Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam wszystkich. Po krótkiej przerwie postanowiłem wziąć się za ten oto pojazd jak w temacie. Niby nic wielkiego ale mam sentyment :) Dzisiejszy początek jako taki prezentuje na podanych screenach. Chciałbym to zrobić jak należy (jak nigdy wcześniej) dlatego już od początku wrzucam co wyprawiam. Pomoc i sugestie mile widziane.

 

82903779.jpg

 

1wire.jpg

Edytowane przez kamiltsn

  • Odpowiedzi 82
  • Wyświetleń 8,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mała rada odemnie: zmniejsz zagęszczenie 50 razy:).

Niepotrzebnie już wycinasz elementy, narazie ciężko coś oceniać wrzucisz więcej to zobaczymy.pozdro

Napisano

Fajnie popatrzeć na inne niż zwykle auto. Pokaż siatkę bez MS, bo w tej chwili nie wiele da się powiedzieć; widać tylko tyle, że nieco pognieciony bok i światło w okolicach kierunków.

Napisano

No będę na pewno zaglądał. Mam wielki sentyment do fiesty mk3 sam miałem bardzo długo taką z 95r (moje pierwsze auto).

 

Robisz standard, xr2i czy futurę ??

Napisano
  • Autor

To zacznę od końca :)

Oley: Staram się standard :) ale co wyjdzie to się okaże :D

 

Kr3tz: siatka bez ms, a bok wygnieciony jest tez w oryginale, np:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Ford_Fiesta_MK3_rear_20070926.jpg

1wire.th.jpg

 

bbandi: Ja lubię duzio TS xDD ^^ a wyciąłem bo korciło :P

 

Mały up. Tyl jeszcze pognieciony bo całość na szybko (mało czasu mam do robienia ale poprawie ) No i mam problemy dwa :) Pierwszy to wgniecenie idące wzdłuż boku. Nie wiem jak to wykończyć żeby ładnie wyglądało (zrobione było z edga na pewnym odcinku idącego wzdłuż całej karoserii, chamfer->extrude). A drugi to pytanie natury filozoficznej. Jak widac wycialem drzwi, których zewnętrzne krawędzie wykończyłem pomocniczymi edgami ale nie wiem co z karoseria bo jak robię pomocnicze to mi psują karoserie w innych miejscach przez zagęszczenie a chamfer samej obwódki daje dziwne skutki ( których zbytnio nie widać ;)

 

Screeny:

UP:93700609.th.jpg

TYL:backjnl.th.jpg

 

Wgięcie i siatka:wgiecie.th.jpgwgieciewirebezts.th.jpg

Napisano

Zobacz, może takie rozwiązanie Ci podpasuje

W zależności jak ostre chcesz uzyskać krawędzie rozsuń sobie linie

 

 

 

beztytuuwo.png

Napisano

Niech zgadnę? Stara Fiesta bo kanciasta więc łatwiej się robi. Fajnie byłoby gdyby ktoś zrobił wszystkie modele i morfing między nimi w animacji.

Napisano

Lol DAC .... Ta fiesta jest kanciasta? To ja chyba nie wiem w którym miejscu. I od kiedy kanciaste łatwiej sie robi??!! Tak samo jak przy modelach nowych samochodów bardzo ciężko jest zachować równość powierzchni. "Fajnie byłoby gdyby ktoś zrobił wszystkie modele i morfing między nimi w animacji." - No nie wiem jakby wyglądał morphing kaktusa z porsche panamera.

 

Pisze to wszystko bo Twoja wypowiedź DAC nic nie wnosi, żadnej krytyki, spostrzeżeń, czy uwag, a wręcz na odwrót, napisałeś tylko że kamil robi tą fieste pewnie dlatego że jest kanciasta(nawet nie będąc kanciastą).

 

Teraz do rzeczy:

Model ładnie wychodzi, czyściutka siateczka, nie widać falowania blachy. Tylko razi właśnie te przetłoczenie na boku o którym już wspomniałeś i po radzie Docenta napewno poprawisz. Także keep working. Życze miłej pracy, przy tak niecodziennym a zarazem jakze często widzianym na polskich ulicach autem.

 

Pozdrawiam Karkosik:D

Napisano

Ten model Fiesty jest kanciasty. Następny (kilka lat później był już okrągły - wiem bo jeździłem). Nie słyszałem o wersji Ford Fiesta Cactus ani Porsche - to drugie byłoby naruszeniem prawa. Jak chcesz się wymądrzać to skrytykuj jakiś mój wątek - łatwiej i przynajmniej popychasz do góry.

Napisano

Ładnie idzie, widać staranność która wynika z Twojego zamiłowania do tego auta:) jest na + będę śledził.

P.S Docent dał bardzo dobry przykład do zakończenia kształtu, możesz dodatkowo modyfikować i patrzeć jak się układa.

Napisano

troszkę się przyczepie ;) co do przedniego przetłoczenia maski to troszkę chyba przesadziłeś z wgłębieniem. Właściwie to już się zastanawiałem czy to nie będzie jakiś tuning w sensie odciętej blachy na tym rowku i zrobieniu nowego grilla bo takie plany też miałem ;)

popatrz dokładnie na ten rowek u ciebie jest za głęboki !!

 

Dla porównania masz fotkę mojego gracika

Napisano

kanciastość nie ma praktycznie wpływu na prace chyba że jest to kanciastość totalna typu box. W pozostałych przypadkach blachy przecież gną sie tak samo jak przy bardziej opływowych kształtach. Tak samo trzeba zadbać o krzywizny krawedzie i całą reszte bałaganu

Napisano

Exactly! I te rowki faktycznie troche za głębokie, chociaż to moze się tylko tak zdawac bo na ciemnym i jasnym kolorze to moze inaczej wyglądać:D

Napisano
  • Autor

Co do kanciastości to nie wiem bo nie patrze na to i nie patrze na to czy łatwo czy nie bo w każdym aucie są jakieś rzeczy które wymagają trochę siły żeby je dobrze zrobić. A co do przetłoczenia z przodu trochę poprawiłem, ale to też troszkę wina oświetlenia bo nie jest wcale takie duże :)

 

A teraz mały upek i od razu pytanie. Jak mam wykończyć tę blachę pod maską z której wychodzi szyba. Generalnie chodzi mi o wykończenie przy progach ;) Nie mogę nigdzie dokładnie zobaczyć (najchętniej bym pociągnął to trochę niżej pod maskę :P )

 

maskac.th.jpg

 

Z tylu nie mogłem jakoś lepiej uchwycić tego wgniecenia na bagażniku ;]

tylw.th.jpg

Napisano

Nie no tylne światła do przeróbki. One nie powinny być takie płaskie. Musisz też poprawić uszczelkę wokół tlnej szyby gdyż ma w 4 miejscach dziwne załamania.

(Ale mnie Kartosik i pabulo zjechali - od razu się zarumieniłem, bo gdzie mi dyskutować z takimi forumowymi specami od motoryzacji)

Napisano

nie bardzo zrozumiałem o co ci chodziło:

" Jak mam wykończyć tę blachę pod maską z której wychodzi szyba. Generalnie chodzi mi o wykończenie przy progach ;) "

 

Jeżeli pytasz o blachę podszybia to wchodzi ona pod maskę a po bokach zgrzewana jest do słupków.

Napisano
  • Autor

dac77 thx ;) faktycznie , trochę na łatwiznę poleciałem.

oley coś czuje ze jeszcze nie raz mi pomożesz :D o to mi chodziło, dzięki.

 

Malutki up:

70165930.th.jpg96606606.th.jpg

Napisano

Polecam się na przyszłość.

Widzę, że robisz model dokładnie więc zwracam uwagę na to, że w miejscu mocowania wycieraczki w blasze podszybia jest wgłębienie tzn takie wyprofilowanie właśnie na wycieraczkę.

Widać to na tej czerwonej fieście którą wcześniej dodałem.

Napisano
  • Autor

Kolejne rozwiniecie pracy. No i skoro oley się oferujesz (lub jeśli kto inny wie :) ) to jakbyś mógł mi przybliżyć przedni zderzak bo nie wiem zbytnio jak to tam jest. Ta najniższa cześć jest osobno od zderzaka czy jak ?

 

Upek:

29669812.th.jpg79258484.th.jpg

 

Tylna szyba z boku jeszcze do poprawy bo jakiś błąd a przednia nie wiem czy nie za głęboko ?

Edytowane przez kamiltsn

Napisano

co do zderzaka to w oryginalnej fiescie (nie xr itp) zderzak to kawałek plastiku to co pod spodem widzisz to jest blacha tzw. :"pas przedni" lub wzmocnienie czołowe pod takimi nazwami możesz poszukać np. na allegro części to będziesz miał więcej fotek.

Generalnie świetnie ci idzie tak trzymaj ;)

Napisano
  • Autor

Kolejny up. Oley thx za pomoc. Zbliżam się powoli do końca z modelem, same szczegóły teraz.

 

PS. Jakiś kołpak będzie ;)

 

49079241.th.jpg64423319.th.jpg80203092.th.jpg

Napisano

super wyszło, fajnie by było jakbyś zrobił wszystko czyli nadwozie, spód, silnik itd.

Napisano
  • Autor

Zewnętrzna część modelu skończona ;) Jeśli widać jakieś cosie lub o czymś zapomniałem to proszę zgłaszać. Co do inicjatywy ;p To o wnętrzu myślałem i chyba coś zrobię ( nie wiem jak wyjdzie bo jeszcze nie robiłem jakoś super fajnie ;p możliwe że skończy się na zwykłych prostych modelach xD ) Bawiłem się też już trochę lakierem ale nie mogę stworzyć takiego czerwonego jak trza...

 

finisz1kolpaki.th.jpgfinisz2kolpaki.th.jpg

Napisano

nic nie widać na tych renderach

zaszalej, wrzuć większą rozdziałke i podbij AA ;)

Napisano

od razu lepiej ;)

to tak:

przednia szyba krzywa, tylna w rogu się sypie, przetłoczenie zaraz pod bocznymi szybami jak i uszczelki na tych szybach falują

poza tym bardzo fajnie, dobrze ze ktoś jeszcze modeluje te starsze samochody ;)

Napisano

siatka troche pływa i łamie sie miejscami

ale ogólnie jak dla mnie wygląda całkiem przyzwoicie

Napisano

Świetnie poszło i szybko ;) ale oczywiście muszę się troszkę poprzyczepiać

 

1)- nadal maska mi nie pasuje. Jak patrzysz z przodu to między maską a zderzakiem jest atrapa składająca się z jednego poprzecznego plastikowego wspornika u ciebie maska idzie prawie pod zderzak.

 

2)- znaczek forda jest zbyt okrągły (ale to już zupełna pierdoła)

 

3)- wlew paliwa totalnie inny jeżeli robisz wersje z 95roku (a taką robisz widać to po lusterkach które wcześniej były zupełnie inne ) to jest on zamykany okrągłą klapką : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/55/Ford_Fiesta_MK3_GFJ_1995_top.jpg

 

4) A na koniec dostajesz MANDAT za nieoświetloną tylną rejestrację

 

to tyle jak jeszcze coś zobacz dam znać ;)

Napisano
  • Autor

Fakt coś mi tam pływa ^^ się poprawi jak będzie chwila. oley

1)- zrobię :)

2)- poprawię :)

3)- wlew jest okrągły ale kiepsko to widać ^^

4)- zapomniałem kompletnie a widziałem ten szczegół :P

 

Dzięki za wszystkie opinie i pomoc.

Napisano
  • Autor

No to teraz sprawa do panów zamieszczam poprawki (mam nadzieje że wsio, poprawiłem wszystko na co zwróciliście uwagę, przynajmniej mam taką nadzieję że poprawiłem xd ) i mam taki problem, ponieważ chciałbym uzyskać taki lakier KLIK ale mam coś takiego :

lakier.th.jpg

Zawsze to zajmuje mi najwięcej czasu :/ Próbuję wszystkiego ale ni chu chu. Może jakieś rady?? I drugie pytanie. Mam ustawione jako otoczenie w enviroment HDR-ke i włączony exposure control, ale jak widać tlo jest całkowicie białe. Dodam ze swiecę tylko daylight system (mr sky i mr sun). Proszę o pomoc co zrobić z tymi fantami, a i exposure control mam na outdoor day ustawione. W między czasie czekając na pomysły zacznę może powoli wnętrze ;p

I jeszcze tył i oświetlenie rejestracji dla oley-a :PP (sry za znów mała rozdziałkę ale komp słaby ^^)

1lakier.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

A spróbuj w ustawieniach car paint -> reflectivity-> facing reflections weight ustawić na jakieś 0.02 i zobacz co się bedzie działo:), bo za mocne masz odbicia, któryś jeszcze tam parametr jest odpowiedzialny za ziarnstość lakieru. Standardowy car paint to lipa straszna.

P.S Przeciąg hdr-ke do envirotment i daj instace. (włącz envirotment i przeciągnij do slotu map).

Napisano
  • Autor

bbandi nie wiem zbytnio o co Ci cho ale chyba tak mam :P Zawsze tak ustawiam i zawsze mam ten sam problem i pomyślałem że może jakieś wyjaśnienie w końcu będzie.

 

A z malowaniem jeszcze się pomęczę ;]

 

beztytuuuwny.th.png

Napisano

Jakiego oświetlenia używasz?

Daj sam skylight i w jego parametrach 'use scene envition'.

Napisano
  • Autor

No niestety bbandi ze skylightem jak widać na załączonym zdjęciu jest coś nie tak. Nie pasuje mi tło. Nie wiem jak zbytnio ustawić bo zawsze tylko daylight system i ew. jakieś inne światełka "małe". Jak widać tło jest ustawione inaczej niż na focie. Jakieś koncepcje ?? Może jednak ten daylight ? :D I zmienić sky model ?;> na CIE?

 

Zdjęcie:beztytuuus.th.png

 

I mały test materiałów:81338297.th.jpg

Jakieś sugestie co do nich ?

 

 

I jeszcze pytanie mam takie: Jak zrobić taka strukturę światła na lampie (szkle), taką jakby karbowaną ?

 

EDIT: ekspozycja na zdjęciu =-2

Edytowane przez kamiltsn

Napisano

Fiesta chyba należy do tych samochódów, które były malowane starszym typem lakieru, czyli mniej widocznych odbić i bardziej rozmyte, ale nie jestem pewien.

Napisano

Jeśli nie zaznaczysz w skaju tak jak na tym obrazku to będzie świecić białym tłem, jeśli zaznaczysz tak jak ująłem bedzie swiecić HDR-ką, kwestia jakości hdrki jeszcze wchodzi w rachubę

Napisano

Nie wiem po co pchać się w maxowego skylighta, to samo można robić vray lightem jako dome, z vrayHDRI w slocie texture, większa kontrola jak dla mnie nad tym co się dzieje w scenie.

Napisano
Nie wiem po co pchać się w maxowego skylighta, to samo można robić vray lightem jako dome, z vrayHDRI w slocie texture, większa kontrola jak dla mnie nad tym co się dzieje w scenie.

 

Używa Mentala

Napisano
  • Autor

Tak tak używam mentala ;)

Załączam to co mi się udało zrobić, mam nadzieję że to jakoś wygląda xD Cały czas walczę z lakierem i zmieniłem troszkę opony. Może by dodać jakieś światła jeszcze oprócz skylight?? Dodam że póki co leci sam FG bez GI .

Dzięki za pomoc i liczę na dalszą ;)

 

24035997.th.jpg

 

PS szyba to zwykły shader z mniejszym opaticy .

Edytowane przez kamiltsn

Napisano

Dawaj wieksze rozdziałki, bo na takich wypierdach 640x480 bardzo mało widać, i staraj się, żeby model mieścił się w kadrze ;) Nie wiem, czy to wina lakieru, czy braku środowiska, które mogłoby się w nim odbijać, ale wygląda strasznie matowo. Materiał opon też do wymiany, niech mocniej odbija światło, odbicie mniej rozproszone, i kolor ściemnij.

Napisano

Przecież w mentalu w material editorze masz domyślny materiał lakieru samochodowego "car paint", a jako mat. szyb użyj raytrace.

Napisano
  • Autor

Witam ponownie. Po dłuższej nieobecności wracam do pracy ;]

Od razu zaznaczam, że wiem iż to wygląda kiepsko więc proszę nie linczować xD

Zwracam się do Was z prośbą o rade co do oświetlenia i materiałów ( nowa próba lakieru i inne poprawki ). Co do świateł to jak widać na zamieszczonym screenie to są to trzy mr area spot w kształcie prostokątów ( staram się imitować oświetlenie w hdrce ). Zastanawiam się nad dodaniem jeszcze jakiegoś innego żeby doświetlić całość. Może jeszcze jakieś inne koncepcje ? Wszystko mile widziane.

Proszę nie zwracać uwagi na złe zpasowanie z tłem bo mi się jakoś "samo" rozjechało :P

Światła: beztytuubo.th.jpg

 

I jeszcze pytanie co do ustawień GI i FG, bo takowe stosuje, czy to wgl dobry pomysł ? Czy zdecydować się tylko na FG ? Chciałbym uzyskać jak najwierniejszy efekt rzeczywistości. Bo chyba nie wszystkie efekty da się uzyskać samy FG.

 

I rendery w nieco "większej" rozdziałce (niestety komp nie pozwala na wyższe przy takich próbach. Jak będę się zbliżał do końca to będą większe ) :

33878830.th.jpgup2v.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano
  • Autor

Dobra dobra, rozumiem ^^ Zero odzewu czyli aż tak tragicznie xD Zrobiłem studio. Później może wrócę do środowiska. Co powiecie na takie coś ( o ile coś powiecie :P )

studio2y.th.jpg

Jest też większa rozdziła jak widać :P

 

A i taki off trochę ;) W międzyczasie gdy czekałem na odpowiedzi zrobiłem takie coś:

222ps.th.jpg

Jeśli można to proszę o jakąś ocenę.

Soft: 3dmax, mental i PS.

Napisano

Nie zabieraj się jeszcze za renderowanie, najpierw dopracuj detal - brakuje np tapicerki w środku (choćby jakiejś prostej, blacha nie wygląda dobrze), trochę moim zdaniem za małe szczeliny w karoserii, przy zderzaku i lampach, opony za płaskie i raczej za szerokie. Próby wkomponowania w zdjęcie nie za dobre, na drugiej focie auto wygląda jakby miało 3m wysokości - poczytaj o zasadach perspektywy to sporo się rozjaśni w głowie ;) Co do otoczenia może spróbuj w tym stylu: http://www.3dm3.com/tutorials/rendering_ferrari/ W sprawie renderowania nie pomogę, mental to nie moja działka :

Na etapie nauki nie eksperymentowałbym za dużo, przerabiaj tutoriale i wyciągaj z nich wnioski. I nie zniechęcaj się brakiem komentarzy, walcz dalej ;)

Napisano

Mógłbyś umiescic watermark'a juz na etapie renderu a nie w PS? np. w tym samym miejscu ale spline'owy text z nałożonym bevelem? Nie żebym nie wierzył ze to Ty go zrobiłeś, ale nie wierze. Rozwiej moje wątpliwosci prosze. A mowie to dlatego ze ten zegar wyszedł znacznie lepiej niz ta fiesta sie zapowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności