Skocz do zawartości

Ford Fiesta 94


kamiltsn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Po krótkiej przerwie postanowiłem wziąć się za ten oto pojazd jak w temacie. Niby nic wielkiego ale mam sentyment :) Dzisiejszy początek jako taki prezentuje na podanych screenach. Chciałbym to zrobić jak należy (jak nigdy wcześniej) dlatego już od początku wrzucam co wyprawiam. Pomoc i sugestie mile widziane.

 

82903779.jpg

 

1wire.jpg

Edytowane przez kamiltsn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 82
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To zacznę od końca :)

Oley: Staram się standard :) ale co wyjdzie to się okaże :D

 

Kr3tz: siatka bez ms, a bok wygnieciony jest tez w oryginale, np:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Ford_Fiesta_MK3_rear_20070926.jpg

1wire.th.jpg

 

bbandi: Ja lubię duzio TS xDD ^^ a wyciąłem bo korciło :P

 

Mały up. Tyl jeszcze pognieciony bo całość na szybko (mało czasu mam do robienia ale poprawie ) No i mam problemy dwa :) Pierwszy to wgniecenie idące wzdłuż boku. Nie wiem jak to wykończyć żeby ładnie wyglądało (zrobione było z edga na pewnym odcinku idącego wzdłuż całej karoserii, chamfer->extrude). A drugi to pytanie natury filozoficznej. Jak widac wycialem drzwi, których zewnętrzne krawędzie wykończyłem pomocniczymi edgami ale nie wiem co z karoseria bo jak robię pomocnicze to mi psują karoserie w innych miejscach przez zagęszczenie a chamfer samej obwódki daje dziwne skutki ( których zbytnio nie widać ;)

 

Screeny:

UP:93700609.th.jpg

TYL:backjnl.th.jpg

 

Wgięcie i siatka:wgiecie.th.jpgwgieciewirebezts.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol DAC .... Ta fiesta jest kanciasta? To ja chyba nie wiem w którym miejscu. I od kiedy kanciaste łatwiej sie robi??!! Tak samo jak przy modelach nowych samochodów bardzo ciężko jest zachować równość powierzchni. "Fajnie byłoby gdyby ktoś zrobił wszystkie modele i morfing między nimi w animacji." - No nie wiem jakby wyglądał morphing kaktusa z porsche panamera.

 

Pisze to wszystko bo Twoja wypowiedź DAC nic nie wnosi, żadnej krytyki, spostrzeżeń, czy uwag, a wręcz na odwrót, napisałeś tylko że kamil robi tą fieste pewnie dlatego że jest kanciasta(nawet nie będąc kanciastą).

 

Teraz do rzeczy:

Model ładnie wychodzi, czyściutka siateczka, nie widać falowania blachy. Tylko razi właśnie te przetłoczenie na boku o którym już wspomniałeś i po radzie Docenta napewno poprawisz. Także keep working. Życze miłej pracy, przy tak niecodziennym a zarazem jakze często widzianym na polskich ulicach autem.

 

Pozdrawiam Karkosik:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten model Fiesty jest kanciasty. Następny (kilka lat później był już okrągły - wiem bo jeździłem). Nie słyszałem o wersji Ford Fiesta Cactus ani Porsche - to drugie byłoby naruszeniem prawa. Jak chcesz się wymądrzać to skrytykuj jakiś mój wątek - łatwiej i przynajmniej popychasz do góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie idzie, widać staranność która wynika z Twojego zamiłowania do tego auta:) jest na + będę śledził.

P.S Docent dał bardzo dobry przykład do zakończenia kształtu, możesz dodatkowo modyfikować i patrzeć jak się układa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troszkę się przyczepie ;) co do przedniego przetłoczenia maski to troszkę chyba przesadziłeś z wgłębieniem. Właściwie to już się zastanawiałem czy to nie będzie jakiś tuning w sensie odciętej blachy na tym rowku i zrobieniu nowego grilla bo takie plany też miałem ;)

popatrz dokładnie na ten rowek u ciebie jest za głęboki !!

 

Dla porównania masz fotkę mojego gracika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanciastość nie ma praktycznie wpływu na prace chyba że jest to kanciastość totalna typu box. W pozostałych przypadkach blachy przecież gną sie tak samo jak przy bardziej opływowych kształtach. Tak samo trzeba zadbać o krzywizny krawedzie i całą reszte bałaganu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kanciastości to nie wiem bo nie patrze na to i nie patrze na to czy łatwo czy nie bo w każdym aucie są jakieś rzeczy które wymagają trochę siły żeby je dobrze zrobić. A co do przetłoczenia z przodu trochę poprawiłem, ale to też troszkę wina oświetlenia bo nie jest wcale takie duże :)

 

A teraz mały upek i od razu pytanie. Jak mam wykończyć tę blachę pod maską z której wychodzi szyba. Generalnie chodzi mi o wykończenie przy progach ;) Nie mogę nigdzie dokładnie zobaczyć (najchętniej bym pociągnął to trochę niżej pod maskę :P )

 

maskac.th.jpg

 

Z tylu nie mogłem jakoś lepiej uchwycić tego wgniecenia na bagażniku ;]

tylw.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no tylne światła do przeróbki. One nie powinny być takie płaskie. Musisz też poprawić uszczelkę wokół tlnej szyby gdyż ma w 4 miejscach dziwne załamania.

(Ale mnie Kartosik i pabulo zjechali - od razu się zarumieniłem, bo gdzie mi dyskutować z takimi forumowymi specami od motoryzacji)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo zrozumiałem o co ci chodziło:

" Jak mam wykończyć tę blachę pod maską z której wychodzi szyba. Generalnie chodzi mi o wykończenie przy progach ;) "

 

Jeżeli pytasz o blachę podszybia to wchodzi ona pod maskę a po bokach zgrzewana jest do słupków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam się na przyszłość.

Widzę, że robisz model dokładnie więc zwracam uwagę na to, że w miejscu mocowania wycieraczki w blasze podszybia jest wgłębienie tzn takie wyprofilowanie właśnie na wycieraczkę.

Widać to na tej czerwonej fieście którą wcześniej dodałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne rozwiniecie pracy. No i skoro oley się oferujesz (lub jeśli kto inny wie :) ) to jakbyś mógł mi przybliżyć przedni zderzak bo nie wiem zbytnio jak to tam jest. Ta najniższa cześć jest osobno od zderzaka czy jak ?

 

Upek:

29669812.th.jpg79258484.th.jpg

 

Tylna szyba z boku jeszcze do poprawy bo jakiś błąd a przednia nie wiem czy nie za głęboko ?

Edytowane przez kamiltsn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zderzaka to w oryginalnej fiescie (nie xr itp) zderzak to kawałek plastiku to co pod spodem widzisz to jest blacha tzw. :"pas przedni" lub wzmocnienie czołowe pod takimi nazwami możesz poszukać np. na allegro części to będziesz miał więcej fotek.

Generalnie świetnie ci idzie tak trzymaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zewnętrzna część modelu skończona ;) Jeśli widać jakieś cosie lub o czymś zapomniałem to proszę zgłaszać. Co do inicjatywy ;p To o wnętrzu myślałem i chyba coś zrobię ( nie wiem jak wyjdzie bo jeszcze nie robiłem jakoś super fajnie ;p możliwe że skończy się na zwykłych prostych modelach xD ) Bawiłem się też już trochę lakierem ale nie mogę stworzyć takiego czerwonego jak trza...

 

finisz1kolpaki.th.jpgfinisz2kolpaki.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie poszło i szybko ;) ale oczywiście muszę się troszkę poprzyczepiać

 

1)- nadal maska mi nie pasuje. Jak patrzysz z przodu to między maską a zderzakiem jest atrapa składająca się z jednego poprzecznego plastikowego wspornika u ciebie maska idzie prawie pod zderzak.

 

2)- znaczek forda jest zbyt okrągły (ale to już zupełna pierdoła)

 

3)- wlew paliwa totalnie inny jeżeli robisz wersje z 95roku (a taką robisz widać to po lusterkach które wcześniej były zupełnie inne ) to jest on zamykany okrągłą klapką : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Ford_Fiesta_MK3_GFJ_1995_top.jpg

 

4) A na koniec dostajesz MANDAT za nieoświetloną tylną rejestrację

 

to tyle jak jeszcze coś zobacz dam znać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz sprawa do panów zamieszczam poprawki (mam nadzieje że wsio, poprawiłem wszystko na co zwróciliście uwagę, przynajmniej mam taką nadzieję że poprawiłem xd ) i mam taki problem, ponieważ chciałbym uzyskać taki lakier KLIK ale mam coś takiego :

lakier.th.jpg

Zawsze to zajmuje mi najwięcej czasu :/ Próbuję wszystkiego ale ni chu chu. Może jakieś rady?? I drugie pytanie. Mam ustawione jako otoczenie w enviroment HDR-ke i włączony exposure control, ale jak widać tlo jest całkowicie białe. Dodam ze swiecę tylko daylight system (mr sky i mr sun). Proszę o pomoc co zrobić z tymi fantami, a i exposure control mam na outdoor day ustawione. W między czasie czekając na pomysły zacznę może powoli wnętrze ;p

I jeszcze tył i oświetlenie rejestracji dla oley-a :PP (sry za znów mała rozdziałkę ale komp słaby ^^)

1lakier.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj w ustawieniach car paint -> reflectivity-> facing reflections weight ustawić na jakieś 0.02 i zobacz co się bedzie działo:), bo za mocne masz odbicia, któryś jeszcze tam parametr jest odpowiedzialny za ziarnstość lakieru. Standardowy car paint to lipa straszna.

P.S Przeciąg hdr-ke do envirotment i daj instace. (włącz envirotment i przeciągnij do slotu map).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety bbandi ze skylightem jak widać na załączonym zdjęciu jest coś nie tak. Nie pasuje mi tło. Nie wiem jak zbytnio ustawić bo zawsze tylko daylight system i ew. jakieś inne światełka "małe". Jak widać tło jest ustawione inaczej niż na focie. Jakieś koncepcje ?? Może jednak ten daylight ? :D I zmienić sky model ?;> na CIE?

 

Zdjęcie:beztytuuus.th.png

 

I mały test materiałów:81338297.th.jpg

Jakieś sugestie co do nich ?

 

 

I jeszcze pytanie mam takie: Jak zrobić taka strukturę światła na lampie (szkle), taką jakby karbowaną ?

 

EDIT: ekspozycja na zdjęciu =-2

Edytowane przez kamiltsn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak używam mentala ;)

Załączam to co mi się udało zrobić, mam nadzieję że to jakoś wygląda xD Cały czas walczę z lakierem i zmieniłem troszkę opony. Może by dodać jakieś światła jeszcze oprócz skylight?? Dodam że póki co leci sam FG bez GI .

Dzięki za pomoc i liczę na dalszą ;)

 

24035997.th.jpg

 

PS szyba to zwykły shader z mniejszym opaticy .

Edytowane przez kamiltsn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawaj wieksze rozdziałki, bo na takich wypierdach 640x480 bardzo mało widać, i staraj się, żeby model mieścił się w kadrze ;) Nie wiem, czy to wina lakieru, czy braku środowiska, które mogłoby się w nim odbijać, ale wygląda strasznie matowo. Materiał opon też do wymiany, niech mocniej odbija światło, odbicie mniej rozproszone, i kolor ściemnij.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Po dłuższej nieobecności wracam do pracy ;]

Od razu zaznaczam, że wiem iż to wygląda kiepsko więc proszę nie linczować xD

Zwracam się do Was z prośbą o rade co do oświetlenia i materiałów ( nowa próba lakieru i inne poprawki ). Co do świateł to jak widać na zamieszczonym screenie to są to trzy mr area spot w kształcie prostokątów ( staram się imitować oświetlenie w hdrce ). Zastanawiam się nad dodaniem jeszcze jakiegoś innego żeby doświetlić całość. Może jeszcze jakieś inne koncepcje ? Wszystko mile widziane.

Proszę nie zwracać uwagi na złe zpasowanie z tłem bo mi się jakoś "samo" rozjechało :P

Światła: beztytuubo.th.jpg

 

I jeszcze pytanie co do ustawień GI i FG, bo takowe stosuje, czy to wgl dobry pomysł ? Czy zdecydować się tylko na FG ? Chciałbym uzyskać jak najwierniejszy efekt rzeczywistości. Bo chyba nie wszystkie efekty da się uzyskać samy FG.

 

I rendery w nieco "większej" rozdziałce (niestety komp nie pozwala na wyższe przy takich próbach. Jak będę się zbliżał do końca to będą większe ) :

33878830.th.jpgup2v.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dobra, rozumiem ^^ Zero odzewu czyli aż tak tragicznie xD Zrobiłem studio. Później może wrócę do środowiska. Co powiecie na takie coś ( o ile coś powiecie :P )

studio2y.th.jpg

Jest też większa rozdziła jak widać :P

 

A i taki off trochę ;) W międzyczasie gdy czekałem na odpowiedzi zrobiłem takie coś:

222ps.th.jpg

Jeśli można to proszę o jakąś ocenę.

Soft: 3dmax, mental i PS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zabieraj się jeszcze za renderowanie, najpierw dopracuj detal - brakuje np tapicerki w środku (choćby jakiejś prostej, blacha nie wygląda dobrze), trochę moim zdaniem za małe szczeliny w karoserii, przy zderzaku i lampach, opony za płaskie i raczej za szerokie. Próby wkomponowania w zdjęcie nie za dobre, na drugiej focie auto wygląda jakby miało 3m wysokości - poczytaj o zasadach perspektywy to sporo się rozjaśni w głowie ;) Co do otoczenia może spróbuj w tym stylu: http://www.3dm3.com/tutorials/rendering_ferrari/ W sprawie renderowania nie pomogę, mental to nie moja działka :

Na etapie nauki nie eksperymentowałbym za dużo, przerabiaj tutoriale i wyciągaj z nich wnioski. I nie zniechęcaj się brakiem komentarzy, walcz dalej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś umiescic watermark'a juz na etapie renderu a nie w PS? np. w tym samym miejscu ale spline'owy text z nałożonym bevelem? Nie żebym nie wierzył ze to Ty go zrobiłeś, ale nie wierze. Rozwiej moje wątpliwosci prosze. A mowie to dlatego ze ten zegar wyszedł znacznie lepiej niz ta fiesta sie zapowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności