Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Dzięki ,zwierzaki podobnie jak ręce było rysowane raczej szybciej niż dokładniej więc to pewnie dlatego.Dłonie są moje (a poza tym SAM:)

żeby nie było pustego posta coś z wersji very speed

nanosuitkopia.jpg

Edytowane przez badassky
Napisano (edytowane)

Obiecany over z "małym" spóźnieniem

 

landszaftekopia.jpg

 

 

 

gajakopia.jpg

 

Zanim ktoś powie , że jest mało kobieca niech się zastanowi jak przedstawicielka płci żeńskiej ,która wszyła z chaosu może być kobieca ;)

 

 

 

minimalnie odpicowany ostatni wip , jakoś nie mam na niego pomysłu więc chyba w takiej postaci zostanie

 

nanosuitkopia.jpg

 

rami001.jpg

 

Jak zawsze jestem otwarty na krytykę ;)

Edytowane przez badassky
Napisano

Skopiuj jakiś obrazek, pomagaj sobie color pickerem. Przy kopiowaniu obserwuj gdzie znajdują się poszczególne kolory. Nie używaj przy tym soft brusha.

To co robisz trudno krytykować, pastwić się też nie ma sensu.

Pozdro

Napisano

Ja Cię zachece do popełnienia większej ilości błędów. Jeżeli wydaje Ci się ze robIsz ich dużo, rob więcej. Więcej błędów, to więcej wniosków.

Zidentyfikowanie błędu to już połowa sukcesu. Ostatnia praca ładna. Czuje bryle. Ładnie uproszczone kolory. Oby tak dalej.

Napisano

Dzięki Rothbart właśnie co do kolorów miałem największe wątpliwości , trochę eksperymentowałem ze śniegiem ciągle mi coś nie pasowało i dalej nie podoba mi się ciemniejsza strona.Z tymi błędami...ciekawa propozycja ;) rzeczywiście człowiek uczy się na błędach warto więc zadziałać odważniej.

 

 

pulchnapani1kopia.jpg

Napisano

Haha :D Grochu inspiruje, nie? Ja też zaraz rozstawiam jakieś owoce i jadę :D

 

W ostatniej pracy brakuje troszkę głębi walorowej - mocniejszych cieni i mocniejszych świateł, czyli chyba po prostu kontrastu. Kolorki na muszli ładne, ale za to w cieniu już z lekka przybrudzone. Polecam ćwiczonka z ctrl+paint na obserwację koloru :)

Napisano

Dokładnie , trzeba go chyba jakoś wyróżnić :)

 

Mocniejszych cieni brak w każdej mojej pracy , strasznie "boję" się ich nakładać , coś mnie w nich odpycha i wydaje mi się że skutecznie psują cały efekt.

 

mały up

 

armorr001.jpg

 

 

 

lodowiecc.jpg

Napisano

Pozwoliłem sobie na overa step by step.

 

1-14.jpg

 

1. Zmieniłem b&w. Zobacz na kontrast waloru między pierwszym a ostatnim planem. Walor jest praktycznie taki sam.

 

2-21.jpg

 

2. Odciąłem tło od góry, rozjaśniłem mniej zsaturowaną barwą. Podniosłem kontrast całości. Zyskujesz wrażenie przestrzeni.

 

3-10.jpg

 

3. Dodałem światło odbite na górze i złagodziłem przejście między światłem a cieniem.

 

4-9.jpg

 

4. Wyciągnąłem ciepłe światło barwy ze słońca i dodałem mu glowa.

 

5-4.jpg

 

5. Dodałem widoczek w dole i linię horyzontu mniej więcej. Nie wiem czy dobrze zinterpretowałem pierwotną wersję.

 

5-6.jpg

 

6. Słoneczko wyostrzone + korekcja barwa na bardziej cyan.

 

6-5.jpg

 

7. Zobacz jak zmienił się walor w stosunku do pierwszej wersji. I tak chyba jest za mało ciemnego waloru z przodu.

 

Mam nadzieję, że pokazałem o co mi chodzi :) Wystarczy, że zapanujesz bardziej nad walorem i twoje prace zyskają baardzo dużo.

 

Pozdro!

  • Like 2
Napisano

Speed mocno inspirowany Fengiem , może nie powinno się tak robić ale spodobał mi się na tyle , że nie mogłem się powstrzymać (to wip więc wszelakie uwagi są mile widziane )

link dla zainteresowanych -

 

 

alienattack.jpg

 

 

 

undead001.jpg

 

 

niestety za późno się za to wziąłem i wystarczyło mi czasu jedynie na dwa elementy

 

eh001.jpg

Napisano

W pracach leży walor zarówno w pracach ołówkowych jak i komputerowych. W pierwszej kolejności bym nad tym popracował bez porywania się na skomplikowane sceny.

Napisano (edytowane)

Kalberos - Dzięki za over. Rzeczywiście mogłem to ściemnić.Już wcześniej myślałem o dodaniu jakiejś tekstury ale zrezygnowałem choć muszę przyznać , że teraz wygląda to o wiele lepiej.

 

Groch - Również dziękuje.Na początku wydawało mi się , że zmiany są zbyt brutalne ale spoglądając świeższym okiem dochodzę do wniosku ,że jednak dużo to wnosi.

 

RaVirr - Dzięki. Za to zamierzam się wziąć w pierwszej kolejności.

Edytowane przez badassky
Napisano (edytowane)

Następny krok w walce z walorem.

Porady i krytyka są mile widziane.

 

 

conan1f.jpg

 

 

W prawej ręce zamierzam umieścić topór a nad designem miecza wciąż myślę.

 

(nie wiem czemu image shack zmieniło nasycenie , w oryginale jest to BW )

edit ; próba zmienienia na bw skończyła się fiaskiem ;(

Edytowane przez badassky
Napisano (edytowane)

Dzięki , na początku nawet o tym nie pomyślałem i później miałem problem z zidentyfikowaniem tych płaskich miejsc ( o ile cała nie jest taka).

Mam nadzieję ,że poprawki trochę wniosły.

 

Wie ktoś może czy da się zmienić format pracy z CMYK na RGB?Wydaje mi się ,że to właśnie format powoduje dodanie tego dziwnego nasycenia.

 

conan1.jpg

 

edit ; w końcu bw;)

Edytowane przez badassky
Napisano

Jeśli pracujesz w fotoszopie to wchodzisz w image->mode i zmieniasz na RGB.

Wydaje mi się, że cały problem polega na oświetleniu. Światło pada z każdej strony i jest niekonsekwentne. Zobacz na to:

60-Wicked.jpg

Światło centralnie w pysk, bryła zbudowana na podstawie prostych plam, a jaki efekt. Spróbuj najpierw malować dużymi pociągnięciami pędzla bez zbędnego wchodzenia w detal.

  • Like 1
Napisano

Dzięki za pomoc ;)

 

Najprawdopodobniej tak.Ogółem jeśli chodzi o workflow to u mnie wygląda on co najmniej nie poprawnie.Np. Zwykle "kończę rękę i dopiero potem zaczynam brać się za tors. Staram się to wykorzenić bo jednak trochę ma to wpływ na całą resztę.

 

Co do przykładu niestety link , obrazek nie pojawia się.

Napisano (edytowane)

Dzięki RaVirr,Próbowałem podobnie uprościć swoją pracę ale wyszło strasznie.Głownie tyczy się to twarzy ale reszta wcale nie jest lepsza.

Wciąż brak mi wyczucia waloru i podejrzewam ,że ta praca wyszła bardziej płasko niż poprzednia

 

 

 

orkowaty1.jpg

Edytowane przez badassky
Napisano

Może walorami bazowymi się na razie nie przejmuj, bo podstawą jest dobre oświetlenie, walory można sobie póżniej np lassem pozaznaczać tu i tam i przyciemnić/rozjasnić suwakami. Te wdzianka, zbroje etc, to skomplikowane bryły które utrudniają zrozumienie pewnych rzeczy na początku. Zaczynaj od prostych brył. Zrobiłem over tej pozy, już nie wnikając w anatomię, tylko starałem się jakoś oświetlić tego ludzika, mogą być błedy, bo jechałem oczywiście zełba, ale warto sobie w naturze coś ustawić przy jakimś świetle i zobaczyć jak się rozchodzi światło na przedmiocie. Rim lighta daje się głównie dla bajeru bo fajnie wygląda :P

 

http://img62.imageshack.us/img62/8249/mglah.jpg

Napisano

Dzięki za over ZiN ;) w tej pracy refka mnie trochę zmyliła, trudno było mi określić ,która część jest jaśniejsza , właściwie to wydawało mi się ,że źródło światła jest różne.Muszę trochę zluzować z tymi skomplikowanymi pracami bo to jak widać nigdzie nie prowadzi.

 

oto i ona :

orc11.jpg

 

 

 

Tym razem coś w kolorze.Mam wrażenie , że popadam w pewną schematyczność malując enviro.

 

nextl.jpg

Napisano

Niestety cały czas leży walor. Powinieneś olać rysowanie z fot i najprawdopodobniej w ogóle rysowanie w szopie - niepotrzebnie robisz sobie pod górkę. Polecam zapisanie się na jakiekolwiek zajęcia z rysunku na których będziesz miał okazję rysować martwą naturę i otrzymywać jakieś wsparcie od osoby prowadzącej. Albo samemu sobie ustawić jakieś naprawdę proste elementy i zacząć je rysować. Eliminuj niepotrzebne rozpraszacze, które wydają się atrakcyjne (photoshop, tablet), to tylko narzędzia - nie załatają dziur w warsztacie.

 

Ołówek, martwa i ogólnie - zabawa z różnymi mediami - eksperymentowanie - nie dość, że to daje mnóstwo frajdy, to do tego uczysz się - jak później wrócisz do tabletu, zobaczysz jak ogromny postęp można zrobić używając najprostszych metod - zwykłego systematycznego nieskomplikowanego treningu, zwykłymi narzędziami.

Napisano

jak masz możliwość to weź sobie 3 drewniane klocki jeden pomaluj na:

-biało

-szary

-czarny

i ustaw sobie z nich martwą zmusi cie to do ogarnięcia w miarę perspektywy i różnic walorowych miedzy klockami

Napisano

Rothbart - Dzięki.Niestety na zajęcia pozalekcyjne nie mam szans, póki nie zacznę chodzić do liceum w dalszym mieście (bądź nie otworzą takowych w mojej mieścinie) . Jeśli chodzi o tradycyjne media to zamierzam do nich wrócić , w ps to jednak nie to samo.Strasznie od nich odbiegłem czego żałuje.

 

Coyote - Dzięki.Tak też zrobię.

 

Tym czasem idę szukać klocków.

Napisano

Dzięki za over.

Nie wiem co mam teraz o tym sądzić , walor leży czy się powoli podnosi ;)

 

Klocków niestety nie znalazłem..

gumkajab001.jpg

 

Strasznie pokaleczyłem to jabłko

Napisano

elrond.jpg

 

Kolejny wip , którego nie powinno być ;/ chciałem trochę odpocząć od martwych ale za długo przy tym siedziałem i chcę to dokończyć.

Pomoc , sugestie i krytyka jak zwykle mile widziana.

Napisano

Mnie na ostatnim brakuje tylko cienia, własnego i rzuconego. Jak go dodasz uzyskasz przestrzeń. Źródło światła jest nawet widoczne - to słońce w lewym górnym rogu. Jeśli światło jest z tyłu to cień będzie z przodu, a więc zacieniuj frontalną część postaci, zostaw trochę światła na lewej połówce głowy, lewego ramienia i ręki sięgającej po miecz, (lewe udo itd). Rzuć mu cień pod nogami skierowany w stronę prawego dolnego rogu. Musisz wyobrazić sobie tę scenkę w trójwymiarze i tak tez potraktować oświetlenie. Zrobiłbym overa, ale nie mam teraz tabletu. Ale i tak zapewne wiesz ocb.

 

pzdr

Napisano

Dziękuje wszystkim za pomoc.

 

Denae - Obczaiłem ale kilka miesięcy temu kiedy jeszcze nie byłem tak wciągnięty w digital i ogółem sztukę , na pewno się za to wezmę.

 

grass - Muszę się poważnie zastanowić nad kupnem , wygląda obiecująco.

 

ZiN - Tak też zrobiłem.Mam nadzieję ,że tym razem wszyło nieco lepiej.

 

Elrond2.jpg

Napisano

Bardzo ostrożnie do tego cienia podszedłeś. :P Nie bój się czasem zamazać kawałka pracy (lub nawet całej), zawsze przecież możesz cofnąć, a jak efekt ci się spodoba to możesz zostawić, będzie to bardziej żywiołowe i odkrywcze dla ciebie. Pracuj nad oświetleniem a wniesie to wiele do twoich malunków. Jako że mam teraz dostęp do tabletu namazałem 5minutowego overka, trochę cienia tu i tam i nie jest już tak płasko :). Można by nad tym jeszcze posiedzieć, ale lepiej pomalować proste klocki, kulki w ramach ćwiczeń. Ja się własnie biorę za takie ćwiczonka.

 

abcuvm.jpg

 

pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności