Jump to content

Grosnus
 Share

Recommended Posts

Witam, pierwszy art jaki chciałbym tu zaprezentować to właściwie moja pierwsza, konkretna praca. Jest to art stworzony na potrzeby mmorpg, którego nazwa widnieje na obrazku zresztą :) Raczej nie będę już nic przy nim dłubał, chociaż zdaję sobie sprawę, że np. sknociłem coś z perspektywą :) Wojownik: wojownik43.png

 

PS: jest także wersja wide, ale nie wnosi praktycznie nic konkretnego dlatego nie zamieszczam jej.

Edited by Grosnus
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 239
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mi sie wydaje iz wyszlo bardziej rysunkowo.

Generalnie podziwiam, iz chcialo ci sie tyle dlubac przy trawie i lisciach drzewa. Przewaznie takie rzeczy sie upraszcza, raz ze wyglada to dobrze, dwa nie odwraca uwagi wzroku od czegos bardziej waznego, tworzy miejsce w ktorym nasze oczy moga odpoczac.

 

Rycerz wyszedl naprawde niezle,super oddales fakture metalu.

Z kolorem mozna by tu jeszcze powalczyc,sa bledy perspektywy ale ogolnie jestem na tak.

Link to comment
Share on other sites

Nie ukrywam, że rysowanie metalu sprawia mi wielką przyjemność :) Z tłami mam jeszcze sporo problemów, możliwe, że brak pewnych umiejętności nadrabiam w jakiś tam sposób szczegółem, co jak zauważyłeś w przypadku np. drzew czy trawy nie zawsze wychodzi jednak na dobre...

 

Tak naprawdę lewa i prawa część obrazka to bardziej wypełniacz ze względu na wymóg zrobienia wersji wide.

Coraz częściej staram się używać zwykłego pędzla przy rysowaniu, daje to znacznie lepszy efekt, wystarczy porównać pierwszy wysłany przeze mnie art gdzie większość pracy polegała na na łożeniu koloru i zabawa ściemnieniem/rosjaśnieniem.

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie mój najlepszy do tej pory art, zaczynam odzwyczajać się od nadużywania narzędzi rozjaśniania/ściemniania i mocno eksploatuję zwykły brush, czego efekt widać tutaj:

 

Krasnolud:

 

krasnolud.png

Edited by Grosnus
Link to comment
Share on other sites

twierdza z burej waty, a góry wygląda ja jak wzburzone morze=]

 

...a trawa wygląda jak mech na jajkach....

 

niewiem po co ten krasnolud ma tyle otoczki, skoro kompletnie nic tam nie pokazalas, nic nie wnosi to do obrazka, historii, i nawet nie wygląda ładnie. Zostawiłbym samego krasnoluda i tyle, reszte won.

Link to comment
Share on other sites

Nie miałem zbytnio ochoty na to tło, w zamyśle miał być kawałek ziemi pod nogami, parę gór w tle, póki co jednak wszystkie moje arty dedykowane są grze, a tam mam wymóg - nie dość, że pełny ekran to jeszcze wide... jak się nie ma na coś szczególnej ochoty i pomysłu to wychodzi jak wychodzi :]

 

Edit: Dodałem mniejszy rozmiar, wydawało mi się wcześniej, że forum automatycznie pomniejsza obrazki.

Edited by Grosnus
Link to comment
Share on other sites

prrrszalony napisał kiedyś w mojej teczce "Ja proponuje zostawić już tą pracę i popracować nad podstawami". Te kilka słów przedstawia to co chciałbym Ci polecic. Jeśli chcesz nauczyc się malowac to przestań robic epickie obrazy dopieszczone do ostatniego pixela a zabierz się za podstawy rysunku (maluj jabłka?) Weź do ręki ołówek i popracuj nad anatomią, perspektywą światłem i tak dalej i tak dalej. Pracuj też w photoshopie odkrywając magie różnych pędzli, kolor, próbuj upraszczac swoje prace. Będzie dobrze.

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ja tam od zawsze robie epickie arty i na rozwoj nie narzekam(oczywiscie inni mi wytykaja jakies problemy z anatomia ale wytykaja tez i Omenowi czy cptobvious'owi). Nie znaczy to ze gardze cwiczeniami czy meczeniem podstaw ale wydaje mi sie ze kazdy dochodzi do rezultatow na swoj sposob. Uwazam ze z epickich artow mozna sie tez wiele nauczyc a jak przy okazji podejzysz kilka referek to i anatomi troche wpadnie. Do loomisa zawsze warto zagladnac ale Ja widze to tak - maluj to co tobie daje najwieksza satysfakcje a skill sam przyjdzie.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

No tak, mam niestety problem jeśli chodzi o takie proste ćwiczenia, otóż zawsze wszystko komplikuję. Zaczynam rysować jabłko, a wychodzi robot, no może przesadzam :)

Póki co rezygnuję z szerokich teł, ponieważ dużo roboty, a efekt końcowy mierny.

 

Nie wiem czy jest progress, ale wiem, że zastosowałem parę metod, z których nigdy wcześniej nie korzystałem, przede wszystkim uprościłem tło:

 

rycerzkoks.png

Link to comment
Share on other sites

Fajny klimacik. Co do jakosci to moglbys wyostrzyc kilka krawedzi w postaci najlepiej lassem. Masz tez problemy z proporcjami moze warto do nastepnej pracy znalezc referke zeby sie proporcje nie zgubily.Kompozycja pewnie najnudniejsza z mozliwych (centralna + symetryczna postac na srodku).Szczegoly fajne no i design zbroi tez extra.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Z tym rycerzem wyszło dziwnie, ponieważ tak naprawdę jest to obudowany w zbroję rysunek przesadnie umięśnionej postaci. Na początku miał to być szkic, który trafi do szuflady, ale ostatecznie zdecydowałem, że poćwiczę na nim odbicia i metal.

 

Co pewien czas mam ochotę na jakiś szczegółowy art i znów wypadło na wojownika :):

 

wojownik2b.jpg

Nie chcę się zamykać w jednym temacie, więc następnym razem postaram się o coś nowego, albo zmuszę się w końcu do poćwiczenia podstaw, typu jabłka, kubki i te sprawy :)

Link to comment
Share on other sites

O ile wykończenie jest do przyjęcia to konstrukcja już nie zbyt. Jakiś szeroki ten człek w barach, twarz ma jakby maskę założoną na głowę - przyczyną są włosy, sugerują jakby twarz winna być bardziej skierowana w jego lewo. I ten dziki wyraz twarzy... :P

Link to comment
Share on other sites

Odbicia, metal, ogólnie detal - wyszedł Ci ładnie, miejscami praca jest naprawdę dopieszczona. Ale dobrze wiesz i piszesz nawet o co chodzi;) siadaj do jabłek, a będzie to wysiłek który bardzo Ci pomoże. U wojaka zawodzi modelunek, przestrzeń, anatomia... właściwie poza pracowitym wykończeniem to różne elementy tej pracy ze sobą 'nie grają'.

Ale potencjał w tej pracy zdecydowanie widać, także czekamy na kolejne.

Link to comment
Share on other sites

troche szkoda twojej roboty wg mnie.... Rendering masz na calkiem niezlym poziomie(choc swiatlem jeszce nie zawsze operujesz na tyle by bryla byla wyczuwalna) raczej ukrywasz ogolne braki w rozkladzie swiatla i glebii mnostwem detalikow i chropowatych textur. Anyway, muisz popracowac nad proporcjami, pozą, ogolnie anatomia bo to strasznie rzuca sie w oczy... zeby praca byla dobra nie wystarczy mnostwo wypasnego detalu, nawet najlepsze kolory nie uratuja Ci pracy jesli anatomia bedzie pokraczna bo to wlasnie ona rzuca sie pierwsza w oczy. Ewidentnie brniesz w realizm wiec musisz pamietac ze oprocz kolorow, twoje postacie musza miec dusze, forme i poprawnosc.

Link to comment
Share on other sites

@chudek, nie wydaje Ci się :) zapatrzyłem się, ale już ochłonąłem i niebawem zabieram się za rysowanie martwej.

Praca ciągnęła się przez cały tydzień, dlatego w tym wypadku akurat ciężko mi powiedzieć ile czasu rysowałem... powiedziałbym około 14 godzin.

Link to comment
Share on other sites

Miałem zabierać się za podstawy... i właściwie coś już przerabiałem :) Bardzo szybko powróciłem jednak do "epickości", chociaż w tym przypadku wydaje mi się, że proporcje postaci wyszły mi już znacznie lepiej:

 

the_knight_by_grosnus-d3cwrs8.jpg

 

- takie jakby połączenie poziomu detalu z mojej poprzedniej pracy oraz kolorystyki z artu rycerza-koksa.

Link to comment
Share on other sites

No ale łokci i kolan to ten pan sobie nie zegnie, a jak się wywali to już tak zostanie. Wyprowadzenie uderzenia z góry też raczej niezbyt możliwe, podejrzewam że uniesienie ramion do góry skończyło by się dekapitacją :D Jak już tyle pracy wkładasz w prackę to zapytuję czemu żadne studium zbroi się nie odbyło? =] Pzdr.

Link to comment
Share on other sites

w tym ostatnim to musze przyznać że świetnie zrobiłeś blachę na zbroi :/ super jest zrobiona.

a tutaj http://img256.imageshack.us/img256/2721/wojownik2b.jpg jest zajebisty obrazek ale to smutne drzewko w tle, zupełnie niepoprawne i nieporadne psuje troche efekt xD porysuj troche drzew ze zdjęć a nie rysujesz z pamięci :D

 

fajnie sobie radzisz z detalem i wykańczaniem obrazków, ale twoją słabą stroną zdecydowanie jest kompozycja. używasz niestandardowych kadrów. Może Ci pomoże jak zaczniesz rysować na proporcjach kadrów filmowych lub proporcjach formatu a4 :D

Link to comment
Share on other sites

Tak, z tymi stawami muszę się zgodzić, trochę inaczej planowałem je ukształtować, ale miałem już część gotową i uznałem, że tak zostawię :).

 

Następna praca - Szamanka:

 

szamanka3v.jpg

Edited by Grosnus
Link to comment
Share on other sites

rzuć na jakiś czas digital, najlepiej kilka miesięcy, zamiast tego ołówek, dobra książka o anatomii, martwa natura, miska ryżu i do roboty, pacykowania zdążysz się nauczyć potem, polecam dobra metoda :)

Link to comment
Share on other sites

jerzyj ma rację: ty masz fajnie opracowany render i w ogóle, ale brak Ci pewnych podstaw. Ćwiczenie postaci, anatomii proporcji i detalu postaci dużo Ci zrobi. Martwe natury uczą rozróżniania faktur, a martwe natury w kolorze pomagają dobierać kolory na przyszłość ;) możesz bawić się nasyceniem, jaskrawością, nie wiem, poeksperymentuj trochę po prostu. :)

Link to comment
Share on other sites

@leszek_lenia: po ukończeniu pracy pomyślałem dokładnie to samo :), niemniej muszę przyznać, że podczas rysowania kilka istotnych rzeczy zdążyłem zauważyć, a szukanie kolorów/dopieszczanie samo w sobie było dosyć pouczające :)

Link to comment
Share on other sites

Miało to być ćwiczenie rysowania twarzy z pamięci, ale ostatecznie przekształciłem w art. Tym razem wszystko z głowy, chociaż chcąc nie chcąc, zainspirował mnie trochę kadr z Thora :):

 

91404717.jpg

Link to comment
Share on other sites

A ja bym powiedzial, ze idzie to w dobra strone.

Ciagnij to w tym kierunku, a ostre krawedzie mozesz poprawic w miejscach najbardziej skupiajacych wzrok, jak tutaj twarz tej kobiety.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy