Skocz do zawartości

Minibitwa 25: Remake postaci z GRY


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Tak wiec po dlugich bojach czas rozpoczac nowa bitwe, Tym razem wybor padł na REMAKE POSTACI Z GRY

 

Limity:

- Do 1K TRISÓW

- Textury 256x256

 

REGULAMIN (PRZECZYTAJ!):

 

Każdy z uczestników musi założyć wątek dotyczący modelu, w którym pokaże procesy powstawania modelu/textury.

Wątki tylko i wyłącznie z finalna wersją nie będą dopuszczone do ankiety.

Wątek musi miec prefix Minibitwa 25:[Tytuł]

 

Gdy skończymy nasz model dodajemy miniaturkę z napisem "koniec", w pierwszym poście. Bez miniaturki uznaje ze praca w wątku jest nieskończona.

 

Jeżeli chcecie żeby model był pokazany z więcej niż jednego ujęcia dodajcie obraz o szerokości 800x i wysokość dowolna, czyli możecie upchać ile chcecie np. 800x4000 i ja to wrzucam w sondę.

 

Na obrazku musi sie znaleźć :

- render modelu REAL TIME (rendery z vraya czy innego mentala nie bedą brane pod uwagę)

- smooth shaded model

- siatka

- flat textury

 

TIME LIMIT:

Bitwa rozpoczyna się dziś o godzinie 23:59(tj. 22.07.2010) a kończy się dnia 15.08.2010 o północy. Po tym terminie zostanie założona ankieta dzięki której zostanie wyłoniony zwycięzca.

 

Nagrody:

 

Dołączenie pracy do wątku „Zwycięzcy dotychczasowych minibitew”.

 

 

W razie wątpliwości i pytań, piszcie w tym temacie. Jak czegoś zapomniałem to dopisze.

 

Powodzenia życzę, udanych modeli i ostrych textur, wszystkim którzy wezmą udział (a liczę ze więcej niż 5 osób;)).

  • Like 1
  • Odpowiedzi 62
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Imo, jezeli zrobisz swoja wersje bohatera gry mieszczacą sie w limitach to nikt sie chyba nie obrazi, aczkolwiek bedziesz mial trudniej!:) No chyba ze z Mario zrobisz Samochodzik...czy cos ;)

Napisano
A trzeba renderować w silnikach gier? Nie można w scanline'ach i innych bez GI?

 

Nie musi być to silnik gier, było napisane Real Time, czyli zaawansowane shadery z view portu twojej aplikacji do 3D też się nadadzą, jeśli nie masz takich funkcji możesz użyć jakiegoś darmowego viewera np Marmoset Toolbag ewentualnie możesz też użyć Blendera, bardzo ładnie wyświetla shadery w GLSL.

Napisano
256x256 ?! jak to ostatnio słyszałem to tyle to sie na skarpetki daje...

 

zaprawdę powiadam Wam..toż to święta prawda jest...............amen:D

 

p.s....ja bym dała 1024 i normalki...i wchodzę w to!!:D

 

Ex3....giń szatanie:D:D:D akyszszsz :)

Napisano

Mimo że uważam że limity kozacko małe, co utrudnia prace to niech będzie jak jest, 256 na 1k starczy, a można się też dużo nauczyć przy okazji. Raczej nie często nadarza się okazja do pracy z tak małymi limitami w współczesnym świecie ;)

 

512 to raczej na 3k tris się nadaje.

Napisano
Mimo że uważam że limity kozacko małe, co utrudnia prace to niech będzie jak jest, 256 na 1k starczy, a można się też dużo nauczyć przy okazji. Raczej nie często nadarza się okazja do pracy z tak małymi limitami w współczesnym świecie ;)

 

512 to raczej na 3k tris się nadaje.

dlaczego nie 1024? to było by ćwiczenie tekstury..ponoć mało ludzi potrafi teksturować? czyż to nie było by wyzwaniem?

Napisano
dlaczego nie 1024? to było by ćwiczenie tekstury..ponoć mało ludzi potrafi teksturować? czyż to nie było by wyzwaniem?

 

Wyzwanie to umieszczenie detali na teksturze na której nie ma dla nich miejsca ^^ na 1k texa masz mnustwo miejsca na wrzucenie grungowych pędzli, zdjęć idt. prawdziwa sztuka to te detale namalować, a na 256 nie dasz rady użyć foto manipulacji, jest się zmuszonym tylko malować.

 

Po za tym ten kto wygra i będzie ogłaszał następną bitwę może wybrać większe limity, teraz zróbmy co mamy do zrobienia. :)

Napisano
Wyzwanie to umieszczenie detali na teksturze na której nie ma dla nich miejsca ^^ na 1k texa masz mnustwo miejsca na wrzucenie grungowych pędzli, zdjęć idt. prawdziwa sztuka to te detale namalować, a na 256 nie dasz rady użyć foto manipulacji, jest się zmuszonym tylko malować.

 

Po za tym ten kto wygra i będzie ogłaszał następną bitwę może wybrać większe limity, teraz zróbmy co mamy do zrobienia. :)

ja nie rozumiem po co takie ograniczenia? mamy 2010 rok...takich organiczen juz nie ma w grach..przynajmniej na pc..wiec po co?

Napisano

wiesz, tu nie chodzi o to zeby komus uprzykrzyc zycie malymi limitami, chodzi o to zeby ktos zrobil sobie cos co mu pasuje, nie poswiecajac temu tygodnia.Male limity sa fajne na ajfona np. takie gry tez sie robi!

Napisano
wiesz, tu nie chodzi o to zeby komus uprzykrzyc zycie malymi limitami, chodzi o to zeby ktos zrobil sobie cos co mu pasuje, nie poswiecajac temu tygodnia.Male limity sa fajne na ajfona np. takie gry tez sie robi!

male limity sa ograniczające...nie zabieram sie po prostu za cos co nie wymaga ode mnie jakis ambicji...

musze miec cos mega trudnego:) aby sie za to zabrac...poczekam:)

Napisano

Moim zdaniem zrobienie dobrego modelu do 1K i z dobra textura 256 jest trudniejsze niz takie midpoly z textura z fotek...ale to moze przez moj maly skill

Napisano

Bruneq: Już samo rozkładanie uvki na takim modelu człowieka może sporo nauczyć. IMO jest to o wiele trudniejsze niż wtedy gdy mamy texa 1024x1024. Sam łapię się n a tym że np. 40% powierzchni niewykorzystanej i gra. Mam nadzieję że cośtam liznę przy okazji bitwy:)

Napisano

Selena: Nie zawsze robi się glównego bohatera. A z tego co można zaobserwować na forach to gameart to głównie sztuka oszczędności. Popatrz co prezentuje Gutekfiutek w swoim słynnym temacie o domkach.

Napisano
Selena: Nie zawsze robi się glównego bohatera. A z tego co można zaobserwować na forach to gameart to głównie sztuka oszczędności. Popatrz co prezentuje Gutekfiutek w swoim słynnym temacie o domkach.

no tak ale dla siebie albo na konkurs to wolałabym robić coś konkretnego:) sztuka oszczędności? przecież te czasy sie skończyły. Głowni bohaterowie mogą mieć spokojnie po 8 tys poly z normalmapa i wszystkim innym... a nawet jak nie...nie widzę problemu w zmniejszeniu tych tekstur zgodnie w potrzebami, wyrzuceniu innych itd...

gorzej już z dorobieniem detali... szczególnie jak się nie potrafi...

i uważam ze powinniśmy sięgać trochę wyżej i dalej niż jakieś tam wymogi czy limity;p

Napisano

Seleno, to jest zwykła mini-bitwa, tutaj nie powstają raczej modele do galerii. Zazwyczaj większość ludzi podchodziła na luzie, bardziej dla zabawy niż dla prężenia muskułów. Jeśli chcesz zrobić bardziej ambitny model, z dużym limitem, to zrób go we własnym zakresie. Nie licz na to, że nagle przyjdzie olśnienie i dziesięć osób trzaśnie postać AAA 15k 4096 :)

Napisano
no tak ale dla siebie albo na konkurs to wolałabym robić coś konkretnego:) sztuka oszczędności? przecież te czasy sie skończyły. Głowni bohaterowie mogą mieć spokojnie po 8 tys poly z normalmapa i wszystkim innym... a nawet jak nie...nie widzę problemu w zmniejszeniu tych tekstur zgodnie w potrzebami, wyrzuceniu innych itd...

gorzej już z dorobieniem detali... szczególnie jak się nie potrafi...

i uważam ze powinniśmy sięgać trochę wyżej i dalej niż jakieś tam wymogi czy limity;p

 

 

Zrobienie modelu 6k i 1k texa to pikuś w porównaniu do 1k trisa i 256 texa, ja się tak męczę z optymalizacją że szok xD Zrobiłem zbyt skomplikowany model, chyba zacznę od nowa będzie szybciej xD

Spróbuj a się przekonasz ;) że to nie takie proste... Po za tym to tylko zabawa, przy której można poćwiczyć skilla. Ja już się dużo nauczyłem, a jeszcze nie zaczołem teksturować xD, myślałem że w tym zadaniu jedyne wyzwanie to malowanie tekstury, ale się myliłem...

Napisano

Selena - weź wyjrzyj czasem poza swoje podwórko. Gier nie robi się tylko na PCty czy nawet na duże konsole. Masz PSP,3DSa,Iphona (coś koło 80% gier wychodzi na te platformy) i miliony komórek gdzie 1k i 256 to już BARDZO dużo.

Myślisz że jak Cie jakaś firma zatrudni to od razu będziesz robić wiedźmina czy master chiefa ? A dupa, będziesz robić domki gdzieś do tła albo inne ziemniaki i zrozumiesz wtedy co można osiągnąć z 256 texturki.

Jak nie chcesz brać udziału to nie bierz i nie troluj forum.

Gość Marioza
Napisano

tak se tu poczytalem i 1k oraz 256 texa daje taki stopień utrudnienia że nie jest to ani zabawne ani przyjemne a finalny wylgad i tak bedzie walić na kilometr kupą, wedlug mnie 512 daj juz jakies możliwosći i można cos sensownego wymazać na tym , kingpin, ut1 i jescze pare by sie znalało korzystalo w efekcie z obszaru zblizonego do 512a to bylo ponad 10 lat temu, dodałbym tez te 500 trisów, poza tym poprzednia bitwa miala 512 ( i co z tego ze pojazdy) wiec nie rozumiem czemu tu ma byc 256

Gość Marioza
Napisano

Bronek a ty co mi tu z jakims marudzeniem wyskaujesz w kółko? zmień płyte, ja napisałem co myślę, jak pijesz do mnie z tymi "osobami" to używaj raczej liczby pojedyńczej niż mnogiej :)

Napisano

Mnie remake z takimi ograniczeniami nie zadowala, ale jestem za tym zeby zostalo tak jak juz jest ustalone, kto bedzie mial zrobic to i tak zrobi, takze olal bym marudzenia innych w tym moje, i zostawil tak jak jest.

Napisano
ja nie rozumiem po co takie ograniczenia? mamy 2010 rok...takich organiczen juz nie ma w grach..przynajmniej na pc..wiec po co?

 

na pc ? mysle ze w RTS jesze mozna spotkac cos podobnego.

a co do innych platform - robie gre na iphona aktualnie ,mam limit 400tri na postac i texe 256x256 ...

Napisano

Ex3 - nie napinaj sie tak bo Ci żyłka pierdząca pęknie, przecież Ciebie nie zaatakowałam wiec nie rozumiem tego tonu wypowiedzi, a co do ziemniaków domków i innych takich to już je robilam, ale to nie o to chodzi... nie po to robi sie w pracy takie rzeczy aby później w domu dla przyjemności i satysfakcji robić to samo, nie uważasz?

 

Bruneq - najprawdopodobniej tak tez uczynię:) ;)

 

Marioza - zgadzam sie w 100%:)

Napisano

Kurde ta minibitwa wałkowana jest od miesiąca, jak nie temat, to limity. Dajmy już spokój, może niech każdy użyje tyle, ile uważa za stosowne. Podejrzewam że każdy by zachował proporcje i nikt nie wyskoczy z 1k i 2048, więc nie ma sensu tłuc się o takie bzdety. A tak każdy coś podłubie i będzie zadowolony.

Napisano

a ja tylko dodam od siebie, ze moze wrzucajcie jakies refki w miare mozliwosci jak wyglada oryginalna postac i z jakiej gry. Bedzie nam, oceniajacym łatwiej

Napisano

Takie limity w "zabawie" są bardzo potrzebne. Nie tak dawno temu robiłem rekrutacje grafików do lo-poly. 100% z osób które się zgłosiły miało w portfolio wielotysięcznie postacie z normalkami i super hiper shaderami. Jako zadanie testowe poszły proste modele lo-poly ( max 1000poly ) z małymi texami. I nagle się okazuje że Ci ludzie mając dokładną instrukcję co i jak trzeba przygotować nie potrafią zrobić obiektów w stylu, fajka indiańska albo (sic!) pudełko na prezent.

Żeby biegać w maratonach trzeba się najpierw chodzić nauczyć.

Gość Marioza
Napisano

Ex3 - deko kiepskie porówanie daleś z tymi maratonami i chodzeniem, rownie dobrze mozemy kurna fa odwrócic sytuacje wez koleszke ktory tylko robi te komórkowe pierdoły i kaz mu sieknąc wypasa kilkutysięcznego czy kilkudzisięciotysięcznego na miare obecnych "nextgenów" oczywiscie z texami hires, lub wogle zeby myknął konkret hp w zb czy innych plastelinach,

mozna tez budowlańcowi kazać zaprojektować dom a architektowi kazać murować :D

Napisano

spoko :) wydaje mnie sie ze trzeba zluzowac gumke od majtek ;) i to by byl pkt 1 ;) bardzo mi sie podoba pomysl na to zeby wyglodzic userow i pozniej zakladac watek z minibitwa, bardzo fajny fajny fajny pomysl :) jednak bitwy regularne nie zdaja egzaminu. Dlatego jezeli robicie juz cos raz na jakis czas, to nie musicie sie ograniczac AZ TAK :) tak mnie sie wydaje, ale to wasza decyzja, takie modeliki klasyczne bardzo przyjemnie sie robi przeciez :)

 

btw. moje ulubione przyrownanie to " isc do mc donalda na salatke, to jak pojsc do burdelu zeby porozmawiac" ;)

Napisano (edytowane)

wiem ze ten temat byl juz walkowany ale musze sie wyzalic:]

1000 tri i 256 kompletnie do siebie nie pasuje ....to jak do karoseri z ferrari wpakowac silnik od malucha

osobiscie zrobilem xx modeli w limicie 800 do 512...i przy 256 naprawde super model wyglada jak kupa (jak to powiedzial mario)

 

 

...ale zgodzilem sie na udzial w takich limitach wiec niebede wybrzydzal... poprostu do portfolio pujdzie 512 a na bitwe scaledown to 256 :)

przyklad

1test.jpg

Edytowane przez Kirian
Napisano
wiem ze ten temat byl juz walkowany ale musze sie wyzalic:]

1000 tri i 256 kompletnie do siebie nie pasuje ....to jak do karoseri z ferrari wpakowac silnik od malucha

osobiscie zrobilem xx modeli w limicie 800 do 512...i przy 256 naprawde super model wyglada jak kupa (jak to powiedzial mario)

 

 

...ale zgodzilem sie na udzial w takich limitach wiec niebede wybrzydzal... poprostu do portfolio pujdzie 512 a na bitwe scaledown to 256 :)

przyklad

 

 

Jak wyłączysz filtrowanie to będzie wyglądać ostrzej, daj też mniejszego screena bo tak mały model nie będzie na ekrany HD tylko raczej na handheldy ;)

Napisano

stary ale jak zrobisz scaledown to zawsze bedzie kupa - jakbys to malowal z reki na 256 to by nie wygladalo tak tragicznie(nadal gorzej niz 512 ale nie az tak) Choc no zgadzam sie z toba ze limity troche ciasne i sam nie wiem czy nie zrobie tak jak ty ze scaledownem na konkurs i 512 do portfolio.

Napisano (edytowane)

Wybaczcie że pytam, ale czy termin zakończenia minibitwy uległ w międzyczasie zmianie? Myślałem że był to 18. Gdy dzisiaj zobaczyłem 15 to poważnie mną wstrząsnęło. :)

 

Edit:

Bruneq - Ok, dziękuję za odpowiedź.

Edytowane przez ryu7
Napisano

Termin był do 15 :) Przynajmniej jak sprawdzałem kilkanaście dni temu :) Też chciałem wziąć udział, ale może następnym razem...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności