Skocz do zawartości

The Foundry Mari - wersja beta


adek

Rekomendowane odpowiedzi

 

O programie Mari pisałem pod koniec marca tego roku. W skrócie przypomnę tylko, iż jest to aplikacją przeznaczoną do malowania tekstur w 3D z

technologią opracowaną

przez WETA digital. Firma ogłosiła właśnie, iż zakończyły się testy programu w wersji Alpha i program przechodzi w fazę Beta, a oznacza to, że zostanie udostępniony większej ilości osób.

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1224

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

nie wiem, czy mi sie wkleil poprzedni post, bo wychodziłem. Ogolnie chyba Kris za bardzo sie uniosłeś. Pamietam to:

Po 11-12latach myslalem ze takie rzeczy jakie pokazują w Mari oferuje przynajmniej kilka programów. Tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dave: masz sporo racji. Mari jest przygotowane pod obsługę formatu ptex-a i będzie można go importować do Mari. Jednak o implementacji nie słyszałem. Jednak malowanie bez mapowania uv nadal wydaje mi się kosmiczne (mówię tu o technologii ptex-a a nie o polypaintingu).

 

ola-f: nie uniosłem się - może tylko w moich uszach zabrzmiało to jak głupotki :) Faktycznie mogłeś myśleć, że Mari to kolejny program pozwalający malować techniką projekcji (tak jak w tym filmiku z Tarzana, który pokazałeś).. jednak to zdecydowanie więcej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie dzieci śmieci ;) Nam się Mari zbyt szybko nie przyda :) Nie mamy potrzeby pracowania na wielowarstwowych teksturach zajmujących ok. 20 GB na kilkumilionowym modelu z wczytanym keszem animacji i zmiennymi/animowanymi teksturami w czasie rzeczywistym. Między innymi to potrafi Mari. Narzędzie stworzone na potrzeby modeli z bardzo dużą ilością informacji zawartych w poligonach jak i w tekturze. Strasznie upraszczam, ale wystarczy poczytać na TheFoundry o Mari.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się jednak wydaje, że Mari się szybko przyjmie. Po prostu dlatego, że czyni przygotowanie tekstur dla modeli organicznych takim, jakim powinno być od zawsze. Prostym, przyjemnym i intuicyjnym. To naprawdę nowa jakość. Jej wydajność sprawia, że naprawdę nie ma powodu malować tekstury w PS, skoro tę samą interaktywność + pracę w 32 bitach na kanał (żenada PSa), eksport do exrów kilku tektur jednocześnie (diff, spec, etc) można otrzymać bezpośrednio w viewporcie programu 3d wyświetlającego choćby ciężki animowany model. A do tego za 500$...

 

Pewnie na początku będzie szwankować to i owo, pewnie minie trochę czasu zanim pędzle zaczną leżeć ludziom w dłoniach, ale spodziewam się zasadniczej zmiany.

 

skk.

 

ps - o ile wiem, Mari nie ma w tej chwili żadnego wsparcia dla PTexa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którymś z wywiadów było, że z czasem (chyba mówili o wersji 2.0) chcą zrobić wsparcie dla Ptexa, w tym momencie nie jest zaimplementowany.

 

Z czasem zrobią wszyscy ;), ale teraz wsparcie ma chyba tylko 3dcoat... i oczywiście Houdini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności