Napisano 7 Grudzień 201113 l Witam, Po raz kolejny napotykam ten sam problem. Jak dotąd zauwazylem powstaje przy podczas edycji siatki raczej niz podczas budowania obiektu od poczatku. Nie jest to problem wyswietlania, ale samej siatki. Niby wszystko z nia jest w porzadku, ale tak naprawde jest zbugowana. Chodzi o cos takiego: Przerrzucanie do obj czy fbx nic nie daje. W maya wywietli sie tak samo, zreszta na renderze tez. Wiem ze moge to naprawic exportujac to do .3ds, ale wtedy randomowo mi strisuje obiekt, potnie krawedzi.... Czy znacie lepsze rozwiazanie?
Napisano 7 Grudzień 201113 l próbowałeś weldować vertexy? Możesz też spróbować w -Polygon:Smoothing Groups kliknąć Clear All - wtedy wyczyćsi wygładzanie wszystkim poligonom. Poza tym wydaje mi się, że poligony w Twojej siatce nie są planarne, co znacze, że powinieneś je striangulować, albo splanaryzować, ale to drugie to zbyt żmudna robota. Pozdrawiam
Napisano 7 Grudzień 201113 l Też mi się kiedyś tak zrobiło,pamiętam ze jakoś naprawiłem.Podrzuć gdzieś obj do obejerzenia jak mozesz.
Napisano 7 Grudzień 201113 l Autor Wlasnie to tylko wyglada jakby byl to problem ze smooth grupami, ale nie jest :/ Siatka jest okej, kazdy polygon ma 4 verty i 4 egde, jest po prostu czysta. Ale w viewporcie, a co gorsza na renderze, wyglada to jak wyglada. Jest to ktorystam z rzedu raz kiedy mi sie to zdarza i po prostu moze zepsuc humor z rana w pracy :P Czasami dziala ctrl+z, czasami nie i nawet po wczytaniu poprzedniego save'a problem juz istnieje. Cos jak taka skaza na siatce, bo jak juz raz ci sie to zdarzy na modelu, to prawdopodobnie sie powtorzy jeszcze raz (jak z tymi ludzmi co piorun juz raz walnie, to prawdopodobienstwo ze walnie jeszcze raz jest wieksze :D) U mnie w pracy chlopakom tez nie raz to sie zdarzylo i pracujemy na maxie2012 wlasnie. Nie zwrocilem uwagi zeby dzialo mi sie to w domu. Mamy quadrosy, moze to to :D? P.S. @mafida - nie moge ci podrzucic pliku bo nawet nie zapisalem i z automatu do .3ds wyexportowalem i "naprawilo" problem kosztem innych randomowych problemow. Ale nie jest wg mnie to problem zalatwiony, bo z jednej strony jesten problem znika, ale musisz topologie modelu przejechac od poczatku. A wszystko za sprawa jednego face'a ktorego usunales :)
Napisano 7 Grudzień 201113 l Mi się tak robiło pamietam jak miałem obj z maya importowany.Jakoś naprawiałem,ale bez exportowania do 3ds,tylko nie pamiętam jak:).
Napisano 7 Grudzień 201113 l To nie normale,coś się sypie czasem i kombinowanie z normalami nic nie daje.Prędzej bym sprubował tak jak Shogun 3D napisał z tesselate.
Napisano 7 Grudzień 201113 l Ja też tak kiedyś miałem i ten sposób z tesselate działa. Załatwia się sprawę dwoma kliknięciami bez importów, eksportów i innych ortów.
Napisano 7 Grudzień 201113 l Taa,ja też pamiętam że naprawiałem bez exportów.Coś mi sie przypomina że moze nawet tą Twoją metodą.Gdzieś chyba kiedyś już o tym pisałeś nawet:)
Napisano 7 Grudzień 201113 l Autor chodzi o modyfikator tesselate? Bo nie zadzialalo. wlasnie drugi raz mi sie to dzieje dzis. oto pliczek jakby co http://speedy.sh/gkPnM/zwalilo-sie.max
Napisano 7 Grudzień 201113 l Też to miałem na siatkach z topogun. Ja daję na siatkę optimize i zjeżdżam z modyfikatorami do zera. Potem daję collapse to i konwertuję editable mesh do editable poly. EDIT:// Przetestowałem na twoim pliku, pomogło;) Edytowane 7 Grudzień 201113 l przez Lucek
Napisano 7 Grudzień 201113 l Autor @Lucek - rzeczywiscie dziala :) wielkie dzieki :) o jeden codzienny "pain in the ass" mniej :)
Napisano 7 Grudzień 201113 l Siup,przetestowałem.U mnie wystarczyło wrzucić modyfikator EditPoly i sie naprawiło:)
Napisano 8 Grudzień 201113 l No i niestety miałem jak zwykle racje, pchacie się z wozem pod górę jak nie trza. Dodaj modyfikator normal i po krzyku. To są flipnięte normale.
Napisano 8 Grudzień 201113 l No,normal też naprawił:).Ale miałem już takie że nie naprawiał,pewnie coś było bardziej namieszane.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto