Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zachęcam do obejrzenia prezentacji wideo przeprowadzonej gościnnie przez panów z Pixar dotyczącej ich technologii PTEX działającej wewnątrz Autodesk Mudbox. Prezentacja miała miejsce podczas tegorocznej konferencji SIGGRAPH 2010.

 

Więcej:

  • Odpowiedzi 35
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

dac77 - koles mowi zupelnie normalnie. Wrecz duzo wyrazniej niz niektorzy prezenterzy (na przyklad tegoroczna prezentacja Lightwave10),a ze goni ich czas to mowia szybko. To jest normalny, zywy angielski a nie to co jest na lekcjach w szkolach "Diz iz pencil", mowione z jakims polsko-ukrainskim akcentem bo akurat szkola nie miala kasy zeby zatrudnic "nejtiwa" :D

Napisano

Mudbox zaczyna powoli zostawiać zbrusha z tyłu.Zamiast wodotrysków ida w konkrety i z roku na rok jest coraz lepiej.Może ktoś w pixologic obejrzał ten filmik i sie obudzą,byle nie za 5 lat:D

Napisano

Ptex, jak Ptex, ale marketingu mogliby się uczyć od adsk wszyscy. Istne mistrzostwo świata.

Reasumując: technologia, z którą nie mają nic wspólnego (ptex), nie wspierana przez żaden z programów, które sprzedają (mudbox, maya), prezentowana przez studio, które całe wsparcie musiało sobie napisać samo, ale wszystko do kupy podpisane "Autodesk".

 

Mistrzostwo świata!

Napisano

Wie ktoś moze czy Renderman działa tez w 3ds maxie czy jest moze w wersji standalone czy tylko z Maya ? Korzysta ktos z niego wogole na tym forum i moze cos wiecej o nim napisac ?

Napisano
Ptex, jak Ptex, ale marketingu mogliby się uczyć od adsk wszyscy. Istne mistrzostwo świata.

Reasumując: technologia, z którą nie mają nic wspólnego (ptex), nie wspierana przez żaden z programów, które sprzedają (mudbox, maya), prezentowana przez studio, które całe wsparcie musiało sobie napisać samo, ale wszystko do kupy podpisane "Autodesk".

 

Mistrzostwo świata!

Na końcu pokazał betę Muda od Autodesku już z wsparciem dla Ptex.Będzie w 2012 napewno.Vector displacement już jest od v.2011.

Napisano
Wie ktoś moze czy Renderman działa tez w 3ds maxie czy jest moze w wersji standalone czy tylko z Maya ? Korzysta ktos z niego wogole na tym forum i moze cos wiecej o nim napisac ?

 

Niestety, nie istneje dobra, stale rozwijana wtyczka dla Maxa do rendermanów. Było kiedyś kilka implementacji, ale najwyraźniej nikt ich nie potrzebował. Skądinąd wiem o co najmniej dwóch studiach, które mają własne wtyczki.

 

Poza Maxem, wsparcie do rendermanów mają chyba wszystkie pakiety. Z czego Houdini i Cinema4d natywnie, dla Mai przychodzi zazwyczaj z rendererem, SI ma wsparcie od 3delighta.

Napisano

Autodesk w ogole wybitne zagrania ma czasami - poprawcie mnie jesli sie myle, ale czy aby nie bylo tak, ze pomimo wprowadzenia vector displacementu do MB, ani 3ds max ani maya czy Softimage nie potrafily go renderowac "out of the box"? I dopiero Wayne Robson ruszyl sprawe udostepniajac shader? Dosc zabawne, prawde mowiac to wygladalo.

A z ptexem to ciekawa sprawa, ale czy tak na prawde przydatna poza duzymi produkcjami?

 

dziadek3D - znaczy uwazasz, ze prezenter mowi niezrozumiale czy tez, ze zachowalem sie niestosownie nie przytakujac?

Widze, ze lubisz osobiste wycieczki - nie tylko te z aparatem. Na zdrowie!

Napisano
Autodesk w ogole wybitne zagrania ma czasami - poprawcie mnie jesli sie myle, ale czy aby nie bylo tak, ze pomimo wprowadzenia vector displacementu do MB, ani 3ds max ani maya czy Softimage nie potrafily go renderowac "out of the box"? I dopiero Wayne Robson ruszyl sprawe udostepniajac shader? Dosc zabawne, prawde mowiac to wygladalo.

Ale w czym problem?Shader był dostepny w dzień premiery mudboxa 2011.Mieli drugi napisać?

A z ptexem to ciekawa sprawa, ale czy tak na prawde przydatna poza duzymi produkcjami?

Oczywiście że będzie przydatny,jak Wayne Robson go zintegruje z mental rayem;)

Napisano

dac77 nie wiem co Ty chcesz od gościa, przecież mówił normalnie tylko dziwnie akcentował sowo "mudbox".

 

Ciekawe jak jest z edycją textur ptexowych? Już chyba tylko mari i pixarowe edytory pozostają. Zegnaj photoshopie :(

 

Napisano

Ale co ma Autodesk (którego bardzo nie lubię) do shaderów. To jest sprawa dla Mental Images.

Jaki RenderMan? Pewnie chodzi o Pixara. I tak jak ktoś korz(ż)ysta w studiu z RenderMana Pixara, który tak całkiem za darmo nie jest, to samemu sobie produkuje scrypty, żeby wszystkiego ręcznie na klawiaturze nie mielić.

@Tomala@Nezumi: Facet mówi przez nos jakby brał udział w programie "Beauty and the Geek". W komediach często stosują taki głos żeby zasugerować że facet jest fajtłapą i prawiczkiem.

Napisano
@Tomala@Nezumi: Facet mówi przez nos jakby brał udział w programie "Beauty and the Geek". W komediach często stosują taki głos żeby zasugerować że facet jest fajtłapą i prawiczkiem.

Facet mówi normalnie poprawnie po angielsku (z typowym dla anglii akcentem).

W filmach z Hollywood tak mówią aktorzy, którzy udają anglików (bo w stanach mówią bardzo "spłaszczonym" angielskim i akcent jaki powinien być w języku angielskim zanika).

Napisano (edytowane)
Ale w czym problem?Shader był dostepny w dzień premiery mudboxa 2011.Mieli drugi napisać?

 

Problem jest taki ze ten kolo z zewnatrz napisał go pod siebie - czyli tylko pod maje.

 

dac77 - facet naprawdę mówi normalnie. I nawet nie glamie.

 

+++

 

Ups pomyłka - są już shadery do mentalraya, pod maxa, maye i softimage, wykorzystujące vector displacement.

Tu można pobrać - http://www.psychocore.com/

 

 

Ma ktoś jakieś wieści czy vray będzie to obslugiwać?

 

 

+++

 

Nie wiem jak to się stało ale przegapiłem - ponoć od sp3 vray obsługuje vector displacement...

Trzeba sprawdzić.

Edytowane przez deshu
Napisano

deshu: woooooow, stary zniszczyłeś mi mózg tym linkiem. Piękne to.

Na moim dual korze sprzed paru lat displacement na modelu, z mapkami 2048x2048 + sss skin shader, uwaga- 18. sec.

To samo ujecie na basemeshu o 160 faceah po sciagnieciu displace 9 sec.

 

No to dla mnie Zbrush mówi papa, bo normalek juz sie nie opłaca wykorzystywać. Od 3 lat mają to wrzucić i ani widu, ani słychu.

Napisano

Ups pomyłka - są już shadery do mentalraya, pod maxa, maye i softimage, wykorzystujące vector displacement.

Tu można pobrać - http://www.psychocore.com/

Nie już,tylko gdzieś tak od czterech miesięcy;)

http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=912187&postcount=18

 

Zbrushowe alfy też raczej wymiękają przy mudboxowych z vector disp,do łusek itp. jak znalazł...

http://www.youtube.com/watch?v=dhI3I...eature=related

 

Co do vd w vray'u to nie wiem,bo nie używam,ale jak jeszcze nie ma to pewnie niedługo będzie.

Napisano

Przytoczylem ten przyklad bo pokazuje ciekawa sytuacje - shader owszem, pojawil sie i to szybko, z tym ze udostepnil go darmowo niezwiazany z AD czlowiek. A gdyby sie taki nie znalazl to co? Bylaby super fajna sprawa dla tych ktorzy maja odpowiednia wiedze i sobie sami moga taki shader zrobic a reszta niech sie ugryzie? Dziwaczne podejscie, slowo daje. Nie sprawdzalem tez czy w kolejnych fixach do Mayi i 3dsMaxa dodano standardowo ten shader czy nadal uwaza sie ze to zbytek laski i kazdy sam moze sobie sciagac i szukac po sieci. Doskonale widac to po przykladzie kotisdeda ktory zwyczajnie nie wiedzial o tym shaderze i mial pelne prawo, bo od AD w kontekscie VD mozna bylo uslyszec jedynie przy okazji mudboxa.

Napisano
Przytoczylem ten przyklad bo pokazuje ciekawa sytuacje - shader owszem, pojawil sie i to szybko, z tym ze udostepnil go darmowo niezwiazany z AD czlowiek.

Niezupełnie niezwiązany,skądś musiał wziąść mudboxa przed premierą.Gdzieś tam pisał że współpracował z kolesiami z dev teamu mudboxa.

Dziwaczne podejscie, slowo daje. Nie sprawdzalem tez czy w kolejnych fixach do Mayi i 3dsMaxa dodano standardowo ten shader czy nadal uwaza sie ze to zbytek laski i kazdy sam moze sobie sciagac i szukac po sieci.

Wątpie żeby dodali shader w fixach czy service packach.Mają politykę

"No new features" w service packach,tylko poprawki bugów.Będzie pewnie w wersji 2012 razem z nowym mental rayem.Pamiętaj że mental ray to nie własność Autodesku.

Napisano

mafida - o jego wspolpracy z tymi i owymi oraz troche zakulisowych sytuacji mozma posluchac na jego kanale youtube (Waynecasts - konieczny niezly angielski jako, ze zrozumiec Geordie latwo nie jest ;))

 

http://www.youtube.com/user/noggity#p/p

 

Chodzi mi o to ze Autodesk nie ma zadnego udzialu jako firma w powstaniu takich rzeczy jak ten shader, mudwalker czy zblizajacy sie ReDucto ze nie wspomne animacji pod Mudboxa. To niezalezne produkty. Wayne Robson jest swietnym fachowcem, po przepychankach z Pixologic skupil sie na Mudboxie i jest pewnie jego betatesterem. Wspominal zdaje sie kiedys, ze jego mudwalker - owacyjnie przyjety przez uzytkownikow - nie byl wcale tak milo widziany przez AD. No bo w jakim tak na prawde swietle ich to stawia? Jako firma pobierajaca kaske za produkt nie dali niczego tak dobrego jak swego czasu jedna osoba dopisala i udostepnila za free (zdaje sie ze byly to czasy MB2009 ale moge sie mylic). Pozniej oczywiscie zintegrowali taka opcje w MB i chwalili sie wszem i wobec jakie to cuda teraz sa ze mozna "send to maya" zrobic. Sytuacja powtarza sie z shaderem - tlumaczenie ze to nie od nich zalezy tylko od Mental Images jest smieszne wobec faktu ze Robson sam go napisal. I ide o zaklad ze w nastepnym wydaniu dodadza podobny jesli nie ten sam po czym oglosza jaki to groundbreaking i gamechanging feature.

Nic to - niech zyje konkurencja - mudbox zly nie jest tylko dziwne sa tego typu sytuacje.

 

Co do VD w Zbrushu - poczekamy, zobaczymy. Na razie mimo ze to takie fajne nie jest jakos nadmiernie popularne. Nie zauwazylem masowej przesiadki na MB z powodu VD. A jesli bedzie? No to Pixole beda musieli zacisnac posladki nad tym. Z reszta - moze zalatwia to pluginem? Poczekamy zobaczymy - fajnie jednak ze tyle sie dzieje w temacie.

Napisano
mafida - o jego wspolpracy z tymi i owymi oraz troche zakulisowych sytuacji mozma posluchac na jego kanale youtube (Waynecasts - konieczny niezly angielski jako, ze zrozumiec Geordie latwo nie jest ;))

Che,che wiem kiedyś oglądałem jakiś jego tutorial,najpierw pomyślałem że ma kiepski mikrofon,potem że chyba podjada kluski w czasie nagrywania:)

Chodzi mi o to ze Autodesk nie ma zadnego udzialu jako firma w powstaniu takich rzeczy jak ten shader, mudwalker czy zblizajacy sie ReDucto ze nie wspomne ...

Ale u nich to norma,popatrz na maxa,połowa tego programu to wykupione pluginy i skrypty,łacznie z afiszowym graphite modeling tools:D.Jako firma nie mieli żadnego udziału w powstaniu całego mudboxa,co sie będą jednym shaderem przejmować;)

Co do VD w Zbrushu - poczekamy, zobaczymy. Na razie mimo ze to takie fajne nie jest jakos nadmiernie popularne. Nie zauwazylem masowej przesiadki na MB z powodu VD. A jesli bedzie? No to Pixole beda musieli zacisnac posladki nad tym. Z reszta - moze zalatwia to pluginem? Poczekamy zobaczymy - fajnie jednak ze tyle sie dzieje w temacie.

Może to przez wymagania sprzętowe,mudbox jednak potrzebuje mocniejszego kompa od zbrusha,przede wszystkim karty graficznej.Poza tym zbrush ma bardziej przyjazny interface,no i był wcześniej i zajął rynek.

Napisano
Poza tym zbrush ma bardziej przyjazny interface [...]

 

:o

ZBrush to soft z najmniej intuicyjnym ifacem jaki widziałem.. choć może widziałem za mało.

Napisano

M@Ti - nikt nie mowi ze jest intuicyjny. Jest bardziej przyjazny ;)

Dobry jest mudbox tez - brakuje mi w nim paru motwow ale to sila przyzwyczajenia z ZB. Przysiade sobie kiedys jak juz wyjdzie ksiazka Robsona do Mudboxa.

Napisano

Niedawno coś robiłem w mudboxie i muszę przyznać że dźwiga dosyć gęste siateczki. Na 32mln poly obracanie było bardzo płynne ale same pociągnięcia brushami już denerwowały ślimakowatością. Swoją drogą przy 4gb ramu 32mln to dla mnie zaskoczenie. Może gdybym miał lepszą grafę to by sie i dało komfortowo pracować.

 

Co do vector displacement to pewnie jakiś zdolny programista napisze plugin do zbrusha który załatwi sprawę. Może nawet zastąpi wytęsknionego przez niektórych zmappera ;)

Napisano

Ja trochę tęsknie... :P

 

(...)Jako firma nie mieli żadnego udziału w powstaniu całego mudboxa,co sie będą jednym shaderem przejmować;)

 

Haha, dokładnie

 

Poza tym zbrush ma bardziej przyjazny interface(...)

 

Ja musze powiedzieć, że oba interface są dla mnie przyjazne. W zbrushu podoba mi sie "uczucie swobody", za to mudbox ma logicznie ponazywane brasze, funkcje i właściwie wszystko o co zaczepiłem (nie wchodziłem jednak zbyt głęboko, wiec mogę się mylić)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności