Jump to content

modo 501 SP1


adek

Recommended Posts

  • Replies 21
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

@Wizjoner - Tez nie bardzo rozumiem dlaczego triale pojawiaja sie z takim opoznieniem - trial Zbrusha4 dopiero co sie ukazal... To kilka ladnych miesiecy po premierze "czworki".

Jedno jest pewne - zawsze jak ktos chce byc 100% legalny ma zdecydowanie wiecej problemow od kogos kto smiga nielegalnie. Nie wiem dlaczego nazywa sie to "zabezpieczenia antypirackie" bo piratom nie przeszkadzaja w najmniejszym stopniu :/

Z innej beczki - mialem okazje pouzywac modo 501 przez kilka dni. Zakochany jestem w jego renderze - blyskawica! Nie jestem specem od renderu ale z presetami jakie ma 501 nawet szympans moze osiagnac genialne efekty w kilka minut :D. Jestem pod ogromnym wrazeniem zarowno wydajnosci jak i szybkosci 501. A teraz jeszcze go poprawili.

Link to comment
Share on other sites

chyba, że producenci kompletnie nie przejmują się tym, czy kowalski w polsce ściągnie i pośmiga w domu na piracie, bo jak pójdzie gdzieś robić, to wymusi zakup modo w firmie. albo jak otworzy firmę, to zamiast kupić maxa za 15tysi (chyba?) kupi modo.

a modo 501 jest poprostu lepsze niż 401. modeluje się przednio (jak zawsze), a render... ło matko. Do wizualizacji to cud miód i orzeszki!

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego tylko Kowalski w Polsce ;) W innych krajach nie piraca?

Ale faktycznie - slucham sobie w miare regularnie modcastow (http://www.luxology.com/modcast/) i kiedys Brad Peebler powiedzial cos na temat piractwa. Nie chcialbym tu nadinterpretowac - bylo to cos w stylu "wiemy ze piractwo jest, nie bardzo mozemy cos z tym zrobic i raczej nie bedziemy wpakowywac kasy w beznadziejna obrone".

Przy okazji - OGROMNY respekt dla Luxology za kontakt z klientem. Forum, cotygodniowy modcast, pokazy... Cos jak przeciwny biegun Pixologic. Nie boja sie zapowiedziec rzeczy ktore sie maja ukazac, nie boja sie powiedziec kiedy zostana udostepnione (jesli ktos slucha modcastow to wiedzial duzo wczesniej o SP1), pytaja ludzi czego oczekuja i klient czuje, ze nie jest olewany. Genialny kontakt - da sie.

Link to comment
Share on other sites

lucek - powiem szczerze ze nie znam sie na renderach i zawsze to byla moja slaba strona. Wczesniej troche pracowalem w XSI i Mentalu - nie raz nie dwa trafial mnie szlag. W zwiazku z praca poszedlem bardziej w 2D niz 3D rowniez przez to ze frustrowalo mnie to ustawianie suwaczkow i czekanie 30 minut zeby zobaczyc ze trzeba cos zmienic bo jest nie tak.

Modo 501 to nie kit. Bylem mega zaskoczony jak szybko to smiga. Nie jestem specem od renderowania ale moge w ciemno polecic.

Link to comment
Share on other sites

tłuszcz :] czekałem na to. Rozwala mnie w ogóle częstotliwość z jaką wydają kolejne SP, niektórzy mogliby pozazdrościć ;]

 

Eee tam, do Side Effects to im jeszcze daleko ;)

Link to comment
Share on other sites

W pierwszych chwilach nie było łatwo, no ale to normalka :) Ciężko było mi się przestawić z Material Editora (MAX) na shader tree... ale przyznaje, że jak już obczaiłem o co mniej więcej chodzi to szla przechyliła się na stronę Modo. Ogólnie nie żałuje ani jednego grosika wydanego na ten sofcik.

 

Cóż na razie wale kopy kiepskich renderów ;P ale pomalutku idę do przodu. Może za niedługo odważę się coś wstawić na forum.

 

A teraz pytanie do ciecie:

Myślisz o zakupie Maxwella do Modo? Nie wiem jak teraz czasami renderów i pluginem... niestety nie ma na stronie dema Maxwiella (dziwne).

Link to comment
Share on other sites

Zbychowaty - Mogę odnieść się tylko do vraya - renderer w modo prędkościowo jest porównywalny z vrayem zakładając, że umie się go używać ( i zakładając że nie ma się w scenie dużej ilości materiałów z odpalonymi blurry reflections:)). Na pewno łatwiej w nim ulepić jakiś konkretny setup - jest mniej skomplikowany, ma bardziej przejrzystą budowę. W vrayu zanim doszedłem do w miarę zadowalających efektów pół roku spędziłem na testach i biciu głową w mur ( ale nie powiem opłacało się ). W modo to samo zajęło mi jakiś tydzień zabawy z wersją demo ( z drugiej strony wiedziałem już o co chodzi). Dużym minusem jest brak odpowiednika Vray Camera. Dużym plusem Shader Tree. Jak teraz muszę zasiąść do maxa i grzebać się w jego edytorze materiałów to mam ochotę sobie strzelić w łeb na starcie. Jak coś konkretnego chciałbyś się dowiedzieć to śmiało pytaj.

 

edit. co do jakości prac w modo to sprawa wg mnie wygląda tak, że niestety ale mała ilość ludzi używających modo ma naprawdę wysokie umiejętności - zwłaszcza jeśli chodzi o architekturę. Na forum luxów jest paru kolesi, którzy wiedzą jak używać tego softu i dają radę ale reszta niestety sporo odstaje.

Edited by żółty
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy