deadmaster Napisano 21 Marzec 2011 Napisano 21 Marzec 2011 (edytowane) Witam. Jest to scenka nad która pracuje już 3 dni, ale od razu napiszę że nie jest to odwzorowanie tego co w filmie tylko robię z głowy co mi się wymyśli. Jest to scenka do bardzo krótkiej animacji, coś w stylu kamera leci od lewej do prawej, a w między czasie otwierają się wrota. Poniżej 2 rendery bez textur i 2 rendery z texturami i materiałami. PS.W scenie brakuje jeszcze całej masy detali takich jak kable, rury, barierki, monitory, uchwyty trzymające wrota itp. Pozdrawiam Edytowane 28 Kwiecień 2011 przez deadmaster
Allucard Napisano 21 Marzec 2011 Napisano 21 Marzec 2011 Witaj muszę to napisać bo nie wytrzymam. Jako że twoje wrota są bardzooo podobne do tych z serialu to może zrobisz dokładne odwzorowanie ich. Po pierwsze było by ciekawie a po 2 większe wyzwanie detaliczne nie zapomnij o DHD No i powodzenia przy projekcie.
deadmaster Napisano 22 Marzec 2011 Autor Napisano 22 Marzec 2011 Witam. Wrota są podobne do tych z serialu bo takie miały być (ale całą resztę pomieszczenia robię z głowy);] Ale pomysł z dokładnym odwzorowaniem jest bardzo dobry, zaraz poszukam jakiejś dobrej referki i biorę się za rzeźbienie:) Pozdrawiam
deadmaster Napisano 26 Marzec 2011 Autor Napisano 26 Marzec 2011 Witam. Zabrałem się za modelowanie symboli znajdujących się na wrotach i gdy już skończyłem napotkałem taki problem, a mianowicie: Symbole robiłem za pomocą spline i na koniec chciałem dać extrude ale niestety nie na wszystkich symbolach zadziałało tak jak powinno;/ Poniżej render jak to wygląda, ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić żeby zadziałało tak jak ma? Pozdrawiam
pirx Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 Użyj modyfikatora bevel zamiast dawać to do EP. Kramer w jednym ze swoich tutów pokazuje jak się tym posługiwać.
deadmaster Napisano 26 Marzec 2011 Autor Napisano 26 Marzec 2011 W końcu poradziłem sobie z tymi symbolami, więc mogę jechać dalej:) Poniżej mały update:
bombelek Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 Ahhhh.... mój ulubiony serial :). Gdzieś się kiedyś natknąłem na tutorial jak zrobić animację tego wybuchu tej tafli wewnątrz wrót. Powodzenia. Ps.nie zapomnij o zasłonie, bo nas goauldzi zaatakują ;)
TheCapo Napisano 26 Marzec 2011 Napisano 26 Marzec 2011 No wrota wyglądają już bardziej profesjonalnie niż te z pierwszego postu. Podoba mi się ten detal. Powodzonka
deadmaster Napisano 31 Marzec 2011 Autor Napisano 31 Marzec 2011 Witam. Kolejny update scenki. Niestety musiałem zmniejszyć jakość renderów, ponieważ całą wieczność bym te 3 fotki renderował;/ Pozdrawiam.
TheCapo Napisano 2 Kwiecień 2011 Napisano 2 Kwiecień 2011 No powiem, że scenka nabiera powoli klimatu:)
Allucard Napisano 3 Kwiecień 2011 Napisano 3 Kwiecień 2011 I zaczyna ci wychodzić mimo woli Stargate Command Center :) Postęp prac mnie bardzo cieszy :)
Szymon_176 Napisano 4 Kwiecień 2011 Napisano 4 Kwiecień 2011 jaram sie pomysłem :) ale wydaje mi się że masz problem ze skalą, "dziura" jest za mała w porównaniu do szerokości krawędzi. Z tego co patrzyłem na refki to średnica "dziury" jest jakieś 9 razy dłuższa niż szerokość krawędzi.
deadmaster Napisano 4 Kwiecień 2011 Autor Napisano 4 Kwiecień 2011 jaram sie pomysłem :) ale wydaje mi się że masz problem ze skalą, "dziura" jest za mała w porównaniu do szerokości krawędzi. Z tego co patrzyłem na refki to średnica "dziury" jest jakieś 9 razy dłuższa niż szerokość krawędzi. Witam. Masz rację, porównałem moje wrota z tymi serialowymi i okazało się też że w moich są za duże symbole i całe wrota są za "grube". Poniżej rendery jak to wygląda po zmianach. Pozdrawiam
deadmaster Napisano 5 Kwiecień 2011 Autor Napisano 5 Kwiecień 2011 Witam. kolejny update: Betonowe ściany zostały już postawione i pomału ciągnę linie elektryczne ;] PS. render w rozdzielczości 1920x1080 zajął mi aż 29 minut, chyba moja PCto maszyna zaczyna robić mi na złość;/ Jest gdzieś w maxie opcja do ustawiania wydajności lepszej? bo jeśli dobrze widziałem to podczas renderu max zabiera mi 1,6GB RAMu.
Dobrotek Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 To może na pokazówkę renderuj mniejsze rozdzielczości, np zmniejsz oryginalne wymiary o 50% ;) Teraz z obecnymi detalami wygląda super.
Szymon_176 Napisano 5 Kwiecień 2011 Napisano 5 Kwiecień 2011 To ile tam jest poly, że to tak się długo liczy?? a już jakieś materiały są? Kurde strasznie mi sie podoba Twój pomysł aż pluje sobie w brodę że sam na to nie wpadłem :D modelik wypas straszny. Mam nadzieję że zrobisz jakąś animację z otwierania się wrót? szkoda takie dobrej roboty żeby została tylko obrazkiem. Jak coś będzie potrzeba żeby wyrenderować to możesz mi podesłać plik to ci przerenderuje ja mam quada 2,5 GHz (no chyba że masz lepszego kompa a ta scenka jest taka wypaśna i tak długo sie po prostu liczy:))
deadmaster Napisano 6 Kwiecień 2011 Autor Napisano 6 Kwiecień 2011 (edytowane) Witam. Cieszę się że moja praca wam się podoba:) Co do ilości poly w scence to powiem szczerze że nie wiem ile jest, bo nie wiem jak to sprawdzić (po prostu nigdy nie potrzebowałem sprawdzić) Mój komp to: Athlon 6000+ (2x3Ghz) 4GB RAMu GeForce GTX8800 Gold Edition (jakiś Ultra Clock Limited Edition) Windows 7 (64x) Edytowane 6 Kwiecień 2011 przez deadmaster
blinq Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Naciśnij 7 i będziesz miał statystyki. A komp nie jest wcale taki zły więc nie powinno się liczyć aż tak długo - przynajmniej na takim etapie. Powodzenia!
deadmaster Napisano 6 Kwiecień 2011 Autor Napisano 6 Kwiecień 2011 Wydaje mi się że trochę sporo ich jest w scence... Poniżej screen i przy okazji siateczka:) Jednak mój PC zaczyna się pocić;/ [/url] Pozdrawiam
ca mel Napisano 6 Kwiecień 2011 Napisano 6 Kwiecień 2011 Ale fajny temat, mój ulubiony serial sf. Całość wygląda póki co kosmicznie dobrze. Fajnie jakbyś docelowo pomyślał też o jakiejś innej, nowej lokalizacji, bo tej do znudzenia naoglądaliśmy się w serialu :) Powodzenia z animacją.
deadmaster Napisano 16 Kwiecień 2011 Autor Napisano 16 Kwiecień 2011 Witam. Mały update: Kilka texturek ( niektóre z nich zostaną, a niektóre zostaną wymienione) Na razie i tak staram się ustawić dobre światła, ale żeby nie było też za jasno:) Pozdrawiam
pirx Napisano 16 Kwiecień 2011 Napisano 16 Kwiecień 2011 A komp nie jest wcale taki zły więc nie powinno się liczyć aż tak długo - przynajmniej na takim etapie. Uuu... Athlonik przy 1,5 mln może mieć już problemy. Mam Phenoma x4 955 BE i też trzeba uważać przy 2-3mln (widzialnej w porcie). Chociaż to raczej wina ramu bo pomimo 4g korzystam tylko z 2 (32bity) Siatka ma okropnie gęstą siatkę ;), którą można by spokojnie okroić. Super scenka będzie.
deadmaster Napisano 28 Kwiecień 2011 Autor Napisano 28 Kwiecień 2011 Witam. Miałem lekki zastój w pracach, no ale jakoś ruszyłem dalej. Poniżej update z texturkami, ale nadal brakuje kilku elementów. Jak tylko je do modeluję to biorę się za rzeźbienie M.A.L.P. (sondy) Tam gdzie widać okna (drugi obrazek), będzie zamknięta osłona. Textura samych wrót zostaje taka jaka jest, tylko muszę ją trochę rozjaśnić. Pozdrawiam
Gość Chrupek3D Napisano 28 Kwiecień 2011 Napisano 28 Kwiecień 2011 (edytowane) scenka super, ale... może powinieneś skupić się na ujęciach i opracować ruch kamery dla całej animacji. Może się okazać, że niektórych szczegółów nie będzie po prostu widać jak zrobisz post pro itd. Jeśli np. będzie widoczny tylko "portal" to po co ściana z tyłu... Jeśli mam być szczery to szkoda takiego detalu na przelot kamery z lewej do prawej. Pobaw się w ujęcia, przecież brama może się otwierać w kilku ujęciach kamery ;) Edytowane 28 Kwiecień 2011 przez Chrupek3D
deadmaster Napisano 11 Maj 2011 Autor Napisano 11 Maj 2011 Witam. Kolejny mały update, tym razem zabrałem się za rzeźbienie M.A.L.P.'a (sondy) Modeluję na oko, no ale jakoś idzie.:) Pozdrawiam
Orangegraphics Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 ładnie ładnie, nie poddawaj się i brnij do przodu, odpuść sobie rendery każdego modelu, skoro długo ci zajmują. machaj modele, a renderuj później jużcałość przy ustawianiu materiałów
ikkiz Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 światła są ni z gruchy ni z pietruchy - cienie się mają średnio do widocznych lamp na ścianie (może mi się źle zdawać, ale widzę cienie od niewidocznego źródła światła nad pomostem) i za dużo jest ambientu, ale model i tekstury świetne.
deadmaster Napisano 11 Maj 2011 Autor Napisano 11 Maj 2011 ikkiz@: Co do świateł (a z tym u mnie kiepsko), będę jeszcze z nimi kombinował, masz rację odkryłem ukryte omni nad pomostem stąd te cienie. Na poniższym renderze nie ma już tych cieni (no chyba że chodziło o inne:)) 2 renderki samego M.A.L.P.'a: Zapraszam do komentowania ;)
ikkiz Napisano 11 Maj 2011 Napisano 11 Maj 2011 tak o to chodziło, o te cienie nie wiadomo skąd,ale mogę ci tylko powiedzieć, że jest dużo lepiej, bo w blenderze się wszystko inaczej nazywa, a ja maxa nie miałem na dysku już dobre 10 lat.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się