Jump to content
n-pigeon

Blender - NEWS oraz dyskusje

Recommended Posts

Zeby byla jasnosc - nie bronie niedorobionej opcji w Blenderze. Bo faktycznie - albo opcja jest i dziala porzadnie albo lepiej zeby jej w ogole nie bylo do momentu az zostanie doprowadzona do porzadku. Narzekania - sluszne - na wyszukiwarke pod spacja slychac od bardzo dawna i trudno sie nie zgodzic z faktem, ze tylko komplikuje sprawe taka niepewnosc w wynikach wyszukiwania.

Kwestionuje tylko fakt, ze @Maciek Jutrzenka szukal przez dwa dni czegos co zajelo mi kilka sekund (sprawdzilem z ciekawosci). Zwyczajnie nie wierze w to, ze potrzebujac czegos siedzial 48 godzin probujac znalezc na sile przycisk, mimo ze wiedzial jak to zrobic skrotem ;) To takie szukanie dziury w calym - wymyslona historyjka na poparcie tezy, ze jest tragicznie a dodatkowo coraz gorzej. "Uo matko, matko, tego Blendera to sie normalnie uzywac nie da! Kieeeedys, to bylo dobrze!" I takie tam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne, nie chciałem pisać tego w formie naskakiwania, to pierwsze info gdzie slyszę że mają zniszczyć jeden z moich ulubionych ficzerów i aż mi ciśnienie podskoczyło! A że ktoś nie umie używać google to kwestia wprawy, następnym razem znajdzie już w 2h, poźniej w 2minuty itd. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie szukałem tego w google. tylko w blenderze.. o czym napisałem.

 

zajeło mi 2 dni na znalezienie gdzie ta opcja jest w blenderze

 

ja nie wiem.. ale blender to chyba nie google. Chwalicie się że umiecie szukać, szkoda tylko że nie czytać :P Gdy zobaczyłem. że niema tego w spacji napisałem szybko do developerów czy usuneli tą funkcję oni mi odparli że nie, i że jest dalej w blenderze. spytałem się czemu usuneli ją z wyszukiwarki.. dostałem odpowiedź że teraz interface jest bardziej przejrzysty.. więc stwierdziłem dobra to znajdę! zrobie se mały test.. no i.. tak przejrzysty że osobie która używa blendera od 6 lat. zajeło 2 dni znalezienie tego.. zresztą.. gdy potem dla samego testu zadałem to pytanie na discordzie większośc ludzi nawet nie wiedziało że taka opcja istnieje...

 

kolejna sprawa!!! UV mapping kiedyś były wszystkie opcje a dziś jest tylko kilka ;/ niby są przyciski! ale przycisk działa tylko na jeden obiekt a nie na wszystko co masz zaznaczone. ogólnie regres.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja doskonale rozumiem ze w Blenderze. Zupelnie nie widze sensu tego testu - co mial udowodnic? Ze jak cie odlacza od internetu i zostaniesz sam na sam z Blenderem to bedziesz potrzebowal dwoch dni na znalezienie guzika? Bo na sile musial byc guzik a nie skrot? Bo... OK...

 

Nie, nie kumam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To, że interface blendka nie jest aż tak przejrzysty.

 

Ja miałem przerwę w blenderze kilku letnią. Z rok temu znowu go zacząłem używać, modelowanie, uv - zapomniałem sporej części skrótów a interface się zmienił więc wyszukiwarka pod spacją (którą odkryłem przypadkiem, bo pod spacją było coś ważnego - ale nie pamiętam co ;)) uratowała mi życie. Jakbym miał co chwilę googlać to by mnie cholera wzięła.

Chodzi mi o w miarę nieprzewalaną płynną pracę.

 

Szkoda, że okroili wyszukiwarkę. Zgadzam się, że to bez sensu.

 

W zbrushu by się taka przydała, do ważnych ale rzadko używanych funkcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja doskonale rozumiem ze w Blenderze. Zupelnie nie widze sensu tego testu - co mial udowodnic? Ze jak cie odlacza od internetu i zostaniesz sam na sam z Blenderem to bedziesz potrzebowal dwoch dni na znalezienie guzika? Bo na sile musial byc guzik a nie skrot? Bo... OK...

 

Nie, nie kumam.

 

dokładnie jak michalo napisał.. chodzi oto że ta zmiana zostało tłumaczona tym iż teraz interface blendera jest bardziej przejrzysty niby i łatwiej wszystko znaleźć, dlatego postanowiłem to sprawdzić może mają chłopaki rację... no i jednak nie niemają. wyszukiwarka która nie ma bazy danych to bez użyteczna wyszukiwarka. ja używam spacji mega często.. bo to jest po prostu menu w którym jest wszystko wystarczy wpisać to co masz w głowie lub to co chcesz robić i zazwyczaj pojawi się taka pozycja klikasz i masz z głowy. a nie musisz latać po interface, i szukać i zastanawiać się gdzie to był ten przycisk i w którym pod menu to było skitrane. Jak używa się wielu aplikacji to nawet mimo tego że używam Blendera już szmat czasu. to często się zapomina gdzie co było.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie mam zamiaru narzekac, ale faktycznie one-stop-solution zastapiono dodatkowym learning curve z UI. Ktoś czytal ksiazke do UX do gory nogami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sie nie spieram z faktem, ze wyszukiwarka jest spieprzona. Ja szukam rozwiazan. Jesli to oznacza, ze mam cos wygooglac to to robie, zeby osiagnac cel. Przestalo mi sie chciec dyskutowac na temat UI i UX bo czesto to prowadzi do filozoficznych wywodow w stylu Endriu Guru. Czasem mam wrazenie ze im wiecej ktos czytal o "juzer ekspiriens" zamiast pracowac w danym sofcie tym bardziej spartolone ma propozycje i pomysly bo siedzi w teorii a nie praktyce.

W kazdym razie -po siedemnastym poscie o tym jak cos nie dziala nadal nie posuwam roboty do przodu. Po wygooglowaniu mam czego potrzebowalem i napieram.

Znane sa priorytety w zwiazku z Blenderem i to nad czym pracuja. Uzupelniania wyszukiwarki z tego co wiem tam nie ma. Na raz nie moga nad wszystkim pracowac. Jak skoncza co robia mozna zaczac smedzic im znowu o przegladarce o ile sami sie za to nie wezma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wreszcie ktoś wpadł jak to wytłumaczyć i uspokoić rozedrgane emocje w tłumie :) Ja to kupuję :) Teraz kumam ideę i uniwersalność kolekcji i grupowania (przyporządkowywania) obiektów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladies and Gentlemen... GPU+CPU weszło w życie :)

 

https://developer.blender.org/rBdc9eb8234fe4c9c561a3bfb9a8e3a3cefe77d5e3

 

Najnowsze buildy do pobrania: https://builder.blender.org/download/

 

PS. Właśnie sprawdzam jak wygląda wykorzystanie pamięci RAM/VRAM, ale z tego co widzę nadal ograniczeniem w GPU+CPU będzie VRAM.

 

To zapraszam do dyskusji jak blenderowe rozwiązanie od Brechta ma się do Renderman XPU, Octane, Redshift i co tam jeszcze V-Ray Hybrid?

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrobiłem test, szybki i dziadowski ale mam z niego jedna konkluzję, działa to super gdy CPU ma czas przemielic te swoje tile. Kiedy jednak GPU skonczy swoja czesc, a CPU dalej mieli, render się wydłuża (GPU nie przejmuje fragmentów renderu po procku by je dokończyć). Szkoda, pomijając to, przyspieszenie w sprzyjających warunkach jest spore! Acz w niesprzyjających spowolnienie jest jeszcze większe:

 

Duży obrazek: CPU+GPU 0:52, GPU 1:20

Mały obrazrk: CPU+GPU 1:06, GPU: 0:25

 

Reasumując: dobrze by było gdyby GPU mogło przejmować już częściowo przeliczone fragmenty obrazu po CPU i je dokończyć szybciej. Alternatywnie, z benchmarków wychodzi że CPU szybciej liczy dużo małych "kosteczek" kiedy GPU preferuje większe fragmenty obrazu więc dla wydajności te liczone przez procesor mogłyby się dzielić bardziej.

Edited by JediWebster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie po testach podobnych do Twojego tak zrobią. Mam szczerą nadzieję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JEdiWebster, słuszna uwaga, najlepiej byłoby gdyby dało się ustawić osobno tile size dla GPU i CPU. Największy zysk będzie tu przy dłuższych i cięższych renderach. Chłopaki gdzieś pisali, że wolą dodać do głównego kodu patch w takiej postaci jakiej jest i robić później poprawki. Jest na rynku jakieś wydajne połączenie GPU + CPU na zasadzie, że scena wczytuje się przez RAM, a obliczenia odbywają się na GPU + CPU?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie ma takiej szansy, że to nie będzie działać na Progressive?

Nie jestem pewny czy dobrze rozumiem, ale to działa identycznie jak zwykły render, jeśli chcesz używać "Progressive Refine" nie ma z tym problemu, jeśli nie chcesz tili, to jest problem bo wszystkie "rdzenie" nie moga liczyć jednego fragmentu obrazu tylko muszą swoje kawałeczki, ale to chyba normalne w każdym rendererze.

 

@alex3d Ja bym to widział szalenie prosto w postaci przelącznika (pomnóż ilość tili dla CPU x2, taki banał z punktu interfejsu (cholera wie jak z punktu programistycznego :P ). Dopiszę dzisiaj te uwagi do bugtrackera jesli ktoś tego jeszcze nie zrobił

Share this post


Link to post
Share on other sites

@JediWebster coś w stylu auto tile size addon. Nawet jeśli za jakiś czas karty z jakimiś 32gb+ pamięci się upowszechnią i stanieją to ciągle GPU+CPU jest ciekawym rozwiązaniem, także bugtracker jak najbardziej.

 

Edit: dokopałem się do jeszcze jednego patcha (swoją drogą Brecht jest Geniuszem), który będzie pozwalał przy renderowaniu z użyciem CUDA na wykorzystanie pamięci RAM z systemu (na tę chwilę 50%) - jak to napisał Brecht lepiej renderować wolniej niż wcale. Spróbuję skompilować patch razem z nowym wydaniem mastera (GPU+CPU). Ciekawe jakie to da rezultaty. Jeśli ten drugi patch trafi również do mastera i będzie współgrał z GPU + CPU to zrobi się bardzo ciekawie :)

 

https://developer.blender.org/D2056?id=9461

Edited by alex3d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robi się ciekawie GPU+CPU i do tego systemowy RAM. Pamiętam, że kilka lat temu, gdy wchodziło chyba CUDA 6.0, chodziły jakieś plotki na temat możliwości wykorzystania RAMu z systemu, ale jakoś wtedy temat przycichł.

 

Tymczasem na konferencji Blendea mówiono o Eevee. Wychodzi na to, że poza Eevee i clay renderem, będzie jeszcze trzecia możliwość wyświetlania obrazu, pozbawiona graficznych bajerów, mająca zastąpić teraźniejszy Edit mode. Clay posłuży za jak rozumiem podgląd obiektów, AO i Cavity, oraz jako engine pod rzeźbienie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PawelB, sporo ciekawego materiału:

 

- nie wiedziałem, że w mantaflow dokonał się jednak jakiś postęp:

 

 

- blender i TV VFX :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy