Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

W przerwie świątecznej postanowiłem zając sie przełożeniem obrazu Czwórka Chełmońskiego do 3d. Na razie jest tyle. Są to basemeshe do Zbrusha za którego się jutro zabieram, oczywiście jak wstane. Koń z lewej jest do lekkiej poprawki. Ostatecznie chce zrobić ok 5 s animacje przejeżdżającej kamery. W planach miałem "poruszyć" te konie, podpiąłem już nawet do nich kości CAT-a ale meeega ciezko "zgrać" proporcje i perspektywe z obrazem, wiec raczej odpuszcze...

 

41459211.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 4,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Jak na razie tyle. Teksturki bede jeszcze raz robił, bo robie to wszystko na nieskalibrowanym lapku. Po sylwestrze przesiadam sie na "normalnego" kompa i tam zajme się teksturami i oswietleniem.

Mam problem z malowaniem obiektu w mudboxie 20111 po rozłożeniu UV w UV Layout, wyskakuje taki błąd bladfr.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Uploaded with ImageShack.us

97796705.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Napisano

Chyba UV nie lezą w jednym kwadracie nie

Tak to jest W maya: Jest jeden wielki kwadrat podzielony na 4 najlepiej zęby leżało w jednej ćwiartce (nie może być tak by UV leżało częściowo w jednej częściowo w drugiej. Mudbox zrobi wtedy dwie mapy. Nie mogą UV leżeć poza nim

 

Tak to powinno wygladac w MAYA. Tu wszystko lezy w jednej cwiartce: P.S. Po zmianie UV moze Ci sie zepsuc Sculp.

 

 

165627_135657726494074_100001495426061_225636_259780_n.jpg

 

Mysle ze w innych programach jest podobnie.

Edytowane przez Sebazx6r

Napisano

P.S. Po zmianie UV moze Ci sie zepsuc Sculp.

 

co to za nowa teoria? co ma mapka uv do wyrzezbionego modelu?? co sie ma zepsuc?

Napisano

Detal się może zepsuć :). Często detal wypalany jest na mapce, żeby zaoszczędzić poly na modelu.

Napisano

wypalony nalozony na na model lp oczywiscie, ale stwierdzenie sculp sie moze zepsuc, diametralnie znaczy co innego,

 

BTW: te rozlozenie mapki jest bledne, bardzo duzo wolnego miejsca tracisz, 30% jakosci mapki idzie w luft

 

 

co do pracy to czekam na update, bardzo ambitnie wybrales :)

Edytowane przez plasti

Napisano

Ja miałem inaczej rozłożone UV w drugim podejściu i się rozsypało. Detale się poprzemieszczały na obiekcie, bo miałem inaczej rozłożone UV (UV importowałem z obj).

Za pewne masz racje :), że jest źle rozłożone. Uczę się dopiero.

Tylko chodziło mi o meritum. Po prostu też spotkałem się z tym błędem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności