Grosnus Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 (edytowane) Witam, pierwszy art jaki chciałbym tu zaprezentować to właściwie moja pierwsza, konkretna praca. Jest to art stworzony na potrzeby mmorpg, którego nazwa widnieje na obrazku zresztą :) Raczej nie będę już nic przy nim dłubał, chociaż zdaję sobie sprawę, że np. sknociłem coś z perspektywą :) Wojownik: PS: jest także wersja wide, ale nie wnosi praktycznie nic konkretnego dlatego nie zamieszczam jej. Edytowane 17 Wrzesień 2014 przez Grosnus
mrozik26 Napisano 15 Listopad 2010 Napisano 15 Listopad 2010 fajnie wyszły te małe paseczki i pomarszczenia na kurteczce ... ^^
Grosnus Napisano 29 Listopad 2010 Autor Napisano 29 Listopad 2010 (edytowane) Tym razem starałem się osiągnąć nieco bardziej "malarski" styl. Rycerz na tle zachodzącego słońca: Edytowane 18 Maj 2012 przez Grosnus
ICE Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 Mi sie wydaje iz wyszlo bardziej rysunkowo. Generalnie podziwiam, iz chcialo ci sie tyle dlubac przy trawie i lisciach drzewa. Przewaznie takie rzeczy sie upraszcza, raz ze wyglada to dobrze, dwa nie odwraca uwagi wzroku od czegos bardziej waznego, tworzy miejsce w ktorym nasze oczy moga odpoczac. Rycerz wyszedl naprawde niezle,super oddales fakture metalu. Z kolorem mozna by tu jeszcze powalczyc,sa bledy perspektywy ale ogolnie jestem na tak.
Grosnus Napisano 29 Listopad 2010 Autor Napisano 29 Listopad 2010 Nie ukrywam, że rysowanie metalu sprawia mi wielką przyjemność :) Z tłami mam jeszcze sporo problemów, możliwe, że brak pewnych umiejętności nadrabiam w jakiś tam sposób szczegółem, co jak zauważyłeś w przypadku np. drzew czy trawy nie zawsze wychodzi jednak na dobre... Tak naprawdę lewa i prawa część obrazka to bardziej wypełniacz ze względu na wymóg zrobienia wersji wide. Coraz częściej staram się używać zwykłego pędzla przy rysowaniu, daje to znacznie lepszy efekt, wystarczy porównać pierwszy wysłany przeze mnie art gdzie większość pracy polegała na na łożeniu koloru i zabawa ściemnieniem/rosjaśnieniem.
yarosh Napisano 29 Listopad 2010 Napisano 29 Listopad 2010 za ICEm ale perspektywa poleciała strasznie u rycerza szczególnie napierśnik czy jak to się nazywa trochę groteskowo wygląda
Grosnus Napisano 6 Styczeń 2011 Autor Napisano 6 Styczeń 2011 Zmusiłem się do pracy bez korzystania z warstw + dominujące narzędzie pędzel i oto efekt (obrazek w oryginale ma 2048x1024 ale detali wiele nie ma, więc dużej różnicy nie będzie):
Grosnus Napisano 9 Styczeń 2011 Autor Napisano 9 Styczeń 2011 (edytowane) Zdecydowanie mój najlepszy do tej pory art, zaczynam odzwyczajać się od nadużywania narzędzi rozjaśniania/ściemniania i mocno eksploatuję zwykły brush, czego efekt widać tutaj: Krasnolud: Edytowane 9 Styczeń 2011 przez Grosnus
Bedyk Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 twierdza z burej waty, a góry wygląda ja jak wzburzone morze=] może na forum wrzucaj mniejsze wersie, bo nie da się obejrzeć całej pracy na raz...
nicponim Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 twierdza z burej waty, a góry wygląda ja jak wzburzone morze=] ...a trawa wygląda jak mech na jajkach.... niewiem po co ten krasnolud ma tyle otoczki, skoro kompletnie nic tam nie pokazalas, nic nie wnosi to do obrazka, historii, i nawet nie wygląda ładnie. Zostawiłbym samego krasnoluda i tyle, reszte won.
Grosnus Napisano 9 Styczeń 2011 Autor Napisano 9 Styczeń 2011 (edytowane) Nie miałem zbytnio ochoty na to tło, w zamyśle miał być kawałek ziemi pod nogami, parę gór w tle, póki co jednak wszystkie moje arty dedykowane są grze, a tam mam wymóg - nie dość, że pełny ekran to jeszcze wide... jak się nie ma na coś szczególnej ochoty i pomysłu to wychodzi jak wychodzi :] Edit: Dodałem mniejszy rozmiar, wydawało mi się wcześniej, że forum automatycznie pomniejsza obrazki. Edytowane 9 Styczeń 2011 przez Grosnus
Mariossan Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 prrrszalony napisał kiedyś w mojej teczce "Ja proponuje zostawić już tą pracę i popracować nad podstawami". Te kilka słów przedstawia to co chciałbym Ci polecic. Jeśli chcesz nauczyc się malowac to przestań robic epickie obrazy dopieszczone do ostatniego pixela a zabierz się za podstawy rysunku (maluj jabłka?) Weź do ręki ołówek i popracuj nad anatomią, perspektywą światłem i tak dalej i tak dalej. Pracuj też w photoshopie odkrywając magie różnych pędzli, kolor, próbuj upraszczac swoje prace. Będzie dobrze. pozdrawiam.
Mellon Napisano 9 Styczeń 2011 Napisano 9 Styczeń 2011 Ja tam od zawsze robie epickie arty i na rozwoj nie narzekam(oczywiscie inni mi wytykaja jakies problemy z anatomia ale wytykaja tez i Omenowi czy cptobvious'owi). Nie znaczy to ze gardze cwiczeniami czy meczeniem podstaw ale wydaje mi sie ze kazdy dochodzi do rezultatow na swoj sposob. Uwazam ze z epickich artow mozna sie tez wiele nauczyc a jak przy okazji podejzysz kilka referek to i anatomi troche wpadnie. Do loomisa zawsze warto zagladnac ale Ja widze to tak - maluj to co tobie daje najwieksza satysfakcje a skill sam przyjdzie. Pozdrawiam
Grosnus Napisano 20 Styczeń 2011 Autor Napisano 20 Styczeń 2011 No tak, mam niestety problem jeśli chodzi o takie proste ćwiczenia, otóż zawsze wszystko komplikuję. Zaczynam rysować jabłko, a wychodzi robot, no może przesadzam :) Póki co rezygnuję z szerokich teł, ponieważ dużo roboty, a efekt końcowy mierny. Nie wiem czy jest progress, ale wiem, że zastosowałem parę metod, z których nigdy wcześniej nie korzystałem, przede wszystkim uprościłem tło:
Swiezy Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 Aż mnie kusi na posiedzenie nad metalem ;d Masz fajne ambicje,z chęcią będę je oglądał w połączeniu z dobrym skillem ;)
Mellon Napisano 20 Styczeń 2011 Napisano 20 Styczeń 2011 Fajny klimacik. Co do jakosci to moglbys wyostrzyc kilka krawedzi w postaci najlepiej lassem. Masz tez problemy z proporcjami moze warto do nastepnej pracy znalezc referke zeby sie proporcje nie zgubily.Kompozycja pewnie najnudniejsza z mozliwych (centralna + symetryczna postac na srodku).Szczegoly fajne no i design zbroi tez extra. Pozdrawiam
Grosnus Napisano 28 Styczeń 2011 Autor Napisano 28 Styczeń 2011 Z tym rycerzem wyszło dziwnie, ponieważ tak naprawdę jest to obudowany w zbroję rysunek przesadnie umięśnionej postaci. Na początku miał to być szkic, który trafi do szuflady, ale ostatecznie zdecydowałem, że poćwiczę na nim odbicia i metal. Co pewien czas mam ochotę na jakiś szczegółowy art i znów wypadło na wojownika :): Nie chcę się zamykać w jednym temacie, więc następnym razem postaram się o coś nowego, albo zmuszę się w końcu do poćwiczenia podstaw, typu jabłka, kubki i te sprawy :)
ZiN Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 O ile wykończenie jest do przyjęcia to konstrukcja już nie zbyt. Jakiś szeroki ten człek w barach, twarz ma jakby maskę założoną na głowę - przyczyną są włosy, sugerują jakby twarz winna być bardziej skierowana w jego lewo. I ten dziki wyraz twarzy... :P
konrad11 Napisano 28 Styczeń 2011 Napisano 28 Styczeń 2011 Odbicia, metal, ogólnie detal - wyszedł Ci ładnie, miejscami praca jest naprawdę dopieszczona. Ale dobrze wiesz i piszesz nawet o co chodzi;) siadaj do jabłek, a będzie to wysiłek który bardzo Ci pomoże. U wojaka zawodzi modelunek, przestrzeń, anatomia... właściwie poza pracowitym wykończeniem to różne elementy tej pracy ze sobą 'nie grają'. Ale potencjał w tej pracy zdecydowanie widać, także czekamy na kolejne.
DaRoZ Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 troche szkoda twojej roboty wg mnie.... Rendering masz na calkiem niezlym poziomie(choc swiatlem jeszce nie zawsze operujesz na tyle by bryla byla wyczuwalna) raczej ukrywasz ogolne braki w rozkladzie swiatla i glebii mnostwem detalikow i chropowatych textur. Anyway, muisz popracowac nad proporcjami, pozą, ogolnie anatomia bo to strasznie rzuca sie w oczy... zeby praca byla dobra nie wystarczy mnostwo wypasnego detalu, nawet najlepsze kolory nie uratuja Ci pracy jesli anatomia bedzie pokraczna bo to wlasnie ona rzuca sie pierwsza w oczy. Ewidentnie brniesz w realizm wiec musisz pamietac ze oprocz kolorow, twoje postacie musza miec dusze, forme i poprawnosc.
emmilius Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 Detal ładnie wykończony ale nie przykrył niestety braków podstaw (to co koledzy napisali). Z ciekawości, ile czasu Ci na tym zeszło?
chudek Napisano 29 Styczeń 2011 Napisano 29 Styczeń 2011 chyba na omenowe elfy się zapatrzyłeś :) czy mi się zdaje?
Grosnus Napisano 30 Styczeń 2011 Autor Napisano 30 Styczeń 2011 @chudek, nie wydaje Ci się :) zapatrzyłem się, ale już ochłonąłem i niebawem zabieram się za rysowanie martwej. Praca ciągnęła się przez cały tydzień, dlatego w tym wypadku akurat ciężko mi powiedzieć ile czasu rysowałem... powiedziałbym około 14 godzin.
Grosnus Napisano 31 Marzec 2011 Autor Napisano 31 Marzec 2011 Miałem zabierać się za podstawy... i właściwie coś już przerabiałem :) Bardzo szybko powróciłem jednak do "epickości", chociaż w tym przypadku wydaje mi się, że proporcje postaci wyszły mi już znacznie lepiej: - takie jakby połączenie poziomu detalu z mojej poprzedniej pracy oraz kolorystyki z artu rycerza-koksa.
yarosh Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 jestem na tak ;] teraz konkretniejszą scenę poproszę ;P
emmilius Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 No ale łokci i kolan to ten pan sobie nie zegnie, a jak się wywali to już tak zostanie. Wyprowadzenie uderzenia z góry też raczej niezbyt możliwe, podejrzewam że uniesienie ramion do góry skończyło by się dekapitacją :D Jak już tyle pracy wkładasz w prackę to zapytuję czemu żadne studium zbroi się nie odbyło? =] Pzdr.
KhazadThard Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 dla mnie spoko, oprócz tego co emmilius napisał, że gość w stawach się nie zgina co pewnie utrudnia mu funkcjonowanie. pamiętaj że jak coś rysujesz to ważne jest co to coś robi a nie tylko jak wygląda
telthona Napisano 1 Kwiecień 2011 Napisano 1 Kwiecień 2011 w tym ostatnim to musze przyznać że świetnie zrobiłeś blachę na zbroi :/ super jest zrobiona. a tutaj http://img256.imageshack.us/img256/2721/wojownik2b.jpg jest zajebisty obrazek ale to smutne drzewko w tle, zupełnie niepoprawne i nieporadne psuje troche efekt xD porysuj troche drzew ze zdjęć a nie rysujesz z pamięci :D fajnie sobie radzisz z detalem i wykańczaniem obrazków, ale twoją słabą stroną zdecydowanie jest kompozycja. używasz niestandardowych kadrów. Może Ci pomoże jak zaczniesz rysować na proporcjach kadrów filmowych lub proporcjach formatu a4 :D
Grosnus Napisano 17 Kwiecień 2011 Autor Napisano 17 Kwiecień 2011 (edytowane) Tak, z tymi stawami muszę się zgodzić, trochę inaczej planowałem je ukształtować, ale miałem już część gotową i uznałem, że tak zostawię :). Następna praca - Szamanka: Edytowane 4 Maj 2011 przez Grosnus
jerzyj Napisano 17 Kwiecień 2011 Napisano 17 Kwiecień 2011 rzuć na jakiś czas digital, najlepiej kilka miesięcy, zamiast tego ołówek, dobra książka o anatomii, martwa natura, miska ryżu i do roboty, pacykowania zdążysz się nauczyć potem, polecam dobra metoda :)
telthona Napisano 18 Kwiecień 2011 Napisano 18 Kwiecień 2011 jerzyj ma rację: ty masz fajnie opracowany render i w ogóle, ale brak Ci pewnych podstaw. Ćwiczenie postaci, anatomii proporcji i detalu postaci dużo Ci zrobi. Martwe natury uczą rozróżniania faktur, a martwe natury w kolorze pomagają dobierać kolory na przyszłość ;) możesz bawić się nasyceniem, jaskrawością, nie wiem, poeksperymentuj trochę po prostu. :)
Grosnus Napisano 4 Maj 2011 Autor Napisano 4 Maj 2011 Pora zacząć jakoś brnąć do przodu, a nie cofać się :), więc wedle Waszych rad, wracam do podstaw digitalu, na początek jabłko z referki:
CUKIERASS Napisano 4 Maj 2011 Napisano 4 Maj 2011 właśnie takie zjadłem ;D super! sam musze jutro podejść do jakiegoś owocowego obrazka
Grosnus Napisano 5 Maj 2011 Autor Napisano 5 Maj 2011 Martwa natura po raz drugi, tym razem było trochę więcej roboty :)
Grosnus Napisano 6 Maj 2011 Autor Napisano 6 Maj 2011 Zdjęcia, z których korzystałem: Martwa natura: http://img831.imageshack.us/img831/7506/53321.jpg Pejzaż: http://img829.imageshack.us/img829/2731/111500.jpg Gdzieniegdzie trochę pozmieniałem/uprościłem czasem zamierzenie czasem nie :)
CUKIERASS Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 fajne naprawde-tylko te góry z tyłu nieco dziwnie odcinają mi się od reszty- a co do natury to rzeczywiście polecam malowanie jej z "natury" sam z tym walczę i idzie w cho..rę trudniej niż ze zdjęć
telthona Napisano 6 Maj 2011 Napisano 6 Maj 2011 super Ci wychodzą takie rzeczy :> na Twoim miejscu malowałabym jak najwięcej martwych i pejzaży, bo to dużo dużo uczy, a na dodatek super Ci wychodzi :D potem łatwo Ci będzie przeskoczyć na design
Grosnus Napisano 7 Maj 2011 Autor Napisano 7 Maj 2011 Oryginalny kadr z filmu: http://geektyrant.com/storage/post-images-2011/ThorMovie12.jpeg?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1303489956903
leszek_lenia Napisano 7 Maj 2011 Napisano 7 Maj 2011 fajne to ja tam w takim kopiowaniu tocka w tocke z foci nie widze przyszlosci. ale rozne sa zdania ;)
Grosnus Napisano 7 Maj 2011 Autor Napisano 7 Maj 2011 @leszek_lenia: po ukończeniu pracy pomyślałem dokładnie to samo :), niemniej muszę przyznać, że podczas rysowania kilka istotnych rzeczy zdążyłem zauważyć, a szukanie kolorów/dopieszczanie samo w sobie było dosyć pouczające :)
telthona Napisano 7 Maj 2011 Napisano 7 Maj 2011 troche nos rozblurowany, ale w sumie fajne wykończenie.
Grosnus Napisano 8 Maj 2011 Autor Napisano 8 Maj 2011 Miało to być ćwiczenie rysowania twarzy z pamięci, ale ostatecznie przekształciłem w art. Tym razem wszystko z głowy, chociaż chcąc nie chcąc, zainspirował mnie trochę kadr z Thora :):
Grosnus Napisano 9 Maj 2011 Autor Napisano 9 Maj 2011 Postanowiłem nieco "rozluźnić" styl, czego efektem jest taki speed:
Grosnus Napisano 10 Maj 2011 Autor Napisano 10 Maj 2011 Następny z serii, tym razem pewnie trochę zbyt zblurowany:
ICE Napisano 10 Maj 2011 Napisano 10 Maj 2011 A ja bym powiedzial, ze idzie to w dobra strone. Ciagnij to w tym kierunku, a ostre krawedzie mozesz poprawic w miejscach najbardziej skupiajacych wzrok, jak tutaj twarz tej kobiety.
telthona Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 trochę anatomia leży. cycki są na różnych wysokościach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się