Skocz do zawartości

Pz.Kpfw. III Ausf L


KoMic

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 269
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

co do textur napewno ma znaczenie czy png, czy jpg; głównie różnią wielkością pliku dla gościa takiego jak ja :D napewno coś w tym jest, czy dla maxa wygodniej odkodowywać*plik mocniej zkompresowany czy lepiej wczytywać dłużej i zajmuje po za tym więcej ramu. JPG są kompresowane :) czytaj zbliżone kolory są*zapisywane jako pole jako jeden kolor, czy odkodowywanie dlużej trwa niż pixel po pixelu nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

png może mieć kompresję stratną i bezstratną, a do tego może mieć kanał alfa. Nie wiem co Max robi z przeźroczystością, jak taką znajdzie, ale na pewno, jeśli ktoś nie wie, nie potrafi sprawdzić co ma w PNG, czy jest przeźroczystość, jaką ma głębię kolorów, czy ma zapisany współczynnik gamma (modyfikuje wyświetlanie kolorów w programach, które borą pod uwagę ten parametr), to proponuje bezpieczniejszy jpg. odkodowanie na pewno nie zajmie jakiegoś znaczącego czasu.

 

Ale smoku zauważył rzecz bardzo ważną. JPG jest do zdjęć, gdzie przekłamanie małych szczegółów zwłaszcza w kolorach nie jest problemem, ale jak mamy rysunek z liniami, wyrażnymi geometrycznymi szczegółami a już chyba najgorzej jak są drobne litery z dużym kontrastem z tłem, to dyskretna transformata cosinusowa z jpg obchodzi się z nimi brutalnie. wtedy na pewno lepiej dać PNG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliment, sie robi.... tzn od czasu do czasu cos tam podziergam,,.. nawet nie wiedzialem, ze takie problemy bedzie mi sprawiac glupia scena. nienawidzę architektoniki, nawet glupie ruiny, rujnuja mi zycie: ], ale niebawem cos pokaze.... chce to skonczyc jeszcze w tym roku.

 

Osobiscie uzywam zwyklych jpg 90%, nie uwazam aby mialo to jakis wplyw przy tej skali. Nie mam pojecia jak to sie ma w stosunku do PNG(czas renderu). kiedys probowalem PSD, poniewaz mozna pojedyncze warstwy podlinkowac. ale dosc szybko porzucilem ten glupi pomysl. poniewaz jaka kolwiek zmiana w ilosci layerek w PSD psula cale podlinkowanie w material editorze maxow. PNG to dla mnie bezstratnie skompresowany BMP

 

Zeby nie bylo ze spamie po proznicy, kawalek moich wypocin. kazda cegla jest osobnym modelem, obecnie pracuje nad sensownym shaderem, ciagle cos mi nie idzie i mocno sie zniechecam po kilkunastominutowych walkach.

15ascena.jpg

Edytowane przez KoMic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno tu nie byłem, a co zobaczyłem sprawiło, że przez blisko kwadrans nie mogłem ruszyć żadnym z członków bo cała enerdży poszła w próbę zamknięcia paszczy! To jak oberwać obuchem, wstać i dostać jeszcze czterdzieści razy! MASAKRA! Najpiękniejszy wrak jaki oglądały moje gały. Tekstury są mistrzowsko piękne! Graty STARY!!! Wspaniały i rewelacyjny wątek. Szkoda, że WIP'y nie dostają się do złotej! 5*****

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko. Pod diffuse'a i bump'a używałeś odpowiednich tekstur tak ? Tzn ty czarno-białych, którymi można uwydatnić wgniecenia etc. ? Może mi to ktoś wytłumaczyć ? Dopiero raczkuje w maxie a takie informacje z pewnością by się przydały :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

hehe, archeolog: ]

nie do konca.

diff to kanal koloru widzianego, jest to kolorowa textura

kanaly czarno-biale to np tak jak napisales mapa wysokosci "bump" i mapa polyskliwosci "specular". do tego jeszcze uzywam mape rozproszenia odbicia(nie wiem jak to sie powinno fachowo nazywac) "glossiness" i czasem jak potrzeba np kratka na wlocie powietrza do silnika ma mape kanalu przezroczystosci "opacity"

 

tak btw, codzien katuje sie myslami aby go wkoncu skonczyc... licze ze moze kiedys do tego dojdzie

Edytowane przez KoMic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci Komic że mnie rozczarowałeś i zarazem zraniłeś aż na wskroś... wchodze i myśle sobie nooo to teraz będzie istna uczta dla moich oczów bo Komic wrzucił upka, a tu co? Dupa... Z mojej strony przesyłam Ci wór motywacji bo model jeżeli chodzi o pancerne to pokusze się o stwierdzenie że najlepszy jaki widziałem a cholerka brak scenki... Pracuj!

 

EDIT: Acha i te cegły w ostatnim upie naprawdę wyglądają świetnie więc się nie zrażaj xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności