Napisano 4 Luty 201114 l Witam Poniżej praca nad którą obecnie siedzę, na razie tylko HP ale żeby się mocniej zmobilizować wrzucam na forum. Sama łódź to jak w tytule Combat Boat 90, więcej info choćby na wikipedii, a referencje na google: http://www.google.pl/images?q=combat%20boat%2090&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=1920&bih=1010 W modelu low-poly część drobiazgów pewnie pominę, model robię do portfolio więc nie mam jakichś sztywnych wytycznych. _EDIT_ Jak ustawić dodawanie obrazków tak tu widoczne były na zadaną szerokość np. 1200px, a dopiero po kliknięciu pokazywały się w całości? (jeśli to możliwe bez przechodzenia na serwer gdzie są zamieszczone) 1. 2. 3. Pozdrawiam Edytowane 5 Marzec 201114 l przez PiSz
Napisano 4 Luty 201114 l Bardzo gruby start. Co do zdjęć, to lepiej po prostu ustaw miniatury, albo 800px i link do większych. Trzymam kciuki.
Napisano 4 Luty 201114 l Superancji detal. Mam obiekcje tylko co do srub. Nie jestem marynarzem, ale wygladaja na dosc masywne. Zobaczymy jak ci smazenie pojdzie ;)
Napisano 4 Luty 201114 l Superancji detal. Mam obiekcje tylko co do srub. Nie jestem marynarzem, ale wygladaja na dosc masywne. Zobaczymy jak ci smazenie pojdzie ;) Bo to nie śruby a dysze z napędu strumieniowego. Tylko że jakoś tak odwrotnie wygięte.
Napisano 4 Luty 201114 l Autor Dzięki za komentarze. Por@szek: Tutaj nie ma klasycznych śrub, to o czym prawdopodobnie piszesz to końcówki kierujące strumieniem wody od "water jets" http://img.nauticexpo.com/images_ne/photo-g/boats-water-jet-drives-750-1000-hp-246862.jpg EDIT: Hooch mnie uprzedził z wyjaśnieniem A na deser taka mała ciekawostka - strzał z AMOS na CB 90.
Napisano 4 Luty 201114 l krawędzie chamferowane czasami za chude. Masz bardzo ostrą krawędź a obok bardzo grubą zaokrągloną. Pewnie "tak jest w rzeczywistości" ale przez to gubi sie baaardzo dużo detalu na ogólnym renderze. Dodatkowo bardziej zaokrąglone krawędzie zaoszczędzą ci trochę nerwów przy wypalaniu. W tej chwili nie będzie widać ich po wypaleniu w wielu miejscach. Ale model jest na tyle dobry że podejrzewam że to już wiesz. Dajesz! nie ma lipy! ;)
Napisano 5 Luty 201114 l no jest na co popatrzeć. można tylko życzyć częstych updatów (sobie) pozdrawiam
Napisano 6 Luty 201114 l Ok dzieki za wyjasnienie. Az takim szpecem nie jestem :D Zatrzymalem sie na etapie srub i zagli :D
Napisano 7 Luty 201114 l Autor Eric_Draven: Co do krawędzi zgadzam się w pełni, chciałem by HP był jak najbliższy oryginałowi, części boxów z ostrymi krawędziami nie mam zamiaru wypalać z HP bo czasu szkoda, a i rezultatu nie będzie. F/X: Jeśli 38300 tri to ciągle low-poly to tak :) Jak widać poniżej zostawiłem większość nawet małych elementów... kiedyś chciałbym wrzucić to do jakiegoś UDK i połazić po łajbie żeby pooglądać wszystko z bliska, czy stanąć na wieżyczce z browningiem przed sobą... pożyjemy - zobaczymy, tak czy inaczej z tego względu karabiny zjadły dużą cześć trisów. Z racji tego, że chcę mieć asymetryczny kamuflarz jak w oryginale sam kadłub zeżre masę miejsca, w związku z tym żeby nie potracić zbyt wielu szczegółów prawdopodobnie zrobię 2x 2048x2048. Jak widać jakąś tam wizję tego co dalej mam ale komentarze i uwagi oczywiście mile widziane. 4. 5. 6. Pozdrawiam
Napisano 8 Luty 201114 l jak na lokacje nie jest bardzo dużo tris. Jak na łódkę to trochę za dużo. Robisz jako pierwsze wiec ok jest. a teraz to zmapuj i wypal (szatański śmiech)
Napisano 8 Luty 201114 l Mozesz porobic tez LOD-y ;> hehe HP swietne, ciekaw jestem jak to wyjdzie po wypaleniu. I tak jak Eric_Draven pisal, zobaczymy jak wyjda te chamfery. Bo rzeczywiscie w gamearcie trzeba czasem oszukac/przesadzic z detalem, bo w normalnej skali bylby niewidoczny.
Napisano 2 Marzec 201114 l Autor Dłubanie przy tym na laptopie nie jest szczytem komfortu ale wrzucam stan obecny tzn. niecałe 32k tri, tekstury 2k x 4k, normal, ao, baza diffuse. 1. 2. 3. 4.
Napisano 3 Marzec 201114 l AO troche słabe. Przy oknie masz Trisa który się ciemniej zbejkował. Fajny modelik :)
Napisano 3 Marzec 201114 l Ladnie lecisz. Baze masz swietna. Zacznij dodawac detale, zabrudzenia itp.
Napisano 3 Marzec 201114 l Autor Dzięki AO/dirt podbite, trójkąty poprawione, czas na brudy i kilka detali. EDIT Początki diffuse, specular Komentarze mile widziane. Pozdrawiam Edytowane 3 Marzec 201114 l przez PiSz
Napisano 4 Marzec 201114 l browninga nie maluj. Możliwe że czasami je malują ale dużo częściej widziałem je czarne po prostu. Taki będzie bardziej naturalny w odbiorze. Zacieki muszą mieć sens. gęściej gdzie faktycznie woda spływa. Pod Oknami bardziej rdzawe, Tam woda ma dostęp do niezabezpieczonej farbą blachy wiec i rdza się pojawia. Ambient w samym narożniku zostaw czarny ale wartości szare na granicy cienia rozjaśń i daj lekko rdzawe zabarwienie. Zasymuluje to brud osiadający w krawędziach. Pokazuj często upy to dam kilka innych uwag.
Napisano 4 Marzec 201114 l Autor Dzięki za odzew. Browninga mam dwie wersje więc w każdej chwili mogę zmienić, resztę postaram się poprawić. Mam tylko prośbę o rozwinięcie "Ambient w samym narożniku zostaw czarny ale wartości szare na granicy cienia rozjaśń i daj lekko rdzawe zabarwienie" bo nie za bardzo rozumiem o co chodzi i jak tego dokonać.
Napisano 4 Marzec 201114 l popatrz na miejsca w cieniu. najpierw jest czarne. Potem wchodzi rdzawe. Dalej jest właściwa tekstura już niczym nie zakryta.
Napisano 4 Marzec 201114 l Fajnie, choc osobiscie mniejsze AO mi bardziej podchodzilo. Patrzac na refki, to w normalnym oswietleniu az tak sie nie zacienia. Dodaj jakies obdarcia farby. Na tych refkach masz to widoczne: Tu na kadlubie, ktory czesto szoruje o pomost itp. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Combat_Boat_90.jpg A tu na barierkach przy tratwach ratunkowych: http://data3.primeportal.net/naval/caela_sondrol/cb90/images/cb90_15_of_31.jpg Brakuje kilku detali np. widac tam wiecej otworow odplywowych w kadlubie. Na drugiej refce w polowie kadluba widac laczenie plyt. Niby nic, a zawsze przelamie monotonie powierzchni.
Napisano 4 Marzec 201114 l za delikatne do wszystko jest co znajduje sie na teksturze. a gdzie tam otarcia zadrabania syf rdza itd :) szlifuj szlifuj synek ;) tips juz ci ktos dal bardzo wazny - w gamearcie trzeba troche "przesadzac" aby dodac sugestywnosci modelowi itd
Napisano 5 Marzec 201114 l Autor Na razie na tym prawdopodobnie koniec, wrócę do tego pewnie na chwilę po zakupie nowego komputera, obecnie za dużo tracę czasu na każdą pierdółkę... 1. 2. 3. 4.
Napisano 6 Marzec 201114 l fajny temat ludek niedużo bylo ostatnio:D modelik wydaje sie fajny moje 3 grosze to: szkoda ze niektore motywy specjalnie nie pogrubiles zeby trochu bardziej wyszly na normalce(?) np te wypustki dookola okien, bevele na bokach itd. moze mniej realnie by to wyszlo ale bardziej pracowalo, z tymi zaciekami tez nie bal bym sie i trochu pojechal, narazie texa wyglada jak nówka sztuka z jakims overlayem randomowym po calosci, jakies odrapania, wylany olej, brud itd coz zeby dzialalo na tych miejscach gdzie nic sie nie dzieje, wiecej milosci na texie :D
Napisano 20 Marzec 201114 l Witam Gratuluję wytrwałości przy tworzeniu. Zastanawia mnie tylko, czemu użyłeś jednej dirtmapy na całą łódź? Poza rdzawymi zaciekami, brakuje różnorodności zabrudzeń.
Napisano 12 Kwiecień 201113 l Bardzo fajny model. :] Przyjemny, szczegółowy chociaż bez przesady. Fajnie ;] Myślę, że teksturki mogłyby być jeszcze lepsze, niemniej wygląda przyjemnie.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto