Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Za chwile wyjdzie na to, ze WSZYSTKO jest zle i NIKT nic nie umie. Chyba jednak ikkiz koniec koncow ma racje w tych swoich sarkastycznych odpowiedziach. Ludzie popadaja w skrajnosci na maksa.

 

To kiedy zasysacie Maje z torrentow? :P

 

PS.

A tutaj nowy przyklad uzycia tego zupelnie nieudanego Jak niektorzy *khmm khmm* twierdza sculptu w Blenderze:

 

 

Moze jednak nie jest tak zle, co?

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Nezumi tu wiesz nie o to chodzi akurat to co zrobił ton w ostatnim tygodniu to jakaś masakra.

 

Valve sypie kasą cry tek sypie kasą. wszyscy się angazują a Ton im dosownie w twarz mówi, jebta się ja se robie 3D.

Napisano

Serio "starzy" blederowcy uważają że scultp jest kiepski ? MI sprawia mase frady ! Jesli nie robi sie jakiegoś meega wypasionego modelu to można sobie fajnie działać a i baza pod retopo jest genialna w pare minut dosłownie

Napisano

@Nezumi nikt tutaj nie popada w skrajności, przynajmniej nie ja. To że pewne rzeczy mi nie odpowiadają wcale nie musi oznaczać że jutro wykupuje licencje Myki. Skąd założenie że jeżeli korzystam z jakiegoś programu, to z wszystkich jego elementów mam być zadowolony?

 

Może czasami warto, aby zrobili publiczną ankietę i zapytali czego potrzebujecie bardziej, a wtedy i dotacje były by bardziej okazałe?

 

Mówiąc wprost: pomysł jaki wprowadzili przy Kricie jest najbardziej efektywny i życzył bym fundacji większych postępów przy organizacji tego co i jak robią.

Napisano

Azbesty - no swoje zdanie na temat postepowania Milosciwie Nam Panujacego Tona wyrazilem. Ale z drugiej strony nie wydaje mi sie, zeby to sypanie kasa nie bylo poprzedzone rozmowami/ustaleniami z Tonem wlasnie. Przyszli do niego, sypneli kasa sami z siebie liczac na to, ze to zostanie spozytkowane sensownie i sobie poszli? Czy tez moze pogadali cos, ustalili? Moze nie wszystko jest az tak transparentne jak nam sie wydaje? Kiedy przychodzi do kasy i finansowania grubych tysiecy dolcow jakos nie wierze zeby opieralo sie to jedynie na zaufaniu i wierze w lepsze jutro ;)

 

floo - nikt nie popada w skrajnosci? Monio juz sie tak najezyl ze chce olac wszystko bo nie dostal natychmiast odpowiedzi, rice doszedl wrecz do wniosku ze nie tylko koles nie robi nic dobrego ale jeszce psuje... Jak to nie sa skrajnosci to ja jestem Santa Claus.

Napisano

@Nezumi nie do końca transparentne jest, a być powinno, bo potencjał jaki w tym drzemie jest niewykorzystany.

Co oni focha strzelili że Gooseberry nie wypaliło tak jak planowali?

Niby statystyki mówią że wiele osób korzysta z Blendera, a

, dlaczego widziało tak mało osób?

 

Nie bardzo rozumiem ten stosunek do użytkowników Blendera i pytanie dlaczego nie jest tak bardzo otwarty jak sam program?

Napisano

Dla mnie psuje, 2.69 fuck the world! jak skoncze zlecenie to zrobie kolejne podejscie do nowej wersji, narazie nie ma czasu zeby sie denerwować. A co do sculptu to jest znakomity ale na 2.69 i wole go od zbrusha ;)

Napisano (edytowane)

Pytanie jest takie moje - zerkam sobie tutaj, z wrzesnia ubieglego roku post Tona:

 

http://code.blender.org/index.php/2013/09/valve-steam-workshop-donations-2-devs-get-hired/

 

i czytam:

 

"Thanks to the first Steam Workshop donation payment, we can now invest quality developer time for getting Blender work better in game creation pipelines. I’m happy to announce that Blender developers Dalai Felinto and Bastien Montagne have accepted a 6 month contract to work half-time on supporting game artists! Their contract will become effective this week."

 

Czyli wynika z tego, ze byli oni zwiazani kontraktem do marca biezacego roku, tak? I pracowali nad usprawnieniami do game devu ale minelo juz kilka miesiecy od czasu kiedy kaska z Valve wyschla i teraz moga robic cos innego przez chwile - tak czy nie? Czy Valve dalo pozniej wiecej kaski na dalszy rozwoj? Bo kolejna dotacja Valve dotyczyla projektu Gooseberry i nie miala zwiazku z game devem.

 

Czy aby wiec nie przesadzacie (przesadzamy ;)) z tym wytykaniem Tonowi pokazywania srodkowego palca tym co dali kaske? Z pierwszej czesci, 6 miesiecznego kontraktu na gamedev sie wywiazali a kolejna dotacja byla na film, nie na gamedev. Dotacja zas z Epic Games jest przeznaczona na FBX konkretnie. Dalai jest jeden i moze zwyczajnie teraz musi posiedziec nad tymi tam kamerami 3D do filmu a potem wroci do Bake'u.

Edytowane przez Nezumi
Napisano

Nie podoba wam się optymalizacja i relative detail w dynamicznym sculpcie, że chcecie wracać do 2.69?

 

@Grzessko - Ja nie uważam, a jestem stary, ale przyjdzie Monio, to ci floodem liter wyprostuje wyobrażenie o fajności sculptu w Blenderze - bo on ma porównanie.

Napisano

Będzie że jestem fanbojem, ale u mnie niestabilne 2.70-2.71+ z buildbota są stabilne jak skała Gibraltaru.

Był jeden błąd wywalający w RC, który chciałem zgłosić, ale już był zgłoszony i commit z poprawką też już był.

Napisano

@Nezumi:

 

Najpierw w kwestii rzeźby, którą pokazałeś. Wiesz, mam wrażenie, że wielu użytkowników Blendera (i nie tylko) nie rozumie, na czym polega przewaga jednych softów nad innymi. To, że coś się DA zrobić w danym programie, nie znaczy praktycznie nic. Teoretycznie, przy dużej dozie samozaparcia, jesteś w stanie stworzyć fenomenalne dzieło sztuki choćby w Paincie - poświęcisz na to mnóstwo czasu, nieraz będziesz musiał malować piksel po pikselu, ale kiedyś Ci się uda. Sednem różnic między oprogramowaniem jest to, JAK SPRAWNIE jesteś w stanie osiągnąć dany rezultat. Narzędzie to w sumie nic innego, jak wspomożenie Ciebie w przełożeniu swojej wyobraźni na postać binarną - jest pośrednikiem między Tobą a komputerem. Im lepsze narzędzie, tym mocniej ułatwi Ci pracę, pozwalając osiągnąć zakładane rezultaty jak najszybciej i jak najmniejszym wysiłkiem. Tak więc to, że pokazałeś ten model - jasne, fajnie, wszyscy się cieszymy, ale nie świadczy on bynajmniej o jakiejkolwiek sile sculptu w Blenderze. Nie wiemy mianowicie, ile czasu i wysiłku zajęło artyście dojście do takiego rezultatu, jaki zaprezentował.

 

A teraz odnośnie tego, że nagle wiele osób zaczęło krytykować Blendera, przez co fora z nim związane coraz częściej pełne są mało pochlebnych opinii o programie, sprawiając wrażenie fali zmasowanego hejtu. Otóż myślę, że istnieje bardzo proste wyjaśnienie takiej sytuacji. Gdy spojrzysz na blenderowe fora czy komentarze pod newsami na temat programu, zauważysz, że do niedawna w społeczności Blendera panowało pewne tabu: o BLenderze należało mianowicie mówić (pisać) albo dobrze, albo wcale. Wszelkie newsy pełne były więc zachwytów nad wspaniałością nowych ficzerów, za to krytyki nie było praktycznie wcale. A jeśli nawet się krytykowało, należało to robić tak, by wyglądało jak zachwyt i zachęta do dalszego rozwoju konkretnej funkcji. Nie można było mówić o problemach czy ułomnościach Blendera - co najwyżej o wspaniałych możliwościach dalszego rozwoju przed nim stojących. Jeżeli ktoś ośmielał się wprost krytykować, z miejsca był przez innych userów pacyfikowany, wyzywany od siejących zepsucie i truciznę hejterów itp. ALE...

 

...ale ta sytuacja trwała do momentu, gdy Andrew Price wyszedł ze swoim materiałem, w którym punkt po punkcie, grzecznie, ale konkretnie, do tego bardzo kulturalnie i w oparciu o literaturę tematu, wypunktował wszystkie błędy i głupoty interface'u Blendera. Bez udawania, bez zachowania tabu i kolorowania sprawy. Ot, lista tego, co jest spartaczone. Do tego zrobił to nie jakiś anonimowy user, którego można ot tak sobie uciszyć kilkoma zgryźliwymi komentarzami. Zrobił to ktoś, kogo zasług dla szerzenia wiedzy o sofcie nie da się podważyć, komu nie da się zarzucić, że tak na prawdę to działa na innym sofcie i tutaj tylko celowo sieje zamęt. Owszem, społeczność blenderowa z początku zareagowała gwałtownie. Wyzywano go od gówniarzy, który na niczym się nie zna a mówi, wyśmiewano to, że cytuje książki o UI - słowem, zarzucano mu, że ośmiela się podjąć krytykę Blendera, pomimo, że krytyka ta była celna, poparta dowodami i cytatami z literatury przedmiotu. Później jednak sytuacja zaczęła się zmieniać. Andrew Price złamał tabu, pokazał, że BLendera przecież można krytykować jak i każdy inny soft, o ile ma się na to poparcie w faktach. Ludzie, wcześniej niechętni, stopniowo zaczęli sami dostrzegać ułomności Blendera i śmiało dzielić się tym na forach. Najpierw byli wyśmiewani, ignorowani, a czasem wręcz pogardzani, ale niedługo było ich na tyle dużo, że community podzieliło się: na tych, którzy dalej stosowali się do tabu i jedynie piali z zachwytu po każdym pierdnięciu developerów, i na tych, którzy śmiało punktowali wady Blendera. Tabu przestało istnieć.

 

A Ton i spółka? Cóż, nie byli chyba na to przygotowani. Wcześniej spotykali się tylko z głosami pochwał, nikt nie analizował tego, co robi BI czy BF, nikt nie zastanawiał się nad kierunkiem, w którym idzie Blender - wszyscy byli szczęśliwi i podjarani niejako z urzędu. A tu nagle krytyka zaczyna sie pojawiać, śmiało hasa sobie po sieci. Do tego okazuje się, że nawet o Cloudzie i Gooseberry, czyli czymś, co rzekomo miało zrewolucjonizować Blendera, zdania są podzielone. A ludzie nie obawiają się już głośno wyrażać swojego, nieraz niepochlebnego, zdania na tematy z Blenderem związane. I to nie tylko na jakichś pomniejszych, narodowych porach, ale nawet na chyba największym: Blender Artists. A o stopniu nieprzygotowania psychicznego devów na taki rozwój wypadków świadczy foch Tona, który zamiast przyjąć na klatę krytykę na BA, stwierdził, że atmosfera tam zrobiła się dla niego zbyt mało przyjemna i rzekomo jest "trująca" - więc się tam nie będzie pojawiał.

 

A że czasem taka krytyka wygląda jak skrajny hejt? To dlatego, że fani BLendera nie są ogólnie przyzwyczajeni do krytyki programu. Przyzwyczajeni są do pochwał lub co najwyżej zachowawczej ciszy. Gdy nagle, po takim czasie i tabu, nie pozwalających ludziom się wygadać, zaczynają spływać hurtowo zażalenia i krytyka, wygląda to tak, jakby był to hejt. A nie jest - po prostu wszystkie te drobnostki (no, bardziej lub mniej...) zbierały się miesiącami i latami, a teraz, gdy tabu już nie ma, pojawiają się naraz, przez co wrażenie zmasowanego "ataku" krytykujących na Blendera.

Napisano (edytowane)

Na pierwszy paragraf odpowiadająć: W blenderze to trywialna sprawa, przełożenie swojej wyobraźni na sculpt w porównaniu z tym, jaki problem jest mieć to wyobrażenie w swojej głowie. Ograniczenia trzeba wziąć pod uwagę, bo są większe niż w zbrushu, ale nie zawsze trzeba jechać po bandzie. Do painta porównanie to już nadużycie.

Ktoś tez może nie znać zbrusha i to jest ograniczenie, a w blenderze tego ograniczenia nie ma dla niego.

 

Ze znacznej części "Trafionej krytyki" się Price wycofał, za formę przeprosił (że blender is broken)

 

Narzekanie na blendera było zawsze, odkąd używam, czyli gdzieś od 2008/2009 roku (że nie ma ngonów, że knife zepsuty w 2.5 ...). Tylko wtedy nie bardzo sobie użytkownicy zdawali sprawę, że ich słychać i narzekali pod nosem albo używali torrenta ... Teraz wiedzą że mogą brać udział, to i negatywny support jest większy.

 

Pisz krócej i treściwiej. siły argumentów nie mierzy się ilością liter.

Edytowane przez ikkiz
Napisano
Wiesz, że ktoś je musi zgłosić, żeby były naprawione?

 

zgłosiłeś coś kiedyś? Sory ale te bugi były tak oczywiste nie jakieś mikroskopijne ja je zgłosiłem po 4 dniach używania programu. I nie używałem jakieś experimental builda tylko Officialnego stable. Ja nie wiem kto tam stwierdził że to się nadaje na publikacje.

 

Teraz prosty przykład z bakeowaniem. Przecież workflow... jest jakimś żartem! mówiliście że w następnym wydaniu będzie poprawiony i tak dalej Gówno a nie poprawiony będzie tak rozwalony przez cały rok.

Prawdę mówiąc to jak bardzo lubie blendera tak naprawdę zaczynam zastanawiać się nad zmianą softu. Bo jak tak dalej pójdzie to za 2 lata Blender będzie strasznie w tyle. A wtedy na zmiany to zapóźno.

Napisano

Tenebrael - No wlasnie sek w tym, ze to nie jest jego jedyna rzezba ktora mielil przez kilka miechow - wejdz sobie na jego blog ( http://kfirmerlaubart.blogspot.mx/ ) i zobacz. Wiecej - koles przesiadl sie z Zbrusha (sic!) Tutaj masz wywiad z nim (pojawiaja sie rowniez propozycje poprawienia rzeczy w sculpcie) http://cgcookie.com/blender/2014/04/27/interview-kfir-merlaub-blender-sculptor/

 

Przesiadl sie BO MU WYGODNIEJ, efekty jego pracy mowia same za siebie. Jesli chcesz to sie go spytam ile mu zajela ta rzezba od poczatku do konca (albo sam to zrob - facet jest aktywny i chetnie odpowiada na pytania). Wiec wybacz ale twoje - nie pozbawione sensu, przyznaje - dociekania sa jedynie teoria w porownaniu do jego praktyki... Mysle ze w jego pracach znajdziesz odpowiedz na to jak to jest z tym Blenderowym sculptem...

 

Co do Andrew - przypominam, ze na konferencji (za co juz wiele razy dalem mu propsy, bo jednak trzeba charakteru i cywilnej odwagi) przyznal sie do bledu ;)

 

Wracajac do konkretow - ponarzekalismy sobie na Tona (ja tez) ale fakty sa takie z tego co widze (patrz moj poprzedni post), ze jak najbardziej z umow z firmami sie wywiazuja. Valve wsparlo ostatnio Projekt Gooseberry a nie gamedev a poprzednia darowizn zostala uczciwie spozytkowana na zatrudnienie dwoch devow na okres 6 miesiecy i czas ten uplynal kilka miesiecy temu. Powtarzam to wszystko bo nie lubie kiedy konkrety tona w wodolejstwie.

Napisano

Tu po prostu trzeba mieć tak samo w dupie Tona, jak on ma nas, i załątwić sobię własnego developera zlecić mu zakodowanie tego i tego. zrobienia patcha i potem wysłać łaskawie ten patch do nich i liczyć po cichu że wrzucą go do mastera i do officiala.

Napisano

@Nezumi:

 

Ale zauważ, że ja nie stwierdziłem, że Sculpt w Blenderze jest zły czy gorszy od czegoś tam. Na ten temat się nie wypowiadałem, bo akurat w tej materii używałem głównie Blendera, więc nie mam porównania. Chodziło mi bardziej o samą zasadę - ludzie często na obronę Blendera postują prace w nim zrobione z dopiskiem: "zobacz sobie to, to mówi samo za siebie". Chodziło mi o to, że taka argumentacja jest trefna, bo niczego nie dowodzi. Pokazuje tylko, że ktoś coś w Blenderze zrobił, ale jak szybko, jak sprawnie, jak wygodnie - tego nam nie mówi.

 

Jesli chodzi o Andrew, to imho właśnie jego przepraszanie było dowodem braku siły charakteru. Chłopak pokazał błędy Blendera, wykazał je na przykładach, poparł argumentami i literaturą. Jakim cudem mógł nie mieć racji, skoro sam przedstawił miażdżące argumenty, że tą rację miał? Po prostu community Blendera najpierw go zakrzyczało, nie potrafiąc przyjąć na klatę, że ich obiekt kultu ma wady, że "król jest nagi".

 

A co do zatrudnienia tych dwóch devów - ok, zatrudnili ich, a jakie są efekty ich pracy? Co zostało przez te 6 miesięcy wprowadzone, co wyszło spod ich ręki (to nie pytanie retoryczne, serio się zastanawiam, bo rewolucji w BGE ani tematach okołogamingowych nie pamiętam...)

Napisano

@Kramon: tak: T400014 i T40241 i jeszcze jeden w poprzednim bugtrackerze. Wszystkie były faktycznie bugami, żaden nie był duplikatem i zgłosiłem z syntetycznym przykładem: być może dla tego zostały naprawione szybko. I jeszcze kilka razy trafiłem coś innego, ale już zgłoszone było. Nie będę się licytował na ilość bo zawsze jak trafię to zgłaszam, więc głupio gadasz, skoro zgłosiłeś 4, poprawili ci, to dla czego chcesz robić downgrade? Za karę dla Tona? Żeby się pochwalić an forum? Czy może wciąż ci coś nie działa?

Napisano (edytowane)

Tenebrael - nie zarzucam ci ze mowiles zle o sculpcie. Po prostu dalem dodatkowe linki zeby bylo widac, ze to nie jest jakis tam koles co nie widzial na oczy ZBrusha, skonczyl jedna rzezbe w 8 miesiecy, dlubiac w niewygodnym UI i klnac na czym swiat stoi.

 

Andrew zachwycil sie poczatkowo swoja rewolucja w UI i znalazl poparcie specow od Blendera co to polegli na tutorialu i spodobalo im sie wytlumaczenie, ze to nie ich wina tylko softu. Potem zostaly mu wytkniete bledy nie tylko przez "community" ale przez speca od UI. O ile sie nie myle to przeprowadzil z tym kolesiem wywiad nawet czy jakis podcast zrobil. Bardzo latwo jest przeczytac ksiazke o czyms i w teorii poczuc sie specem - gorzej zwykle wychodzi konfrontacja z praktyka. Przyznal sie do bledu i spoko. Nie przedstawil zadnych miazdzacych dowodow - przedstawil swoja alternatywna wizje ktora robila z Blendera zabawke i ulatwiajac poczatkujacym stwarzala same problemy komukolwiek kto chcial zrobic cos wiecej od wgrania presetu.

Z tym "obiektem kultu" to zaczyna byc smieszne. Posadzanie o fanatyzm pojawia sie zwykle tam gdzie zaczyna brakowac argumentow. Soft jak soft - to, ze nie chce sie zmieniac UI bo ktos nie umie kliknac prawym przyciskiem nie oznacza, ze sie ma kapliczke Swietego Blendera w domu.

 

Co do dwoch devow - widzisz, najpierw jest krzyk, ze "Ton rozp.... kaske i ma wszystkich w d....", a jak sie okazuje ze tak nie jest, to nastepuje szybkie "no tak, ale rewolucji nie ma". A jak poszukam co zrobili to bedzie "phi, ale to przez 6 miechow tylko to?" i tak w nieskonczonosc. To jest wlasnie to negatywne zaklinanie rzeczywistosci i skrajnosc o ktorej mowie.

Nie podobaly mi sie posuniecia Tona (wciaz nie jestem fanem kolejnych filmow fundacji, bo uwazam, ze za duzo kasy pochlaniaja inne aspekty produkcji nie zwiazane z rozwijaniem softu), ale nie chcialo mi sie wierzyc ze po prostu robi sobie z ta kaska co chce. Poszukalem, wynika z tego ze nie. Co sie w tym czasie zrobilo? A no zdaje sie ze ten nieszczesny bake, ktory moze nie jest idealny ale JEST, z tego co wiem to sporo tez z FBXem sie ruszylo. Nie jestem programista, zeby stwierdzic czy 6 miesiecy to duzo czy malo. Jak patrze na update Mayi na przyklad po roku, to odnosze wrazenie ze nic sie nie da zrobic w tym czasie sensownego a juz na pewno nie rewolucje :P

 

A zakoncze czyms bardziej pozytywnym. Taki add-on, fajna prezentacja:

Edytowane przez Nezumi
Napisano

@Nezumi

 

Ale ja nie chcę mówić, że zrobiło się w te 6 miesięcy mało. Po prostu ja tych efektów nie dostrzegam, ale możliwe, że to są jakieś pro-funkcje, stąd ich nie widzę. Dlatego spytałem, nic więcej.

 

A wracając do Andrew - tu jest jeszcze inna kwestia, mianowicie wobec niego zastosowano pewną erystyczną zagrywkę. Otóż Price zrobił dwie rzeczy:

 

1. Wytknął błędy w UI Blendera

2. Zaproponował własny koncept UI

 

I teraz tak: owszem, jego koncept był, mówiąc bardzo delikatnie, do dupy. I to mu jak najbardziej celnie wytknięto i skrytykowano. ALE. Niestety, zrobiono to w taki sposób, jakby obaleniem jego propozycji obalono też jego zarzuty do UI Blendera. Słowem: "Skoro jedna jego teza (propozycja) jest niesłuszna, to wszystkie (włącznie z wytknięciem błędów obecnego UI) również takie są". Czyli inaczej, dyskredytując jedną część jego wypowiedzi sensownymi argumentami, zdyskredytowano też drugą, choć w tym przypadku nie uzyto ŻADNYCH argumentów. Tą metodę nagminnie stosują politycy, by wywołać wrażenie, że skoro w jednym twierdzeniu jakiś polityczny oponent się wygłupił, to na pewno cała jego linia programowa jest do kitu.

 

Szkoda, bo jest zagrywka na najniższym poziomie, a zmasowaną krytką propozycji UI od Andrew zdyskredytowano za jednym zamachem całą listę dla odmiany dobrze udokumentowanych i uzasadnionych zarzutów do obecnego UI, którą ten sam autor stworzył.

Napisano

Tenebrael - skoro twierdzisz ze WSZYSTKO z propozycji Price'a zostalo obalone to jak wyjasnisz zakladki ktore pojawily sie w kolejnej wersji oraz kontynuowanymi pracami nad UI? Temat nie jest zamkniety - mozemy juz przestac mielic jedno i to samo w kolko? Nie ma spisku - sa kontynuowane prace.

Napisano

@Nazumi

 

Nie zbaczaj z tematu - moja wypowiedź dotyczyła czegoś zupełnie innego. Dotyczyła tego, że propozycja UI od Price'a JAKO TAKA została obalona, natomiast BŁĘDY W UI, które wytknął Blenderowi nie zostały nawet minimalnie obalone, są wciąż aktualne i zasadne. Tyle, że zostało to zamiecione pod dywan, a skoncentrowano się na jego wątpliwej jakości propozycji zmian. O to mi chodzi: o to, że ludzie mówią, że Andrew przyznał się do błędu, choć tak było tylko częściowo - przyznał, że jego propozycja była kiepska, a nie że jego zarzuty do obecnego UI są bezzasadne. Nie mylmy wreszcie tych dwóch rzeczy

 

Nie napisałem też, że wszystkie ELEMENTY tej propozycji zostały obalone, ale że propozycja CAŁOŚCIOWO była kiepska. Poszczególne idee mogły być ok. Tak jak choćby zakładki. Z tym, że tu również, niestety, idea była dobra, ale wykonanie fatalne - zakłądki w obecnym UI są nieczytelne, za małe, bardzo prosto jest nie trafić w nie myszką, a odczytanie czegokowliek wymaga lupy i ustawienia kontrastu monitora prawie na full (ciemne napisy na ciemnym tle - normalnie brawo...)

Napisano

Zaraz... o tej pierwszej części, o której mówisz z wytknięciem błędów ... to jest ta, w której z taką frustracją naciskał klawisz escape żeby zatrzymać renderowanie? To to wideo, w którym sugerował, że brak ikonek każdej funkcji jest problemem interfejsu?

Zrobił cyrk jak w telesprzedaży, a racji miał tylko przebłyski.

Napisano

@Nezumi Addony to ratunek dla Blendera, bo są tworzone niezależnie.

Dlatego Monio powinien forsować takie rozwiązanie dla Bake, tyle że bez zmian w Blenderze i Cycku dalej będzie biednie.

 

Mnie zastanawia dlaczego oni nie chcą nawet spróbować takiego pomysłu gdzie np.: zrobimy bake gdy dostaniemy dodatkowe fundusze zatrudniając dodatkowego deva.

 

Najbardziej drażni za to ignorancja, bo póki co nie natknąłem się na brak odzewu, a zdarzało się że pisałem do wielu osób w różnych sprawach.

Monio przedstawił ciekawy pomysł, którego nie obierał tylko na gadaniu i nawet nie zostało to skomentowane? Hej przecież Bake to nie zmiana UI i rewolucja dla użytkowników, tylko coś co uczyni ten program lepszym nie zmieniając nikomu na siłę workflow.

Napisano
zakłądki w obecnym UI są nieczytelne, za małe, bardzo prosto jest nie trafić w nie myszką, a odczytanie czegokowliek wymaga lupy i ustawienia kontrastu monitora prawie na full (ciemne napisy na ciemnym tle - normalnie brawo...)

 

Nie mam takich problemow. Zawsze dzialam na raczej niskim kontrascie, zeby sobie oczu nie wypalac... W zwiazku z tym wole czarne napisy na szarym tle niz biale bijace po galach... Podobnie szkicuje.

Powaznie nie umiesz myszka trafic w te zakladki? To znaczy, ze w kwadraciki gdzie przelaczasz layery sa dla Ciebie nieosiagalne po prostu? Albo strzaleczki do rozwiniecia menu... Szukanie dziury w calym. Zobacz sobie ile w Mayi masz malych ikoneczek do trafiania. Te softy zwyczajnie maja tyle opcji, ze nie mozna robic ogromnych elementow UI, bo ci sie nie zmiesci co jest potrzebne - nie tylko w Blenderze ale wszedzie.

A kolory sobie mozna ustawic... Ale tak, wiem, to ponad sily wiekszosci. Bardzo ciezko jest nie zaczacodpowiadac w sarkastycznym tonie jak sie czyta takie naciagane zarzuty. Zaraz mi sie przypomina Price z jego teza ze nikt nie wie co to jest "normal"...

 

floo - ojej. ratunek! To Blender tonie? Przestaje byc rozwijany? Ludzie masowo odchodza? Dyskutujmy o zmianach ale ten histeryczny ton nijak sie ma do realiow.

I skad ta panika a propos Bake'a. Jeszcze chwile temu nie mozna bylo w ogole bakowac niczego - czy teraz brak galopujacych prac nad bake'owaniem oznacza ze porzucili pomysl? Ludzie, przeciez ci kolesie maja troche rzeczy do ogarniecia - nikt nie powiedzial Monio "spadaj na drzewo z twoja propozycja". Moze to obgadac musza, moze przyjrzec sie blizej, moze maja inne rzeczy w tym momencie do zrobienia. Nie ma co grac obrazonej primadonny kiedy po wyslaniu propozycji nie staniemy sie NATYCHMIAST centrum zainteresowania a nasz mail wypelni sie pochwalami i podziekowaniami. Super ze Monio jest tak zaangazowany, doceniam jako zwykly uzytkownik. Ale co - to teraz zaczniemy devom dawac deadline na odpowiedz w sprawie propozycji? Badzmy powazni - tam pracuje kilka osob a ludzi i ich propozycji cala masa. Oczywiscie kazdy chce byc natychmiast zauwazony i otrzymac odpowiedz, kazdy swoja propozycje uwaza za najwazniejsza a przy tym oczekuje sie normalnego postepu w pracach.

Badzmy powazni i realistycznie spojrzmy na sprawe. Moze trzeba bedzie nawet im przypomniec o tej propozycji, moze zniknie pod naporem innych. Cierpliwosci troche.

Napisano

"Jeszcze chwile temu nie mozna bylo w ogole bakowac niczego" eee, bakowanie jest blenderze od x czasu, tu nie bake tak naprawdę chodzi. Część ludzi dostrzegło że w zasięgu ręki jest Substance Designer + DDo (stad ta cała podjarka), a ostatecznie zatrzyma się na niedorobionym xnormalu (stąd zawód i chęć zwolnienia tona) ;)

 

@edit, z tym niedorobionym xnormalem to przesadziłem, to ciut usprawniony bake z blenderowego internala bo do niedorobionego xnormala jeszcze temu daleko. ;)

Napisano

@Nezumi Ja się w pełni z tobą zgadzam. Tyle że pisząc o propozycjach miałem na myśli pozytywny oddźwięk, co trudniej wyrazić pisząc w tekście.

 

Mając na myśli addony widzę to tak: mam pomysł - robię niezależnie addona - dostaje feedback od community - dopracowuje - poprawiam błędy - udostępniam na wiki - fundacja wciąga go do Blendera na stałe za zgodą autora

 

Dzięki takiej ścieżce widzę masę pozytywów, tylko nie widzę na dzień dzisiejszy osoby która by się tym zajęła od strony fundacji. Statystki pokazują że użytkownicy chętnie korzystają z tej formy, ale liczba dostępnych dodatków jest w granicach ~1000, co powoduje pewne problemy z wyszukiwaniem tego co użyteczne i przydatne.

 

To że dzisiaj coś działa dobrze nie oznacza że nie może lepiej. Nie HEJTUJE Blendera i fundacji, tylko uważam że mogą pewne rzeczy rozwijać i powinni. Stagnacja zabija rozwój i postęp, a na BAKE patrzę przez korzyści jakie może przynieść nie tylko dla mnie, ale dla całego środowiska etc.

 

Mogę się mylić, ale momentami to mam wrażenie że Blender niby ma ambicje, a jedzie na hamulcu ręcznym.

Napisano

Tak przypadkiem poczytalem komentarze i co widze? Fani Blendera zaczynaja marudzic? Przeciez to nie Autodesk.

Jak pisalem kiedys wczesniej, każdy program kiedys wpadnie w faze powolnego rozwoju!

Napisano

BF - WOŚP

Roosendaal - Owsiak

Gooseberry - Przystanek woodstock

bake vs 3D view - Pompy infuzyjne vs Inkubatory

Tenebrael - Matka kurka

 

Po prostu nie mogę się pozbyć tego skojarzenia.

Napisano
Monio juz sie tak najezyl ze chce olac wszystko bo nie dostal natychmiast dpowiedzi
Natychmiast mówisz? Próby wyduszenia od Dalai roadmapy dotyczącej bakeu trwają już od jakiś 2 miesięcy (wtedy kiedy jego kod pojawił się w masterze). Pytało wiele osób, nie tylko ja. Na początku pisał że nie ma żadnej oficjalnej roadmapy, potem już tylko ignorował wszystkich. Zadałem mu pytanie wprost przez PM na BA i od już prawie 4 dni nie odpisuje. Mamy inną definicje słowa "natychmiast".

 

Nigdzie nie napisałem że nie podoba mi się cały obecny development blendera, jest wiele świetnych projektów które się teraz dzieją i którym kibicuje. Ja tylko odniosłem się do tego co dotyczy mnie czyli bakeu.

 

Nie masz pełnego obrazu jak wyglądało finansowanie przez Valve i jakie były plany dotyczące bakeu. Dalai oraz Campbell miały być osobami które przeprowadzą pełny refaktoring bakeu w blenderze (cycles potem internal oraz inne kompatybilne z blenderem renderery obsługujące bake). Kontrakt z Valve miał być tego początkiem i jak widzisz na chwile obecna nie wywiązali się nawet z części obietnic. Nie naprawili workflowu w internalu, cycles bake jest niedokończony, o innych rendererach nie ma mowy. Ale to mnie nie boli. Wiem że do tego po prostu potrzeba więcej czasu. To co mnie boli to to że na dzień dzisiejszy nie ma żadnych planów i ustaleń co, kiedy i czy w ogóle będzie jeszcze z bakiem robione.

 

Na narzekania testerów sam Dalai odpowiadał kilkukrotnie że czekają na konkretny i całościowy proposal jak miałby wyglądać workflow i wszystko od strony UI. Więc zabrałem się za to. Przez ostatnie kilka miesięcy poświęciłem grubo ponad 200 godzin pracy na rzeczy związane z bakeowaniem. Pierwszy proposal od paru miesięcy na wiki blendera, drugi który teraz kończę, mam za sobą większą część testów i notatek do trzeciego który dopiero jest w planach. Moje propozycje to nie jest wishlista bajerów które niewiadomo jak zaimplementować, jak to do tej pory pisali testerzy na BA. Opierałem się na istniejącej architekturze blendera, musiałem poznać wiele zakamarków o których większość userów nigdy nie miało pojęcia, nauczyłem się pythona i pisania GUI żeby dać developerom od razu gotowe rozwiązania. Musiałem poznać workflowy kilku innych softów oraz 2 niespójne ze sobą workflowy bakeu w blenderze (cycles vs internal).

To była i będzie jeszcze masa roboty. Jeśli goście mi napiszą "Teraz przez x miesięcy Dalai będzie zajmował się czymś innym a potem wraca do bakeu i będzie robił to to i tamto" to ja będę w pełni ukontentowany. Skończę oba nowe proposale i będę uczestniczył w testowaniu gdy / jeśli będą implementowane.

Natomiast jeśli moja kolejna próba dowiedzenia się na czym to wszystko stoi sczeźnie na niczym to ja się wycofuje bo po prostu nie widzę sensu poświęcać kolejnych 100+ godzin pracy na coś co prawdopodobnie nigdy nie powstanie dlatego że developerzy nie uważają tego za potrzebne.

Zdecydowałbyś się przez kilka miesięcy poświecić każdą chwilę wolnego czasu na coś co pójdzie do kosza?

Napisano

Rice- Gruba przesada z tym niedorobionym xnormalem. Obecnie bake z cagem w cyclesie daje bardziej poprawne rezultaty niż xNormal!

 

Co do sculptu w blendku. On jest świetny w porównaniu do innych ogólnych pakietów 3d. Ale jest słaby w porównaniu do softów wyspecjalizowanych (ZB, Mud, Coat). Ja jako osoba która zna obsługę zbrusha (nie mylić z umiejętnościami rzeźbiarskimi) na poziomie bardzo zaawansowanym nie widzę żadnego celu w przesiadce na blendera. Wiele rzeczy które są w moim standardowmym workflow pracy w zecie po prostu nie istnieją w blenderze więc dla mnie to byłby regres.

Napisano

@Monio Dlatego jestem za tym aby taka robota nie poszła na marne. Zrobić dobre PROMO do tego co przygotowałeś i niech szczerzej community oceni co z tego może powstać.

Dorzucam zakręcony addon:

[video=youtube;rhv-xGnfS5A]

Napisano (edytowane)

Po kilku dniach dostałem częściową odpowiedź. Nie od Dalai ale dzięki Tonowi. ;)

 

Hi all,

 

Here are the notes from today's meeting in irc.freenode.net #blendercoders

 

1) Upcoming release

 

The planning and projects we target on:

http://wiki.blender.org/index.php/Dev:Doc/Projects

 

- Some chances: Custom Vertex normals goes to next release... Bastien Montagne needs too much time for fbx work.

 

- Tamito Kajiyama moves "Freestyle: Memory consumption improvements" to 2.73 or later and makes "Freestyle for Cycles" a 2.72 target.

 

- Dalai Felinto is back on Multiview work, is a 2.73 target though.

 

- For 2.72 Dalai would do anti-aliasing for baking in Cycles.

 

- Dalai: it would be nice to get normal maps from the highpoly objects to work in baking too. But for that he may need help from Brecht and Sergey. Not sure if it fits in the 2.72 target

 

2) GSoC

 

- Some students shortly reported about their work. Seems like the fluid student got stuck with trying to get the build environment work (different library versions, linkage, etc).

 

- Meeting confirms that all student projects are important, students should connect as much as possible to the maillists and especially IRC for help.

 

3) Other projects

 

- svn.blender.org (used for i8n and precompiled libs) will move to a new server, will get read-only for a few hours this week. Also Phabricator will get updated. Sergey Sharybin will notify this list when it happens.

 

- Blender Foundation has presentations (small booth, next to Krita!) on Siggraph in Vancouver. Opensubdiv will be demonstrated there too, but it's the work on a branch, which goes to 2.73.

 

Thanks,

 

-Ton-

Nie mam pojęcia dlaczego to musiało pójść przez górę a zwykli userzy byli przez Dalai zlewani przez parę miesięcy.

 

Tymczasem obrazki z mojego proposala:

 

khuw4AR.png

 

Idea jest taka że jak ktoś potrzebuje bardziej zaawanswoanych opcji to (jak np bake sekwencji map albo customowa nazwa mapek w tym co pokazałem) to odpala do tego checkboxa. Jak ktoś pozna podstawy działania to wypalenie jednego assetu który ma już materiał zajmuje mniej kliknięci niż myki związane z odkrywaniem/ ukrywaniem warstw podczas selekcji obiektów przy bakeu z "selected to active". Im więcej ktoś chce wypalić rzeczy tym mniej kroków mu potrzeba żeby to zrobić w stosunku do tego co jest obecnie. No i wszystkie ustawienia zapisują się gdzie trzeba, jak ktoś specyzuje ustawienia światła to nie ma bata żeby przez omyłkowe wyłączenie warstwy coś się nie wyrenderowało tak jak tego chce.

Edytowane przez Monio
Napisano

@Monio

 

Tak czytam ten update i zastanawiam się, czy w ogóle zostanie jakiś content na 2.72, skoro większośc przesuwają na 2.73 wzwyż...

 

Swoją drogą, Monio, co do Twojej propozycji UI do Bake'u. Nie dałoby się tego zrobić nieco bardziej czytelnie? Widzę, że chciałeś zmieścić bardzo wiele opcji, jednak mam wrażenie, że nieco popłynąłeś z detalami.

 

EDIT: Błąd, zerknąłem, jak by to wyglądało w wersji Basic - świetnie. Proponowałbym jednak, żebyś dorzucił jeszcze jakąś wersję pośrednią, gdyż obecnie rozdźwięk między Basic i Advance jest dość... kolosalny ;-)

 

@Ikkiz

Zaraz... o tej pierwszej części, o której mówisz z wytknięciem błędów ... to jest ta, w której z taką frustracją naciskał klawisz escape żeby zatrzymać renderowanie? To to wideo, w którym sugerował, że brak ikonek każdej funkcji jest problemem interfejsu?"

 

Tak, o tej części,w której zauważył również, że do niektórych zaawansowanych funkcji są 3-4 odnośniki z różnych miejsc Blendera, podczas gdy do niektórych podstawowych raptem 2. Tej samej, w której wypunktował, że czasem pasek zwiększania/zmniejszania jakiejś wartości sugeruje, że wartość X jest maksymalna (pasek w pełni wypełniony), podczas gdy po wpisaniu "z palca" okazuje się, że nie jest. Tej, gdzie pokazuje brak kluczowych komunikatów przy błędach Blendera lub to, że wyświetlają się gdzieś na boku, gdzie nikt ich nie zauważy. Nie wspominając już o takich "smaczkach" jak fakt, że różne ustawienia wyświetlania materiału w Viewporcie rozpierniczone są po 3-4 miejscach w programie, zamiast być zgrupowane w jednym miejscu. Czy fakt wesołego nazewnictwa lub równie cudacznych wyjasnień w tooltipsach (mój faworyt: BROWNIAN - tooltip: the amount of brownian effect (...)" - mistrz). Dalej wymieniać, czy wciąż będziesz udawał, że większośc była bez sensu?

Napisano

Jest kolosalny bo obecny bake / przyszły simple bake mają kolosalne ograniczenia. ;) Wiem że to jest sporo opcji w jednym miejscu (dlatego wymagałoby swojego własnego panelu w properties) jednak to ma być skierowane do profesjonalistów i bardziej wymagających userów. Dla mniej zaawansowanych będzie Simpe bake który będzie tylko trochę rozbudowany względem tego jak wygląda bake obecnie (dodana zakładka output).

W advanced wszystkie bardziej zaawansowane rzeczy są pochowane pod chckboxami takimi jak Lighting override (gdzie można sprecyzować oświetlenie tak żeby nie było zależne od włączonych warstw i ustawień sceny). Jeśli ktoś nie ma potrzeby z nich korzystać to nie odpala checkboxa. Pośredniego rozwiązania chciałbym uniknąć bo niebardzo widzę co dałoby się wyciąć z trybu advanced żeby nadal był przydatny przy normalnej pracy. Dodatkowo robienie go byłoby dodatkową komplikacją dla mnie, dla koderów i końcowo dla osób które docelowo chcą się nauczyć bakeu assetów na poziomie produkcyjnym.

Napisano

@Tenebrael

Tak czytam ten update i zastanawiam się, czy w ogóle zostanie jakiś content na 2.72, skoro większośc przesuwają na 2.73 wzwyż...

 

Swoją drogą, Monio, co do Twojej propozycji UI do Bake'u. Nie dałoby się tego zrobić nieco bardziej czytelnie? Widzę, że chciałeś zmieścić bardzo wiele opcji, jednak mam wrażenie, że nieco popłynąłeś z detalami.

 

Boszeee! Ten koleś jest wynajęty do siania FUDu słowo daję.

Dajcie mu plusy. Po odejściu Brechta i nieudanej kampanii gooseberry tego właśnie trzeba społeczności: uporczywego czarnego PR.

  • Sad 1
Napisano (edytowane)

@Monio - nie bede sie rozpisywal bo jak sam widzisz bake nie zostal olany ;) Bardzo sie ciesze ze twoja robota prawdopodobnie nie idzie na marnem ciesze sie rowniez jako user bo o ile kamery 3D chyba nigdy nie uzyje to bake jak najbardziej tak. W sposob oczywisty przejaskrawilem z tym "natychmiast" - nie po to by cie wkurzyc. Po prostu czasami rzeczy trwaja dluzej powodow moze byc mnostwo. Dzieki za twoj wklad!

 

Co do sculptu to rozumiem. W dyskusjach na forach ciezko czasem jest wylapac intencje albo cos odebrac blednie.

 

Tak, o tej części,w której zauważył również, że do niektórych zaawansowanych funkcji są 3-4 odnośniki z różnych miejsc Blendera, podczas gdy do niektórych podstawowych raptem 2

Bo rzeczy podstawowe sa... podstawowe wiec latwiejsze do ogarniecia?

Tej samej, w której wypunktował, że czasem pasek zwiększania/zmniejszania jakiejś wartości sugeruje, że wartość X jest maksymalna (pasek w pełni wypełniony), podczas gdy po wpisaniu "z palca" okazuje się, że nie jest

A jak cos jest ograniczone wylacznie mozliwosciami sprzetu albo wartosc maksymalna jest ogromna liczba to jaki bys ten pasek zrobil? Wtedy po wpisaniu maej wartosci nie byloby widac na pasku niczego.

Tej, gdzie pokazuje brak kluczowych komunikatów przy błędach Blendera lub to, że wyświetlają się gdzieś na boku, gdzie nikt ich nie zauważy.

Jakos je zauwazyl skoro stwierdzil ze sa z boku...

Czy fakt wesołego nazewnictwa lub równie cudacznych wyjasnień w tooltipsach (mój faworyt: BROWNIAN - tooltip: the amount of brownian effect (...)" - mistrz).

Rozumiem, ze ty zamiescilbys tresc tej strony w tooltipsie? http://en.wikipedia.org/wiki/Brownian_motion Zaproponuj wyjasnienie tego w kilku wyrazach, nie moge sie doczekac.

Tak czytam ten update i zastanawiam się, czy w ogóle zostanie jakiś content na 2.72, skoro większośc przesuwają na 2.73 wzwyż...

Ktos powinien Ci dac medal na narzekanie. Osobiscie za cholere bym nie uzywal softu ktorego rozwoj wzbudzalby we mnie taka niechec. Jestes masochista jak rozumiem.

Edytowane przez Nezumi
Napisano
@Tenebrael

Boszeee! Ten koleś jest wynajęty do siania FUDu słowo daję.

 

Eeee...? A co jest złego w zasugerowaniu, by między wersją advance i basic wstawić jeszcze pośrednią? Przecież nawet nie skrytykowałem propozycji Monia, wręcz przeciwnie, uważam, że jest zaj****a. Czy jesteś aż takim paranoicznym fanatykiem kawałka kodu, że nawet grzeczną propozycję dodatkowego usprawnienia traktujesz jak atak? Z tobą serio jest coś mocno nie tak, sorry... Zresztą, Monio się już wypowiedział, czemu brak opcji pośredniej. Przyjąłem, zgadzam się z nim i tyle. Wychodzi na to, że to nie ja jestem jakimś trollem, ale ty szukasz na siłę okazji do robienia dymu.

Napisano

Bo rzeczy podstawowe sa... podstawowe wiec latwiejsze do ogarniecia?

 

Czyli rozumiem, że spamowanie odnośnikami do bardziej skomplikowanych funkcji w kilku miejscach softu sprawi, że będą prostsze do ogarnięcia? Ciekawa teoria...

 

A jak cos jest ograniczone wylacznie mozliwosciami sprzetu albo wartosc maksymalna jest ogromna liczba to jaki bys ten pasek zrobil? Wtedy po wpisaniu maej wartosci nie byloby widac na pasku niczego.

 

Jeśli coś nie ma jasno zdefiniowanej dolnej i górnej wartości, to nie należy stosować paska, który z samej natury te wartości posiada. Zamiast tego należy stosować pole liczbowe. Zresztą, w wielu miejscach Blender tak właśnie robi (np. przy ograniczeniu globalnej liczby subsurfa, czy też w procentowym zmniejszeniu rozdzielczości renderu do testów). Szkoda tylko, że nie jest to spójne i czasami paski odpowiadają możliwym do wprowadzenia wartościom (tam, gdzie jasno zdefiniowane minimum i maximum - pasek; tam, gdzie brak zdefiniowanego minimum i maksimum - liczba), a czasem nie.

 

Jakos je zauwazyl skoro stwierdzil ze sa z boku...

 

To, że coś jest TRUDNE do zauważenia =/= temu, że jest NIEMOŻLIWE do zauważenia. Tyle, że w dobrym UI powinno być ŁATWE do zauważenia, czyż nie?

 

Rozumiem, ze ty zamiescilbys tresc tej strony w tooltipsie? http://en.wikipedia.org/wiki/Brownian_motion Zaproponuj wyjasnienie tego w kilku wyrazach, nie moge sie doczekac.

 

"Semi-randomness based on brownian equasion" - tym sposobem owszem, nawiązujesz do ruchów Browna, ale jednocześnie dajesz użytkownikowi sygnał, że wprowadzenie tych ruchów spowoduje dodanie efektu przypominającego pseudo-losowość.

 

Ktos powinien Ci dac medal na narzekanie. Osobiscie za cholere bym nie uzywal softu ktorego rozwoj wzbudzalby we mnie taka niechec. Jestes masochista jak rozumiem.

 

Typowa postawa Blender-fanatyka, wybacz. To, że mam Blenderowi jako takiemu, jego rozwojowi i postawie jego twórców wiele do zarzucenia nie oznacza, że nie cenię tego softu czy wkładu developerów. Sorry, świat nie jest tylko czarny i biały, odcienie szarości również istnieją. To, że coś krytykuję, nawet mocno, nie oznacza, że nie widzę w tym czymś wielu jasnych stron.

Napisano

@ikkiz świat się zmienia i ludzie w fundacji muszą zrozumieć że zebranie ponad 800K zielonych nie jest pewne, nawet gdy stronę odwiedza 10milionów.

Trzeba było by zapytać, czy aby zrobili wszystko, co było można do tego by zbiórka poszła dobrze? Czy Panowie wyciągają wnioski?

Mam nadzieje że tak i skończy się idealizowanie w kwestiach w których nic się nie ugra. PR Blendera wygląda mizernie, na tle tego na co ich stać i to nie jest żaden hejt, bo zbyt mało ludzi zdaje sobie sprawę z tego na co stać ten darmowy program.

Takich ambitnych i ogarniętych pomysłów jak przedstawił Monio jest na pewno wiele z tym że każdy robi to w innym celu, a bardzo łatwo można kogoś zniechęcić pasywną postawą. Im więcej fundacja przyciągnie speców, którzy dołożą swoje pomysły, tym więcej korzyści dla wszystkich użytkowników.

Nie chce Tona nikim zastępować, ale w pewnym momencie kończą się fizyczne możliwości każdego człowieka, który nie jest wstanie wszystkiego ogarnąć. Blender bardzo mocno się rozrósł w ostatnim czasie i ma coraz więcej gałęzi nad którymi trzeba pracować dodając kolejne rozgałęzienia.

 

Dróg na rozwój dla Blendera jest wiele: dev, addon, projekty, zbiórka, tutoriale, kampanie promocyjne, genialne prace, komercyjne spoty etc.

Napisano
Czyli rozumiem, że spamowanie odnośnikami do bardziej skomplikowanych funkcji w kilku miejscach softu sprawi, że będą prostsze do ogarnięcia? Ciekawa teoria...

Nie, zwyczajnie rzeczy trudniejsze zwykle wymagaja wiecej pomocy, ludzie znajacy opcje prostsze moga nie znac tych bardziej zaawansowanych. Ciekawa teoria, czy tez moze oczywistosc?

 

 

Jeśli coś nie ma jasno zdefiniowanej dolnej i górnej wartości, to nie należy stosować paska, który z samej natury te wartości posiada. Zamiast tego należy stosować pole liczbowe. Zresztą, w wielu miejscach Blender tak właśnie robi (np. przy ograniczeniu globalnej liczby subsurfa, czy też w procentowym zmniejszeniu rozdzielczości renderu do testów). Szkoda tylko, że nie jest to spójne i czasami paski odpowiadają możliwym do wprowadzenia wartościom (tam, gdzie jasno zdefiniowane minimum i maximum - pasek; tam, gdzie brak zdefiniowanego minimum i maksimum - liczba), a czasem nie.

Jesli czasem cos jest a czasem nie to faktycznie powinno sie to ujednolicic.

 

 

To, że coś jest TRUDNE do zauważenia =/= temu, że jest NIEMOŻLIWE do zauważenia. Tyle, że w dobrym UI powinno być ŁATWE do zauważenia, czyż nie?

Zgoda choc wiele zalezy od uzytkownika. Na ten przyklad Tobie podobno przychodzi z trudem klikanie na zakladki z ktorym ja nie mam najmniejszego problemu. Zawsze sie znajdzie taka baletnica co to jej rabek u spodnicy przeszkadza a wtedy nawet najlepsze (najwieksze? :D )UI nie ma szans...

 

 

"Semi-randomness based on brownian equasion" - tym sposobem owszem, nawiązujesz do ruchów Browna, ale jednocześnie dajesz użytkownikowi sygnał, że wprowadzenie tych ruchów spowoduje dodanie efektu przypominającego pseudo-losowość.

Nice try - chcesz sie zalozyc, ze ktos kto nie wie co to jest "brownian", wciaz nie bedzie mial pojecia o czym mowisz? Skoro nie wiedza podobno co to "normal"... :D

 

 

Typowa postawa Blender-fanatyka, wybacz. To, że mam Blenderowi jako takiemu, jego rozwojowi i postawie jego twórców wiele do zarzucenia nie oznacza, że nie cenię tego softu czy wkładu developerów. Sorry, świat nie jest tylko czarny i biały, odcienie szarości również istnieją. To, że coś krytykuję, nawet mocno, nie oznacza, że nie widzę w tym czymś wielu jasnych stron.

 

Stwierdzenie "Tak czytam ten update i zastanawiam się, czy w ogóle zostanie jakiś content na 2.72, skoro większośc przesuwają na 2.73 wzwyż..." nie jest krytyka. Jest sugestia wiecznie niezadowolonego z poczynan devow uzytkownika, sugerujacego ze wydadza bezsensowna wersje w ktorej zmieni sie tylko numerek. Nie wiem czy wiesz, ale "meeting notes" nie tlumaczy sie na "zapowiedz nowych opcji w wersji nastepnej".

 

Jeszcze slowo komentarza na temat "Takich ambitnych i ogarniętych pomysłów jak przedstawił Monio jest na pewno wiele z tym że każdy robi to w innym celu, a bardzo łatwo można kogoś zniechęcić pasywną postawą."

 

Pomyslow, to ludzie maja w cholere. Problem jest w tymkto ma je zrealizowac.

Napisano (edytowane)

Jeszcze slowo komentarza na temat "Takich ambitnych i ogarniętych pomysłów jak przedstawił Monio jest na pewno wiele z tym że każdy robi to w innym celu, a bardzo łatwo można kogoś zniechęcić pasywną postawą."

Pomyslow, to ludzie maja w cholere. Problem jest w tymkto ma je zrealizowac.

 

Chwila, ale czemu to cytujesz w odpowiedzi na mojego posta, skoro nie ja to napisałem?

 

EDIT: A co do wersji 2.72. Ale moje pytanie było jak najbardziej serio - wychodzi na to, że większość co bardziej znaczących zmian przesunięta została na kolejną wersję. Zastanawia mnie więc, co zostanie do wprowadzenia w tej konkretnej, 2.72.

 

Z kolei takie przesuwanie jest kolejną dziwną praktyką u devów Blendera. Jasne, rozumiem, że jakaś funkcja może się okazać trudniejsza do zaimplementowania, więc trzeba ją będzie opóźnić, tu pełna zgoda. Ale bywa tak, że pewne funkcje są zapowiadane na kilka kolejnych wersji pod rząd i wciąż przesuwane. Po co to zapowiadają, skoro znają już skalę skomplikowania danego elementu i raczej wiedzą, że i tak się na kolejną wersję nie wyrobią? przykłady? Choćby nieszczęsny Ubershader, którego zapowiedź widziałem chyba w 3 czy 4 wersjach Blendera, by nagle, zamiast zostać wprowadzony, zniknął tajemniczo z listy. Teraz to samo dzieje się z Pie Menus. Wprawdzie nie jest to jakieś wielce szkodliwe dla samego Blendera (wcale nie jest, tak na prawdę) ale jednak ze strony twórców jest to nieco niepoważne. Sprawia wrażenie, jakby devsi albo nie mieli pojęcia o zarządzaniu projektem i z miesiąca na miesiąc łudzili się, że jakaś dobra wróżka przyjdzie i zrobi 3/4 roboty za nich (i się wyrobią), albo sztucznie wrzucali takie rzeczy jako targety do kolejnych wersji, by sprawiać wrażenie, że kolejna edycja będzie "na bogato". Albo po prostu robią to odruchowo i jest to tylko nieco dziwny nawyk, nie wiem.

Edytowane przez Tenebrael
Napisano

Czarny PR, tylko to tutaj robisz. Masz 33 posty, w pierwszym pisałeś o metodach wycięcia dziury w walcu, a reszta, to podjazdówka na to jak *** jest Blender. To na prawdę wygląda, jak byś po to założył konto, bo swoich prac nie pokazujesz, innych nie komentujesz, nie zadajesz, ani nie odpowiadasz na techniczne pytania, ani o innych softach czy newsach słowem nie piszesz.

 

Jeki jest powód, że tyle wysiłku wkładasz i kilobajtów liter produkujesz, na temat złego i źle rozwijanego w twoim mniemaniu programu?

 

Jakich to podstawowych features mu brakuje? (dalej nie odpowiedziałeś)

 

czytałeś kiedyś release notes? na przykład dla 2.71 wiki.blender.org/index.php/Dev:Ref/Release_Notes/2.71

 

Release_Notes/2.70

Release_Notes/2.69

Release_Notes/2.68

Release_Notes/2.67

 

Większość tego, co tam jest wyszczególnione zostało kiedyś przesunięte na późniejszą wersję - widać nie da się inaczej. Wersje wychodzą często, a rozwój jest przejrzysty. Jak jakiś temat pojawia się na developer meeting, to znaczy po porstu, że coś się w temacie dzieje, a nie że zaraz będzie gotowe. Nic nie jest trzymane w tajemnicy do chwili aż będzie gotowe.

 

Do innych, którzy są tutaj przypadkiem i nie mają wyrobionego zdania: poczytajcie sobie co się dzieje z wersji na wersję w tych changelogach i porównajcie z postępami prac nad kolejnymi wersjami innych pakietów do 3d. (są tylko changelogi, bo w firmach opracowywane features są tajemnicą do przemiery) Będzie sobie można wyrobić zdanie na temat tempa rozwoju na obiektywnych faktach, a nie na zdaniu kogoś, kto prawie na pewno jest tu żeby szkodzić i siać FUD

Napisano

Tenebrael - powinienem wstawic tam linie odzdzielajaca - skoro nie Ty napisales to oczywiste ze sie do Ciebie nie odnosi. Nie chcialem mnozyc postow jeden pod drugim.

 

Co do wersji - napisalem juz, ze zdaje sie zlepodchodzisz do idei "meeting notes". To nie sa zadne "zapowiedzi". To jest zwyczajnie relacja z cotygodniowego spotkania pozwalajaca Ci zorientowac sie co sie w dewelopingu dzieje. Nie traktuj tego jako "release notes". To samo dzieje sie w Autodesku zapewne tylko ze tam nie mamy pojecia co sie przesuwa, dlaczego i tak dalej. Nie ma w tym nic niepowaznego - to jest wlasnie fajne w Blenderze i innych otwartych softach jak Krita ze wiesz co sie dzieje, masz informacje rowniez o tym jak cos sie nie uda, cos sie przesunie i tak dalej. W przypadku innych softow myslisz ze to nie ma miejsca? Wez takiego ZBrusha na przyklad - nie wiemy nad czym pracuje Pixologic - ale myslisz ze te kolejne wersje R1, R2, R3 itd nie sa efektem tego ze sie z czyms nie wyrobili? Zaloze sie, ze sa, tylko nie mamy stalych informacji na temat tego co sie dzieje. Zwyczajnie nie traktuj meeting notes jako zapowiedzi tego co bedzie w nastepnej wersji na 100%.

Napisano

Tenebrael - Grubo przesadzasz. Już teraz w masterze jest kilka dużych usprawnień do nowej wersji a to dopiero zakończyła się pierwsza wstepna faza developingu tejże (BCON1).Poprawione shadery w cyclesie, nowy texture paint, pie menus, freestyle dla cyclesa. Usprawnienia compositora, fbx jeszcze masa bugxifów. Jak tu można pisac o braku nowego contentu.

Gałąź 2.7x ma na celu głównie stabilizacje, usprawnienia architektury, dodatkowo workflowu i UI. Nawet jeśli zrobiliby wydanie które składa się wyłacznie z bugfixów i zmian niewidocznych dla userów nadal będą trzymali się ustalonego rok temu celu.

Nie wiem czy zajmowałeś się kiedyś programowaniem albo miałeś z programistami do czynienia ale to NIGDY nie jest tak że możesz w pełni określić ile czasu zajmie ci zadanie niepodobne do tych które już robiłeś. Zawsze, nawet w idealnie rozwijanych programach pojawiają się nowe czynniki które trzeba uwzględnić. Jeśli mają przesuwać rzeczy na potem żeby były bardziej dopracowane to ja im kibicuje. Sam prosiłem devów żeby jeszcze nie umieszczali bakeu w 2.71 bo efekty jakie są każdy widzi.

 

Co do rzeczy znikających z krótkoteminowego todo to się zgadzam. To jest mega słabe. Właśnie patrzę że wycieli AO color node które jest rzeczą elementarną przy tworzeniu wielu proceduranych materiałów (cały quixel i substance designer na nim się opierają). To pewnie echa odejścia Brechta, trzeba bedzie zrobić sciepe na kodera który zrobi tego noda i jeszcze Cavity node.

 

ikkiz- Czemu oczekujesz że ktoś ma ci odpowiadać na pytania skoro sam na nie nie odpowiadasz?

Napisano

@Monio

 

Spoko, jeśli jest tam sporo bardziej "zakulisowych" rzeczy i bugfixów, to dla mnie jest jak najbardziej ok :) A te Pie Menus i FBX to już pewne, czy wciąż w fazie planów? Pytam, bo takie coś może drastycznie przyspieszyć pracę w sofcie, mocno na to czekam już od dłuższego czasu. Mam nadzieję, że PM zrobią naprawdę dobrze od strony użytkowej. Idealna byłaby możliwość tworzenia (w prosty sposób, nie przez skryptowanie) customowego menu kołowego (takiego, jak proponowałeś niedawno) - mogłoby to praktycznie zastąpić konieczność korzystania z Toolboxa czy dodatkowych skrótów klawiszowych - sądzę jednak, że to na tyle skomplikowana rzecz, że raczej nie trafi do pierwotnej wersji, może kiedyś?

Napisano

Pewne. Wstępna wersja pie menusów jest już prawie na ukończaniu. Własne menu da się zrobić już teraz za pomocą pythona. Zagnieżdżone pie menusy mojej propozycji możliwe że pojawią się w którymś z nastepnych wydań. Te rzeczy związane z FBXem które są napisane w release notes są prawie gotowe ale jeszcze nie w masterze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności