Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

W przerwie świątecznej postanowiłem zając sie przełożeniem obrazu Czwórka Chełmońskiego do 3d. Na razie jest tyle. Są to basemeshe do Zbrusha za którego się jutro zabieram, oczywiście jak wstane. Koń z lewej jest do lekkiej poprawki. Ostatecznie chce zrobić ok 5 s animacje przejeżdżającej kamery. W planach miałem "poruszyć" te konie, podpiąłem już nawet do nich kości CAT-a ale meeega ciezko "zgrać" proporcje i perspektywe z obrazem, wiec raczej odpuszcze...

 

41459211.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 4,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Jak na razie tyle. Teksturki bede jeszcze raz robił, bo robie to wszystko na nieskalibrowanym lapku. Po sylwestrze przesiadam sie na "normalnego" kompa i tam zajme się teksturami i oswietleniem.

Mam problem z malowaniem obiektu w mudboxie 20111 po rozłożeniu UV w UV Layout, wyskakuje taki błąd bladfr.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

97796705.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

Chyba UV nie lezą w jednym kwadracie nie

Tak to jest W maya: Jest jeden wielki kwadrat podzielony na 4 najlepiej zęby leżało w jednej ćwiartce (nie może być tak by UV leżało częściowo w jednej częściowo w drugiej. Mudbox zrobi wtedy dwie mapy. Nie mogą UV leżeć poza nim

 

Tak to powinno wygladac w MAYA. Tu wszystko lezy w jednej cwiartce: P.S. Po zmianie UV moze Ci sie zepsuc Sculp.

 

 

165627_135657726494074_100001495426061_225636_259780_n.jpg

 

Mysle ze w innych programach jest podobnie.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano
  Sebazx6r napisał:

P.S. Po zmianie UV moze Ci sie zepsuc Sculp.

 

co to za nowa teoria? co ma mapka uv do wyrzezbionego modelu?? co sie ma zepsuc?

Napisano

Detal się może zepsuć :). Często detal wypalany jest na mapce, żeby zaoszczędzić poly na modelu.

Napisano

wypalony nalozony na na model lp oczywiscie, ale stwierdzenie sculp sie moze zepsuc, diametralnie znaczy co innego,

 

BTW: te rozlozenie mapki jest bledne, bardzo duzo wolnego miejsca tracisz, 30% jakosci mapki idzie w luft

 

 

co do pracy to czekam na update, bardzo ambitnie wybrales :)

Edytowane przez plasti

Napisano

Ja miałem inaczej rozłożone UV w drugim podejściu i się rozsypało. Detale się poprzemieszczały na obiekcie, bo miałem inaczej rozłożone UV (UV importowałem z obj).

Za pewne masz racje :), że jest źle rozłożone. Uczę się dopiero.

Tylko chodziło mi o meritum. Po prostu też spotkałem się z tym błędem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności