Skocz do zawartości

WIP: Combat Boat 90 (Stridsbat)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Poniżej praca nad którą obecnie siedzę, na razie tylko HP ale żeby się mocniej zmobilizować wrzucam na forum. Sama łódź to jak w tytule Combat Boat 90, więcej info choćby na wikipedii, a referencje na google:

 

http://www.google.pl/images?q=combat%20boat%2090&oe=utf-8&rls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=pl&tab=wi&biw=1920&bih=1010

 

W modelu low-poly część drobiazgów pewnie pominę, model robię do portfolio więc nie mam jakichś sztywnych wytycznych.

 

_EDIT_ Jak ustawić dodawanie obrazków tak tu widoczne były na zadaną szerokość np. 1200px, a dopiero po kliknięciu pokazywały się w całości? (jeśli to możliwe bez przechodzenia na serwer gdzie są zamieszczone)

 

1.

combatboat901.jpg

 

2.

combatboat902.jpg

 

3.

combatboat903.jpg

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez PiSz
  • Like 1
  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Superancji detal. Mam obiekcje tylko co do srub. Nie jestem marynarzem, ale wygladaja na dosc masywne. Zobaczymy jak ci smazenie pojdzie ;)

 

Bo to nie śruby a dysze z napędu strumieniowego.

Tylko że jakoś tak odwrotnie wygięte.

Napisano

krawędzie chamferowane czasami za chude. Masz bardzo ostrą krawędź a obok bardzo grubą zaokrągloną. Pewnie "tak jest w rzeczywistości" ale przez to gubi sie baaardzo dużo detalu na ogólnym renderze. Dodatkowo bardziej zaokrąglone krawędzie zaoszczędzą ci trochę nerwów przy wypalaniu. W tej chwili nie będzie widać ich po wypaleniu w wielu miejscach. Ale model jest na tyle dobry że podejrzewam że to już wiesz. Dajesz! nie ma lipy! ;)

Napisano

Eric_Draven: Co do krawędzi zgadzam się w pełni, chciałem by HP był jak najbliższy oryginałowi, części boxów z ostrymi krawędziami nie mam zamiaru wypalać z HP bo czasu szkoda, a i rezultatu nie będzie.

 

F/X: Jeśli 38300 tri to ciągle low-poly to tak :)

 

Jak widać poniżej zostawiłem większość nawet małych elementów... kiedyś chciałbym wrzucić to do jakiegoś UDK i połazić po łajbie żeby pooglądać wszystko z bliska, czy stanąć na wieżyczce z browningiem przed sobą... pożyjemy - zobaczymy, tak czy inaczej z tego względu karabiny zjadły dużą cześć trisów. Z racji tego, że chcę mieć asymetryczny kamuflarz jak w oryginale sam kadłub zeżre masę miejsca, w związku z tym żeby nie potracić zbyt wielu szczegółów prawdopodobnie zrobię 2x 2048x2048.

 

Jak widać jakąś tam wizję tego co dalej mam ale komentarze i uwagi oczywiście mile widziane.

 

4.

combatboat904lp.jpg

5.

combatboat905lp.jpg

6.

combatboat906lp.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

Mozesz porobic tez LOD-y ;> hehe

HP swietne, ciekaw jestem jak to wyjdzie po wypaleniu. I tak jak Eric_Draven pisal, zobaczymy jak wyjda te chamfery. Bo rzeczywiscie w gamearcie trzeba czasem oszukac/przesadzic z detalem, bo w normalnej skali bylby niewidoczny.

Napisano

Dłubanie przy tym na laptopie nie jest szczytem komfortu ale wrzucam stan obecny tzn. niecałe 32k tri, tekstury 2k x 4k, normal, ao, baza diffuse.

 

1.

 

cb9001.png

 

2.

 

cb9002.png

 

3.

 

cb9003.png

 

4.

 

cb9004.png

Napisano (edytowane)

Dzięki

 

AO/dirt podbite, trójkąty poprawione, czas na brudy i kilka detali.

 

stridsbat.jpg

 

EDIT

 

Początki diffuse, specular

Komentarze mile widziane.

 

Pozdrawiam

 

stridsbat2.jpg

Edytowane przez PiSz
Napisano

browninga nie maluj. Możliwe że czasami je malują ale dużo częściej widziałem je czarne po prostu. Taki będzie bardziej naturalny w odbiorze. Zacieki muszą mieć sens. gęściej gdzie faktycznie woda spływa. Pod Oknami bardziej rdzawe, Tam woda ma dostęp do niezabezpieczonej farbą blachy wiec i rdza się pojawia. Ambient w samym narożniku zostaw czarny ale wartości szare na granicy cienia rozjaśń i daj lekko rdzawe zabarwienie. Zasymuluje to brud osiadający w krawędziach. Pokazuj często upy to dam kilka innych uwag.

Napisano

Dzięki za odzew. Browninga mam dwie wersje więc w każdej chwili mogę zmienić, resztę postaram się poprawić. Mam tylko prośbę o rozwinięcie "Ambient w samym narożniku zostaw czarny ale wartości szare na granicy cienia rozjaśń i daj lekko rdzawe zabarwienie" bo nie za bardzo rozumiem o co chodzi i jak tego dokonać.

Napisano

Fajnie, choc osobiscie mniejsze AO mi bardziej podchodzilo. Patrzac na refki, to w normalnym oswietleniu az tak sie nie zacienia.

Dodaj jakies obdarcia farby. Na tych refkach masz to widoczne:

Tu na kadlubie, ktory czesto szoruje o pomost itp.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8a/Combat_Boat_90.jpg

A tu na barierkach przy tratwach ratunkowych:

http://data3.primeportal.net/naval/caela_sondrol/cb90/images/cb90_15_of_31.jpg

 

Brakuje kilku detali np. widac tam wiecej otworow odplywowych w kadlubie.

Na drugiej refce w polowie kadluba widac laczenie plyt. Niby nic, a zawsze przelamie monotonie powierzchni.

Gość dekiel
Napisano

za delikatne do wszystko jest co znajduje sie na teksturze. a gdzie tam otarcia zadrabania syf rdza itd :) szlifuj szlifuj synek ;) tips juz ci ktos dal bardzo wazny - w gamearcie trzeba troche "przesadzac" aby dodac sugestywnosci modelowi itd

Napisano

Na razie na tym prawdopodobnie koniec, wrócę do tego pewnie na chwilę po zakupie nowego komputera, obecnie za dużo tracę czasu na każdą pierdółkę...

 

1.

 

stridsbat7.jpg

 

2.

 

stridsbat8.jpg

 

3.

 

stridsbat9.jpg

 

4.

 

stridsbat10.jpg

Napisano

fajny temat ludek niedużo bylo ostatnio:D modelik wydaje sie fajny

 

moje 3 grosze to: szkoda ze niektore motywy specjalnie nie pogrubiles zeby trochu bardziej wyszly na normalce(?) np te wypustki dookola okien, bevele na bokach itd. moze mniej realnie by to wyszlo ale bardziej pracowalo, z tymi zaciekami tez nie bal bym sie i trochu pojechal, narazie texa wyglada jak nówka sztuka z jakims overlayem randomowym po calosci, jakies odrapania, wylany olej, brud itd coz zeby dzialalo na tych miejscach gdzie nic sie nie dzieje, wiecej milosci na texie :D

Napisano

Witam

 

Gratuluję wytrwałości przy tworzeniu. Zastanawia mnie tylko, czemu użyłeś jednej dirtmapy na całą łódź? Poza rdzawymi zaciekami, brakuje różnorodności zabrudzeń.

Napisano

Bardzo fajny model. :]

Przyjemny, szczegółowy chociaż bez przesady. Fajnie ;]

Myślę, że teksturki mogłyby być jeszcze lepsze, niemniej wygląda przyjemnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności