Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Po raz kolejny napotykam ten sam problem. Jak dotąd zauwazylem powstaje przy podczas edycji siatki raczej niz podczas budowania obiektu od poczatku. Nie jest to problem wyswietlania, ale samej siatki. Niby wszystko z nia jest w porzadku, ale tak naprawde jest zbugowana. Chodzi o cos takiego:

 

93497381.jpg

 

Przerrzucanie do obj czy fbx nic nie daje. W maya wywietli sie tak samo, zreszta na renderze tez. Wiem ze moge to naprawic exportujac to do .3ds, ale wtedy randomowo mi strisuje obiekt, potnie krawedzi....

 

Czy znacie lepsze rozwiazanie?

  • Odpowiedzi 16
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

próbowałeś weldować vertexy? Możesz też spróbować w -Polygon:Smoothing Groups kliknąć Clear All - wtedy wyczyćsi wygładzanie wszystkim poligonom. Poza tym wydaje mi się, że poligony w Twojej siatce nie są planarne, co znacze, że powinieneś je striangulować, albo splanaryzować, ale to drugie to zbyt żmudna robota.

 

Pozdrawiam

Napisano

Też mi się kiedyś tak zrobiło,pamiętam ze jakoś naprawiłem.Podrzuć gdzieś obj do obejerzenia jak mozesz.

Napisano
  • Autor

Wlasnie to tylko wyglada jakby byl to problem ze smooth grupami, ale nie jest :/ Siatka jest okej, kazdy polygon ma 4 verty i 4 egde, jest po prostu czysta. Ale w viewporcie, a co gorsza na renderze, wyglada to jak wyglada.

 

Jest to ktorystam z rzedu raz kiedy mi sie to zdarza i po prostu moze zepsuc humor z rana w pracy :P Czasami dziala ctrl+z, czasami nie i nawet po wczytaniu poprzedniego save'a problem juz istnieje. Cos jak taka skaza na siatce, bo jak juz raz ci sie to zdarzy na modelu, to prawdopodobnie sie powtorzy jeszcze raz (jak z tymi ludzmi co piorun juz raz walnie, to prawdopodobienstwo ze walnie jeszcze raz jest wieksze :D)

 

U mnie w pracy chlopakom tez nie raz to sie zdarzylo i pracujemy na maxie2012 wlasnie. Nie zwrocilem uwagi zeby dzialo mi sie to w domu. Mamy quadrosy, moze to to :D?

 

P.S. @mafida - nie moge ci podrzucic pliku bo nawet nie zapisalem i z automatu do .3ds wyexportowalem i "naprawilo" problem kosztem innych randomowych problemow. Ale nie jest wg mnie to problem zalatwiony, bo z jednej strony jesten problem znika, ale musisz topologie modelu przejechac od poczatku. A wszystko za sprawa jednego face'a ktorego usunales :)

Napisano

Mi się tak robiło pamietam jak miałem obj z maya importowany.Jakoś naprawiałem,ale bez exportowania do 3ds,tylko nie pamiętam jak:).

Napisano

To nie normale,coś się sypie czasem i kombinowanie z normalami nic nie daje.Prędzej bym sprubował tak jak Shogun 3D napisał z tesselate.

Napisano

Ja też tak kiedyś miałem i ten sposób z tesselate działa. Załatwia się sprawę dwoma kliknięciami bez importów, eksportów i innych ortów.

Napisano

Taa,ja też pamiętam że naprawiałem bez exportów.Coś mi sie przypomina że moze nawet tą Twoją metodą.Gdzieś chyba kiedyś już o tym pisałeś nawet:)

Napisano

Też to miałem na siatkach z topogun. Ja daję na siatkę optimize i zjeżdżam z modyfikatorami do zera. Potem daję collapse to i konwertuję editable mesh do editable poly.

 

EDIT:// Przetestowałem na twoim pliku, pomogło;)

Untitled-1.jpg

Edytowane przez Lucek

Napisano
  • Autor

@Lucek - rzeczywiscie dziala :) wielkie dzieki :) o jeden codzienny "pain in the ass" mniej :)

Napisano

Siup,przetestowałem.U mnie wystarczyło wrzucić modyfikator EditPoly i sie naprawiło:)

Napisano

No i niestety miałem jak zwykle racje, pchacie się z wozem pod górę jak nie trza. Dodaj modyfikator normal i po krzyku. To są flipnięte normale.

Napisano

No,normal też naprawił:).Ale miałem już takie że nie naprawiał,pewnie coś było bardziej namieszane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności