Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Postanowiłem założyć teczkę 3d, do której mam zamiar dorzucać swoje wypociny. Ma mnie to motywować do ciężkiej pracy a tej przede mną jest bardzo dużo(patrząc na to co pokazują inni forumowicze) ;). Pierwszą pracą jest statek kosmiczny, który podłapałem z jakiegoś konceptu do gry i postanowiłem się na owym koncepcie luźno wzorować. Na razie mam podstawowy zarys statku i liczę na wasze rady odnośnie jego budowy i przede wszystkim skali bo chyba z tym mam problemy. Oto co udało mi się zrobić do tej pory:

 

battlect.th.jpg battlec2.th.jpg battlec3.th.jpg battlec4.th.jpg battlec5.th.jpg

Edytowane przez fletcher

  • Odpowiedzi 43
  • Wyświetleń 7,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na razie nie ma za dużo do oceniania. Bryła prosta, może być ciekawie. Czekam na kolejne update. ;) Powodzenia w pracy ;)

Napisano

No rób rób fletcher bo trzeba się wziąć do roboty. Ja po wakacjach też mam zamiar się za siebie wziąć:)

Napisano
  • Autor

Czas coś wrzucić ;) Ostatnio bardzo spodobał mi się hot rod firmy Caresto wzorowany na Volvo OV4 bodajże z 1924 roku. Spodobał mi się tak bardzo że postanowiłem go wymodelować ;]. Oto co zrobiłem do tej pory:

43949783.th.jpg 75584480.th.jpg 39348279.th.jpg

 

Mam jeszcze pytanko jaki macie sposób na robienie szwów w kanapach? Jakoś nie mogę sobie poradzić z tym elementem, więc liczę na Waszą pomoc :)

Napisano
  • Autor

Mortom - Dzięki przydadzą mi się te materiały na pewno, chociaż ze szwami sam już sobie poradziłem poprzez patch constraint ;)

 

Tylko teraz mam o wiele gorszy problem... Nie mam pojęcia jak zrobić eleganckie obicie takie jak na tej referce: klik Trudność sprawia mi nieregularny kształt oparcia kanapy.

15144150.th.jpg hr2p.th.jpg

 

Próbowałem to zrobić ale za chiny mi nie idzie... A tak w między czasie wyskrobałem przednią lampę:

hr3b.th.jpg

Napisano

Chodzi ci o te "wypukłości" w tapicerce oparcia?? jeśli tak... to sprawa prosta... po primo: regularne odstępy na siatce, po drugie primimo: za mały ostęp chanfera na krawędzi... bo na refce jest bardziej miekko.

 

Pozdr.

Napisano
  • Autor

Jakoś sobie poradziłem z obiciem chociaż efekt mnie nie zadowala - moje umiejętności nie pozwalają na stworzenie czegoś lepszego ;). Tymczasem zostało zrobić jeszcze dźwignie zmiany biegów, koła i tarcze hamulcowe i finisz :D

75495861.th.jpg 93984333.th.jpg 99717997.th.jpg

Napisano
  • Autor

Zrobiłem jeszcze felgę, którą i tak muszę zrobić od nowa chyba że macie jakieś propozycje jak ją poprawić.

 

60469989.th.jpg 59574265.th.jpg 82757432.th.jpg

Napisano
  • Autor

Szkoda że mało osób komentuje ale cóż... Model zakończyłem, wiele w nim bugów o których wiem i jeszcze więcej o których nie wiem ale już ani nie mam do niego siły ani mój komputer też ;). Wrzucam 2 rzuty z wjuporta i pierwszą próbę materiałów. I nie wstydźcie się tak komentować :P.

 

hr2a.jpg

hr3x.jpg

hr1h.jpg

Napisano

Witam.

Jesli chodzi o tego hot roda to czytałem o nim kiedys dość obszerny artykuł.

Proporcje Twojego nie są takie jakie powinny być, walizka z przodu była dużo mniejsza (trzymane w niej były skórzane rękawiczki), koła to samo.

Zresztą zobacz sam: http://image.europeancarweb.com/f/9998281+w750+st0/epcp_0806_12_z+hot_rod_jakob_modern_version_of_ov4_volvo+front_three_quarter_view.jpg

Fajnie gdybyś zrobił go tak jak w oryginale bo facet który go stworzył to się przy nim napracował (Volvo kupiło od niego tego Hota).Pozdro

Napisano
  • Autor

No niestety nie mam wielkiego doświadczenia w modelowaniu pojazdów (tak właściwie to jest to mój pierwszy ukończony samochód) i do tego w internecie wygrzebałem tylko 8 zdjęć i dwa pdf'y z tym modelem. Modelowałem "na oko" i faktycznie proporcje poleciały i to mocno. Z drugiej strony dużo się nauczyłem na tym modelu :). Teraz pozostaje mi najgorsze - render.

Edytowane przez fletcher

Napisano
  • Autor

Trchę mnie nie było bo mi RAM wysiadł ale już mam nowy i trzeba skończyć ten model, tyle że natrafiłem na problem z oponą... A konkretnie z jej displacementem. Niby wszystko jest w miarę zmapowane ale w renderze wychodzi coś zupełnie dziwnego...

beztytuucis.jpg95731219.jpg

 

Dodam jeszcze że mapowane mam dwa razy uvw mapping - raz planarnie dla sidewalla i raz cylindrycznie dla bieżnika. Mam też dwa modyfikatory vraydisplacementmod z sidewallem i bieżnikiem. Wszystkie map channel posprawdzałem i ni jak nie trybi :( Macie jakiś pomysł na to?

Napisano

jak zrobiony masz displace? Blend , composit czy jak?

 

dobrym sposobem jest zmapowac uwrapem cale kolo i zrobic mu mapke displace.

Napisano
  • Autor

grzegerz - displace miałem po prostu wrzucony do slotu texture w vraydisplacementmod. Chyba to jest problemem że mam 2 modyfikatory UVW Unwrap i vraydisplacementmod, choć niby w tutorialu który znalazłem to działało... Nie wiem, zrobię tak jak mówisz - zmapuje całą oponę i będę miał spokój :) Tym czasem zacząłem się bawić w renderowanie i takie cuś wyszło:

 

test5_qwpewn.jpg

Napisano

problemem jest pewnie unwrap

dawno go nie uzywałem, wiadomo w architekturze zwykle da ominąc te przyjemność.

Ale pamietam, że kiedyś ogólnie cały unwrap szedł sie pierd.. po puszczeniu renderu. Trzeba było kolapsować zanim sie cos wyrenderowało. Sróbuj tak zrobić. Ustaw UVki zrób convert to poly i wtedy wyrenderuj

CO do modelu to nie bardzo mi sie podoba kształt nadwozia w dolnej częsci. Prz to że do samego dołu idzie pionowo i jeszcze ma ten chromowany 'cokół' wyszedł strasznie cięzko. I ogólnie go bardzo zabudowałeś całego. Troche jakbyś chciał zamaskować własne lenistwo (bez urazy) :)

Napisano

sprobuj zmienic pozycje vray diplacement mode w kolumnie modyfikatorow, daj ponizej lub powyzej modyfikatora z uv

Napisano

jest jeszcze jedna opcja, musisz miec odpowiednie kanaly mapowania w modyfikatorach displacement, takie jak w uvkach i wlasnie dobrze ustawione w chierarchi modyfikatorow

Napisano

nie doczytałem :/ Ale też twoje informacje są niejasne

To w końcu masz UVW map czy unwrap?

nie próbowałem nigdy dwóch VRAYdisplacementów uzywać

To może jak juz masz porobione te UVki czyli planar na boku i cylinder na biezniku to daj potem na koniec unwrapa (potem możesz go wyrzucić) zeby wyrenerować UV i zrób jedna mape w szopie i jeden displacement. Poza tym pilnuj tych numerów kanałów mapowania to tez może być źródło problemu

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie za pomoc :) Kombinowałem na wszystkie możliwe sposoby i nie chciało działać... Kanały sprawdzałem ze sto razy i nic. W końcu się zdenerwowałem i rozłożyłem uv'ke i działa jak należy :D. A zmiana kolejności modyfikatorów dała tylko tyle, że disp robił się tylko na bieżniku albo tylko na sidewallu - nigdy oba na raz... Jutro wrzucę nowe renderki :) I jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Napisano
  • Autor

Jeszcze z dispa zadowolony nie jestem ale wygląda to już lepiej niż z gołymi felgami :).

 

pabulo - tak, jestem leniwy :D. Ale akurat przy tym modelu nie miałem wiele do powiedzenia bo taki już on jest - w rzeczywistości. Istnieje jeden taki model i stoi w muzeum Volvo. Klik Szkoda że tak kiepsko go odwzorowałem...

 

test6_qwssrs.jpg

 

Z dispem jeszcze powalczę ale jak podobają się Wam materiały i render?

Napisano

Z oponami dużo lepiej, ogólnie dobrze wyszły. Do poprawy , wg mnie jest jasność bo raz na zdjęciu widzę po południowe słońce, które powinno ładnie doświetlać bok samochodu podczas gdy on jest ciemny i niestety zdjęcie jest słabej jakości. Proponuję, znaleźć coś wyższej jakości i pamiętać o tym by ustawienie oświetlenia pasowało do zdjęcia :)

Napisano
  • Autor

Pobawiłem się trochę w studio i powoli już będę to kończył. Trzeba zająć się czymś świeżym :). C&C miłe widziane:

77455053.jpg

42648231.jpg

Napisano

Mapa disp na oponach ma słabą jakość i wydaje mi się że na pierwszym ujęciu niepotrzebnie otwierasz maskę skoro i tak nic nie widać ;) Materiał opony jest trochę jak plastelina.

Napisano

Render studyjny mi się podoba. Nie wiem czy na oponach nie powinien być głębszy displace.

No ale i tak widzę że z oponami sobie poradziłeś:)

Napisano
  • Autor

Oleksiak - fakt, disp jest słabej jakości :)

TheCapo - dzięki

 

Na razie robię sobie odpoczynek od Hot Roda i zabieram się za następny projekt - normalny samochód :D. Autkiem jest Nissan Silvia S13, popularny "drift missle". Proszę o opinie na temat topologii siatki, czy jest dobra i o masę wskazówek bo zwykłe autko jeszcze nigdy mi nie wyszło ;) O krzywiznach przy nadkolach wiem ale na razie pracowałem głównie nad topologią.

 

sd_qqxnwh.jpgsd2_qqxnwr.jpgsd3_qqxnwx.jpgsd4_qqxnwn.jpg

Napisano
  • Autor

Kolejny upek ;] Trochę poprostowałem, trochę jeszcze zostało do zrobienia. Tylny słupek jakoś nie chce mi dobrze wyjść ;/

 

1_qqeear.jpg2_qqeeax.jpg3_qqeean.jpg4_qqeeae.jpg

Napisano

A jaka metoda to bedziesz robil ? Standardowo ? Tzn zageszczal siatke, czy na lp ms x 1, potem na editable poly i dalsze modelowanie ?

Napisano
  • Autor

sajrus, Oleksiak - myślę że już poprawione o nieco.

Bubu - na tym modelu chciałem się nauczyć techniki "medpoly" czyli chyba tą drugą metodą o której piszesz ;) Ogólnie do tej metody wyszła mi chyba zbyt gęsta siatka i starałem się ją odchudzić, na razie z boku:

1_qqsxan.jpg2_qqsxaw.jpgren_qqsxas.jpg

Napisano

oo też robiłem tą silvie :) póki co model ok, tylko popraw siatkę na tylnej szybie.

Napisano

Trochę krzywo jest szczególnie nadkola, przednia maska, miejscami zderzak, tył. Zakończenia chamferów też jakoś ciekawie nie wyglądają. Aha, i licz się z tym, że jeśli chamferujesz krawędzie przed MS to później będzie tam naprawdę gęsto, jeśli coś będzie nie tak to nie będzie tego jak poprawić. Możesz też użyć do tego creas'a, żeby tylko zachować kształt mimo konwersji po MS i chamferować już po niej.

Napisano
  • Autor

Kosmetyczny up :). Niewiele zrobiłem poza poprawieniem siatki na tylnej szybie i zastosowanie się do rady Bergera - dzięki wielkie :D Tak więc zlikwidowałem wszystkie edge loopy i chamfery a w zamian porobiłem edge crease:

 

1_hpppwqh.jpg2_hpppwqr.jpg3_hpppwqn.jpg4_hpppwqe.jpg

 

Aha... I życzę wszystkim użytkownikom do siego roku! Niech zlecenia będą łatwe, przyjemne i bogato opłacane :) Hepi niu jer!

Napisano

faluje w wielu miejscach i nie wygląda to fajnie xD jak myślisz że potem poprawisz to ja też tak miałem a potem od nowa zaczynałem xD

Napisano

jak poprzednik, faluje, przy tej siatce nie ma szans tego wyrównać

baza jest gdzieniegdzie krzywa i za gęsta ;)

Napisano
  • Autor

Na szczęści baze przed ms sobie zostawiłem, więc idę ją popoprawiać ;] Dzięki :)

Napisano

Za gesto na tylnym i przednim nadkolu, Na srodku dach jest za bardo wypukly, w sensie, ze u Ciebie robi sie zalamanie, a powinien byc delikaty luk (jak cos to moge zaznaczyc). Walcz daje bo fajne autko robisz :D

Napisano
  • Autor

Nie poddam się tak łatwo :D Jedno z moich postanowień noworocznych brzmi: nauczę się modelować samochody ;] Tak wiec pomęczyłem jeszcze bazę, trochę ją odchudziłem.

 

11_hphnrse.jpg1r_hphnrsp.jpg2_hphnrsh.jpg2r_hphnrsr.jpg3_hphnrsx.jpg3r_hphnrsn.jpg

Napisano

wklęsłe jest to nadkole

beztytuu2jg.jpg

i przy rogu tam koło świateł fatalnie przeprowadzona linia

Napisano
  • Autor

Faktycznie wklęsłe było :) Dużo kombinowałem przy tym nadkolu i zapomniałem to poprawić. Poprawiłem tą linię o którą chyba Ci chodziło:

Beztytulu_hphnaaa.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności