Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

 

O programie Mari pisałem pod koniec marca tego roku. W skrócie przypomnę tylko, iż jest to aplikacją przeznaczoną do malowania tekstur w 3D z

technologią opracowaną

przez WETA digital. Firma ogłosiła właśnie, iż zakończyły się testy programu w wersji Alpha i program przechodzi w fazę Beta, a oznacza to, że zostanie udostępniony większej ilości osób.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1224

 

 

  • Odpowiedzi 26
  • Wyświetleń 3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zawsze jak widzę newsy lub filmiki o Mariśce to mi ślinka cieknie :F

 

@ Nezumi

 

Właha! :D

Napisano

ciekawie to wygląda ale czy Disney nie ma takiej zabawki od Tarzana? Druga sprawa, bylem pewien ze takich programów jest juz sporo na rynku ;)

Napisano

No własnie ola-f.. bo troszkę bredzisz trzy po trzy. Jest to całkowicie nowatorskie rozwiązanie i żaden Disney wcześniej nie miał takich narzędzi.

Napisano

Ola-f chyba mówił o "ptex". No ale to jest jednak nieco inna technologia. A co do ptex-a to z tego co kojarzę ma być za jakiś czas zaimplementowany w mari.

Napisano

nie wiem, czy mi sie wkleil poprzedni post, bo wychodziłem. Ogolnie chyba Kris za bardzo sie uniosłeś. Pamietam to:

Po 11-12latach myslalem ze takie rzeczy jakie pokazują w Mari oferuje przynajmniej kilka programów. Tyle.

Napisano

Dave: masz sporo racji. Mari jest przygotowane pod obsługę formatu ptex-a i będzie można go importować do Mari. Jednak o implementacji nie słyszałem. Jednak malowanie bez mapowania uv nadal wydaje mi się kosmiczne (mówię tu o technologii ptex-a a nie o polypaintingu).

 

ola-f: nie uniosłem się - może tylko w moich uszach zabrzmiało to jak głupotki :) Faktycznie mogłeś myśleć, że Mari to kolejny program pozwalający malować techniką projekcji (tak jak w tym filmiku z Tarzana, który pokazałeś).. jednak to zdecydowanie więcej ;)

Napisano

Heh raczej nie dostane się do bety (było trzeba kłamać :D)

 

Jaram się trochę na Ptexa... ciekawe kiedy go dodadzą do blendera...

Napisano

Chłopaki ale o co chodzi dlaczego to co ma Mari jest takie wyjątkowe i lepsze np od malowania techniką projekcji albo np malowanie bez UV wiem o co chodzi ale i nie wiem:)

Napisano

UV zdechnie całkowicie mam nadzieje.. to ogranicza... Widziałęm wczoraj w koncu Avatara na blueray... W kinie jednak bardziej to wszystko dawało rade. Na dobrym TV nie jest juz tak "realistycznie"

Napisano

Spokojnie dzieci śmieci ;) Nam się Mari zbyt szybko nie przyda :) Nie mamy potrzeby pracowania na wielowarstwowych teksturach zajmujących ok. 20 GB na kilkumilionowym modelu z wczytanym keszem animacji i zmiennymi/animowanymi teksturami w czasie rzeczywistym. Między innymi to potrafi Mari. Narzędzie stworzone na potrzeby modeli z bardzo dużą ilością informacji zawartych w poligonach jak i w tekturze. Strasznie upraszczam, ale wystarczy poczytać na TheFoundry o Mari.

Napisano

Mnie się jednak wydaje, że Mari się szybko przyjmie. Po prostu dlatego, że czyni przygotowanie tekstur dla modeli organicznych takim, jakim powinno być od zawsze. Prostym, przyjemnym i intuicyjnym. To naprawdę nowa jakość. Jej wydajność sprawia, że naprawdę nie ma powodu malować tekstury w PS, skoro tę samą interaktywność + pracę w 32 bitach na kanał (żenada PSa), eksport do exrów kilku tektur jednocześnie (diff, spec, etc) można otrzymać bezpośrednio w viewporcie programu 3d wyświetlającego choćby ciężki animowany model. A do tego za 500$...

 

Pewnie na początku będzie szwankować to i owo, pewnie minie trochę czasu zanim pędzle zaczną leżeć ludziom w dłoniach, ale spodziewam się zasadniczej zmiany.

 

skk.

 

ps - o ile wiem, Mari nie ma w tej chwili żadnego wsparcia dla PTexa.

Napisano

Powiedzialbym od czego bedzie w duzej mierze zalezala jego popularnosc, ale o piractwie tu nie rozmawiamy ;)

Napisano

W którymś z wywiadów było, że z czasem (chyba mówili o wersji 2.0) chcą zrobić wsparcie dla Ptexa, w tym momencie nie jest zaimplementowany.

Napisano
W którymś z wywiadów było, że z czasem (chyba mówili o wersji 2.0) chcą zrobić wsparcie dla Ptexa, w tym momencie nie jest zaimplementowany.

 

Z czasem zrobią wszyscy ;), ale teraz wsparcie ma chyba tylko 3dcoat... i oczywiście Houdini.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności