Skocz do zawarto艣ci

Featured Replies

Napisano

Witajcie.

Interesuj臋 sie 2D i tam sp臋dzam najwi臋cej czasu, ale nie chc臋 byc kompletnym laikiem w 3d i w zwi膮zku z tym chcia艂bym nauczy膰 si臋 cho膰by paru podstawowych rzeczy. Z tego co widz臋 zak艂adanie teczek nie jest tu tak powszechne jak w dziale 2D ale mimo to za艂o偶臋 jeden w膮tek gdzie b臋d臋 wrzuca艂 swoje pr贸by, bo nie chc臋 za艣mieca膰 dzia艂u wieloma w膮tkami. Uprzedzam 偶e jestem w temacie kompletnie zielony, wi臋c z g贸ry prosz臋 wybaczy膰 mi g艂upie i naiwne pytania kt贸rych pewnie b臋d臋 zadawa艂 do艣膰 sporo zanim si臋 dowiem co i jak. 3D ma by膰 dla mnie przede wszystkim pomoc膮 w studiowaniu pewnych zagadnie艅, nie planuj臋 kariery w modelowaniu.

Na pocz膮tek chcia艂bym zaj膮膰 si臋 wyrze藕bieniem element贸w ludzkiej anatomii, jako pomoc naukowa. Zacz膮艂em od czaszki.

skull_sculpt_by_ethicallychallenged-d356yuh.jpg

I ju偶 na wst臋pie poprosz臋 o Wasz膮 pomoc. Mo偶e mi kto艣 doradzi膰 jak wyci膮膰 dziury w tym miejscu?

skull_question_by_ethicallychallenged-d356yzi.jpg

Dotychczas pr贸bowa艂em wycina膰 je clipping brushem ale si臋 nie da. Pr贸bowa艂em r贸wnie偶 zbudowa膰 t臋 odstaj膮c膮 ko艣膰 (艂uk zygomatyczny) jako osobny subtool a potem robi艂em merge down, ale w miejscy po艂膮czenia dzia艂y si臋 dziwne rzeczy kiedy u偶ywa艂em tam smooth brush'a, wygl膮da艂o to jakby te dwa elementy by艂y razem, a jednak osobno. Z g贸ry dzi臋ki za wszelkie komenty i porady.

  • Odpowiedzi 121
  • Wy艣wietle艅 14,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • EthicallyChallenged
    EthicallyChallenged

    Dzi臋ki za komplementy! Pora ko艅czy膰 t臋 zabaw臋, zw艂aszcza 偶e robienie tych w艂os贸w powoduje, 偶e mam ochot臋 sobie wyrwa膰 moje w艂asne :). Jestem zadowolony bo du偶o si臋 nauczy艂em i nast臋pny na bank wyjdzie

  • EthicallyChallenged
    EthicallyChallenged

    Takiego konia zrobi艂em: jak dam rad臋 z czasem, to chcia艂bym mu jeszcze doda膰 grzyw臋 i ogon. Wszelkie opinie mile widziane!

  • EthicallyChallenged
    EthicallyChallenged

    Nareszcie sko艅czy艂em d艂uba膰 szkieletora: 聽

Posted Images

Napisano

jo艂, co do dziury bedzie dobrze jesli zamiast smooth brusha uzyjesz flattena, a zamiast standarda claya. Proboj az wyjdzie. musi.

Wycinanie dziur nie jest mozliwe w zbrushu, trzeba o tym myslec budujac model podstawowy.

Co do anatomii jest tak srednio. chyba latwiej byloby mi wklei rysunki anatomiczne niz podmalowki robic. Moze sproboj potraktowac to blokowo jak w malaarstwie. Moze ci pomoze jesli oprocz rysunkow anatomicznych bedziesz patrzec na rysunki stylizowane Hogarth, Bammes, Bridgman. Oni rysuja bryla a czacha to tylko bryla.

Napisano
  • Autor

Gomez dzi臋ki. Wycinanie dziur widzia艂em w tutorialach na stronie pixologic, robili to u偶ywaj膮c shadowbox'a, ale jeszcze za ma艂o rozumiem program 偶eby co艣 zadzia艂a膰. Mo偶e znasz jaki艣 spos贸b 偶eby scali膰 2 oddzielne subtool'e tak aby stworzy艂y jeden tool bez 偶adnych dziwnych akcji na punktach z艂膮czenia?

W drugim akapicie niestety mnie zgubi艂e艣. Czy to dotyczy艂o jako艣ci wykonania mojej czaszki, czy tego jak mam zamiar jej u偶ywa膰? Bo to nie b臋dzie mi s艂u偶y膰 do wklejania do obrazk贸w, raczej ma pom贸c w zrozumieniu budowy czaszki. Jako refki u偶ywa艂em plastikowego modelu, je艣li refki mia艂e艣 na my艣li pisz膮c o Bridgmanie i innych.

Napisano

Jest jeden sposob, musisz zrobic retopo. Z tym tez mozesz miec problem bo w zb nic nie jest oczywiste.

2 akapit dotyczyl jakosci wykonania. Zgubiles bryle, nie ma jej. Czsem jak patrzysz na czache z foty nie widzisz co tam sie dzieje, wyglada jak pilka. I robisz pilke co jest bledem. Dla tego mowie o blokowaniu.

Napisano

heja. mo偶esz scali膰 -> remesh - > projekcja. ale potem d艂uba膰 mo偶na tylko clay brushem, chyba 偶e sobie zrobisz retopo. tu masz tutka co i jak, mo偶e Ci si臋 przyda (chyba 偶e ju偶 wiesz co i jak).

tut.jpg

pozdr.

Napisano
  • Autor

Dzi臋kuje za odzew panowie. Teraz b臋d膮 g艂upie pytania o kt贸rych ostrzega艂em na pocz膮tku.

Zgubiles bryle, nie ma jej. Czsem jak patrzysz na czache z foty nie widzisz co tam sie dzieje, wyglada jak pilka. I robisz pilke co jest bledem. Dla tego mowie o blokowaniu.

Pewnie to jest okre艣lenie kt贸rym sie pos艂ugujecie na codzie艅 w 艣rodowisku, ale m贸g艂by艣 mi wyja艣ni膰 jak wiejskiemu g艂upkowi

1. Co to jest bry艂a

2. Jak sie j膮 gubi

3. Co nale偶y zrobi膰, aby jej nie zgubi膰?

Wybaczcie, je艣li faktycznie pytania s膮 debilne.

I jeszcze jedno, odno艣nie procesu. Robi臋 偶uchw臋. Powiedzcie, czy zaczynanie w ten spos贸b to dobry pomys艂, czy si臋 藕le za to zabieram?

zbrushjaw_by_ethicallychallenged-d36xqca.jpg

Dzi臋ki za wys艂uchanie ;]

Napisano

co do korzystania z dobrodziejstw zsketchu w przypadku (np.) 偶uchwy, to jest jakie艣 艣rodek do celu, ale moim zdaniem ma艂o efektywny. My艣l臋, 偶e szybciej i pro艣ciej by艂oby Ci skorzysta膰 z samych Zkulek. Zsketch jest czy te偶 mo偶e by膰 okej, je艣li chodzi o w艂osy, mi臋艣nie, rurki, przewody etc. W przypadku zsketchu ograniczasz si臋 jednak w ten spos贸b, 偶e korzysta膰 mo偶esz z powodzeniem w zasadzie tylko z p臋dzla clay, kt贸ry nie jest tak wra偶liwy na topologi臋 jak reszta p臋dzli.

Edytowane przez lukanus

Napisano
  • Autor

M贸g艂bys opisa膰 krok po kroku jak z nich zrobi膰 tak膮 na przyk艂ad 偶uchw臋? Wiem, 偶e prosz臋 o wiele i pewnie pytam o najbardziej podstawowe podstawy, je艣li tak, to powiedz a poszperam gdzie艣 za jakimi艣 tutkami. A p贸ki co uda艂o mi sie tyle zdzia艂a膰:

jaw2_by_ethicallychallenged-d36y36d.jpg

Edytowane przez EthicallyChallenged

Napisano

hej. "tutek" poni偶ej. anatomia nie jest moj膮 mocn膮 stron膮, wi臋c wysz艂o jak wysz艂o :] i tak mia艂em zilustrowa膰 tylko sam proces.

Zspheres_zuchwa_tut.jpg

Je艣li masz jakie艣 pytania, w膮tpliwo艣ci to pisz. Je艣li b臋d臋 w stanie pom贸c, to ch臋tnie pomog臋. pozdrawiam.

Napisano

Niezle. Pamietam, ze sie w zyciu narysowalem tych czaszek troche, wlasciwie nie wiem czemu to sluzylo. Taka moda. Warto narysowac troche kosci zeby miec wieksza wiedza o anatomii, ale serio to z perspektywy czasu nie uwazam tego za szczegolnie przydatne.

Aczkolwiek samo w sobie bardzo fajne cwiczenie:)

Powodzenia w dalszej pracy. Jest fajnie.

Zapraszam chetnych na szkolenia online "Tworzenie filmu animowanego"

Napisano
  • Autor

Dzi臋ki P.L.

Mam pro艣b臋, m贸g艂by mi kto艣 doradzi膰 przy problemie natury logistycznej? ;] Jak sie zabra膰 za robienie z臋b贸w? Lepiej wyrze藕bi膰 je na czaszce i 偶uchwie, czy zrobi膰 na osobnych subtoolach? I je艣li to drugie, to czy da si臋 je jako艣 przytwierdzi膰 na miejscu? W sensie zcali膰 z dzi膮s艂ami?

skullpt_by_ethicallychallenged-d3733y5.jpg

I drugie pytanie, zadaj臋 j臋 maj膮c na uwadze moje dalekosi臋偶ne plany. Jak ju偶 wyrze藕bi臋 ca艂y szkielet, to chcia艂bym na niego nak艂ada膰 warstwy mi臋艣ni, 艣ci臋gien, organ贸w itd. Dlatego pytam teraz, jak to zaplanowa膰, 偶eby mnie Zbrush nie zaskoczy艂 jakimi艣 problemami (znaczy na pewno jakie艣 i tak b臋d膮, ale Wy do艣wiadczeni mo偶ecie mnie przestrzec o tych naprawd臋 oczywistych). Z g贸ry dzi臋ki.

Napisano

heja.

co do z膮bk贸w, to jak Ci wygodniej. jak b臋dziesz d艂uba艂 bezpo艣rednio w czaszce, to b臋dziesz potrzebowa艂 troch臋 g臋stszej siatki, a co za tym idzie, mo偶e Ci potem brakn膮膰 polygon贸w np. na detal na czaszce (chyba, ze ju偶 sko艅czy艂e艣 d艂uba膰 sam膮 czach臋). Mo偶esz je te偶 wykona膰 osobno, jako osobne subtoole. ma to t膮 zalet臋 w stosunku do d艂ubania bezpo艣rednio w modelu (cho膰 mo偶e ma艂o istotn膮 w przypadku z臋b贸w), 偶e na ka偶dym z subtooli mo偶esz mie膰 tyle polygon贸w, na ile pozwala Ci pami臋膰 Twojego kompa (czyli na ka偶dym z臋bie mo偶esz mie膰 - je艣li tak膮 masz ambicj臋 - np. po 32 mln poly i wci膮偶 wszystko b臋dzie 艣miga膰). W przypadku drugiej opcji, 偶eby z膮bki pod膮偶a艂y za "g艂ow膮", mo偶na pos艂u偶y膰 si臋 plug-inem subtool master.

masz co i jak. To jest jeden spos贸b, a je艣li mnie pami臋膰 nie myli, to Ryan Kingslien gdzie艣 pokazywa艂, 偶e Zbrush4 radzi sobie teraz z tym znacznie pro艣ciej, ale musz臋 tego poszuka膰, bo mo偶liwe, 偶e co艣 pomiesza艂em.

Co do mi臋艣ni, to najpro艣ciej (chyba) b臋dzie je wykona膰 za pomoc膮 ZSketchu, tym bardziej, 偶e ju偶 b臋dziesz mia艂 szkielet (zamiast prostej armatury) i wiesz gdzie co przyczepi膰. Przy pracy z ZSketchem w przypadku mi臋艣ni, dobrze jest dodawa膰 je pojedynczo, tj. robisz jedn膮 parti臋/ jeden mi臋sie艅, po czym go maskujesz i nak艂adasz nast臋pny. Jest to nieco pracoch艂onne, ale przynajmniej b臋dziesz mia艂 porz膮dek.

pozdrawiam.

Napisano

o, wysz艂o okej, tylko czo艂o wydaje si臋 zbyt cofni臋te i okolice ko艣ci jarzmowej do poprawy (move brushem; jakie艣 2 - 3 min roboty). gdy d艂ubiesz, to masz w艂膮czon膮 perspektyw臋?

Napisano

Popatrz EC tak rzadko tu zagladam, z enawiet nie wiedzialem o twojej teczce.

Swietne sculpty, przez rzezbe mozna sobie niesamowicie poprawic wyczucie formy no i nauczyc sie anatomii.

Sam niebawem biore sie za zetke. Powodzenia!

Napisano

Fajnie d艂ubiesz, a te mi臋艣nie itd. w jakim艣 konkretnym celu. Jaka艣 animka? Czy tak for fun?

Napisano

Fajny szkielecik si臋 zaczyna, mam nadziej臋 偶e go sko艅czysz.

Jedynie troch臋 podpada 偶e u偶y艂e艣 trzech r贸偶nych modeli kr臋g贸w, i tam gdzie np. szyja przechodzi w plecy wida膰 nagle inny model. Przypuszczam 偶e wystarczy lekko zmieni膰 po jednym kr臋gu "granicznym" po obu stronach, 偶eby by艂 bardziej podobny do innej strony, wtedy to tak si臋 nie b臋dzie rzuca艂o w oczy.

Dla lepszej prezentacji da艂abym ten bia艂y materia艂 co mia艂e艣 w pocz膮tkowych postach, czerwony szkielet troch臋 dziwnie si臋 ogl膮da.

Napisano
  • Autor

Hejka, wybaczcie brak odpowiedzi, ale jako艣 tak wysz艂o, 偶e 3D musia艂o p贸j艣膰 w odstawk臋 i dwa latka 艣mign臋艂y jak z bicza strzeli艂. Tymczasem zapomnia艂em chyba wszystko czego si臋 nauczy艂em o Zbrushu, ale zainteresowanie trzecim wymiarem mi nie przesz艂o. Tym razem zabra艂em si臋 jednak za co艣 analogowego 偶eby odpocz膮膰 od patrzenia w monitor. W艂a艣ciwie to nie wiem, czy to dobre miejsce na pokazywanie takich rzeczy bo wi臋kszo艣膰 (wszystkie?) prac tutaj to digitale, ale mo偶e kto艣 skomentuje moje gnieciuchy:

head_sculpture_by_ethicallychallenged-d5il46s.jpg

torso_sculpture_by_ethicallychallenged-d5p1l5f.jpg

Napisano
  • Autor

9 latek zaj臋艂o, ale w ko艅cu zrobi艂em ten szkielet :D

szkielet.thumb.jpg.52a1cdc6b139c1dd516afebeb0498b5c.jpg

Potem na bazie szkieletu wyrze藕bi艂em ludka:

1552051940_malebody08.thumb.jpg.69e7bd519b4b5cb8f7320256bf757882.jpg

Jeli kto艣 mia艂by jakie艣 uwagi i krytyki to ch臋tnie bym pos艂ucha艂. Na razie jest to tylko rze藕ba, bo p贸ki co temat retopo mnie przerasta, wi臋c teksturowanie odpada. Co艣 tam pr贸buj臋 w temacie, ogl膮da艂em tutorial od FlippedNormals i fajnie sie s艂ucha, ale jak przychodzi do praktyki to g艂owa p臋ka. Czyta艂em te偶 2 ksi膮偶ki聽o topologii autorstwa William'a Vaughan'a (Topology Workbook vol 1 i 2) kt贸re mi troche pomog艂y, ale chyba brakuje mi jeszcze do艣wiadczenia i czasu sp臋dzonego na eksperymentowaniu, 偶eby co艣 z tego zrozumie膰...

Edytowane przez EthicallyChallenged

Napisano
  • Autor

Dzieki, fajnie s艂ysze膰, 偶e nie ma tragedii. B臋d臋 jeszcze przy tym d艂uba艂 i wtedy poprawi臋 te kolana.

Teraz siedz臋 nad tak膮 postaci膮. Za艂o偶enie by艂o takie, 偶eby zrobi膰 co艣 prostego (bez mimiki twarzy) 偶eby zacz膮膰 si臋 uczy膰 topologii, rozk艂adania UV, teksturowania, a mo偶e nawet rigowania i animowania. Jest to moja pierwsza pr贸ba retopo, wi臋c si艂膮 rzeczy pewnie jest koszmarnie i do niczego si臋 nie nada, problem w tym, 偶e nie bardzo wiem jak to ponaprawia膰, bo nie wiem co czyni topologi臋 dobr膮. Wiem z tej ksi膮偶ki wspomnianej w po艣cie powy偶ej, 偶e trzeba unika膰 tr贸jk膮t贸w i ngon贸w, wi臋c zrobi艂em wszystko w quadach, ale nie uda艂o mi si臋 ju偶 unikn膮膰 sze艣cioramiennych paj膮k贸w, niekt贸re loopy si臋 wij膮 po ca艂ej postaci i jest pewnie wiele innych problem贸w.

No i tu pytanie: jak sie tego uczy膰? My艣la艂em, 偶e mo偶e powinienem porobi膰 troch臋 oldschoolowych postaci technik膮 box modellingu, takich z ery PS1, potem PS2 itd. Czy to dobry pomys艂, czy lepiej od razu robi膰 takie jak ta (ma 6144 tr贸jk膮t贸w)?聽Od czego zacz膮膰, w co celowa膰 itp gdy si臋 dopiero zaczyna?

wireframe.thumb.jpg.1177dc32f26d50e95d2b8af99241a3bc.jpg360785062_SSHipoly01.thumb.jpg.12bf317bfb859fbbbed51023a6dfef2b.jpg

Napisano

To nie jest tak, 偶e tr贸jk膮t贸w musisz si臋 wystrzega膰 jak ognia. W assetach game ready s膮 dopuszczalne. Jasne, fajnie jak ich nie ma ale nie zawsze da si臋 to osi膮gn膮膰. Og贸lnie przyj臋艂o si臋, 偶e przy ko艅czynach robi si臋 loopy dooko艂a. Tu masz fajny przyk艂ad, zobacz sobie na rami臋:
Topo_StreetCop1_MashruMishu.jpg
U Ciebie dziwnie mi wygl膮daj膮 plecy, da艂oby si臋 je ogarn膮膰 bez tych wszystkich wariacji, prostymi loopami.
Tak samo w miejscach gdzie s膮 zgi臋cia/stawy(kolana, palce, 艂okcie itp.) robi si臋 "specjaln膮" shape albo dodaje wi臋cej loop贸w.
Masz tutaj stron臋 na polycount odno艣nie topologii, obczaj sobie 4 pierwsze zak艂adki bo tam s膮 dobre przyk艂ady.
http://wiki.polycount.com/wiki/Topology
Ja osobi艣cie najpierw bym si臋 zabra艂 za robienie topologii cia艂a/ubra艅 itd. a potem za twarz bo jest znacznie bardziej skomplikowana i wymaga wi臋kszej precyzji.
Jak si臋 gdzie艣 pomyli艂em to sory, bardziej do艣wiadczeni koledzy mnie poprawi膮 馃槃

Napisano
  • Autor

Dzi臋kuj臋 bardzo, w艂a艣nie dzisiaj zacz膮艂em szpera膰 na polycount. Te plecy zagapia艂em od Chrisa Jones'a, kt贸ry w swoim basemeshu prowadzi loopy wzd艂u偶 grup mi臋艣niowych, ale wysz艂o bezm贸zgie ma艂powanie w moim wydaniu. Zgadza si臋 z tym co m贸wisz o twarzy, dlatego na razie robi臋 gostka w masce i goglach, bez twarzy, a ubrania te偶 proste i przylegaj膮ce do cia艂a.

Napisano

Nie ma sensu tak wariowa膰 z topologi膮 o ile nie jest to w艂a艣nie base mesh i taka siatka pomaga w rze藕bieniu albo masz jakie艣 konkretne blendshape partii mi臋艣niowych jak np. Kratos z nowego God of War. Skupi艂bym si臋 przede wszystkim na prostych loopach, kt贸re nie id膮 po ca艂ym modelu tylko zostaj膮 w jednym miejscu np. r臋ka to r臋ka, tu艂贸w to tu艂贸w itd. Oczywi艣cie nie wsz臋dzie si臋 tak da, trzeba to wywa偶y膰. Mo偶esz te偶 poszuka膰 na artstation jakich艣 breakdown贸w czy render贸w z siatkami.

Edytowane przez BoguslawJestem

Napisano
  • Autor

A mog臋 jeszcze spyta膰, co s膮dzisz o tym podej艣ciu, 偶eby zacz膮膰 od modelowania postaci prostych (>1000 k?) 偶eby bardziej sie oby膰 z topologi膮, loopami, unikaniem ngon贸w itp? Gdy ogl膮da艂em tutorial o retopo (FlippedNormals), jeden z autor贸w zaleca艂 w艂a艣nie co艣 takiego...

Jeszcze co do wariowania z topologi膮, to w艂a艣nie jeszcze nie wiem, co jest normalne a co jest wariowaniem, na razie b艂膮dz臋 po omacku, dlatego zadaje du偶o g艂upich pyta艅.

Edytowane przez EthicallyChallenged

Napisano

Tak naprawd臋 to zale偶y od osoby, jeden Ci powie tak a drugi inaczej. W wielu kwestiach.聽 Ale my艣l臋, 偶e zaczynanie od podstaw to dobre rozwi膮zanie. Je艣li nauczysz si臋 poprawnej topologii dla podstawowych obiekt贸w/element贸w to potem o wiele 艂atwiej b臋dzie Ci zrobi膰 topo dla bardziej skomplikowanych. Potem mo偶esz sobie dorzuca膰 coraz trudniejsze elementy 偶eby uczy膰 si臋 robi膰 to coraz lepiej.
Z tymi plecami to chodzi艂o mi o to, 偶e du偶o si臋 tam dzieje a spokojnie mog艂yby by膰 loopy jak w cylindrze, id膮ce po prostu dooko艂a tu艂owia a nie "wspieraj膮ce grupy mi臋艣niowe" jak wspomnia艂e艣 wcze艣niej. Zw艂aszcza, 偶e tam nie masz tych grup odkrytych tylko jest koszulka.

Edytowane przez BoguslawJestem

Napisano

Artur ma racje, to na poczatek 馃槃聽Wracajac do twojego modelu to generalnie,聽potrzebne sa loopy saportujace ruch. Wyboraz sobie to ramie u Ciebie, ze nagle sie opuszcza w dol, te topo co masz wygneruje Ci gigantyczne kwadraty ktore zdradza ze to model LP, to samo lokcie i kolana. I to tyle, masz tak rozkladac siatke zeby nie zdradzac ze twoj model to model lp, a jak uzywasz trojkatow to chodzi o to ze maja suportowac geometrie HP (do baku), albo聽maja niwelowac bledy w shadingu(traingulacja)聽馃槈image.png.a634196eded6b39414cff6084ef58369.png

image.png.8fe48c18a5b4828477355c8792585c16.png

Napisano
  • Autor

Wielkie dzi臋ki za rady! Oczywi艣cie b臋d臋 kontynuowa艂 nauk臋 rze藕bienia i innych rzeczy na kt贸rych topologia si臋 opiera i rozumiem, 偶e jest drugorz臋dna. Tylko, 偶e tego si臋 uczy do 艣mierci, wi臋c je艣li t臋 topologi臋 b臋d臋 zawsze spycha艂 na potem, jak ju偶 si臋 naucz臋 rze藕bienia, to nigdy si臋 za ni膮 nie wezm臋. Pewnie z Waszym do艣wiadczeniem topologia jest prosta i bardziej nadrz臋dne aspekty to to, o czym sie mysli a topologi臋 robi si臋 艂atwo i prosto, jak zmienianie bieg贸w w furze, ale ja jestem jak Amerykanin kt贸ry ca艂e 偶ycie je藕dzi艂 automatem i nie wie, co to jest ten dziwny trzeci peda艂 po lewej ;)

Chyba za ma艂o jeszcze wiem, 偶eby zawraca膰 ludziom dup臋 na forum, poszperam po necie, pokombinuj臋 z t膮 topologi膮 i jak zrozumiem podstawy to mo偶e co艣 sensownego poka偶臋. Bardzo dzi臋kuj臋 za rzucenie okiem i odpisanie w w膮tku!

Napisano

eee taaam zawraca膰 dupe, od tego jest forum...podstawy s膮 takie 偶e robisz loopy tam gdzie si臋 ma deformowa膰. Jak si臋 gubisz zr贸b najpierw osobne loopy w odpowiednich miejscach a potem za艂ataj dziury.

Pe艂no tego wszedzie, wystarczy skopiowa膰, zrobisz 2 razy i bedziesz wszystko wiedzial. Nie ma w tym聽 偶adnej filozofii. Od razu seams pod uv same wychodz膮. no i ten...Zwrap;)

Aaaa i lepiej robic rzadk膮 siatke a potem subdivide czy co艣 i update do mesha pod spodem, zalezy w czym robisz retopo.

loopsypoopsy.png.aaaa9c14ef0df02d72e714788509fad6.png

Napisano
  • Autor

Uzna艂em, 偶e najlepiej b臋dzie zapozna膰 si臋 z tym wszystkim na jak najprostszych modelach, ale za to spr贸bowa膰 ca艂ej procedury, od modelowania, przez teksturowanie, rigowanie z聽animowaniem w艂膮cznie. Efekty poni偶ej, teraz przejd臋 do bardziej skomplikowanych postaci, maj膮cych na przyk艂ad osobne palce 馃槈

Wszelki feedback mile widziany:

Edytowane przez EthicallyChallenged

Napisano

Klimat w tym renderze strasznie kojarzy mi si臋聽z Path of Exile 馃槷

JAKA DOKOKSANA ANIMACJA W OG脫LE 鉂わ笍

Edytowane przez RaVirr
Dopiero teraz zauwa偶y艂em dokoksan膮 animacj臋 klimatem nawi膮zuj膮c膮 do gier z PS1. Niestety nigdy nie by艂em posiadaczem PS1, ale pami臋tam jak gra艂em w r贸偶ne gierki u m艂odszego kuzyna- na przyk艂ad bardzo dobrze wspominam wieczory ze split screenem.

Je艣li chcesz doda膰 odpowied藕, zaloguj si臋 lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj wi臋cej Polityka prywatno艣ci