PiSz Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 (edytowane) Witam Poniżej praca nad którą obecnie siedzę, na razie tylko HP ale żeby się mocniej zmobilizować wrzucam na forum. Sama łódź to jak w tytule Combat Boat 90, więcej info choćby na wikipedii, a referencje na google: http://www.google.pl/images?q=combat%20boat%2090&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=1920&bih=1010 W modelu low-poly część drobiazgów pewnie pominę, model robię do portfolio więc nie mam jakichś sztywnych wytycznych. _EDIT_ Jak ustawić dodawanie obrazków tak tu widoczne były na zadaną szerokość np. 1200px, a dopiero po kliknięciu pokazywały się w całości? (jeśli to możliwe bez przechodzenia na serwer gdzie są zamieszczone) 1. 2. 3. Pozdrawiam Edytowane 5 Marzec 2011 przez PiSz 1
Manver Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Bardzo gruby start. Co do zdjęć, to lepiej po prostu ustaw miniatury, albo 800px i link do większych. Trzymam kciuki.
Por@szek Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Superancji detal. Mam obiekcje tylko co do srub. Nie jestem marynarzem, ale wygladaja na dosc masywne. Zobaczymy jak ci smazenie pojdzie ;)
Hooch Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 Superancji detal. Mam obiekcje tylko co do srub. Nie jestem marynarzem, ale wygladaja na dosc masywne. Zobaczymy jak ci smazenie pojdzie ;) Bo to nie śruby a dysze z napędu strumieniowego. Tylko że jakoś tak odwrotnie wygięte.
PiSz Napisano 4 Luty 2011 Autor Napisano 4 Luty 2011 Dzięki za komentarze. Por@szek: Tutaj nie ma klasycznych śrub, to o czym prawdopodobnie piszesz to końcówki kierujące strumieniem wody od "water jets" http://img.nauticexpo.com/images_ne/photo-g/boats-water-jet-drives-750-1000-hp-246862.jpg EDIT: Hooch mnie uprzedził z wyjaśnieniem A na deser taka mała ciekawostka - strzał z AMOS na CB 90.
Eric_Draven Napisano 4 Luty 2011 Napisano 4 Luty 2011 krawędzie chamferowane czasami za chude. Masz bardzo ostrą krawędź a obok bardzo grubą zaokrągloną. Pewnie "tak jest w rzeczywistości" ale przez to gubi sie baaardzo dużo detalu na ogólnym renderze. Dodatkowo bardziej zaokrąglone krawędzie zaoszczędzą ci trochę nerwów przy wypalaniu. W tej chwili nie będzie widać ich po wypaleniu w wielu miejscach. Ale model jest na tyle dobry że podejrzewam że to już wiesz. Dajesz! nie ma lipy! ;)
polka dot Napisano 5 Luty 2011 Napisano 5 Luty 2011 no jest na co popatrzeć. można tylko życzyć częstych updatów (sobie) pozdrawiam
Por@szek Napisano 6 Luty 2011 Napisano 6 Luty 2011 Ok dzieki za wyjasnienie. Az takim szpecem nie jestem :D Zatrzymalem sie na etapie srub i zagli :D
PiSz Napisano 7 Luty 2011 Autor Napisano 7 Luty 2011 Eric_Draven: Co do krawędzi zgadzam się w pełni, chciałem by HP był jak najbliższy oryginałowi, części boxów z ostrymi krawędziami nie mam zamiaru wypalać z HP bo czasu szkoda, a i rezultatu nie będzie. F/X: Jeśli 38300 tri to ciągle low-poly to tak :) Jak widać poniżej zostawiłem większość nawet małych elementów... kiedyś chciałbym wrzucić to do jakiegoś UDK i połazić po łajbie żeby pooglądać wszystko z bliska, czy stanąć na wieżyczce z browningiem przed sobą... pożyjemy - zobaczymy, tak czy inaczej z tego względu karabiny zjadły dużą cześć trisów. Z racji tego, że chcę mieć asymetryczny kamuflarz jak w oryginale sam kadłub zeżre masę miejsca, w związku z tym żeby nie potracić zbyt wielu szczegółów prawdopodobnie zrobię 2x 2048x2048. Jak widać jakąś tam wizję tego co dalej mam ale komentarze i uwagi oczywiście mile widziane. 4. 5. 6. Pozdrawiam
Eric_Draven Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 jak na lokacje nie jest bardzo dużo tris. Jak na łódkę to trochę za dużo. Robisz jako pierwsze wiec ok jest. a teraz to zmapuj i wypal (szatański śmiech)
plutko Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 Mozesz porobic tez LOD-y ;> hehe HP swietne, ciekaw jestem jak to wyjdzie po wypaleniu. I tak jak Eric_Draven pisal, zobaczymy jak wyjda te chamfery. Bo rzeczywiscie w gamearcie trzeba czasem oszukac/przesadzic z detalem, bo w normalnej skali bylby niewidoczny.
Por@szek Napisano 8 Luty 2011 Napisano 8 Luty 2011 Jak na to patrze to mi to mojego zila przypomina .... No dajesz dajesz :)
PiSz Napisano 2 Marzec 2011 Autor Napisano 2 Marzec 2011 Dłubanie przy tym na laptopie nie jest szczytem komfortu ale wrzucam stan obecny tzn. niecałe 32k tri, tekstury 2k x 4k, normal, ao, baza diffuse. 1. 2. 3. 4.
Eric_Draven Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 AO troche słabe. Przy oknie masz Trisa który się ciemniej zbejkował. Fajny modelik :)
plutko Napisano 3 Marzec 2011 Napisano 3 Marzec 2011 Ladnie lecisz. Baze masz swietna. Zacznij dodawac detale, zabrudzenia itp.
PiSz Napisano 3 Marzec 2011 Autor Napisano 3 Marzec 2011 (edytowane) Dzięki AO/dirt podbite, trójkąty poprawione, czas na brudy i kilka detali. EDIT Początki diffuse, specular Komentarze mile widziane. Pozdrawiam Edytowane 3 Marzec 2011 przez PiSz
Eric_Draven Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 browninga nie maluj. Możliwe że czasami je malują ale dużo częściej widziałem je czarne po prostu. Taki będzie bardziej naturalny w odbiorze. Zacieki muszą mieć sens. gęściej gdzie faktycznie woda spływa. Pod Oknami bardziej rdzawe, Tam woda ma dostęp do niezabezpieczonej farbą blachy wiec i rdza się pojawia. Ambient w samym narożniku zostaw czarny ale wartości szare na granicy cienia rozjaśń i daj lekko rdzawe zabarwienie. Zasymuluje to brud osiadający w krawędziach. Pokazuj często upy to dam kilka innych uwag.
PiSz Napisano 4 Marzec 2011 Autor Napisano 4 Marzec 2011 Dzięki za odzew. Browninga mam dwie wersje więc w każdej chwili mogę zmienić, resztę postaram się poprawić. Mam tylko prośbę o rozwinięcie "Ambient w samym narożniku zostaw czarny ale wartości szare na granicy cienia rozjaśń i daj lekko rdzawe zabarwienie" bo nie za bardzo rozumiem o co chodzi i jak tego dokonać.
Eric_Draven Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 popatrz na miejsca w cieniu. najpierw jest czarne. Potem wchodzi rdzawe. Dalej jest właściwa tekstura już niczym nie zakryta. 1
plutko Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 Fajnie, choc osobiscie mniejsze AO mi bardziej podchodzilo. Patrzac na refki, to w normalnym oswietleniu az tak sie nie zacienia. Dodaj jakies obdarcia farby. Na tych refkach masz to widoczne: Tu na kadlubie, ktory czesto szoruje o pomost itp. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Combat_Boat_90.jpg A tu na barierkach przy tratwach ratunkowych: http://data3.primeportal.net/naval/caela_sondrol/cb90/images/cb90_15_of_31.jpg Brakuje kilku detali np. widac tam wiecej otworow odplywowych w kadlubie. Na drugiej refce w polowie kadluba widac laczenie plyt. Niby nic, a zawsze przelamie monotonie powierzchni.
Gość dekiel Napisano 4 Marzec 2011 Napisano 4 Marzec 2011 za delikatne do wszystko jest co znajduje sie na teksturze. a gdzie tam otarcia zadrabania syf rdza itd :) szlifuj szlifuj synek ;) tips juz ci ktos dal bardzo wazny - w gamearcie trzeba troche "przesadzac" aby dodac sugestywnosci modelowi itd
PiSz Napisano 5 Marzec 2011 Autor Napisano 5 Marzec 2011 Na razie na tym prawdopodobnie koniec, wrócę do tego pewnie na chwilę po zakupie nowego komputera, obecnie za dużo tracę czasu na każdą pierdółkę... 1. 2. 3. 4.
Hatred Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 fajny temat ludek niedużo bylo ostatnio:D modelik wydaje sie fajny moje 3 grosze to: szkoda ze niektore motywy specjalnie nie pogrubiles zeby trochu bardziej wyszly na normalce(?) np te wypustki dookola okien, bevele na bokach itd. moze mniej realnie by to wyszlo ale bardziej pracowalo, z tymi zaciekami tez nie bal bym sie i trochu pojechal, narazie texa wyglada jak nówka sztuka z jakims overlayem randomowym po calosci, jakies odrapania, wylany olej, brud itd coz zeby dzialalo na tych miejscach gdzie nic sie nie dzieje, wiecej milosci na texie :D
bbandi Napisano 6 Marzec 2011 Napisano 6 Marzec 2011 Łódź wygląda nieźle, progres z texturami również na +.
Pussik Napisano 20 Marzec 2011 Napisano 20 Marzec 2011 Witam Gratuluję wytrwałości przy tworzeniu. Zastanawia mnie tylko, czemu użyłeś jednej dirtmapy na całą łódź? Poza rdzawymi zaciekami, brakuje różnorodności zabrudzeń.
CzAk1 Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Bardzo fajny model. :] Przyjemny, szczegółowy chociaż bez przesady. Fajnie ;] Myślę, że teksturki mogłyby być jeszcze lepsze, niemniej wygląda przyjemnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się