kamiltsn Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 (edytowane) Witam wszystkich. Po krótkiej przerwie postanowiłem wziąć się za ten oto pojazd jak w temacie. Niby nic wielkiego ale mam sentyment :) Dzisiejszy początek jako taki prezentuje na podanych screenach. Chciałbym to zrobić jak należy (jak nigdy wcześniej) dlatego już od początku wrzucam co wyprawiam. Pomoc i sugestie mile widziane. Edytowane 3 Październik 2010 przez kamiltsn
bbandi Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 Mała rada odemnie: zmniejsz zagęszczenie 50 razy:). Niepotrzebnie już wycinasz elementy, narazie ciężko coś oceniać wrzucisz więcej to zobaczymy.pozdro
Kr3tz Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Fajnie popatrzeć na inne niż zwykle auto. Pokaż siatkę bez MS, bo w tej chwili nie wiele da się powiedzieć; widać tylko tyle, że nieco pognieciony bok i światło w okolicach kierunków.
oley Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 No będę na pewno zaglądał. Mam wielki sentyment do fiesty mk3 sam miałem bardzo długo taką z 95r (moje pierwsze auto). Robisz standard, xr2i czy futurę ??
kamiltsn Napisano 5 Sierpień 2010 Autor Napisano 5 Sierpień 2010 To zacznę od końca :) Oley: Staram się standard :) ale co wyjdzie to się okaże :D Kr3tz: siatka bez ms, a bok wygnieciony jest tez w oryginale, np:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Ford_Fiesta_MK3_rear_20070926.jpg bbandi: Ja lubię duzio TS xDD ^^ a wyciąłem bo korciło :P Mały up. Tyl jeszcze pognieciony bo całość na szybko (mało czasu mam do robienia ale poprawie ) No i mam problemy dwa :) Pierwszy to wgniecenie idące wzdłuż boku. Nie wiem jak to wykończyć żeby ładnie wyglądało (zrobione było z edga na pewnym odcinku idącego wzdłuż całej karoserii, chamfer->extrude). A drugi to pytanie natury filozoficznej. Jak widac wycialem drzwi, których zewnętrzne krawędzie wykończyłem pomocniczymi edgami ale nie wiem co z karoseria bo jak robię pomocnicze to mi psują karoserie w innych miejscach przez zagęszczenie a chamfer samej obwódki daje dziwne skutki ( których zbytnio nie widać ;) Screeny: UP: TYL: Wgięcie i siatka:
Docent Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Zobacz, może takie rozwiązanie Ci podpasuje W zależności jak ostre chcesz uzyskać krawędzie rozsuń sobie linie
dac77 Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Niech zgadnę? Stara Fiesta bo kanciasta więc łatwiej się robi. Fajnie byłoby gdyby ktoś zrobił wszystkie modele i morfing między nimi w animacji.
Karkosik Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Lol DAC .... Ta fiesta jest kanciasta? To ja chyba nie wiem w którym miejscu. I od kiedy kanciaste łatwiej sie robi??!! Tak samo jak przy modelach nowych samochodów bardzo ciężko jest zachować równość powierzchni. "Fajnie byłoby gdyby ktoś zrobił wszystkie modele i morfing między nimi w animacji." - No nie wiem jakby wyglądał morphing kaktusa z porsche panamera. Pisze to wszystko bo Twoja wypowiedź DAC nic nie wnosi, żadnej krytyki, spostrzeżeń, czy uwag, a wręcz na odwrót, napisałeś tylko że kamil robi tą fieste pewnie dlatego że jest kanciasta(nawet nie będąc kanciastą). Teraz do rzeczy: Model ładnie wychodzi, czyściutka siateczka, nie widać falowania blachy. Tylko razi właśnie te przetłoczenie na boku o którym już wspomniałeś i po radzie Docenta napewno poprawisz. Także keep working. Życze miłej pracy, przy tak niecodziennym a zarazem jakze często widzianym na polskich ulicach autem. Pozdrawiam Karkosik:D
dac77 Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 Ten model Fiesty jest kanciasty. Następny (kilka lat później był już okrągły - wiem bo jeździłem). Nie słyszałem o wersji Ford Fiesta Cactus ani Porsche - to drugie byłoby naruszeniem prawa. Jak chcesz się wymądrzać to skrytykuj jakiś mój wątek - łatwiej i przynajmniej popychasz do góry.
Karkosik Napisano 5 Sierpień 2010 Napisano 5 Sierpień 2010 No Comment -_- W tym momencie następuje mój śmiech! 1
bbandi Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Ładnie idzie, widać staranność która wynika z Twojego zamiłowania do tego auta:) jest na + będę śledził. P.S Docent dał bardzo dobry przykład do zakończenia kształtu, możesz dodatkowo modyfikować i patrzeć jak się układa.
oley Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 troszkę się przyczepie ;) co do przedniego przetłoczenia maski to troszkę chyba przesadziłeś z wgłębieniem. Właściwie to już się zastanawiałem czy to nie będzie jakiś tuning w sensie odciętej blachy na tym rowku i zrobieniu nowego grilla bo takie plany też miałem ;) popatrz dokładnie na ten rowek u ciebie jest za głęboki !! Dla porównania masz fotkę mojego gracika
pabulo Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 kanciastość nie ma praktycznie wpływu na prace chyba że jest to kanciastość totalna typu box. W pozostałych przypadkach blachy przecież gną sie tak samo jak przy bardziej opływowych kształtach. Tak samo trzeba zadbać o krzywizny krawedzie i całą reszte bałaganu
Karkosik Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Exactly! I te rowki faktycznie troche za głębokie, chociaż to moze się tylko tak zdawac bo na ciemnym i jasnym kolorze to moze inaczej wyglądać:D
kamiltsn Napisano 7 Sierpień 2010 Autor Napisano 7 Sierpień 2010 Co do kanciastości to nie wiem bo nie patrze na to i nie patrze na to czy łatwo czy nie bo w każdym aucie są jakieś rzeczy które wymagają trochę siły żeby je dobrze zrobić. A co do przetłoczenia z przodu trochę poprawiłem, ale to też troszkę wina oświetlenia bo nie jest wcale takie duże :) A teraz mały upek i od razu pytanie. Jak mam wykończyć tę blachę pod maską z której wychodzi szyba. Generalnie chodzi mi o wykończenie przy progach ;) Nie mogę nigdzie dokładnie zobaczyć (najchętniej bym pociągnął to trochę niżej pod maskę :P ) Z tylu nie mogłem jakoś lepiej uchwycić tego wgniecenia na bagażniku ;]
dac77 Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 Nie no tylne światła do przeróbki. One nie powinny być takie płaskie. Musisz też poprawić uszczelkę wokół tlnej szyby gdyż ma w 4 miejscach dziwne załamania. (Ale mnie Kartosik i pabulo zjechali - od razu się zarumieniłem, bo gdzie mi dyskutować z takimi forumowymi specami od motoryzacji)
oley Napisano 7 Sierpień 2010 Napisano 7 Sierpień 2010 nie bardzo zrozumiałem o co ci chodziło: " Jak mam wykończyć tę blachę pod maską z której wychodzi szyba. Generalnie chodzi mi o wykończenie przy progach ;) " Jeżeli pytasz o blachę podszybia to wchodzi ona pod maskę a po bokach zgrzewana jest do słupków.
kamiltsn Napisano 9 Sierpień 2010 Autor Napisano 9 Sierpień 2010 dac77 thx ;) faktycznie , trochę na łatwiznę poleciałem. oley coś czuje ze jeszcze nie raz mi pomożesz :D o to mi chodziło, dzięki. Malutki up:
oley Napisano 10 Sierpień 2010 Napisano 10 Sierpień 2010 Polecam się na przyszłość. Widzę, że robisz model dokładnie więc zwracam uwagę na to, że w miejscu mocowania wycieraczki w blasze podszybia jest wgłębienie tzn takie wyprofilowanie właśnie na wycieraczkę. Widać to na tej czerwonej fieście którą wcześniej dodałem.
kamiltsn Napisano 10 Sierpień 2010 Autor Napisano 10 Sierpień 2010 (edytowane) Kolejne rozwiniecie pracy. No i skoro oley się oferujesz (lub jeśli kto inny wie :) ) to jakbyś mógł mi przybliżyć przedni zderzak bo nie wiem zbytnio jak to tam jest. Ta najniższa cześć jest osobno od zderzaka czy jak ? Upek: Tylna szyba z boku jeszcze do poprawy bo jakiś błąd a przednia nie wiem czy nie za głęboko ? Edytowane 11 Sierpień 2010 przez kamiltsn
oley Napisano 11 Sierpień 2010 Napisano 11 Sierpień 2010 co do zderzaka to w oryginalnej fiescie (nie xr itp) zderzak to kawałek plastiku to co pod spodem widzisz to jest blacha tzw. :"pas przedni" lub wzmocnienie czołowe pod takimi nazwami możesz poszukać np. na allegro części to będziesz miał więcej fotek. Generalnie świetnie ci idzie tak trzymaj ;)
kamiltsn Napisano 12 Sierpień 2010 Autor Napisano 12 Sierpień 2010 Kolejny up. Oley thx za pomoc. Zbliżam się powoli do końca z modelem, same szczegóły teraz. PS. Jakiś kołpak będzie ;)
sajrus Napisano 12 Sierpień 2010 Napisano 12 Sierpień 2010 super wyszło, fajnie by było jakbyś zrobił wszystko czyli nadwozie, spód, silnik itd.
kamiltsn Napisano 14 Sierpień 2010 Autor Napisano 14 Sierpień 2010 Zewnętrzna część modelu skończona ;) Jeśli widać jakieś cosie lub o czymś zapomniałem to proszę zgłaszać. Co do inicjatywy ;p To o wnętrzu myślałem i chyba coś zrobię ( nie wiem jak wyjdzie bo jeszcze nie robiłem jakoś super fajnie ;p możliwe że skończy się na zwykłych prostych modelach xD ) Bawiłem się też już trochę lakierem ale nie mogę stworzyć takiego czerwonego jak trza...
Thunder Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 nic nie widać na tych renderach zaszalej, wrzuć większą rozdziałke i podbij AA ;)
Tweester Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Może być ciekawie zobaczyć render czegoś co się widzi na ulicy na codziennie :D
kamiltsn Napisano 15 Sierpień 2010 Autor Napisano 15 Sierpień 2010 Specjalnie na życzenie Thunder-a choć AA chyba jeszcze za małe xD
Thunder Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 od razu lepiej ;) to tak: przednia szyba krzywa, tylna w rogu się sypie, przetłoczenie zaraz pod bocznymi szybami jak i uszczelki na tych szybach falują poza tym bardzo fajnie, dobrze ze ktoś jeszcze modeluje te starsze samochody ;)
pabulo Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 siatka troche pływa i łamie sie miejscami ale ogólnie jak dla mnie wygląda całkiem przyzwoicie
oley Napisano 15 Sierpień 2010 Napisano 15 Sierpień 2010 Świetnie poszło i szybko ;) ale oczywiście muszę się troszkę poprzyczepiać 1)- nadal maska mi nie pasuje. Jak patrzysz z przodu to między maską a zderzakiem jest atrapa składająca się z jednego poprzecznego plastikowego wspornika u ciebie maska idzie prawie pod zderzak. 2)- znaczek forda jest zbyt okrągły (ale to już zupełna pierdoła) 3)- wlew paliwa totalnie inny jeżeli robisz wersje z 95roku (a taką robisz widać to po lusterkach które wcześniej były zupełnie inne ) to jest on zamykany okrągłą klapką : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Ford_Fiesta_MK3_GFJ_1995_top.jpg 4) A na koniec dostajesz MANDAT za nieoświetloną tylną rejestrację to tyle jak jeszcze coś zobacz dam znać ;)
kamiltsn Napisano 15 Sierpień 2010 Autor Napisano 15 Sierpień 2010 Fakt coś mi tam pływa ^^ się poprawi jak będzie chwila. oley 1)- zrobię :) 2)- poprawię :) 3)- wlew jest okrągły ale kiepsko to widać ^^ 4)- zapomniałem kompletnie a widziałem ten szczegół :P Dzięki za wszystkie opinie i pomoc.
kamiltsn Napisano 16 Sierpień 2010 Autor Napisano 16 Sierpień 2010 No to teraz sprawa do panów zamieszczam poprawki (mam nadzieje że wsio, poprawiłem wszystko na co zwróciliście uwagę, przynajmniej mam taką nadzieję że poprawiłem xd ) i mam taki problem, ponieważ chciałbym uzyskać taki lakier KLIK ale mam coś takiego : Zawsze to zajmuje mi najwięcej czasu :/ Próbuję wszystkiego ale ni chu chu. Może jakieś rady?? I drugie pytanie. Mam ustawione jako otoczenie w enviroment HDR-ke i włączony exposure control, ale jak widać tlo jest całkowicie białe. Dodam ze swiecę tylko daylight system (mr sky i mr sun). Proszę o pomoc co zrobić z tymi fantami, a i exposure control mam na outdoor day ustawione. W między czasie czekając na pomysły zacznę może powoli wnętrze ;p I jeszcze tył i oświetlenie rejestracji dla oley-a :PP (sry za znów mała rozdziałkę ale komp słaby ^^) Uploaded with ImageShack.us
bbandi Napisano 16 Sierpień 2010 Napisano 16 Sierpień 2010 A spróbuj w ustawieniach car paint -> reflectivity-> facing reflections weight ustawić na jakieś 0.02 i zobacz co się bedzie działo:), bo za mocne masz odbicia, któryś jeszcze tam parametr jest odpowiedzialny za ziarnstość lakieru. Standardowy car paint to lipa straszna. P.S Przeciąg hdr-ke do envirotment i daj instace. (włącz envirotment i przeciągnij do slotu map).
kamiltsn Napisano 17 Sierpień 2010 Autor Napisano 17 Sierpień 2010 bbandi nie wiem zbytnio o co Ci cho ale chyba tak mam :P Zawsze tak ustawiam i zawsze mam ten sam problem i pomyślałem że może jakieś wyjaśnienie w końcu będzie. A z malowaniem jeszcze się pomęczę ;]
bbandi Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Jakiego oświetlenia używasz? Daj sam skylight i w jego parametrach 'use scene envition'.
kamiltsn Napisano 18 Sierpień 2010 Autor Napisano 18 Sierpień 2010 (edytowane) No niestety bbandi ze skylightem jak widać na załączonym zdjęciu jest coś nie tak. Nie pasuje mi tło. Nie wiem jak zbytnio ustawić bo zawsze tylko daylight system i ew. jakieś inne światełka "małe". Jak widać tło jest ustawione inaczej niż na focie. Jakieś koncepcje ?? Może jednak ten daylight ? :D I zmienić sky model ?;> na CIE? Zdjęcie: I mały test materiałów: Jakieś sugestie co do nich ? I jeszcze pytanie mam takie: Jak zrobić taka strukturę światła na lampie (szkle), taką jakby karbowaną ? EDIT: ekspozycja na zdjęciu =-2 Edytowane 18 Sierpień 2010 przez kamiltsn
Docent Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Tutaj masz tutka do szkła na lampie http://www.dmmultimedia.com/3dtips_04b.htm Spróbuj zmniejszyć wartość ekspozycji
Berger Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Fiesta chyba należy do tych samochódów, które były malowane starszym typem lakieru, czyli mniej widocznych odbić i bardziej rozmyte, ale nie jestem pewien.
bbandi Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Jeśli nie zaznaczysz w skaju tak jak na tym obrazku to będzie świecić białym tłem, jeśli zaznaczysz tak jak ująłem bedzie swiecić HDR-ką, kwestia jakości hdrki jeszcze wchodzi w rachubę
Berger Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Nie wiem po co pchać się w maxowego skylighta, to samo można robić vray lightem jako dome, z vrayHDRI w slocie texture, większa kontrola jak dla mnie nad tym co się dzieje w scenie.
Docent Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Nie wiem po co pchać się w maxowego skylighta, to samo można robić vray lightem jako dome, z vrayHDRI w slocie texture, większa kontrola jak dla mnie nad tym co się dzieje w scenie. Używa Mentala
kamiltsn Napisano 18 Sierpień 2010 Autor Napisano 18 Sierpień 2010 (edytowane) Tak tak używam mentala ;) Załączam to co mi się udało zrobić, mam nadzieję że to jakoś wygląda xD Cały czas walczę z lakierem i zmieniłem troszkę opony. Może by dodać jakieś światła jeszcze oprócz skylight?? Dodam że póki co leci sam FG bez GI . Dzięki za pomoc i liczę na dalszą ;) PS szyba to zwykły shader z mniejszym opaticy . Edytowane 18 Sierpień 2010 przez kamiltsn
Tamyl91 Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Dawaj wieksze rozdziałki, bo na takich wypierdach 640x480 bardzo mało widać, i staraj się, żeby model mieścił się w kadrze ;) Nie wiem, czy to wina lakieru, czy braku środowiska, które mogłoby się w nim odbijać, ale wygląda strasznie matowo. Materiał opon też do wymiany, niech mocniej odbija światło, odbicie mniej rozproszone, i kolor ściemnij.
kłapouchy Napisano 18 Sierpień 2010 Napisano 18 Sierpień 2010 Przecież w mentalu w material editorze masz domyślny materiał lakieru samochodowego "car paint", a jako mat. szyb użyj raytrace.
kamiltsn Napisano 3 Wrzesień 2010 Autor Napisano 3 Wrzesień 2010 Witam ponownie. Po dłuższej nieobecności wracam do pracy ;] Od razu zaznaczam, że wiem iż to wygląda kiepsko więc proszę nie linczować xD Zwracam się do Was z prośbą o rade co do oświetlenia i materiałów ( nowa próba lakieru i inne poprawki ). Co do świateł to jak widać na zamieszczonym screenie to są to trzy mr area spot w kształcie prostokątów ( staram się imitować oświetlenie w hdrce ). Zastanawiam się nad dodaniem jeszcze jakiegoś innego żeby doświetlić całość. Może jeszcze jakieś inne koncepcje ? Wszystko mile widziane. Proszę nie zwracać uwagi na złe zpasowanie z tłem bo mi się jakoś "samo" rozjechało :P Światła: I jeszcze pytanie co do ustawień GI i FG, bo takowe stosuje, czy to wgl dobry pomysł ? Czy zdecydować się tylko na FG ? Chciałbym uzyskać jak najwierniejszy efekt rzeczywistości. Bo chyba nie wszystkie efekty da się uzyskać samy FG. I rendery w nieco "większej" rozdziałce (niestety komp nie pozwala na wyższe przy takich próbach. Jak będę się zbliżał do końca to będą większe ) : Uploaded with ImageShack.us
kamiltsn Napisano 8 Wrzesień 2010 Autor Napisano 8 Wrzesień 2010 Dobra dobra, rozumiem ^^ Zero odzewu czyli aż tak tragicznie xD Zrobiłem studio. Później może wrócę do środowiska. Co powiecie na takie coś ( o ile coś powiecie :P ) Jest też większa rozdziła jak widać :P A i taki off trochę ;) W międzyczasie gdy czekałem na odpowiedzi zrobiłem takie coś: Jeśli można to proszę o jakąś ocenę. Soft: 3dmax, mental i PS.
halset Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 Nie zabieraj się jeszcze za renderowanie, najpierw dopracuj detal - brakuje np tapicerki w środku (choćby jakiejś prostej, blacha nie wygląda dobrze), trochę moim zdaniem za małe szczeliny w karoserii, przy zderzaku i lampach, opony za płaskie i raczej za szerokie. Próby wkomponowania w zdjęcie nie za dobre, na drugiej focie auto wygląda jakby miało 3m wysokości - poczytaj o zasadach perspektywy to sporo się rozjaśni w głowie ;) Co do otoczenia może spróbuj w tym stylu: http://www.3dm3.com/tutorials/rendering_ferrari/ W sprawie renderowania nie pomogę, mental to nie moja działka : Na etapie nauki nie eksperymentowałbym za dużo, przerabiaj tutoriale i wyciągaj z nich wnioski. I nie zniechęcaj się brakiem komentarzy, walcz dalej ;)
GrześDuro Napisano 8 Wrzesień 2010 Napisano 8 Wrzesień 2010 Mógłbyś umiescic watermark'a juz na etapie renderu a nie w PS? np. w tym samym miejscu ale spline'owy text z nałożonym bevelem? Nie żebym nie wierzył ze to Ty go zrobiłeś, ale nie wierze. Rozwiej moje wątpliwosci prosze. A mowie to dlatego ze ten zegar wyszedł znacznie lepiej niz ta fiesta sie zapowiada.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się