bulwa11 Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Chciałbym podzielić się moim pierwszym poważnym renderem pokoju. Wcześniej podzieliłem się salonem oraz sypialnią, ale to właśnie ten pokój był pierwszą poważną pracą. Pokój jest wzorowany na prawdziwym projekcie, tyle że ten realny jeszcze nie jest ukończony :). Chiałbym usłyszeć co poprawić, ponieważ chciałbym wydobyć z pracy więcej realizmu. Dziękuje z góry za porady, krytykę itd. :) info: Program - 3ds max Renderer - Vray oświetlone - Vray sun, kilka Vray lightów, i IES do lampki na biurku modele - wszystkie moje materiały - kilka moich, reszta (większość) z vray-materials.de
maciek.m Napisano 13 Maj 2011 Napisano 13 Maj 2011 Ogolnie bardzo przyjemnie ale, to co odrazu daje po oczach to za duza szklanka i lampka, chyba ze tak jakos dziwnie perspektywa idzie, no i cien na podlodze od firanki, firanka zostawia taki sam cien jak sciana a owinno go tylko lekko widac :)
Miłosz3ds Napisano 14 Maj 2011 Napisano 14 Maj 2011 Hmm. Proporcje nie bardzo pasują według mnie. Zobacz, okno jest na wysokości łóżka - no ok, może wysokie łóżko. Ale jak byś to łóżko postawił pionowo, to zobacz jak będzie wysokie. Przecież będzie wyższe niż pokój!
bulwa11 Napisano 8 Luty 2012 Autor Napisano 8 Luty 2012 witam po długiej przerwie. Dziś wziąłem się za poprawki. Przede wszystkim dziękuje za rady w najlbiższych dniach się zastosuje do nich. Dziś wymieniłem krzesło bo tamto się 'rozleciało'. Zmienione także biurko, ponieważ właśnie takie będe miał. Co do okna to w rzeczywistości jest ono dość nisko ale chyba nie aż tak nisko jak teraz. Też spróbuje to poprawić. Taki render z ostatnich poprawek:
bulwa11 Napisano 12 Luty 2012 Autor Napisano 12 Luty 2012 no zasłonka zostanie wymieniona. Tymczasem nowy render -mniejsze łóżko, i szklanka, - zmienione światło - tekstura na krześle
Dynamico Napisano 12 Luty 2012 Napisano 12 Luty 2012 Łóżko" wisi" w powietrzu (zobacz na cień od nóżki). Jeżeli jest zrobione z litego drewna - a tak wygląda zagłówek - to masz źle ułożone "słoje" na desce przy nogach. No i przy pierwszym spojrzeniu okno dachowe wygląda jak nie dociągnięta do sufitu ściana. Może pokazać go odrobinę więcej? Podłokietniki krzesła chyba trochę za wielkie. Fajnie i naturalnie wyszły te wszystkie "graty" na biurku
Sebazx6r Napisano 13 Luty 2012 Napisano 13 Luty 2012 Dodaj ambient oclusion bedzie lepiej. Chyba masz za mocny collor bleeding ze sciany niebieskiej na biurko...
bulwa11 Napisano 13 Luty 2012 Autor Napisano 13 Luty 2012 (edytowane) @Dynamico - Z materiałem łóżka jeszcze się pobawie - mapowanie zawsze mi słabiutko szło jakoś nie potrafię załapać do końca. Jak tylko render zrobie z innej kamery to pokaże okno chociaż szczerze mówiąc nie jest ono praktycznie w ogóle wymodelowane bo obecne położenie kamery jest docelowe i po prostu to czego nie widać to nie wymodelowałem. Podłokietniki też mi się wydają za duże - zmniejsze. @Sebazx6r - Będe eksperymentował z AO, a biurko jest w rzeczywistości niebieskie ;) Dziękuje za porady i oceny :) Poprawka - łózko jednak ponad ziemią było (tylne nogi tylko, a ja patrzyłem na przednie ;) ) Edytowane 13 Luty 2012 przez bulwa11
bulwa11 Napisano 14 Luty 2012 Autor Napisano 14 Luty 2012 Zmniejszone elementy krzesła, łóżko już nie lata i trochę poprawione światło. No i nowa tekstura firanki.
ItalianCopper Napisano 14 Luty 2012 Napisano 14 Luty 2012 Firanka w dalszym ciągu rzuca "twardy" cień
bulwa11 Napisano 14 Luty 2012 Autor Napisano 14 Luty 2012 no właśnie nie wiem jak to poprawić :/ (firankę)
KoMic Napisano 15 Luty 2012 Napisano 15 Luty 2012 mimo ze nadal to wyglada cartoonowo, to zaczyna nabierac ksztaltow: ], idziesz w dobra strone
bulwa11 Napisano 15 Luty 2012 Autor Napisano 15 Luty 2012 dzięki ;) Co według Was można by tu polepszyć, aby nadać trochę hmm fotorealizmu (?). Materiały, światło, modele ?
bulwa11 Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 prawie roczek minął i wróciłem do maxa. Pokój zacząłem kilka dni temu od zera. W tamtym jak zacząłem sprawdzać to wymiary z kosmosu wychodziły. Na obecną chwilę: Teraz wymiary się zgadzają z rzeczywistymi. Pytanie: co zrobić z tym słońcem wpadającym przez okno? Nie mam nic przeciwko temu żeby padało na podłogę czy inne obiekty ale w tym momencie jest masakrycznie przepalone i nie daje rady tego zmienić. No i artefakty (kropki) na belkach pod sufitem dziwne.
shadowsexpe Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 (edytowane) W color mapping zaznacz subpixel mapping i clamp output, zmieniłbym też filtr aa na mniej ostrzący krawedzie np Area albo z ostrzących na Mitchela bo można nad jego parametrami panować. Nie wiem jak masz ustawione światło ale vraylight znajdujących się za oknem dobrze jest włączyć skylight portal z opcją simple. Tesli artefakty po zastosowaniu tych zmian nie znikną to powinieneś podwyższyć subdividy tak w świetle słonecznym jak i w materiałach. Zresztą dobrze jak umieścisz ustawienia rendera kamery i światła Edytowane 26 Grudzień 2012 przez shadowsexpe
bulwa11 Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Dzięki za rady, na pewno wypróbuje. Vray lighty w oknach mam, 'sky portal' też ale nie miałem zaznaczonego 'simple' co też przed chwilą uczyniłem. Ustawienia rendera: ustawienia kamery i światła (mr sun i vraylight)
shadowsexpe Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 (edytowane) tak na początek to zmień kamera na vrayphysical camera będziesz lepiej panował nad światłem w scenie http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vrayphysicalcamera.htm, ustawienia masz troszkę od sasa do lasa zrobione. Irradiance map zmień custom na medium, Hsph subdiv 50 interpolation sample 20-25 (ogólnie stosuje się polowe tego co ustawisz w Hsph) jeśli ci nie wychodzą dziwne plamy nie ma musu podciągania tych parametrów. Light cahe subdividy na 2000 to się ustawia jak robisz końcowe rendery przy większej rozdzielczości w trakcie pracy wystarczy ci ustawienie na 1000. W Settings parametry amount i noise threshold odpowiadają za odszumowanie renderu jak amount ustawisz na 0.85 i threshold 0.005 to powinny ci zniknąć szumy (parametry te mają wpływ na czas renderu). Dynamic memeory limit możesz ustawić spokojnie na polowe ramu jaki posiadasz w kompie. Co do słońca poczytaj sobie to http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/examples_vraysun_sky.htm bo to jak masz teraz ustawione to jest jakiś absurd przy size multiplier 50 powinieneś mieć cienie zmiękczone jak przy mocno zachmurzonym dniu im wiekszy ten parametr tym cienie bardziej miękkie Edytowane 26 Grudzień 2012 przez shadowsexpe
bulwa11 Napisano 26 Grudzień 2012 Autor Napisano 26 Grudzień 2012 Wielkie dzięki za pomoc :) Co do słońca to troszkę namieszałem ponieważ na renderze były inne ustawienie niż ja pokazałem (size 3.0, intensity multipler 1.0, natomiast właśnie po lekturze tego co podałeś zmieniłem te wartości i je tu wkleiłem) Zmieniłem ustawienie według wcześniejszych porad i wyszło tak: Jest dużo lepiej :) Czym się kierować w ustawieniach rendera do ostatecznych renderów w jak najlepszych ustawieniach? (nie zwracając uwagi na czas renderu) edit: teraz zmienię kamerę i dalsze ustawienia rendera, zobaczymy co wyjdzie.
shadowsexpe Napisano 26 Grudzień 2012 Napisano 26 Grudzień 2012 Najpierw dopracuj samą scenę tak pod względem światła jak i materiałów. Warto jest się zaznajomić z render elemnts jakie możesz wyrenderowac do wykorzystania w postprodukcji. Zwracaj uwagę na szumy te powstające z silnika renderującego jak także w materiałach i świetle. Co do samych ustawień to nie zawsze należy przeginać z ich podkręcaniem aby utrzymać świetne prace, wiele fajnych wizualizacji powstało na parametrach typu medium, jeśli chcesz osiągnąć leprze efekty to możesz np zastosować Brute force i light cache. Wyrenderuj sobie ambient occlusion pass http://www.creativecrash.com/3dsmax/downloads/scripts-plugins/rendering/other-renderers/c/vray-ambient-occlusion http://www.vrayguide.com/2010/09/ambient-occlusion-the-easy-way/
bulwa11 Napisano 27 Grudzień 2012 Autor Napisano 27 Grudzień 2012 trochę podziałałem dziś i oto efekt: Uploaded with ImageShack.us jutro pasuje wymodelować kilka zapychaczy ;)
Dynamico Napisano 28 Grudzień 2012 Napisano 28 Grudzień 2012 Domodeluj jakieś "kółka", na których wisi firanka bo teraz jest "nijak". I strasznie "wykrochmalona" wyszła. Dolne rogi rozchodzą się na boki ale tak zawsze wychodzi "cloth" (jeżeli tego modyfikatora użyłeś). Dodaj firance FDD 2x2 i ściągnij dolne rogi do środka.
bulwa11 Napisano 25 Styczeń 2013 Autor Napisano 25 Styczeń 2013 (edytowane) Znów mało czasu na dłubanie. Coś się wczoraj złego podziało z podłogą, nie wiem czemu bo nie ruszana ;/ Ruszałem jedynie materiały kołdry,poduszek oraz krzesła i firanki Materiał kołdry mi się nie podoba, wygląda strasznie płasko, do tego po moich eksperymentach odbija troszkę otoczenie :D Dużo czasu straciłem też na problemie zamykania się maxa. Winowajcą był displacement, po kliknięciu przycisku render po kilku sekundach program po prostu się wyłączał. Po skasowaniu obiektów z displacement jest lepiej, ale też zdarza się mu wysypać na początku renderu :( edit Udało się naprawić podłogę. Edytowane 26 Styczeń 2013 przez bulwa11
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się