Napisano 24 Lipiec 201113 l Książka jest właściwie "produktem ubocznym" wykładu, przygotowanego na tegoroczną konferencję Blendera we Wrocławiu. (Zebrało się tyle dodatkowych zagadnień, że trzeba je było porządnie opisać). Publikacja jest na licencji CC. Strona projektu, z której można ją pobrać: http://samoloty3d.pl/pydev-000_p.xml. Jest to właściwie broszura (134 strony), która pokazuje, jak efektywnie i wygodnie pisać wtyczkę dla Blendera 2.5. Wykorzystuję do tego porządne środowisko programisty, jakim jest Eclipse. Wszystko jest oparte na programach Open Source. Ta książka to wprowadzenie. Nie omawiam tu wszystkich zagadnień Blender API. Ale także nie "wyciągam królika z kapelusza" w postaci wywołań tajemniczych funkcji, których znaczenia trzeba się potem domyślać. Pokazuję metody za pomocą których szukam drogi do implementacji tego, czego potrzebuję. Książka wymaga podstawowej wiedzy na temat Pythona i Blendera (ale nie musisz wiedzieć niczego o Pythonie w Blenderze). Gdybyście mieli problem z linkami, to tutaj jest adres samego pliku z książką (airplanes3d.net/downloads/pydev/pydev-blender-pl.pdf) (7MB)
Napisano 24 Lipiec 201113 l Nie używam blendera ani nie piszę ale repa dam chętnie! Świetna inicjatywa!
Napisano 24 Lipiec 201113 l Autor Dzięki, chłopaki. Mam nadzieję, że się przyda. natas, sam nie wiem, ilu jest potencjalnych zainteresowanych tą książką - być może nie tak dużo, by to od razu wrzucać na główną stronę portalu. Opublikowanie polskiej wersji tej książki trochę zawdzięczacie bulimasterowi, który mnie na nią namówił. Oryginalnie miała być tylko po angielsku. (Tłumaczenie na angielski powinno być gotowe w sierpniu, wtedy wrzucę o niej newsa na blendernation).
Napisano 26 Lipiec 201113 l Szczerze! Nie wiem jakim cudem to przeoczyłem, ale to musi i na 100% znajdzie sie na głównej!
Napisano 26 Lipiec 201113 l Ogromny szacunek dla autora - w tak krotkim czasie kolejna ksiazka? I znowu darmowa? Wielkie dzieki (mimo ze totalnie nie znam sie na programowaniu :D)
Napisano 26 Lipiec 201113 l O fajne fajne leci rep. Może w końcu przerzucę się na Eclipse ;) Dzięki PS Link skryptu do predefiniowania API, nie działa :) Chodzi o link w PDFie ten na stronie działa. Edytowane 26 Lipiec 201113 l przez n-pigeon
Napisano 26 Lipiec 201113 l Wow, akurat miałem się zabrać za aktualizację exportera mitsuby i to mi się przyda. Wielki
Napisano 26 Lipiec 201113 l Autor Dziękuję wszystkim! Adek:cieszę się, że uznałeś że warto to nagłośnić. Jak widzisz z mojej odpowiedzi dla natasa, sam nie byłem pewien czy rzecz jest dostatecznie interesująca. Nezumi: sam się trochę zdziwiłem, że napisałem ją w trzy tygodnie, a korekta i pozostałe prace zajęły mi dalsze dwa. Inna sprawa, że to tylko broszurka. Tak szybko chyba dlatego, że tym razem obrazki są o 20% większe, niż w poprzedniej książce, a połowa tekstu to "dymki" opisu, które na nie powstawiałem. Mam taki "półkomiksowy" styl :) n-pigeon: faktycznie, pomyliłem się na str. 39 zamiast podkreślenia powinna być kreska, i inna domena: http://airplanes3d.net/downloads/pydev/pydev-blender.zip Zebrałem już kilka innych drobnych uwag, jutro wieczorem wgram uaktualnioną wersję książki (parę zdań zostało zmienionych, dot. instalacji Eclipse) Edytowane 26 Lipiec 201113 l przez wjaworski
Napisano 26 Lipiec 201113 l Wlasnie planowalem sie tematem zainteresowac, a tu prosze, ksiazka, zaraz sie zapoznam z trescia, ale juz teraz dzieki wielkie!
Napisano 26 Lipiec 201113 l Wlasnie planowalem sie tematem zainteresowac, a tu prosze, ksiazka, zaraz sie zapoznam z trescia, ale juz teraz dzieki wielkie! Nazwa trochę wprowadza w błąd - to nie jest książka o pisaniu skryptów dla blendera w eclipse... nie nauczysz się z niej programować, nie poznasz pythona, nie poznasz script API blendera, nie poznasz możliwości Eclipse i Pydev (jedynie mini wyfinek możliwości jest pobieżnie pokazany). Ta jak nazwał ją WJaworski "broszurka" z tego co się zorientowałem to jedynie ustawienie Eclipse do milszej współpracy z Blenderem, zakładająca jednak, że potrafisz programować w pythonie, znasz api blendera, znasz eclipse itp.
Napisano 27 Lipiec 201113 l Autor Skoti, masz tylko częściową rację. To jest także wprowadzenie do pisania dodatków dla Blendera, a nie tylko pokaz, jak skonfigurować pod niego Eclipse. Eclipse znać nie trzeba, bo faktycznie pokazuję tylko "minimum minimorum" potrzebne do pracy. (Sam zresztą znam go na tyle, ile opisałem. I to mi wystarcza do osiągnięcia celu - działającego skryptu). Treść wymaga od czytelnika pewnej znajomości Pythona i Blendera, ale żadnej Pythona w Blenderze - czyli API Blendera. Po ustawieniu środowiska pracy, zaczynam w niej od problemu użytkownika - braku polecenia Bevel. Pokazuję potem krok po kroku, jakimi metodami "rozgryźć" Blender API, by takie polecenie sobie samemu napisać. Tak więc ta książka to "wędka", a nie wiaderko złowionych ryb :) Edytowane 27 Lipiec 201113 l przez wjaworski
Napisano 27 Lipiec 201113 l Ach Skoti, ja tam troszke wiem o programowaniu ;) A wszelkie dodatkowe materialy, w dodatku za free, sa mile widziane. Nie ma co hejtowac.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto