Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siemka mam problemy z Vray'em . Render jest tak jakby prześwietlony . Jest to mój pokój beka.png . Chciałem nabrać rodzine że zrobiłem zdjęcie no i wiedziałem że Vray jest foto realistyczny . Pomóżcie mi . Dam tutaj wszystkie parametry światła , ustawień Vray .

http://ifotos.pl/zob...pg_rnqssxa.jpg/

http://ifotos.pl/zob...pg_rnqssxr.jpg

http://ifotos.pl/zob...pg_rnqssxn.jpg/

 

A to render : http://ifotos.pl/zobacz/FORUMjpg_repqhqx.jpg/

 

Gdy robi się light cache to render jest całkiem dobry a potem się chrzani w czasie Prepass.

 

Prosze o pomoc

  • Odpowiedzi 40
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz zapoznać się z podstawami vraya. Jest to dość żmudne zadanie ale w internecie spokojnie można znaleźć przykładowe rendery na różnych ustawieniach i tutoriale. Przede wszystkim zacznij od próby z odznaczeniem pola "store direct light w light cache'u. Po drugie nie powinieneś renderować z samym light cache. Dodaj irradiance map jako primary bounces i spróbuj użyć któregoś z gotowych presetów. W oknie pokoju wstaw vray light z ustawieniem "skylight portal". W color mappingu wywal Reinharda i ustaw przynajmniej na czas renderów próbnych np exponential z domyślnymi ustawieniami (1, 1, 1) bo zamiast plam światła na podłodze masz rzygi.

 

W Poza tym:

Po co masz zaznaczone invisible przy w vray sun?

Masz wyłączony antialiasing filter. Nie wiem czy to celowe.

Napisano

Kamere mam Vray Physical tutaj jej ustawienia .

http://ifotos.pl/zobacz/4jpg_rehpppr.jpg/

Na kamerze maxowej jest prawie tak samo obraz jest wyblakły .

Zrobiłem 2 Vraylight zrobiłem je jako plane dopasowałem do okien (zrobiłem 2) i zrobiłem SkylightPortal.

Zrobiłem wszystko co mówiłeś ale render jest i tak słaby

Tylko czemu kiedy Light Cache naświetla pokój to wszystko wygląda pięknie a potem się chrzani .

I czy materiały mają duży wpływ na render ? ( Czy może to być spowodowane że na wszysko nałożyłem VrayMtl zwykły szary ?)

Czy położenie słońca , padanie na pokój ma duże znaczenie ?

Czemu okno jest białe ?

Render :

http://ifotos.pl/zobacz/5jpg_rehpprw.jpg/

Wydaje mi się że to nie są ustawienia Light Cache.

Proszę o pomoc

Napisano

Podczas obliczeń light cache wszystko wygląda dobrze bo widzisz wtedy pojedyncze pixele, później sample są interpolowane i dlatego robi się brzydziej.

 

Nowy render wygląda lepiej tylko coś jest nie tak z color mappingiem. Zmień ustawienia color mappingu tak jak opisałem wyżej i pokaż jeszcze co masz ustawione w oknie environment (skrót klawiaturowy: klawisz 8).

Napisano

To Vray Sun wszystko psuło wywaliłem je i render jest o niebo lepszy ( scene oświetlają 2 Vray lighty plane z SkyLight )

http://ifotos.pl/zobacz/6jpg_rehpqxq.jpg/

Ale render nie jest jescze taki jak bym chciał

I tak wogóle to dla mnie jest dziwne bo światło musi być odwrócone od pokoju aby render był dobry ( czy tak ma być ? )

http://ifotos.pl/zobacz/7jpg_rehpqeh.jpg/

A tutaj moja Ekspozycja :D

http://ifotos.pl/zobacz/7jpg_rehpqes.jpg/

Jak myślicie czy render jest dobry. Czy jestem idealistą ??

Gość Chrupek3D
Napisano

z tym światłem to tak ma być :D

textury też poodwracaj na drugą stronę ;)

Napisano

NIGDY NIE UŻYWAJ AUTOMATIC EXPOSURE ani żadnej innej domyślnej maksowej kontroli ekspozycji z VRAYEM!!! Jedyne czego możesz użyć to Vray Photographic Exposure lub ustawienia vrayowskiej kamery!!! Wszystko jasne! :D

 

A te strzałki przy światłach to wektory pokazujące kierunek świecenia więc wszystko ok.

Gość Chrupek3D
Napisano

A te strzałki przy światłach to wektory pokazujące kierunek świecenia więc wszystko ok.

 

czy aby na pewno? ;)

Napisano (edytowane)

Jaką wartość przesłony (czy jak to tam w maaxie to f - number ) ustawić do wnętrza , nie zajmuje się fotografią więc nie wiem .

I właśnie kiedy renderuje w okienku maxowym to pokój jest o wiele ciemniejszy

render : http://ifotos.pl/zobacz/10jpg_rehrwqr.jpg/

To jest wogóle dziwne bo jak renderuje to jest tak : http://ifotos.pl/zobacz/12jpg_rehrsre.jpg/

A gdy zapisze jest tak samo jak w okienku z renderem Vray . Na zwykłym okienku jest dobry render , a jak zapisuje robi się taki sam jak w built-in Frame Buffer . Dlaczego się tak dzieje ?? . A i na tym renderze w maxie tym dobrym jest włączone ambient occlusion (takie moje eksperymenty) . To oceńcie czy jest dobrze

Edytowane przez Domin568
Zapomniłem
Napisano
czy aby na pewno? ;)

Tak.

 

Domin, jeśli nie korzystasz z motion blurów, DOFów itp, wartość f ustaw sobie jaką ci pasuje, tak samo pozostałe parametry kamery, byle by były w rozsądnym zakresie. Ogólnie najlepiej żeby oświetlenie i ustawienia kamery były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistego świata. Ja zazwyczaj ustawiam sobie kamerę tak jakbym ustawił w rzeczywistości, tj dla wnętrza np:

f: 5,6

czas: 1/60

iso: 400

I pod to później ustawiam natężenia świateł tak żeby mieć dobrze doświetloną scenę.

 

Zmiana jasności renderu po zapisie wynika z ustawienia gammy 2,2. Ustaw gammę na 1 lub przy zapisywaniu karz maxowi zapiasć jpga z maxową gammą.

Napisano (edytowane)

Nadal nie działa rendery zapisane są znowu ZBYT CIEMNE zmieniłem gamme wszędzie . W Preferences i w Color Mapping nadal zapisuje zbyt ciemne

Edytowane przez Domin568
Napisano

A dlaczego jako primary bounces masz ustawiony light chache? Standardowo jest Irradiance map. Z gammą na razie nie eksperymentuj. W takim małym pomieszczeniu Wystarczy do w miarę dobrego oświetlenia VRayLight - sky light portal za oknem. Przy domyślnych ustawieniach i ustawieniu kamery na 1/20s powinno być w miarę ok. Jeżeli chcesz wypróbować scenę bez materiałów włóż do override mtl w Global switches zwykły vraymtl z prawie białym kolorem i reguluj ekspozycję kamery do uzyskania porządanego efektu. Obrazek z Vray Frame buffera powinien się zapisać tak jak jest wyświetlany.

Jeżeli masz w oknie szybę to na razie ją schowaj lub usuń.

Tu masz tutorial krok po kroku, który tłumaczy podstawowe ustawienia. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm

 

scenę z tutoriala możesz pobrać i przeanalizować jej ustawienia

  • Confused 1
Napisano

Teraz mam inne problemy :D . Pokój wygląda ładnie , ale są takie 2 plamy na lewej ścianie oraz na suficie . Tak raczej nie jest w życiu codziennym . Jak temu zaradzić ?? . Render :

http://ifotos.pl/zobacz/121jpg_rerxnxh.jpg/

I znowu zapisuje mi się ciemniejszy obraz , musiałem skopiować render z maxa do painta , jak to zrobić ? Wchodziłem już w preferences zmieniłem wszedzie na gamma 1 ale nadal nie działa . Jak zrobić aby zapisywało się normalnie ??

Napisano

Chodzi Ci o te przepalenia? Albo zmniejsz wymiary vraylighta w oknie (bo takiego masz?) i skompensuj ilość światła mnożnikiem, albo odznacz pole ignore light normals, wtedy będzie mniej świeciło do góry/dołu i na boki.

Napisano

Dzięki . Miałem SRGB wyłączone i to przyciemniało , włączyłem i już jest dobrze , teraz raczej założe nowy temat w dziale materiałów i będę prosił o pomoc nt. materiałów ( nie jestem dobry z materiałów , szczególnie we Vray u ) . Karrde dzięki pomogło teraz po waszych pomocach render wygląda tak : http://ifotos.pl/zobacz/1jpg_rernawp.jpg/ . Czy jest jeszcze coś do poprawienia z oświetleniem ? Jakieś porady ? . Z góry dzięki

Napisano (edytowane)

Samo to się rzadko kiedy coś robi.

Sprawdź czy nie wyłączyłeś w Frame bufferze "force color clamping" - na dole 2 ikonka od lewej. Powinna być "wciśnięta". Co do poprzedniego renderu to jest już przecież całkiem niezły. Tylko albo wyprostuj do poziomu kamerę albo wyreguluj "vertical shift" tak żeby pionowe linie były "pionowe".

 

edit.

A jeżeli brakuje Tobie miejsca na kamerę to ustaw ją poza ścianą i włącz opcję "clipping". Ustaw wartość "near" tak żeby kamera "zaczynała widzieć" dopiero wewnątrz pomieszczenia. Możesz wtedy zwiększyć długość ogniskowej i obraz nie będzie sie tak mocno "krzywił"

Edytowane przez Dynamico
Napisano

No mam to zaznaczone od początku , chyba wyczaiłem o co chodzi ale nie moge tego dobrze zrobić

Tu chodzi o environment czyli o mape VraySky , jest ona calusieńka biala , zmieniłem ustawienia aby bylo widoczne niebo czyli multipiler na 0 ,05 no i w pokoju jest bardzo ciemno , jakieś inne pomysły ???

Napisano

Jakbyś "w prawdziwym świecie" robił zdjęcie w takich warunkach to miałbyś tak samo - albo bardzo ciemny pokój i widoczne niebieskie niebo, albo jasny pokój i biało za oknem, prawda? W takim przypadku przydaje się color mapping. Zmień na Reinhard i pobaw się parametrami. Teraz tylko pytanie czy chcesz mieć obrazek fotorealistyczny czy coś w rodzaju HDR zbliżonego do widzenia ludzkim okiem.

Napisano (edytowane)

Wcale sie nie dziwie ze Domin568 zagoniliscie w kozi róg z tym renderem, zmuszacie faceta do ustawienia parametrów np kamery tak ze własciwie słoncem trzeba oscylowac w zakresie 0-0,1 zeby nie było wybuchu super nowej a teraz mu jeszcze narzucacie metodo kiedy co i jak ma wrzucac za okno. Naprawde nie ma super jednej odpowiedzi jak ma miec nastawiona kamere swiatło słoneczne i otoczenie, lepiej jest człowiekowi wytłumaczyc z czym sie jakie parametry je niz wmuszac mu nastwy ze tylko takie i nie inne

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano (edytowane)

czy kamera ci przy[adkiem nie weszła w sciane ? zrób zrzut ekranu ze scena z okan top tak aby było widac kamere awogóle to masz ciągle niegenialne swiatłow w tym pomieszczeniu, dałem ci kilka nastawek tak jak ci podał jeden z kolegów tylko robionych na defołtowym Po takim ustawieniu koncowym masz swiatło nadla nie ruszone i mozesz nim i mapa nieba manipulowac w pełnnym zakresie anie tylko pomiedzy 0-0.1 sunvray. testyih.jpgtest1dde.jpgtest4xc.jpg

Edytowane przez shadowsexpe
Napisano

Hahaha , rozwiązałem problem - na vievporcie wyglądało to dobrze , ale tam były 2 szyby jedno szkło się źle skopiowiało i nie było go widać , skasowałem i już jest dobrze . Shadowsexpe dzięki za ss napewno mi się przyda .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności