ja jestem jasnowidzem i już wiem że fabuła będzie nudna. Niestety grafika wygląda gorzej niż w Bugsie. Im się chce więc jest super.

Napisano

Bezsensowna dyskusja zaczęła się już na Blenderowni teraz widze przenosi się po mału tutaj.

Podpisuję się pod maqsem, jak zwykle najwiecej do powiedzenia maja sami fachowcy.

  • Sad 1
Napisano

Blender mnie zadziwia - ludzie, którzy w nim pracują też :) Wygląda to znakomicie! W jaki sposób są finansowane te filmy blenderowe? Wiem, że służą rozwojowi softu... taki poligon doświadczalny trochę. Ale ludzie pracujący przy tym to wolontariusze, czy dostają normalnie kasę i zatrudnienie?

Jeśli to wszystko jest robione za free na sofcie za free... to już sam nie wiem co myśleć :D Podziwiam

Napisano
Blender mnie zadziwia - ludzie, którzy w nim pracują też :) Wygląda to znakomicie! W jaki sposób są finansowane te filmy blenderowe? Wiem, że służą rozwojowi softu... taki poligon doświadczalny trochę. Ale ludzie pracujący przy tym to wolontariusze, czy dostają normalnie kasę i zatrudnienie?

Jeśli to wszystko jest robione za free na sofcie za free... to już sam nie wiem co myśleć :D Podziwiam

 

Artyści i programiści pracujący na miejscu, czyli w budynku Fundacji Blendera są opłacani, mają zapewnione okwaterowanie i sprzęt :) Fundacja zakupiła niedawno nowiutką render farmę :) A stacje robocze zawierają Intel Core2Duo 4 GB ramu i 2 monitory graficzne.

 

Finansowanie odbywa się na kilka sposobów. Pierwszy to zystki z sprzedaży filmu w pre-sale, drugi to sponsoring, zdaje się że Intel ufundował sprzęt do BBB a w Sintel głównymi darczyńcą jest DivX plus inne firmy, dostali też spore dofinansowanie od jakiejś fundacji wspierającej filmy niezależne. Do tego można dodać datki od osób prywatnych.

 

Wszystko jest organizowane w ramach fundacji więc pewnie mają ulgi podatkowe :)

Napisano

Ta scena krotka jest ale wyglada lepiej od poprzedniej, smoczek tez wygalda o wiele lepiej, Jepster jak zwykle wykonal kawal dobrej roboty. Mysle, ze jednak final moze pozytywnie zaskoczyc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności