Bruneq Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 Tak wiec po dlugich bojach czas rozpoczac nowa bitwe, Tym razem wybor padł na REMAKE POSTACI Z GRY Limity: - Do 1K TRISÓW - Textury 256x256 REGULAMIN (PRZECZYTAJ!): Każdy z uczestników musi założyć wątek dotyczący modelu, w którym pokaże procesy powstawania modelu/textury. Wątki tylko i wyłącznie z finalna wersją nie będą dopuszczone do ankiety. Wątek musi miec prefix Minibitwa 25:[Tytuł] Gdy skończymy nasz model dodajemy miniaturkę z napisem "koniec", w pierwszym poście. Bez miniaturki uznaje ze praca w wątku jest nieskończona. Jeżeli chcecie żeby model był pokazany z więcej niż jednego ujęcia dodajcie obraz o szerokości 800x i wysokość dowolna, czyli możecie upchać ile chcecie np. 800x4000 i ja to wrzucam w sondę. Na obrazku musi sie znaleźć : - render modelu REAL TIME (rendery z vraya czy innego mentala nie bedą brane pod uwagę) - smooth shaded model - siatka - flat textury TIME LIMIT: Bitwa rozpoczyna się dziś o godzinie 23:59(tj. 22.07.2010) a kończy się dnia 15.08.2010 o północy. Po tym terminie zostanie założona ankieta dzięki której zostanie wyłoniony zwycięzca. Nagrody: Dołączenie pracy do wątku „Zwycięzcy dotychczasowych minibitew”. W razie wątpliwości i pytań, piszcie w tym temacie. Jak czegoś zapomniałem to dopisze. Powodzenia życzę, udanych modeli i ostrych textur, wszystkim którzy wezmą udział (a liczę ze więcej niż 5 osób;)). 1
Manver Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 Limity: - Do 1K TRISÓW - Textury 256x256 By była jasność: bez map normalnych, tak?
Bruneq Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 bez normali, bez cubemap i innych wypasity
n-pigeon Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 Jak można rozumieć "remake"? Znaczy że można tylko zrobić jakąś postać od nowa, czy można ją zmodyfikować, nawet drastycznie?
Bruneq Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 Imo, jezeli zrobisz swoja wersje bohatera gry mieszczacą sie w limitach to nikt sie chyba nie obrazi, aczkolwiek bedziesz mial trudniej!:) No chyba ze z Mario zrobisz Samochodzik...czy cos ;)
Bruneq Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 IMO nie liczymy. 2 sides nie wplywa na ilosc tri, jedynie jest kilka razy renderowany w silniku
Lucek Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 A trzeba renderować w silnikach gier? Nie można w scanline'ach i innych bez GI?
n-pigeon Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 A trzeba renderować w silnikach gier? Nie można w scanline'ach i innych bez GI? Nie musi być to silnik gier, było napisane Real Time, czyli zaawansowane shadery z view portu twojej aplikacji do 3D też się nadadzą, jeśli nie masz takich funkcji możesz użyć jakiegoś darmowego viewera np Marmoset Toolbag ewentualnie możesz też użyć Blendera, bardzo ładnie wyświetla shadery w GLSL.
Fr3d3k Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 256x256 ?! jak to ostatnio słyszałem to tyle to sie na skarpetki daje...
Ex3 Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Bruneq - mientki jesteś :D Regulamin jest to się go trzymaj :P
Selena Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 256x256 ?! jak to ostatnio słyszałem to tyle to sie na skarpetki daje... zaprawdę powiadam Wam..toż to święta prawda jest...............amen:D p.s....ja bym dała 1024 i normalki...i wchodzę w to!!:D Ex3....giń szatanie:D:D:D akyszszsz :)
n-pigeon Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Mimo że uważam że limity kozacko małe, co utrudnia prace to niech będzie jak jest, 256 na 1k starczy, a można się też dużo nauczyć przy okazji. Raczej nie często nadarza się okazja do pracy z tak małymi limitami w współczesnym świecie ;) 512 to raczej na 3k tris się nadaje.
Selena Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Mimo że uważam że limity kozacko małe, co utrudnia prace to niech będzie jak jest, 256 na 1k starczy, a można się też dużo nauczyć przy okazji. Raczej nie często nadarza się okazja do pracy z tak małymi limitami w współczesnym świecie ;) 512 to raczej na 3k tris się nadaje. dlaczego nie 1024? to było by ćwiczenie tekstury..ponoć mało ludzi potrafi teksturować? czyż to nie było by wyzwaniem?
n-pigeon Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 dlaczego nie 1024? to było by ćwiczenie tekstury..ponoć mało ludzi potrafi teksturować? czyż to nie było by wyzwaniem? Wyzwanie to umieszczenie detali na teksturze na której nie ma dla nich miejsca ^^ na 1k texa masz mnustwo miejsca na wrzucenie grungowych pędzli, zdjęć idt. prawdziwa sztuka to te detale namalować, a na 256 nie dasz rady użyć foto manipulacji, jest się zmuszonym tylko malować. Po za tym ten kto wygra i będzie ogłaszał następną bitwę może wybrać większe limity, teraz zróbmy co mamy do zrobienia. :)
Selena Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 Wyzwanie to umieszczenie detali na teksturze na której nie ma dla nich miejsca ^^ na 1k texa masz mnustwo miejsca na wrzucenie grungowych pędzli, zdjęć idt. prawdziwa sztuka to te detale namalować, a na 256 nie dasz rady użyć foto manipulacji, jest się zmuszonym tylko malować. Po za tym ten kto wygra i będzie ogłaszał następną bitwę może wybrać większe limity, teraz zróbmy co mamy do zrobienia. :) ja nie rozumiem po co takie ograniczenia? mamy 2010 rok...takich organiczen juz nie ma w grach..przynajmniej na pc..wiec po co?
Bruneq Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 dobra, nawrzucali mi:) to jestem tffardy teraz:) 256 i koniec
Selena Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 dobra, nawrzucali mi:) to jestem tffardy teraz:) 256 i koniec szkoda..a juz mialam bohaterke wybrana...;/;/ no coz:) poczekam
Bruneq Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 wiesz, tu nie chodzi o to zeby komus uprzykrzyc zycie malymi limitami, chodzi o to zeby ktos zrobil sobie cos co mu pasuje, nie poswiecajac temu tygodnia.Male limity sa fajne na ajfona np. takie gry tez sie robi!
Selena Napisano 23 Lipiec 2010 Napisano 23 Lipiec 2010 wiesz, tu nie chodzi o to zeby komus uprzykrzyc zycie malymi limitami, chodzi o to zeby ktos zrobil sobie cos co mu pasuje, nie poswiecajac temu tygodnia.Male limity sa fajne na ajfona np. takie gry tez sie robi! male limity sa ograniczające...nie zabieram sie po prostu za cos co nie wymaga ode mnie jakis ambicji... musze miec cos mega trudnego:) aby sie za to zabrac...poczekam:)
Bruneq Napisano 23 Lipiec 2010 Autor Napisano 23 Lipiec 2010 Moim zdaniem zrobienie dobrego modelu do 1K i z dobra textura 256 jest trudniejsze niz takie midpoly z textura z fotek...ale to moze przez moj maly skill
Lucek Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Bruneq: Już samo rozkładanie uvki na takim modelu człowieka może sporo nauczyć. IMO jest to o wiele trudniejsze niż wtedy gdy mamy texa 1024x1024. Sam łapię się n a tym że np. 40% powierzchni niewykorzystanej i gra. Mam nadzieję że cośtam liznę przy okazji bitwy:)
Selena Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 (edytowane) to ja poczekam na 1024 albo 2048.. Edytowane 24 Lipiec 2010 przez Selena
Lucek Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Selena: Nie zawsze robi się glównego bohatera. A z tego co można zaobserwować na forach to gameart to głównie sztuka oszczędności. Popatrz co prezentuje Gutekfiutek w swoim słynnym temacie o domkach.
Selena Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Selena: Nie zawsze robi się glównego bohatera. A z tego co można zaobserwować na forach to gameart to głównie sztuka oszczędności. Popatrz co prezentuje Gutekfiutek w swoim słynnym temacie o domkach. no tak ale dla siebie albo na konkurs to wolałabym robić coś konkretnego:) sztuka oszczędności? przecież te czasy sie skończyły. Głowni bohaterowie mogą mieć spokojnie po 8 tys poly z normalmapa i wszystkim innym... a nawet jak nie...nie widzę problemu w zmniejszeniu tych tekstur zgodnie w potrzebami, wyrzuceniu innych itd... gorzej już z dorobieniem detali... szczególnie jak się nie potrafi... i uważam ze powinniśmy sięgać trochę wyżej i dalej niż jakieś tam wymogi czy limity;p
Kuba Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Seleno, to jest zwykła mini-bitwa, tutaj nie powstają raczej modele do galerii. Zazwyczaj większość ludzi podchodziła na luzie, bardziej dla zabawy niż dla prężenia muskułów. Jeśli chcesz zrobić bardziej ambitny model, z dużym limitem, to zrób go we własnym zakresie. Nie licz na to, że nagle przyjdzie olśnienie i dziesięć osób trzaśnie postać AAA 15k 4096 :)
n-pigeon Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 no tak ale dla siebie albo na konkurs to wolałabym robić coś konkretnego:) sztuka oszczędności? przecież te czasy sie skończyły. Głowni bohaterowie mogą mieć spokojnie po 8 tys poly z normalmapa i wszystkim innym... a nawet jak nie...nie widzę problemu w zmniejszeniu tych tekstur zgodnie w potrzebami, wyrzuceniu innych itd... gorzej już z dorobieniem detali... szczególnie jak się nie potrafi... i uważam ze powinniśmy sięgać trochę wyżej i dalej niż jakieś tam wymogi czy limity;p Zrobienie modelu 6k i 1k texa to pikuś w porównaniu do 1k trisa i 256 texa, ja się tak męczę z optymalizacją że szok xD Zrobiłem zbyt skomplikowany model, chyba zacznę od nowa będzie szybciej xD Spróbuj a się przekonasz ;) że to nie takie proste... Po za tym to tylko zabawa, przy której można poćwiczyć skilla. Ja już się dużo nauczyłem, a jeszcze nie zaczołem teksturować xD, myślałem że w tym zadaniu jedyne wyzwanie to malowanie tekstury, ale się myliłem...
Ex3 Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Selena - weź wyjrzyj czasem poza swoje podwórko. Gier nie robi się tylko na PCty czy nawet na duże konsole. Masz PSP,3DSa,Iphona (coś koło 80% gier wychodzi na te platformy) i miliony komórek gdzie 1k i 256 to już BARDZO dużo. Myślisz że jak Cie jakaś firma zatrudni to od razu będziesz robić wiedźmina czy master chiefa ? A dupa, będziesz robić domki gdzieś do tła albo inne ziemniaki i zrozumiesz wtedy co można osiągnąć z 256 texturki. Jak nie chcesz brać udziału to nie bierz i nie troluj forum.
Bruneq Napisano 24 Lipiec 2010 Autor Napisano 24 Lipiec 2010 czyli Selenko widzimy Cie w najnowszym DominanceWar mam rozumiec?:)
Gość Marioza Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 tak se tu poczytalem i 1k oraz 256 texa daje taki stopień utrudnienia że nie jest to ani zabawne ani przyjemne a finalny wylgad i tak bedzie walić na kilometr kupą, wedlug mnie 512 daj juz jakies możliwosći i można cos sensownego wymazać na tym , kingpin, ut1 i jescze pare by sie znalało korzystalo w efekcie z obszaru zblizonego do 512a to bylo ponad 10 lat temu, dodałbym tez te 500 trisów, poza tym poprzednia bitwa miala 512 ( i co z tego ze pojazdy) wiec nie rozumiem czemu tu ma byc 256
Bruneq Napisano 24 Lipiec 2010 Autor Napisano 24 Lipiec 2010 zastanawia mnie tylko czemu marudza osoby ktore i tak nei wezma udzialu w bitwie :)
Gość Marioza Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Bronek a ty co mi tu z jakims marudzeniem wyskaujesz w kółko? zmień płyte, ja napisałem co myślę, jak pijesz do mnie z tymi "osobami" to używaj raczej liczby pojedyńczej niż mnogiej :)
odnetniN Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Mnie remake z takimi ograniczeniami nie zadowala, ale jestem za tym zeby zostalo tak jak juz jest ustalone, kto bedzie mial zrobic to i tak zrobi, takze olal bym marudzenia innych w tym moje, i zostawil tak jak jest.
Plugawiciel Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 ja nie rozumiem po co takie ograniczenia? mamy 2010 rok...takich organiczen juz nie ma w grach..przynajmniej na pc..wiec po co? na pc ? mysle ze w RTS jesze mozna spotkac cos podobnego. a co do innych platform - robie gre na iphona aktualnie ,mam limit 400tri na postac i texe 256x256 ...
Selena Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Ex3 - nie napinaj sie tak bo Ci żyłka pierdząca pęknie, przecież Ciebie nie zaatakowałam wiec nie rozumiem tego tonu wypowiedzi, a co do ziemniaków domków i innych takich to już je robilam, ale to nie o to chodzi... nie po to robi sie w pracy takie rzeczy aby później w domu dla przyjemności i satysfakcji robić to samo, nie uważasz? Bruneq - najprawdopodobniej tak tez uczynię:) ;) Marioza - zgadzam sie w 100%:)
Kuba Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Kurde ta minibitwa wałkowana jest od miesiąca, jak nie temat, to limity. Dajmy już spokój, może niech każdy użyje tyle, ile uważa za stosowne. Podejrzewam że każdy by zachował proporcje i nikt nie wyskoczy z 1k i 2048, więc nie ma sensu tłuc się o takie bzdety. A tak każdy coś podłubie i będzie zadowolony.
Bruneq Napisano 24 Lipiec 2010 Autor Napisano 24 Lipiec 2010 a ja tylko dodam od siebie, ze moze wrzucajcie jakies refki w miare mozliwosci jak wyglada oryginalna postac i z jakiej gry. Bedzie nam, oceniajacym łatwiej
Ex3 Napisano 24 Lipiec 2010 Napisano 24 Lipiec 2010 Takie limity w "zabawie" są bardzo potrzebne. Nie tak dawno temu robiłem rekrutacje grafików do lo-poly. 100% z osób które się zgłosiły miało w portfolio wielotysięcznie postacie z normalkami i super hiper shaderami. Jako zadanie testowe poszły proste modele lo-poly ( max 1000poly ) z małymi texami. I nagle się okazuje że Ci ludzie mając dokładną instrukcję co i jak trzeba przygotować nie potrafią zrobić obiektów w stylu, fajka indiańska albo (sic!) pudełko na prezent. Żeby biegać w maratonach trzeba się najpierw chodzić nauczyć.
Gość Marioza Napisano 25 Lipiec 2010 Napisano 25 Lipiec 2010 Ex3 - deko kiepskie porówanie daleś z tymi maratonami i chodzeniem, rownie dobrze mozemy kurna fa odwrócic sytuacje wez koleszke ktory tylko robi te komórkowe pierdoły i kaz mu sieknąc wypasa kilkutysięcznego czy kilkudzisięciotysięcznego na miare obecnych "nextgenów" oczywiscie z texami hires, lub wogle zeby myknął konkret hp w zb czy innych plastelinach, mozna tez budowlańcowi kazać zaprojektować dom a architektowi kazać murować :D
KLICEK Napisano 25 Lipiec 2010 Napisano 25 Lipiec 2010 spoko :) wydaje mnie sie ze trzeba zluzowac gumke od majtek ;) i to by byl pkt 1 ;) bardzo mi sie podoba pomysl na to zeby wyglodzic userow i pozniej zakladac watek z minibitwa, bardzo fajny fajny fajny pomysl :) jednak bitwy regularne nie zdaja egzaminu. Dlatego jezeli robicie juz cos raz na jakis czas, to nie musicie sie ograniczac AZ TAK :) tak mnie sie wydaje, ale to wasza decyzja, takie modeliki klasyczne bardzo przyjemnie sie robi przeciez :) btw. moje ulubione przyrownanie to " isc do mc donalda na salatke, to jak pojsc do burdelu zeby porozmawiac" ;)
Kirian Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 (edytowane) wiem ze ten temat byl juz walkowany ale musze sie wyzalic:] 1000 tri i 256 kompletnie do siebie nie pasuje ....to jak do karoseri z ferrari wpakowac silnik od malucha osobiscie zrobilem xx modeli w limicie 800 do 512...i przy 256 naprawde super model wyglada jak kupa (jak to powiedzial mario) ...ale zgodzilem sie na udzial w takich limitach wiec niebede wybrzydzal... poprostu do portfolio pujdzie 512 a na bitwe scaledown to 256 :) przyklad Edytowane 29 Lipiec 2010 przez Kirian
n-pigeon Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 wiem ze ten temat byl juz walkowany ale musze sie wyzalic:] 1000 tri i 256 kompletnie do siebie nie pasuje ....to jak do karoseri z ferrari wpakowac silnik od malucha osobiscie zrobilem xx modeli w limicie 800 do 512...i przy 256 naprawde super model wyglada jak kupa (jak to powiedzial mario) ...ale zgodzilem sie na udzial w takich limitach wiec niebede wybrzydzal... poprostu do portfolio pujdzie 512 a na bitwe scaledown to 256 :) przyklad Jak wyłączysz filtrowanie to będzie wyglądać ostrzej, daj też mniejszego screena bo tak mały model nie będzie na ekrany HD tylko raczej na handheldy ;)
Gość Morte Napisano 29 Lipiec 2010 Napisano 29 Lipiec 2010 stary ale jak zrobisz scaledown to zawsze bedzie kupa - jakbys to malowal z reki na 256 to by nie wygladalo tak tragicznie(nadal gorzej niz 512 ale nie az tak) Choc no zgadzam sie z toba ze limity troche ciasne i sam nie wiem czy nie zrobie tak jak ty ze scaledownem na konkurs i 512 do portfolio.
Bruneq Napisano 7 Sierpień 2010 Autor Napisano 7 Sierpień 2010 Panowie/Panie, przypominam ze jeszcze tydzien do konca bitwy:)
ryu7 Napisano 14 Sierpień 2010 Napisano 14 Sierpień 2010 (edytowane) Wybaczcie że pytam, ale czy termin zakończenia minibitwy uległ w międzyczasie zmianie? Myślałem że był to 18. Gdy dzisiaj zobaczyłem 15 to poważnie mną wstrząsnęło. :) Edit: Bruneq - Ok, dziękuję za odpowiedź. Edytowane 14 Sierpień 2010 przez ryu7
Bruneq Napisano 14 Sierpień 2010 Autor Napisano 14 Sierpień 2010 pierwsz post jak widzisz edytowany nie byl, i ja nic nie zmienialem.
Vega Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Termin był do 15 :) Przynajmniej jak sprawdzałem kilkanaście dni temu :) Też chciałem wziąć udział, ale może następnym razem...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się