Jump to content

3dsMax2012 polygon display problem


Juzwa

Recommended Posts

Witam,

 

Po raz kolejny napotykam ten sam problem. Jak dotąd zauwazylem powstaje przy podczas edycji siatki raczej niz podczas budowania obiektu od poczatku. Nie jest to problem wyswietlania, ale samej siatki. Niby wszystko z nia jest w porzadku, ale tak naprawde jest zbugowana. Chodzi o cos takiego:

 

93497381.jpg

 

Przerrzucanie do obj czy fbx nic nie daje. W maya wywietli sie tak samo, zreszta na renderze tez. Wiem ze moge to naprawic exportujac to do .3ds, ale wtedy randomowo mi strisuje obiekt, potnie krawedzi....

 

Czy znacie lepsze rozwiazanie?

Link to comment
Share on other sites

próbowałeś weldować vertexy? Możesz też spróbować w -Polygon:Smoothing Groups kliknąć Clear All - wtedy wyczyćsi wygładzanie wszystkim poligonom. Poza tym wydaje mi się, że poligony w Twojej siatce nie są planarne, co znacze, że powinieneś je striangulować, albo splanaryzować, ale to drugie to zbyt żmudna robota.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie to tylko wyglada jakby byl to problem ze smooth grupami, ale nie jest :/ Siatka jest okej, kazdy polygon ma 4 verty i 4 egde, jest po prostu czysta. Ale w viewporcie, a co gorsza na renderze, wyglada to jak wyglada.

 

Jest to ktorystam z rzedu raz kiedy mi sie to zdarza i po prostu moze zepsuc humor z rana w pracy :P Czasami dziala ctrl+z, czasami nie i nawet po wczytaniu poprzedniego save'a problem juz istnieje. Cos jak taka skaza na siatce, bo jak juz raz ci sie to zdarzy na modelu, to prawdopodobnie sie powtorzy jeszcze raz (jak z tymi ludzmi co piorun juz raz walnie, to prawdopodobienstwo ze walnie jeszcze raz jest wieksze :D)

 

U mnie w pracy chlopakom tez nie raz to sie zdarzylo i pracujemy na maxie2012 wlasnie. Nie zwrocilem uwagi zeby dzialo mi sie to w domu. Mamy quadrosy, moze to to :D?

 

P.S. @mafida - nie moge ci podrzucic pliku bo nawet nie zapisalem i z automatu do .3ds wyexportowalem i "naprawilo" problem kosztem innych randomowych problemow. Ale nie jest wg mnie to problem zalatwiony, bo z jednej strony jesten problem znika, ale musisz topologie modelu przejechac od poczatku. A wszystko za sprawa jednego face'a ktorego usunales :)

Link to comment
Share on other sites

Też to miałem na siatkach z topogun. Ja daję na siatkę optimize i zjeżdżam z modyfikatorami do zera. Potem daję collapse to i konwertuję editable mesh do editable poly.

 

EDIT:// Przetestowałem na twoim pliku, pomogło;)

Untitled-1.jpg

Edited by Lucek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy