adek Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Właśnie została wydana nowa wersja programu do animacji i renderingu o nazwie Messiah:Studio 5. Nowa wersje niesie za sobą szereg zmina w narzędziach do animacji postaci, nowe opcje interfejsu, interaktywny renderer, tryb szkicowania na scenie, ulepszony system cząsteczek... Pełna treść wiadomości znajduje się na stronie głównej serwisu pod adresem: http://www.max3d.pl/news.php?id=1520
Polacco Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Cytuje z ich strony: "*Not yet a subsidiary of Autodesk." Jaja sobie robią?
Polacco Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Ja o tym doskonale wiem :) Pytanie czy napisali to jako żart czy rzeczywiście szykowane jest ich przejęcie.
adek Napisano 7 Grudzień 2010 Autor Napisano 7 Grudzień 2010 Ja to odebrałem jako joke, ze niby sie trzymaja sami (ale nie mówią "nie")
mafida Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Np: 3DSMax, Maya, Softimage. ;) ;) ;) Akurat 3d max zawsze był Autodesku,co do reszty to prawda,jeszcze Mudboxa sobie kupili:D
_michal Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Akurat 3d max zawsze był Autodesku,co do reszty to prawda,jeszcze Mudboxa sobie kupili:D Nie :D Pierwszy 3dsMAX był wydany przez Kinetix, część Autodesku, ale nie był przez nich napisany. Kupili go gdzieś w okolicach wydania Release 2 ;)
Nezumi Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Zawsze mi sie podobalo przy autorigu "Not so techy? In a rush? Lazy?" - to jakby produkt stworzony z mysla o mnie! 3xtak! :D Tyle ze sie znam na animacji jak swinia na gwiazdach niestety - ale sympatycznie mi sie widzi combo Modo+Messiah. Cenowo tez w osiagalnych pulapach a mozna juz konkretniej zawalczyc.
mafida Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Nie :D Pierwszy 3dsMAX był wydany przez Kinetix, część Autodesku, ale nie był przez nich napisany. Kupili go gdzieś w okolicach wydania Release 2 ;) Nie:D http://en.wikipedia.org/wiki/3ds_Max_release_history :)
_michal Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Nie:D http://en.wikipedia.org/wiki/3ds_Max_release_history :) http://en.wikipedia.org/wiki/3ds_Max#Early_history_and_releases After 3D Studio Release 4, the product was rewritten for the Windows NT platform, and re-named "3D Studio MAX." This version was also originally created by the Yost Group. It was released by Kinetix, which was at that time Autodesk's division of media and entertainment. Autodesk purchased the product at the second release mark of the 3D Studio MAX version and internalized development entirely over the next two releases.
mafida Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Co nie zmienia faktu że Yost group od początku tworzyło 3d studio a póżniej 3dmax na zamówienie Autodesku.3d studio nigdy nie było wydawane poza Autodeskiem w przeciwieństwie do Maya czy XSI. Wywiad z połową grupy Yost;) http://area.autodesk.com/inhouse/videos/gary_yost_interview Czyli,powiedzmy że masz częściowo racje,ale to raczej wewnętrzne przetasowania były niz typowe przejęcie jak z innymi programami. Pozdro i starczy tego offtopu:)
Kris_R Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Mnie zastanawia jak to jest.. soft nastawiony na animację, który zdobył swego czasu kilka nagród, a postrzegany nadal jako niszowy i w gruncie rzeczy niewiele znam osób, które go używają. Może kolesie za słabo się promują? Fajnie, że mimo to, nadal go rozwijają. Ale jeśli Autodesk, mający tak potężną strukturę i zaplecze finansowe jak w tej chwili, się do nich uśmiechnie, to nie zdziwiłbym się, gdyby sprzedali swoje dzieło. W gruncie rzeczy, zakupiony przed Autodesk Mudbox ma się obecnie bardzo dobrze na rynku. Może Messiah pod takimi skrzykłami też miałby się lepiej.. czas pokaże.
adek Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 No właśnie. W Polsce też nie znam nikogo kto by go używał. Nikt się przynajmniej nie przyznał. Ten film dla mnie jest w tej chwili najlepszą reklamą tego softu: http://max3d.pl/news.php?id=1505 Od napisania tego newsa, po tym jak autorzy chwalą się, że tworzą właśnie na nim jakoś kojarzy mi się z tym filmem.
Polacco Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 No właśnie. W Polsce też nie znam nikogo kto by go używał. Nikt się przynajmniej nie przyznał. Ci się przyznają: http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=51 Ponadto tutaj: http://www.projectmessiah.com/x6/products.html można przeczytać, że był używany przy Fallen Art.
Nezumi Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Moze znacie tylko nie wiecie ze go uzywaja ;) Maja tam wypisany w dziale "Awards for others using messiah software" Fallen Art, wiec jesli nie sciemnili (a po co by mieli) to ktos od Fallen Art'a uzywa/uzywal. Tez jestem ciekaw opinii o sofcie z pierwszej reki jakiegos animatora. Soft uzyty przy The Tripletes of Belleville, Xmen, Hellboy... Cos tam chyba mozna zrobic przy jego pomocy ;)
asblaze Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Moze znacie tylko nie wiecie ze go uzywaja ;) Maja tam wypisany w dziale "Awards for others using messiah software" Fallen Art, wiec jesli nie sciemnili (a po co by mieli) to ktos od Fallen Art'a uzywa/uzywal. Z tego co raczej wszyscy wiemy - Grzesiek w ILMie siedzi ... a że to kawałek drogi kajakiem z Polski - Adek ma racje :P
Nezumi Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 (edytowane) asblaze - To prawda. Ale poza Grzegorzem nad animacja pracowali jeszcze: Zbigniew Lenard, Lukasz Pazera, Marcin Wasko i Arek Zawada (kolejnosc z listy plac ;)). Dopiero jesli wszystkich wywialo - ma racje :P [edit] Na szybko z Googla: Jak zerkniecie na strone Platige to Messiah jest wymieniony w softach jakich uzywaja: http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=51 plus pluginy do messiah: Lots of keys (http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=176) Meshbaker (http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=174) W dosc leciwym wywiadzie zwiazanym z Fallen Art mozna przeczytac o pipelinie: "It was 3dsmax as a core software with some support from Messiah for animation." (http://www.3dworldmag.com/2010/11/25/tomek-baginski-fallen-art-interview/) Mam wiec wciaz niejasne podejrzenia, ze KTOS tam moze jednak uzywac tego programu w Polsce... Edytowane 8 Grudzień 2010 przez Nezumi
grzesiekj Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Z tego co pamietam to tylko ja uzywalem Messiaha do Fallen Arta. Reszte animacji ktora robil Zbysio i Pazur - to odpowiednio Max i Lightwave, a ze robilem to po sieci, z kaliforni wysylajac pliki no to w sumie Adek ma racje. Swoja droga nie uzywalem Mesiasza od tamtej pory :)
Nezumi Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Ty... bezbozniku :D To juz mogles jakas opinie o sofcie zarzucic jak nas zaszczycasz obecnoscia ;)
Kris_R Napisano 8 Grudzień 2010 Napisano 8 Grudzień 2010 Ja testowałem Messiaha z czystej ciekawości. Ale nie udało mi się go użyć w żadnej produkcji komercyjnej w kraju. Zbyt mało go używałem, żeby się wypowiadać. Testowałem go czysto na płaszczyźnie animacji. Nigdy w nim nie renderowałem. I myślę, że poza mną jeszcze kilka osób w naszym kraju by się znalazło. Ale to też bardziej na zasadzie liźnięcia tematu. Weteranów Messiaha w PL raczej brak.
Nikes Napisano 7 Luty 2011 Napisano 7 Luty 2011 ten caly messiah jest tylko do renderingu i animowania? czy w nim mozna od "puzli" zaprojektować, zrobić, zaprezentowac? Pytam bo 10$ to nie duzo, a w przyszlosci chcial bym zaczerpnąć 3d i nie wiem czy chwytac okazje czy nie :P
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się