Skocz do zawartości

Ceny realizacji teledyskow i sciemnianie..jak jest?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Hej.

Pytanie do osob bardziej lub mniej znajacych branze muzyczna.

Jak jest z tymi teledyskami? Producenci i kierownicy duzych wydawnictw muzycznych narzekaja na fatalna kondycje rynku muzycznego. Nie ma pieniedzy na teledyski (w tym animowane), bo plyty sprzedaja sie marnie i artysci nie zarabiaja. Moge to sobie wyobrazic w dobie internetu i piractwa i rzekomego przekonania wsrod ludzi, ze muzyka i darmowy film kazdego wieczoru nalezy im sie tak samo jak mozliwosc przeczytania wiadomosci na onecie.

 

Uslyszalem z jednego zrodla, ze nawet Maryla Rodowicz nie pozwala sobie na teledysk wykraczajacy poza 30-40tys zl tymczasem czytam ***** o zarobkach muzykow i naprawde spora lista zarabia olbrzymia kase. Maryla jest na topie listy z kilkoma milionami w skali roku.

 

Jak wiec sprawy maja sie naprawde?? Ja wiem, ze zespoly garazowe nie moga sobie pozwolic, ale po co to sciemnianie? Plyty sprzedaja sie zle, ale nijak ma sie to do zarobkow gwiazd, ktore sa medialne i trzepia kasiore na innych sytuacjach.

 

Czy wiec miedzy "gwiazdami" a wydawcami jest jakies debilne porozumienie definiujace mozliwosci budzetowe na teledyski? Od glupoty tego pytania glupsze jest tylko to co dzieje sie w rzeczywistosci.

 

Mam nadzieje, ze moze dowiem sie tutaj troche prawdy, choc pachnie mi to analogia do rynku reklamowego...

Edytowane przez Vega
  • Odpowiedzi 26
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Stary masakra. Znane hiphopowe marki mają top fifstars teledysk jak producent wyda 10tysi. A przecież Duże P i Małe Chu mają zysk z płyt i koncertów. Jak masz jakiegoś klienta co jest w stanie fiknąć 15tys. za teledysk, to juz mozesz kafkę w restauracji pić z odchylonym paluszkiem bo się wyrobiłeś w branży. Odpuść. Lepiej zrobić reklamówkę za te same pieniądze w 1-2dni pracy z kumplem.

 

Marylka chapie tantiemy i granie do kotleta a nie na promowanie hitów z teledyskami. Jak za śpiewanie do surówki z buraka ma kilkadziesiąt tysi to po co jej teledysk.

Gość Chrupek3D
Napisano
Lepiej zrobić reklamówkę za te same pieniądze w 1-2dni pracy z kumplem.

 

taaa z proszkiem do prania, albo ze zidiocialym kabareciarzem...

Napisano

Reanimator: to bardzo prawdopodobne:)

Z drugiej strony widzialem Maryle kilka razy w wystapieniach telewizyjnych i czesto oprawa byla profesjonalna. Ponoc na sylwestrze podpalala sobie nawet "fryzure" ;)...ma zawsze makijaz jak 20-latka z gladka cera i to wszystko poddaje w watpliwosc teze jakoby nie dbala o wizerunek(choc Ty jej bezposrednio nie stawiasz). A teledyski sa jego czescia.

 

Olaf: czaje...jesli masz kogos kto zrobi teledysk 3d za 10tysiecy to z checia przekaze prace, bo zglosil sie ostatnio do mnie zespol z Wloch, dysponujacy mega crazy budzetem w wysokosci 2500euro. Zamierzaja "podbijac" rynek amerykanski nowym klipem, a trafili do mnie z youtuba. Byc moze znajdzie sie tu jakis fascynat ciezszego brzmienia, ktory ma ochote przejac temat?

 

Moj mail nie jest jednaktym zainspirowany, lecz innymi sytuacjami, rozmowami, wspolpracami. Ale to co piszecie jest gorsze niz rzeczywistosc, ktorej doswiadczylem akurat w tej materii.

Nie tyle jest to dla mnie wstrzasajace, bo nie mam szczegolnych aspiracji do robienia klipow, co dysonans miedzy argumentacja producenttow,a finansowymi osiagami artystow wkurza mnie troche. Stad caly post.

 

 

Dzieki za odpowiedzi:)

Napisano (edytowane)

Chrupek jak chcesz się spełniać twórczo to miej odwagę do tego dokładać hehe wtedy to jest twórczość inaczej to zwykle ... się ;)

(noł ofens to taka uwaga rzucona w powietrze bez odbiorcy)

 

Paweł znam kolesia ale bałbym się, bo nie dotrzymuje terminów wiec nawet nie zagaduje na PW. Ale te niusy o stawkach mam od producenta. A kasa idzie w powtarzalność z nie jakość.

Edytowane przez Adek
Napisano

Najlepsze klipy puszczają na TVS Silesia. Kręcone chyba komórką i montowane przez początkujących gimnazjalistów. Budżet pewnie miesci się w koszcie obiadu zjadanego na koniec roboty. A podobno na disco polo dużą kasę robią.

Napisano

Teledyski nie tylko u nas ale wszedzie na swiecie doluja. Nawet najwieksi nie wydaja obecnie nawet w jednej trzeciej takich sum na teledyski jak w czasach swietnosci wydawal Jackson czy Madonna. To sie zwyczajnie nie kalkuluje. Kiedys teledyski ogladalo sie glownie na telewizjach muzycznych, finansowala to reklama i sprzedaz plyt. Teraz jest okres przejsciowy, telewizje muzyczne puszczaja glownie reality show dla nastolatkow, teledyski chodza w necie , duzo mniej ludzi kupuje plyty. To sie odwroci znowu w miare normalizowania sie sprzedazy internetowej utworow na swiecie. W stanach dzieki itunes i innym rozwiazaniom to sie jakos tam na nowo odbija do gory, ale powrotu do gigantycznych budzetow teledyskow to raczej nie bedzie. Inne czasy. A w polsce efekt po prostu jest jeszcze mocniejszy i budzety teledyskowe sa zadne.

 

Dobra strona tej sytuacji, jezeli w ogole jest jakas, jest to, ze jezeli ktos ma pomysl i chce zrobic teledysk gwiezdzie , zeby samemu sie troche podpromowac to przebicie sie z tym mozna zalatwic kilkoma telefonami i nie trzeba miec nazwiska i marki, wystarczy pomysl i chec i mozna robic teledysk komu sie chce w Polsce, a i wielu tworcom na swiecie.

 

Ale to opcja dla studentow/ starterow raczej niz dla dziadow i wyjadaczy. Takie cos co mozna pyknac zamiast shorta zeby zablysnac.

 

t.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

Doda - Bad Girls [export]:

[edit]- lepsza jakość -

[ogólnie inspiracje Orwellowskie]

[0:01 - HR Giger]

[0:04 - 1984 + Mortal Combat]

[0:08 - Equilibrium]

[0:14 - Bjork, All is full of love + Gwen Stefani]

[0:18 - Alien: Resurrection + Resident Evil:Extinction]

[0:34 - The Invasion + I'm a Legend]

[0:38 - Avatar]

[0:44 - Minority Report]

[0:55 - reklama telefonu]

[1:01 - Bjork - Hunter]

[1:04 - Robert Palmer - Simply Irresistible + Amatorki w saunie 7]

[1:11 - Kill Bill + Tron: Legacy]

[1:25 - Star Wars]

[1:50 - Sin City + Star Trek]

[2:00 - Xena - wojownicza księżniczka]

[2:10 - Świt żywych trupów]

[2:15 - X-men]

[2:29 - Spider-man 2]

[3:04 - Minority Report]

[3:07 - Blade Runner]

[3:11 - Alien, Star Wars, Mortal Combat]

[3:25 - Spider-man]

[3:28 - Matrix]

[3:33 - 1984, Equilibrium, The Island, wiele innych]

[3:37 - "300"]

 

Doda - Bad Girls [local]:

http://www.youtube.com/watch?v=MMvDK1X-8e8

 

Konkluzja - żeby inwestować na jakimkolwiek poziomie w videoklip w Polsce, musi to być produkt na eksport. Go Doda, go...!

 

Pozdrawiam.

 

[edit] Co by nie śmiecić w wątku a dopowiedzieć do sugestii Luki Luki, chodzi o ten matte:

http://www.dusso.com/pages/EP3/cpa.html

Edytowane przez sly
Napisano

W tym klipie dody jest chamsko użyty jeden z matte paintów Dusso z Gwiezdnych Wojen. Wyczaił to mój kumpel (chyba, może też wcześniej gdzieś to już zobaczył). Mam nadzieję że Dusso pozwie dodę, studio które to robiło, czy kogokolwiek odpowiedzialnego, i że ten ktoś mocno beknie. A być może nawet nie tyle Dusso, co Lucas który prawdopodobnie ma wszystkie prawa do tego matte paintu. A wtedy będzie naprawdę bolało.

Napisano

dzizus obejrzałem do połowy tylko by znalezc grafe dusso.

Jednak z polskich produkcji lepsze są klipy stoprocent - oni na klipach mają prawdziwe świnie ;)

nie wiem nawet czy "kopiowanie karalne prawnie" jest napisane gramatycznie, bo brzmi obco.

Napisano (edytowane)

Uslyszalem z jednego zrodla, ze nawet Maryla Rodowicz nie pozwala sobie na teledysk wykraczajacy poza 30-40tys zl tymczasem czytam ***** o zarobkach muzykow i naprawde spora lista zarabia olbrzymia kase. Maryla jest na topie listy z kilkoma milionami w skali roku.

 

Pisanie o tym, że muzyk typu Maryla Rodowicz zarobił w ciągu roku klika baniek jest bzdurą. Dziennikarze lubią sobie to wyliczać na podstawie kosztów koncertów a to ma się nijak do tego ile zarobił muzyk. Trzeba pamiętać, że za takim jednym show stoi sztab kilkunastu-kilkudziesięciu osób zatrudnionych na pełen etat niezbędnych przy każdym koncercie (techniczni, garderoba itp.).

Druga rzecz to, że nasze stare gwiazdy nie mogą sobie pozwolić na drogie teledyski bo im się to po prostu nie opłaca ponieważ ich popularność nie jest oparta o nowe płyty a stare szlagiery tym samym koszta teledysków się nie zwrócą.

 

Czytałem ostatnio, że samo nagrywanie płyt zupełnie się muzykom nie opłaca. Trzeba być mega gwiazdą by dobrze zarobić na tantiemach. Założę się, że wiele początkujących zespołów sama rezygnuje z tantiem z radia i TV tylko po to by ich w ogóle puścili. Główną kasę się robi teraz tylko na koncertach.

 

 

Teledyski nie tylko u nas ale wszedzie na swiecie doluja. Nawet najwieksi nie wydaja obecnie nawet w jednej trzeciej takich sum na teledyski jak w czasach swietnosci wydawal Jackson czy Madonna. .

Po części smutna prawda jeżeli weźmiemy pod uwagę ranking na Wikipedii.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most_expensive_music_videos

 

Choć wydaje mi się on nie aktualny bo mogę podać krótką listę clipów, które mogłu mieć dość spory budżet.

Thirty Seconds To Mars

Kanye West

 

 

Niewiele tego w całym gąszczu panieneczek w bikini. :|

 

 

 

ps. Zobaczcie jak sobie radzą zespoły Disco-polo http://www.youtube.com/user/TheRespectmedia poziom o dziwo wysoki. (edit. jak na cenę filmu ze ślubu czy studniówki :D)

Edytowane przez Marvin
Napisano
Pisanie o tym, że muzyk typu Maryla Rodowicz zarobił w ciągu roku klika baniek jest bzdurą.

Man ale show biznes wyglada inaczej. Myslisz, ze po co każdy ma takie parcie na szklo? Pojawisz się 10razy w telewizji śniadaniowej, zaśpiewasz prezesowi banku happy birthday za 10tysi. za wieczór. Koncerty to faktycznie dochód artysty (wytwórnie zarabiają na płytach) plus ZAIKS i śpiewanie do kotleta. Marylka, Krawczyk czy nawet autor tekstów jak Jacek Cygan czy Maria Peszek mogą żyć z tantiemów czy praw do wykonywania. Myslisz, ze czemu co roku powstaja kolendy? Nie dlatego ze kazdy ma ambicję przebić wham, tylko dobra kolenda jest jak złoty gral - zapewni Ci (finansową) nieśmiertelność.

 

p.s. zgadzam się z hynolem - świetne to disko

Napisano
Myslisz, ze po co każdy ma takie parcie na szklo? Pojawisz się 10razy w telewizji śniadaniowej, zaśpiewasz prezesowi banku happy birthday za 10tysi. za wieczór.

 

1. Wracając do Marylki. Chciałem zaznaczyć, że taka osoba pracuje by cały sztab ludzi, których nie widać w wywiadach reklamach a kreuje cały wizerunek gwiazdy miał z czego żyć. Cena wynajmu gwiazdy=honorarium gwiazdy + całe zaplecze.

 

Myslisz, ze czemu co roku powstaja kolendy? Nie dlatego ze kazdy ma ambicję przebić wham, tylko dobra kolenda jest jak złoty gral - zapewni Ci (finansową) nieśmiertelność.

 

2. Zgadzam się z tym. Czytaliśmy chyba ten sam artykuł. Tylko zauważ, że chodzi o utwór puszczany na cały kraj, a takich kolędowych hitów jest bardzo niewiele i coraz trudniej się przebić.

 

pozdr.

Napisano
Czytaliśmy chyba ten sam artykuł.
Znałem człowieka, który prowadził organizację podobną do ZAIKSu i edukował nas czym są i jak przyczyniają się artystom organizacje zbiorowego zarządzania prawami twórców.

Oczywiście, ze autor nie jest sam i zwykle jak się płaci np. 40tys. za wieczór z artystą scenicznym to wliczona jest gaża za wieczór, ekipa i dojazd. Przy prowadzących jest tylko lepiej, bo zwykle nie musi przychodzić z własnym odsłuchem.

A wracając do Marylki to jak widać w publicznej telewizji jest jej najwiecej - ma piękna oprawę ale tu kasę wykłada organizator. Nie znam osobiście Maryli więc nie obgaduje jej więcej - wole znajomym dupę obrabiać ;)

Napisano
dzizus obejrzałem do połowy tylko by znalezc grafe dusso.

nie wiem nawet czy "kopiowanie karalne prawnie" jest napisane gramatycznie, bo brzmi obco.

jak caly język prawny

tylko ze ten zapis jest tylko aby sie wystraszyc, bo czym sie rozni od "kopiowanie zabronione" ? i tak na dysk sciagnac mozesz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności