Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie same punkty orientacyjne, bo jak umieścisz punkt orientacyjny, powiedzmy biodro za nisko to i łokieć umieścisz za nisko. Mierz jeden odcinek innym odcinkiem. Najczęściej jest to głowa. Więc ile tych głów trzeba ustawić żeby mieć wysokość całego ciała? Ile tych szyji mieści się na wysokości głowy? Nie zgaduj a sprawdzaj to.

Na Loomisa już chyba nie obowiązują prawa autorskie, na Bridgmana chyba za rok miną? Kupić można na Amazonie i zapewne ebayu.

Napisano

To już takie głupie przyzwyczajenie z mojej strony, przez szkołę chęć na liczenie całkowicie mi mija ;D ale w końcu trzeba się przełamać.

 

Jeszcze jedno pytanko: czy jeśli kupuje książkę z UK to muszę zapłacić cło albo jakiś inny podatek czy z racji członkostwa w UE handel między narodowy nie jest opodatkowany?Wybaczcie, że zadaje takie oczywiste pytania ale na prawie znam się jak na fizyce kwantowej.

Napisano

Wyliczysz kilka punktów poprawnie i reszta pójdzie już znacznie sprawniej. Po jakimś czasie będzie ci to już tylko okazyjnie potrzebne.

 

Żadnego cła. w Amazon UK wysyłka powyżej pewnej kwoty zamówienia jest za darmo.

  • Like 1
Napisano

Wielkie dzięki za pomoc, szczerze powiedziawszy jeszcze nie dawno nie sądziłem, że mam aż tak duże problemy z proporcjami, sadziłem, że cały problem tkwi bardziej w nie poprawnym kształcie, dzięki za oświecenie ;)

 

Starsze szkice, dokładnie z wczorajszego wieczoru.

 

szkicc.jpg

 

prezent dla koleżanki

 

monkey.jpg

Napisano

Widze ze ostro się zabrałeś za ćwiczenia ,no i powoli ci to jakoś idzie chlopcy ci powiedzieli powyżej dobrze doradzili także teraz powinno być już tylko lepiej .Pozdro

Napisano

Część pracy na CHC.Projekt niestety nie zostanie dokończony, ilustracja mnie przerosła a concept wychodził średnio.

 

 

wpierzx3.jpg

 

(twarz całkowicie z głowy, a płaszcz był domalowany na bardzo szybko więc parę błędów na pewno się wkradło)

Napisano

Fajny pomysł tylko ze wykonanie juz słabsze.Posiedź jeszcze przy tej pracy bo dalej jest plaska, nie wiadomo skąd światło pada. .Hmm ja zaraz wracam do domu z pracy to spróbuje overa zrobić może ci to jakoś pomoże

Napisano (edytowane)

Pomogło, pomogło ;) Dzięki za poświęcenie cennego czasu.

Jestem ograniczony czasowo więc nie wprowadziłem zbyt wielu zmian, ale może jednak coś to dało :

 

kungfupi2-1.jpg

 

 

BTW : Miejscami użyłeś na prawdę fajnych kolorów.

Edytowane przez badassky
Napisano (edytowane)

Bombadil jestem zawiedziony tys tu nic nie poprawił prawie .Jak nie masz czasu to lepiej nie rysuje takich rzeczy bo to ci nic nie pomoże , musisz przysiąść przy pracy bo inaczej to nic z tego nie będzie.Pozdrawiam

Edytowane przez Kalberos
Napisano

Dzięki za odzew.

Szkoda, do pracy raczej nie wrócę bo uważam, że nie warto jej dopieszczać, sądzę, że zbyt długie przesiadywanie przy jednej pracy jest takim samym błędem jak zbyt krótkie.

 

Trochę nowych rzeczy...

 

Pierwsze podejście do węgla, jakoś nie czuje tego medium co pewnie przekłada się na jakość prac.

 

STA73633.jpg

 

 

STA73631.jpg

 

Nieco starsza praca robiona do konkursu ( http://www.mdk.lublin.pl/ ) na ilustrację do wiersza Różewicza bądź Czechowicza.

Wybrałem wiersz "Front" Czechowicza. Dla zainteresowanych link http://www.poezjaa.info/index.php?p=2&a=18&u=335

Mało przejrzyście to przedstawiłem ( pewnie dlatego nic nie wygrałem ;D ) i popełniłem pewien dość głupi błąd, obsypię złotem osobę, która zgadnie o co bieg do tej pory nikomu się to nie udało.(Podpowiem, że to białe coś wychodzące z jego głowy to światło.

Pozwolę sobie wrzucić dwie wersje.

 

P1110092.jpg

 

 

 

 

P1110094.jpg

 

Praca z przed miesiąca więc parę błędów jest (ale, w której nie ma )

Przepraszam za słabą jakość fotografii.

Napisano

Momentami strasznie ładny materiał ubrania i jego naturalność, np. tors. Za to już tak pięknie nie jest na rękawie, dziwnie się zachowuje ;]

Napisano

Wiem wiem ;) Rękaw wyszedł jakby był z plasteliny, oddawanie materiałów to dla mnie wciąż trudna sprawa ale staram się to jakoś rozwiązywać.Dzięki.

Napisano

w-1.jpg

 

Kolejne starcia z walorem.

EDIT : Dopiero zauważyłem, parę oczywistych błędów w anatomii, mam nadzieję, że jutro będę mógł poprawić.

Napisano

Zamarzyło mi się ostatnio zrobić coś bardziej złożonego i powstało coś takiego.

 

 

statek-1.jpg

 

Zależy mi na każdej opinii szczególnie dlatego, że zamierzam to jeszcze jakoś odpicować.

Napisano

Spoko jest to jakiś punkt wyjścia do dalszej pracy. Generalnie bardzo ważnym elementem tutaj jest kadłub statku. U Ciebie w ogóle nie sprawia wrażenia jakby był tą typową podłużną łupiną. Jest pełno refleksów i cieni na nim w różnych miejscach, ustawionych chaotycznie. Przyuważ jak zachowuje się taki kształt albo zbliżony pod wpływem światła. Gradienty od cieni, światła i kontrświatła idą regularnie z pewną logiką.

  • Like 1
Napisano

Dzięki mistrzu ;) Sam zauważyłem, że jest coś nie tak ale nie widzieć czemu nic z tym nie zrobiłem.

Sugerując się Twoimi radami zrobiłem gradient i wyszło coś takiego :

 

statek-1-2.jpg

 

Jeśli ktoś poza mną uważa, że ten piorun to kwintesencja kiczu to piszcie, usunę ;)

Napisano

piorun jest tam niepotrzebny za bardzo przyciąga uwagę.

 

Dalej "zatopiony maszt" przed beczką niejako wprowadza widza w obraz a zaraz po nim dziób statku który powoduje że oko wraca i od razu ucieka do tego "pluskniecia" po kuli armatniej i statku na ostatnim planie, może takie było założenie ale utrudnia to czytanie samego statku na pierwszym planie który chyba jest tutaj kluczowy. Może jakbyś zrobił flipa albo poprzestawiał elementy ? Albo przyciagnij wzrok światłem wystrzałów armatnich?

  • Like 1
Napisano

No i git poszło.

To co kolega na górze mówi też słuszne jest. Do tego pokombinuj jeszcze z tym niebem. Jest monotonne. Spraw żeby w jakiś sposób statek się od niego odcinał. Może być jaśniejsze niż statek, może być ciemniejsze. Tam moga kłębić się chmury albo wręcz przeciwnie czyste niebo jak patelnia. Oba te zabiegi bardziej wyeksponują ten statek. Teraz jest w pół drogi.

Pobaw się jeszcze kadrem. Przycinaj w PSie sobie to i obracaj obrazkiem. Może nawet przez przypadek trafisz na jakiś o wiele dynamiczniejszy albo po prostu ciekawszy kadr. Powodzenia.

Napisano

Dzięki Panowie

 

grass - Tak też myślałem. Rzadko robię tak skomplikowane prace ( oczywiście skomplikowane jak na mnie ) więc nie jestem obeznany w robieniu focal pointów, mam nadzieję, że jakoś się z tym jeszcze wyrobię. Przestawiłem deskę w drugą stronę (nie wiem czy to dobry zabieg ) i zrobiłem wystrzały, co do których nie jestem przekonany, jakoś nie widzę tak małego statku w walce ale mam nadzieję, że wygląda to nieco lepiej.

 

GrzegorzPrzybyś - Postawiłem na rozjaśnienie, chciałem zrobić coś pośredniego między zachmurzonymi a czystymi niebiosami. Efekt nie do końca mnie zadowolił, jeszcze nie mam wprawy w robieniu chmur itp. .Jeśli chodzi o kadr tutaj miałem dylemat, który jest lepszy więc wrzucę dwie wersje - zwykłą i tą nową.

 

 

statek-2.jpg

 

 

 

statek-3.jpg

 

Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie ;)

Napisano

Ale odwazniej :D Jak sobie ćwiczysz a nie robisz na zlecenie czy coś w tym stylu to eksperymentuj naprawdę mocno.

Wrzucam coś takiego. Może nawet jest mniej interesujące niż twój kadr ale trzeba próbować.

 

statek-3.jpg

Napisano

Dzięki ;)

Bardzo fajnie to wygląda bez desek, praca nabrała bojowego klimatu.

U mnie to już norma, że do wszystkiego staram się podchodzić ostrożnie ale trzeba się w końcu przełamać.

Zaczynam robić coś na CHC liczę, że doświadczenie wyniesione z tej pracy mi pomoże a do tej na pewno wrócę może nawet dziś jeśli z neuroshimą nie będzie mi szło.

Gość PietrasPete
Napisano

@Kalberos - słabo wykadrowane, na dole jest dużo przestrzeni a na górze maszty ucięte.

 

Ale zbliżenie to dobry pomysł. Fajnie byłoby wyróżnić jakoś żagle, może dać im jakiś kolor albo przyciemnić niebo.

Napisano

Dzięki za pomoc Kalberos.

Sam wciąż się zastanawiam nad kadrem ale pójdzie to raczej w stronę Grześkowego ujęcia.

PietrasPete - Dzięki. A właśnie rozjaśniłem niebo ;D o kolorze myślałem już wcześniej i chyba tak zrobię...Tylko jaki, słabo się czuję w tych sprawach więc z doborem mogą być problemy ale chyba sobie jakoś poradzę ?

Napisano

Załatwię sobie na pewno ale jeszcze chciałem zapytać was o jakąś literaturę ( i nie tylko literaturę) dotyczącą koloru, wiem, że mogę sobie coś "wygooglować" ale szukam czegoś rekomendowanego. Sama obserwacja prac mistrzów daje dużo do myślenia ale jednak trochę teorii nie zaszkodzi.

Napisano

Dzięki grass.

Kolejny i chyba ostatni up z tej pracy, zamiast zmiany koloru żagli postanowiłem zwrócić na nie uwagę zamieszczając małą flagę.

 

 

statek9.jpg

Napisano

niebo miałeś zróżnicować a nie zrobiłeś tego ;p pobaw się na nim walorem, dodaj parę innych kolorów, musisz żwawiej eksperymentować

Napisano (edytowane)

No niestety ostatnio marnie z czasem u mnie, sporo się rzeczy zbiera w III klasie a w końcu trzeba się za siebie wziąć.

Niebo wiąże się z dłuższym posiedzeniem więc na razie będę musiał sobie odpuścić.

 

Speedowa martwa, jeśli jest przesycone albo nienasycone to mówcie, monitor czasem mi się przestawia.

martwaa1-1.jpg

 

 

EDIT ; Mała zmiana, kadr i wielkość mnie i pewnie nie tylko mnie dobijały więc ...

Edytowane przez badassky
Napisano

Dzięki za odwiedziny ;)

Dość bidny jestem w te sprawy więc zobaczymy czy mnie stać ;D

Pierwsze próby miksowania...Coś dziwnego mi przyszło do głowy jak oglądałem pewną reklamę...

 

 

blaaa-1.jpg

Napisano (edytowane)

Skromny up

 

Sklejka paru szkiców, było tego więcej ale niestety gdzieś zginęło ;(

 

 

Beznazwy-1-1.jpg

 

 

 

Parominutowy rysunek na podstawie obrazu, właśnie jestem w trakcie malowania B. Chrobrego akrylami, jeśli wyjdzie niedługo

wrzucę efekty.

 

CHROBRY001.jpg

Edytowane przez badassky
Napisano

Więcej analizuj podczas rysunku. Sprawdzaj zależności między poszczególnymi długościami i elementami, które widzisz. Bądź surowy pod tym względem. Coś okrutnego stało się z oczami Chrobrego na ostatnim szkicu, stąd moje słowa :) Fajnie, że zaczynasz działać z kolorem.

 

Pozdrawiam :)

Napisano

Dzięki.Coś bardzo okrutnego ;D już wcześniej to zauważyłem tylko, że strasznie nie lubię poprawiać swojej ołówkowej roboty, wiadomo zostają widoczne ślady.

 

Kolejne szkice, byłoby tego więcej ale jeszcze w pisarza się muszę zabawić ;)

 

SZKICORY-1.jpg

 

(pokochałem cienkopis)

Napisano

Hej wszystkim,

 

stwierdziłem, że się tutaj spytam o to co może by pomogło.

 

@artozi napisał "I teraz tylko 200 takich i voila" odnośnie martwej natury. Moje pytanie związane z tym zdaniem.

Czy ustalaliście sobie ze np zrobicie 200-300 razy dany element zanim podciągniecie sobie poziom? Czy to bardziej szło chaotycznie? Pytanie odnośnie wskazówek, jak rozpoznać, że warto iść dalej i robić bardziej skomplikowane rzeczy? Ewentualnie droga rozwoju, bo wyczytałem w jakimś wątku, że na początku warto rysować na podstawie zdjęć i konstruować na nich. Przykładowo, robić przez X czasu tą i tą rzecz, a później spróbować tego i tego itp.

 

Nie wiem do końca jak to ubrać w słowa, ale mam nadzieje, że zostałem zrozumiany :)

 

Pierwszy mój post na forum od nie pamiętam keidy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności