Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich. To moja pierwsza praca jaką wykonuje w 3dsmax. Nie korzystałem z żadnych tutoriali i sam się uczyłem. Przedwczoraj przyszła do mnie książka "3DS Max Biblia" więc postanowiłem że czas zacząć coś robić porządnego. Jak wspomniałem jest to moja pierwsza praca dlatego jest to remake. Cała scena opiera się na scenie posterunku z gry Stalker: Call of Prypiat. Proszę o szczere opinie na temat tego jak ona wygląda i co można zmienić, poprawić. Chce się nauczyć jak najwięcej a każda opinia będzie na wagę złota.

 

wip_001.jpg

 

wip_002.jpg

 

wip_003.jpg

 

wip_004.jpg

 

wip_005.jpg

Edytowane przez Tweester
  • Odpowiedzi 99
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sam się chciałem brać za sceny ze Stalkera :PP Tak więc ciągnij to do końca, masz moje błogosławieństwo. Imho, jak na samouka i pierwszą pracę to ładnie :P Powodzenia.

Napisano

W Stalkera gralem tylko chwile i srednio pamietam:) Klimat chcesz utrzymac taki powybuchowy?:D Jak tak to uszkodziłbym troche budynek, to cos ze schodkami tez przydaloby sie uszczerbic i powyginac plotki:)

 

Pozdr i powodzenia:)

Napisano

"ahhhh kakk mmiodem pommazał..."

 

Fajnie by było jak byś zrobił cykl takich prac związanych z tą grą lub Czarnobylem, bo tak jak opisałeś w 1ym poście "posterunek" to się zacząłem mocno zastanawiać - gdzie i który posterunek w Zewie Prypeci ? Bardziej na myśl przychodziła mi mapka kordonu z Cienia Czarnobyla i tam zaraz na początku był posterunek wojsk.

 

Co do pracy to jak na razie za wiele nie ma co tu oceniać.

Idzie dobrze tylko jak powiedział XaoC przydało by się trochę barierki powyginać lub pochylić. Coś na tło bym wstawił innego bo te 6 drzewek i czyste niebo to tak kiepsko... przydały by się widok np samej elektrowni - takie ostatnie wejście, bramka, przepustka do elektrowni lub np w tle blokowisko.

Napisano

Dobry start! Mysl teraz w kierunku zespolenia w calosc. Napewno miewales odczucia, ze tworzysz garsc obiektow, ale patrzac na to nie czujesz jeszcze, ze stanowi to jednosc?

Lacz, dodajac obiekty(jakies puszki, deski, roslinki) prowadzace od jednego duzego elementu do drugiego lub wpasowujace go w otoczenie, podloze,itd, w screenie z gry scalenie rozwiazane jest glownie teksturami i swiatlem, ale skoro zaczynasz przygode skup sie na modelingu i rozpracuj go lepiej niz w tej grze. Jestem pewien, ze mozesz to zrobic!

Napisano
"ahhhh kakk mmiodem pommazał..."

 

Fajnie by było jak byś zrobił cykl takich prac związanych z tą grą lub Czarnobylem, bo tak jak opisałeś w 1ym poście "posterunek" to się zacząłem mocno zastanawiać - gdzie i który posterunek w Zewie Prypeci ? Bardziej na myśl przychodziła mi mapka kordonu z Cienia Czarnobyla i tam zaraz na początku był posterunek wojsk.

 

 

Wiem że może być takie skojarzenie :) Na ten moment chce skończyć tą prace i zrobić ją porządnie, a nie na odpieprz więc nie myślę jeszcze czy to będzie moja jedyna praca z STALKER'a czy będą inne.

 

Co do pracy to jak na razie za wiele nie ma co tu oceniać.

Idzie dobrze tylko jak powiedział XaoC przydało by się trochę barierki powyginać lub pochylić. Coś na tło bym wstawił innego bo te 6 drzewek i czyste niebo to tak kiepsko... przydały by się widok np samej elektrowni - takie ostatnie wejście, bramka, przepustka do elektrowni lub np w tle blokowisko.

 

Taki mam właśnie plan. Z jednej strony widok na elektrownie a z drugiej na Prypieć. Oczywiście otoczenie nie musi wyglądać tak samo w pełni jak jest w grze.

 

Dobry start! Mysl teraz w kierunku zespolenia w calosc. Napewno miewales odczucia, ze tworzysz garsc obiektow, ale patrzac na to nie czujesz jeszcze, ze stanowi to jednosc?

Lacz, dodajac obiekty(jakies puszki, deski, roslinki) prowadzace od jednego duzego elementu do drugiego lub wpasowujace go w otoczenie, podloze,itd, w screenie z gry scalenie rozwiazane jest glownie teksturami i swiatlem, ale skoro zaczynasz przygode skup sie na modelingu i rozpracuj go lepiej niz w tej grze. Jestem pewien, ze mozesz to zrobic!

 

Dzięki za poparcie ;) Oczywiście wszystkie małe szczegóły będą ale jestem bardziej za tworzeniem pracy od w sposób że "Od szczegółu do ogółu"

 

Udało mi się znaleźć na rosyjskich stronach parę prawdziwych zdjęć z tego miejsca które modeluje i mam zamiar je wykorzystać.

 

22.jpg

 

3882.jpg

 

3882_2211.jpg

 

8117199.jpg

 

A na koniec render w wysokiej rozdzielczości. Dodałem parę szczegółów.

 

wip_ultra_001.jpg

 

Ultra HD:

http://lh4.ggpht.com/_v0UDCPixAoc/TAF9DoTsbfI/AAAAAAAAAGQ/-nDSKrxWYZc/d/wip_ultra_001.jpg

Napisano

imo my gajm-mejkerzy nie lubimy renderów :P

Najlepszym rozwiazaniem jakbyś to wrzucał w jakiegoś silnika.

Jeśli nie masz takiej możliwosci to ustaw jakiś shader i pokazuj z widoków.

Co do pracy...zapowiada sie fajnie...ale myśle ze lepszym pomysłem byłoby gdybyś zrobił coś podobnego ale innego a nie odwzorowywał coś co juz zostało zrobione.

trzymam kciuki za skonczenie tego

pozdr

Napisano
imo my gajm-mejkerzy nie lubimy renderów :P

Najlepszym rozwiazaniem jakbyś to wrzucał w jakiegoś silnika.

Jeśli nie masz takiej możliwosci to ustaw jakiś shader i pokazuj z widoków.

 

Niestety nie mam takiej możliwości żeby wrzucić do silnika jakiegoś. A co do ustawienia shaderow to chce wziąć się z to potem, bo jak pisałem dopiero zaczynam 3ds maxa i nie wiem na czym dokladnie by miało to polegać i jakie ustawienia były by najlepsze.

 

Co do pracy...zapowiada sie fajnie...ale myśle ze lepszym pomysłem byłoby gdybyś zrobił coś podobnego ale innego a nie odwzorowywał coś co juz zostało zrobione.

trzymam kciuki za skonczenie tego

pozdr

 

Pierwszą pracę chce odwzorować i ulepszyć, następne będe starać już robić się całkowicie albo w większości sam.

 

Kolejne 2 rendery:

 

wip_007.jpg

 

wip_008.jpg

Napisano (edytowane)

Fakt. Nie pomyślałem o tym że mogę wykorzystać poprzedniego STALKER'a do wrzucenia tej mapki (bo rozumiem że mówisz o wykorzystaniu SDK do gry). Zrobię jeszcze kilka rzeczy i postaram się jakoś rozkminić jak wrzucić do gry to wszystko.

Edytowane przez Tweester
Napisano

Tweester- Tak mówię o SDK.

Nie wiem jak Udk Unreal, bo jak włączyłem go pierwszy raz to się przestraszyłem :P A Xray, jest nieco bardziej intuicyjny, jak dla mnie przynajmniej.

Napisano

Mały Update

 

wip_009.jpg

 

wip_010.jpg

 

wip_011.jpg

 

wip_012.jpg

 

Wiem że oświetlenie robi się na sam koniec, jednak chciałbym żeby światło wpadało także do budynków do środka i tam też rozjaśniało pomieszczenie, aby ukazać co jest w środku. Czy ktoś może mi poradzić jak to zrobić?

Napisano
Tweester- Tak mówię o SDK.

Nie wiem jak Udk Unreal, bo jak włączyłem go pierwszy raz to się przestraszyłem :P A Xray, jest nieco bardziej intuicyjny, jak dla mnie przynajmniej.

 

no wiesz co, Unreal to jeden z najlepszych edytorów jakie widziałem... być może mało widziałem ;) Na sieci masz do niego darmowe tutoriale od 3D Buzz.

a posterunek gites wychodzi, jak dasz textury to tam zamieszkam :D

Napisano (edytowane)

Next update - tym bardziej elementy z szczegółami.

 

wip_013.jpg

 

Referka:

stock-photo-front-view-of-old-russian-public-phone-38807914.jpg

wip_015.jpg

 

wip_016.jpg

 

wip_017.jpg

 

mozesz sky portal wrzucic w okna zeby "wpychało" fotony do srodka pomieszczenia

 

Niestety mimo wszystko nadal nie wiem jak tego dokonać. Szukałem w necie czegoś co by mogło pomóc, próbowałem ale jednak nie wychodzi ;/

Edytowane przez Tweester
Napisano (edytowane)

tym światłem to się akurat nie przejmuj, a jeśli masz zamiar wrzucić to do gry to może być ciężko, bo to się trzeba nieźle nagimnastykować. Nie tracąc czasu na modelowanie, spróbuj na dzień dzisiejszy wrzucić prosty objekt do jakiego kolwiek silnika. Obczaisz co i jak, nałożysz normal mapy, ułożysz sobie ciernistą drogę od Maxa do np. UDK i później już tylko skupisz się na modelowaniu. Po wymodelowaniu całego posterunku, może się okazać, że będziesz go musiał robić od początku, bo game dev rządzi się swoimi prawami.

Zerknij tutaj:

http://www.cojmodding.com/?id=tutorials&sub=videos

 

jeśli ci się spodoba, kupujesz COJ i lecisz z koksem. Nie ma do niego edytora materiałów i trzeba modyfikować wszystko ręcznie, ale da się przeżyć.

Cały pic polega na tym, że każdy edytor do gry ma inne wymagania. Jedne czytają normal mape "normalnie", inne z kanału Alpha i trzeba to odpowiednio modyfikować. Jeśli chcesz przez to wszystko przechodzić to jak mówie, zacznij od prostego modelu i ucz się na nim tego, co oferuje silnik. Jeśli chcesz, żeby to tylko ładnie wyglądało, bez wrzucania do gry... to zapomnij o tym co powyżej i poczytaj tutki o V-rayu :-)

Edytowane przez Chrupek
Napisano

@Chrupek - narazie wole robić w samym maxie i korzystać z V-Raya. Może następne projekty będę wrzucał do gier. Nie wszystko na raz ;)

 

@Mariusz. - Screeny to nie problem mi zrobić bo mam każdą część STALKER'a, więc dam sobie z tym radę. Zresztą tam są modele LP - wole wygooglować trochę i znaleźć prawdziwe zdjęcie, chyba że takowe też posiadasz to wtedy byłby bardzo przydatne.

 

Dzisiaj na wrzuciłem meble do budynku:

 

wip_018.jpg

 

wip_019.jpg

Napisano

Mam takie male pytanko czy planujesz to zrobic jako low-poly co by mozna bylo wrzucic do jakiegos silnika czy raczej ladny renderek? Nie widac ze pierwszy model idzie Ci calkiem ladnie :)

 

BTW. Fajnie by bylo zobaczyc wymodelowane i oteksturowane ruiny jakiegos miasta np. Warszawy no ale kazdy modeluje to na co ma ochote :)

Napisano

Skończyłem już prawie ten budynek, i chciałbym wziąć się za następny lecz pojawiają się pewne trudności. Chodzi oto że budynek jest zrobiony z cegły i chciałbym taki zachować. W grze nałożony jest jak dobrze pamiętam nazwę Bump, ale w scenie HP nie można raczej takiego "złudzenia" wykonać. Jak najlepiej wykonać taką ścianę?

 

ss_twister_06-16-10_02-05-16_%28jupiter%29.jpg

Napisano

W grze nie jest wykorzystany "Bump" tylko "parallax mapping", poszukaj w google, a znajdziesz sporo materiałów o tym, aczkolwiek parallaxa nie wyrenderujesz w żadnym z programów renderującyh (no chyba, że już coś jest :)). Spróbuj, użyć displace + bump.

Napisano
Skończyłem już prawie ten budynek, i chciałbym wziąć się za następny lecz pojawiają się pewne trudności. Chodzi oto że budynek jest zrobiony z cegły i chciałbym taki zachować. W grze nałożony jest jak dobrze pamiętam nazwę Bump, ale w scenie HP nie można raczej takiego "złudzenia" wykonać. Jak najlepiej wykonać taką ścianę?

 

ss_twister_06-16-10_02-05-16_%28jupiter%29.jpg

 

a mówiłem, użyj UDK i parallax mapping :D

Napisano

wip_022.jpg

 

wip_023.jpg

 

Wrzuciłem parter (warsztat samochodowy) oraz górne piętr. Co proponujecie dodać zmienić? Może coś po uszkadzać? Proszę o propozycję bo chce żeby wyglądało to jak najlepiej.

Napisano
Może coś po uszkadzać?

Nie znając gry zbytnio, ale:

1. Ściany - tynk może miejscami zejść by odkryć cegły,

2. Podłoga - jakieś płyty są widzę, przydałoby się je połamać i żeby nie leżały tak równiutko jedna obok drugiej ,

3. Biurko, szafka - połamać:) hehe

4. Łóżko - powykrzywiać, dodać wystające sprężyny z materaca,

5. Okna - pootwierać i powybijać,

6. Lampy - coś zaimprowizuj, świetlówki byłby w dobrym guście,

7. Pomieszczonko jest puste pośrodku, ja bym np wykopał jakiś rów:P

 

Takie moje sugestie:)

 

Pozdr

Napisano (edytowane)

Xaoc - wandal z ciebie a pominąłeś powyginanie beczek i odłażącą płatami farbę na nich.

Parapety gruuuubaśne zrobiłeś (połamać :) ).

 

Edit: dawno już w Prypeci nie byłem a gdzieś mi wcięło płytę z instalką ale w czasach kiedy budowali te budynki przyzwoite płytki były trudno dostępne (albo miało się znajomego w składzie albo w transporcie i "się załatwiało") - tym bardziej takie duże płyty jak ty tam dałeś.

Jeszcze jedną charakterystyczną cechą było to, że wszędzie gdzie się dało ściany były malowane olejnicą (mogłaby ładnie odłazić płatami - wystarczy plane z alfą).

Edytowane przez KaeMS
Napisano

Powiem Ci szczerze, że mnie zastanawia po co to robisz?

Jeśli będziesz chciał pracować w Game Devie to i tak musisz nauczyć się modelować low poly. Można by powiedzieć, że pod wizualizacje przyda się nauka modelingu, tylko po co komu wizualizacja prypeci? Czeka ciebie naprawdę ogrom pracy i chyba sam nie zdajesz sobie sprawy, że zajmie Ci to od pyty czasu, a właściwie zrobisz to zupełnie dla nikogo :/

Być może to Twoje hobby, więc nie mam zastrzeżeń, grzebać sobie do woli można tu i tam, ale jeśli szukałbyś roboty to mam wrażenie, że tracisz czas.

Narobisz się jak wół, no i co z tym dalej zrobisz... do game devu niet, a portfolio WIZkowego też z tego nie będzie. Nie mam nic do Twojej roboty, tylko może zastanów się przez chwilę, czy to ma sens...

No to sobie pogadałem ;)

Napisano

Ma - skill. Przy takiej dłubaninie można się spoooro nauczyć, tym bardziej że porwał się na rozbudowany temat więc odpowiedzi i podpowiedzi będzie dużo. Poza tym nieocenione - fun.

Napisano

@KaeMS - zgadzam się z Tobą całkowicie. Chce pracować w branży komputerowej. Przede mną jeszcze 5 letnie studia. A czy muszę się nauczyć robić modele Low Poly? Już dzisiaj widać że coraz mnie jest takich modeli, a co dopiero będzie za 5-10 lat. Robię to dla siebie bo mogę nabyć ogromnego skilla, i jest też to dobra zabawa. Zawsze pierwsza praca pewnie nie trafia do portfolia, ale mimo wszystko jest to coś na przyszłość, jakaś umiejętność i chęć tworzenia dalej.

Napisano
U mnie w wątku też miałem takich "zniechęcaczy":) ale jakos jade dalej i to for fun!.

Ale dlaczego zniechecaczy? Na pytanie o poprawki wszyscy dorzucili swoje, nikt nie napisal ze jest do kitu:)

Napisano

wip_025.jpg

 

Dodałem płytki. Dobrze wyglądają? Wiem że bez tekstur nie widać dobrze tych miejsc gdzie odpadły, ale raczej chyba jest dobrze, prawda? Prosiłbym też o ogólny komentarz do pracy, czy idzie ona dobrze i do czego bardziej się przyłożyć. Z góry za wszystko THX :)

Napisano

wip_026hd.jpg

 

wip_027.jpg

 

wip_028.jpg

 

wip_029.jpg

 

wip_30.jpg

 

Antena wzorowana na:

denke1.jpg

Nie jest to co prawda to samo, ale chodziło o samą idee. Wyczytałem że takie już były używane w latach 80. więc pasowało włożenie jej niż kolejnej takiej samej jaka już jest na budynku czy anten satelitarnych. I ponawiam prośbę:

 

"Prosiłbym też o ogólny komentarz do pracy, czy idzie ona dobrze i do czego bardziej się przyłożyć. Z góry za wszystko THX :) "

Napisano (edytowane)

Przepraszam za spóźnienia, ale były małe problemy na początku z chęcią, a potem z czasem (wakacje + praca :P ) żeby przysiąść i trochę porobić. Wczoraj przysiadłem na dość długo i nadrobiłem to co było do zrobienia. Wydaje mi się że będę musiał na nowo zrobić tą budkę z poprzecznymi oknami, bo nie jest odpowiednia skala co innych budynków, chociaż może mam tylko złe odczucie co do tego..

 

Już coraz bliżej końca. Jeszcze parę obiektów, płot, jakieś szczegóły, i otoczenie, a potem żmudne teksturowanie.

 

wip_32.jpg

Edytowane przez Tweester
Napisano

Next Update.

render.jpg

 

Udało mi się znaleźć koncowy kadr, którego się już będe trzymał. Mały update jest, ale też mało czasu mam. Jeszcze tylko dodanie drzew, ukształotwanie terenu i jakieś małe duperele i koniec. Czy do drzew polecacie jakiegoś plugina czy ręczne modelowanie? A może jakieś już gotowe drzewa?

Napisano

Szczerze mowiac, ten kard wydaje mi sie trcche nudny i nienaturalny. panoramka bez wyrazu. Poszukaj jakiegos bardziej naturalnego ujecia w ktorym bedziesz mial jakis obiekt kluczowy. taki gwodz programu. narazie nic takiego nie ma, wszytko ma ten sam priorytet

Napisano

Urok stalkera opustoszone lokacje, doza niepewności

Kadr zbyt równoległy można powiedzieć, kamerkę niżej bym dał i w lewo/ prawo żeby kąt jakiś utworzyć, jeśli juz jakiś kluczowy element to mógłbyś się skusić na utworzenie anomalii:), było ich kilka rodzajów może coś Cię natchnie.powodzenia

 

Może jakies zawirowanie w jednym miejscu, latające skrzynki, rury itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności