Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Właśnie została wydana nowa wersja programu do animacji i renderingu o nazwie Messiah:Studio 5. Nowa wersje niesie za sobą szereg zmina w narzędziach do animacji postaci, nowe opcje interfejsu, interaktywny renderer, tryb szkicowania na scenie, ulepszony system cząsteczek...

 

Pełna treść wiadomości znajduje się na

stronie głównej serwisu pod adresem:

http://www.max3d.pl/news.php?id=1520

 

 

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
Akurat 3d max zawsze był Autodesku,co do reszty to prawda,jeszcze Mudboxa sobie kupili:D

 

Nie :D

 

Pierwszy 3dsMAX był wydany przez Kinetix, część Autodesku, ale nie był przez nich napisany. Kupili go gdzieś w okolicach wydania Release 2 ;)

Napisano

Zawsze mi sie podobalo przy autorigu "Not so techy? In a rush? Lazy?" - to jakby produkt stworzony z mysla o mnie! 3xtak! :D

 

Tyle ze sie znam na animacji jak swinia na gwiazdach niestety - ale sympatycznie mi sie widzi combo Modo+Messiah. Cenowo tez w osiagalnych pulapach a mozna juz konkretniej zawalczyc.

Napisano

 

http://en.wikipedia.org/wiki/3ds_Max#Early_history_and_releases

 

After 3D Studio Release 4, the product was rewritten for the Windows NT platform, and re-named "3D Studio MAX." This version was also originally created by the Yost Group. It was released by Kinetix, which was at that time Autodesk's division of media and entertainment. Autodesk purchased the product at the second release mark of the 3D Studio MAX version and internalized development entirely over the next two releases.
Napisano

Co nie zmienia faktu że Yost group od początku tworzyło 3d studio a póżniej 3dmax na zamówienie Autodesku.3d studio nigdy nie było wydawane poza Autodeskiem w przeciwieństwie do Maya czy XSI.

Wywiad z połową grupy Yost;)

 

http://area.autodesk.com/inhouse/videos/gary_yost_interview

 

Czyli,powiedzmy że masz częściowo racje,ale to raczej wewnętrzne przetasowania były niz typowe przejęcie jak z innymi programami.

 

Pozdro i starczy tego offtopu:)

Napisano

Mnie zastanawia jak to jest.. soft nastawiony na animację, który zdobył swego czasu kilka nagród, a postrzegany nadal jako niszowy i w gruncie rzeczy niewiele znam osób, które go używają. Może kolesie za słabo się promują? Fajnie, że mimo to, nadal go rozwijają. Ale jeśli Autodesk, mający tak potężną strukturę i zaplecze finansowe jak w tej chwili, się do nich uśmiechnie, to nie zdziwiłbym się, gdyby sprzedali swoje dzieło. W gruncie rzeczy, zakupiony przed Autodesk Mudbox ma się obecnie bardzo dobrze na rynku. Może Messiah pod takimi skrzykłami też miałby się lepiej.. czas pokaże.

Napisano

No właśnie. W Polsce też nie znam nikogo kto by go używał. Nikt się przynajmniej nie przyznał. Ten film dla mnie jest w tej chwili najlepszą reklamą tego softu:

http://max3d.pl/news.php?id=1505

 

Od napisania tego newsa, po tym jak autorzy chwalą się, że tworzą właśnie na nim jakoś kojarzy mi się z tym filmem.

Napisano

Moze znacie tylko nie wiecie ze go uzywaja ;) Maja tam wypisany w dziale "Awards for others using messiah software" Fallen Art, wiec jesli nie sciemnili (a po co by mieli) to ktos od Fallen Art'a uzywa/uzywal. Tez jestem ciekaw opinii o sofcie z pierwszej reki jakiegos animatora.

 

Soft uzyty przy The Tripletes of Belleville, Xmen, Hellboy... Cos tam chyba mozna zrobic przy jego pomocy ;)

Napisano
Moze znacie tylko nie wiecie ze go uzywaja ;) Maja tam wypisany w dziale "Awards for others using messiah software" Fallen Art, wiec jesli nie sciemnili (a po co by mieli) to ktos od Fallen Art'a uzywa/uzywal.

 

Z tego co raczej wszyscy wiemy - Grzesiek w ILMie siedzi ... a że to kawałek drogi kajakiem z Polski - Adek ma racje :P

Napisano (edytowane)

asblaze - To prawda. Ale poza Grzegorzem nad animacja pracowali jeszcze: Zbigniew Lenard, Lukasz Pazera, Marcin Wasko i Arek Zawada (kolejnosc z listy plac ;)). Dopiero jesli wszystkich wywialo - ma racje :P

 

[edit]

Na szybko z Googla:

 

Jak zerkniecie na strone Platige to Messiah jest wymieniony w softach jakich uzywaja:

http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=51

plus pluginy do messiah:

Lots of keys (http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=176)

Meshbaker (http://www.platige.com/index.php?lng=pl&tu=174)

 

W dosc leciwym wywiadzie zwiazanym z Fallen Art mozna przeczytac o pipelinie:

"It was 3dsmax as a core software with some support from Messiah for animation."

(http://www.3dworldmag.com/2010/11/25/tomek-baginski-fallen-art-interview/)

 

Mam wiec wciaz niejasne podejrzenia, ze KTOS tam moze jednak uzywac tego programu w Polsce...

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Z tego co pamietam to tylko ja uzywalem Messiaha do Fallen Arta.

Reszte animacji ktora robil Zbysio i Pazur - to odpowiednio Max i Lightwave, a ze robilem to po sieci, z kaliforni wysylajac pliki no to w sumie Adek ma racje. Swoja droga nie uzywalem Mesiasza od tamtej pory :)

Napisano

Ja testowałem Messiaha z czystej ciekawości. Ale nie udało mi się go użyć w żadnej produkcji komercyjnej w kraju. Zbyt mało go używałem, żeby się wypowiadać. Testowałem go czysto na płaszczyźnie animacji. Nigdy w nim nie renderowałem. I myślę, że poza mną jeszcze kilka osób w naszym kraju by się znalazło. Ale to też bardziej na zasadzie liźnięcia tematu. Weteranów Messiaha w PL raczej brak.

Napisano

ten caly messiah jest tylko do renderingu i animowania? czy w nim mozna od "puzli" zaprojektować, zrobić, zaprezentowac?

Pytam bo 10$ to nie duzo, a w przyszlosci chcial bym zaczerpnąć 3d i nie wiem czy chwytac okazje czy nie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności