Domin568 Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 Siemka mam problemy z Vray'em . Render jest tak jakby prześwietlony . Jest to mój pokój . Chciałem nabrać rodzine że zrobiłem zdjęcie no i wiedziałem że Vray jest foto realistyczny . Pomóżcie mi . Dam tutaj wszystkie parametry światła , ustawień Vray . http://ifotos.pl/zob...pg_rnqssxa.jpg/ http://ifotos.pl/zob...pg_rnqssxr.jpg http://ifotos.pl/zob...pg_rnqssxn.jpg/ A to render : http://ifotos.pl/zobacz/FORUMjpg_repqhqx.jpg/ Gdy robi się light cache to render jest całkiem dobry a potem się chrzani w czasie Prepass. Prosze o pomoc
maru Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 Musisz zapoznać się z podstawami vraya. Jest to dość żmudne zadanie ale w internecie spokojnie można znaleźć przykładowe rendery na różnych ustawieniach i tutoriale. Przede wszystkim zacznij od próby z odznaczeniem pola "store direct light w light cache'u. Po drugie nie powinieneś renderować z samym light cache. Dodaj irradiance map jako primary bounces i spróbuj użyć któregoś z gotowych presetów. W oknie pokoju wstaw vray light z ustawieniem "skylight portal". W color mappingu wywal Reinharda i ustaw przynajmniej na czas renderów próbnych np exponential z domyślnymi ustawieniami (1, 1, 1) bo zamiast plam światła na podłodze masz rzygi. W Poza tym: Po co masz zaznaczone invisible przy w vray sun? Masz wyłączony antialiasing filter. Nie wiem czy to celowe.
Miłosz3ds Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 Cześć. No i albo mi się wydaje, albo masz maxową kamerę wstawioną, warto podmienić ją na vray'ową.
Domin568 Napisano 15 Kwiecień 2012 Autor Napisano 15 Kwiecień 2012 Kamere mam Vray Physical tutaj jej ustawienia . http://ifotos.pl/zobacz/4jpg_rehpppr.jpg/ Na kamerze maxowej jest prawie tak samo obraz jest wyblakły . Zrobiłem 2 Vraylight zrobiłem je jako plane dopasowałem do okien (zrobiłem 2) i zrobiłem SkylightPortal. Zrobiłem wszystko co mówiłeś ale render jest i tak słaby Tylko czemu kiedy Light Cache naświetla pokój to wszystko wygląda pięknie a potem się chrzani . I czy materiały mają duży wpływ na render ? ( Czy może to być spowodowane że na wszysko nałożyłem VrayMtl zwykły szary ?) Czy położenie słońca , padanie na pokój ma duże znaczenie ? Czemu okno jest białe ? Render : http://ifotos.pl/zobacz/5jpg_rehpprw.jpg/ Wydaje mi się że to nie są ustawienia Light Cache. Proszę o pomoc
maru Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 Podczas obliczeń light cache wszystko wygląda dobrze bo widzisz wtedy pojedyncze pixele, później sample są interpolowane i dlatego robi się brzydziej. Nowy render wygląda lepiej tylko coś jest nie tak z color mappingiem. Zmień ustawienia color mappingu tak jak opisałem wyżej i pokaż jeszcze co masz ustawione w oknie environment (skrót klawiaturowy: klawisz 8).
Domin568 Napisano 15 Kwiecień 2012 Autor Napisano 15 Kwiecień 2012 To Vray Sun wszystko psuło wywaliłem je i render jest o niebo lepszy ( scene oświetlają 2 Vray lighty plane z SkyLight ) http://ifotos.pl/zobacz/6jpg_rehpqxq.jpg/ Ale render nie jest jescze taki jak bym chciał I tak wogóle to dla mnie jest dziwne bo światło musi być odwrócone od pokoju aby render był dobry ( czy tak ma być ? ) http://ifotos.pl/zobacz/7jpg_rehpqeh.jpg/ A tutaj moja Ekspozycja :D http://ifotos.pl/zobacz/7jpg_rehpqes.jpg/ Jak myślicie czy render jest dobry. Czy jestem idealistą ??
Gość Chrupek3D Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 z tym światłem to tak ma być :D textury też poodwracaj na drugą stronę ;)
maru Napisano 15 Kwiecień 2012 Napisano 15 Kwiecień 2012 NIGDY NIE UŻYWAJ AUTOMATIC EXPOSURE ani żadnej innej domyślnej maksowej kontroli ekspozycji z VRAYEM!!! Jedyne czego możesz użyć to Vray Photographic Exposure lub ustawienia vrayowskiej kamery!!! Wszystko jasne! :D A te strzałki przy światłach to wektory pokazujące kierunek świecenia więc wszystko ok.
Gość Chrupek3D Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 A te strzałki przy światłach to wektory pokazujące kierunek świecenia więc wszystko ok. czy aby na pewno? ;)
ajnsztajnik Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 czy aby na pewno? ;) Jeżeli masz w ustawieniach światła zaznaczone, żeby świeciło w dwie strony to bez różnicy. Jeżeli swieci w jedną to je odwróć
Domin568 Napisano 16 Kwiecień 2012 Autor Napisano 16 Kwiecień 2012 (edytowane) Jaką wartość przesłony (czy jak to tam w maaxie to f - number ) ustawić do wnętrza , nie zajmuje się fotografią więc nie wiem . I właśnie kiedy renderuje w okienku maxowym to pokój jest o wiele ciemniejszy render : http://ifotos.pl/zobacz/10jpg_rehrwqr.jpg/ To jest wogóle dziwne bo jak renderuje to jest tak : http://ifotos.pl/zobacz/12jpg_rehrsre.jpg/ A gdy zapisze jest tak samo jak w okienku z renderem Vray . Na zwykłym okienku jest dobry render , a jak zapisuje robi się taki sam jak w built-in Frame Buffer . Dlaczego się tak dzieje ?? . A i na tym renderze w maxie tym dobrym jest włączone ambient occlusion (takie moje eksperymenty) . To oceńcie czy jest dobrze Edytowane 16 Kwiecień 2012 przez Domin568 Zapomniłem
maru Napisano 16 Kwiecień 2012 Napisano 16 Kwiecień 2012 czy aby na pewno? ;) Tak. Domin, jeśli nie korzystasz z motion blurów, DOFów itp, wartość f ustaw sobie jaką ci pasuje, tak samo pozostałe parametry kamery, byle by były w rozsądnym zakresie. Ogólnie najlepiej żeby oświetlenie i ustawienia kamery były jak najbardziej zbliżone do rzeczywistego świata. Ja zazwyczaj ustawiam sobie kamerę tak jakbym ustawił w rzeczywistości, tj dla wnętrza np: f: 5,6 czas: 1/60 iso: 400 I pod to później ustawiam natężenia świateł tak żeby mieć dobrze doświetloną scenę. Zmiana jasności renderu po zapisie wynika z ustawienia gammy 2,2. Ustaw gammę na 1 lub przy zapisywaniu karz maxowi zapiasć jpga z maxową gammą.
Domin568 Napisano 17 Kwiecień 2012 Autor Napisano 17 Kwiecień 2012 (edytowane) Nadal nie działa rendery zapisane są znowu ZBYT CIEMNE zmieniłem gamme wszędzie . W Preferences i w Color Mapping nadal zapisuje zbyt ciemne Edytowane 17 Kwiecień 2012 przez Domin568
Dynamico Napisano 18 Kwiecień 2012 Napisano 18 Kwiecień 2012 A dlaczego jako primary bounces masz ustawiony light chache? Standardowo jest Irradiance map. Z gammą na razie nie eksperymentuj. W takim małym pomieszczeniu Wystarczy do w miarę dobrego oświetlenia VRayLight - sky light portal za oknem. Przy domyślnych ustawieniach i ustawieniu kamery na 1/20s powinno być w miarę ok. Jeżeli chcesz wypróbować scenę bez materiałów włóż do override mtl w Global switches zwykły vraymtl z prawie białym kolorem i reguluj ekspozycję kamery do uzyskania porządanego efektu. Obrazek z Vray Frame buffera powinien się zapisać tak jak jest wyświetlany. Jeżeli masz w oknie szybę to na razie ją schowaj lub usuń. Tu masz tutorial krok po kroku, który tłumaczy podstawowe ustawienia. http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_interior.htm scenę z tutoriala możesz pobrać i przeanalizować jej ustawienia 1
Domin568 Napisano 18 Kwiecień 2012 Autor Napisano 18 Kwiecień 2012 Wielkie Dzięki jak mogę się wam odwdzięczyć?
Domin568 Napisano 19 Kwiecień 2012 Autor Napisano 19 Kwiecień 2012 Teraz mam inne problemy :D . Pokój wygląda ładnie , ale są takie 2 plamy na lewej ścianie oraz na suficie . Tak raczej nie jest w życiu codziennym . Jak temu zaradzić ?? . Render : http://ifotos.pl/zobacz/121jpg_rerxnxh.jpg/ I znowu zapisuje mi się ciemniejszy obraz , musiałem skopiować render z maxa do painta , jak to zrobić ? Wchodziłem już w preferences zmieniłem wszedzie na gamma 1 ale nadal nie działa . Jak zrobić aby zapisywało się normalnie ??
Dynamico Napisano 19 Kwiecień 2012 Napisano 19 Kwiecień 2012 Może masz w Vray Framebuffer wciśnięty przycisk SRGB? Jeżeli tak to go wyłącz.
Karrde Napisano 19 Kwiecień 2012 Napisano 19 Kwiecień 2012 Chodzi Ci o te przepalenia? Albo zmniejsz wymiary vraylighta w oknie (bo takiego masz?) i skompensuj ilość światła mnożnikiem, albo odznacz pole ignore light normals, wtedy będzie mniej świeciło do góry/dołu i na boki.
Domin568 Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 Dzięki . Miałem SRGB wyłączone i to przyciemniało , włączyłem i już jest dobrze , teraz raczej założe nowy temat w dziale materiałów i będę prosił o pomoc nt. materiałów ( nie jestem dobry z materiałów , szczególnie we Vray u ) . Karrde dzięki pomogło teraz po waszych pomocach render wygląda tak : http://ifotos.pl/zobacz/1jpg_rernawp.jpg/ . Czy jest jeszcze coś do poprawienia z oświetleniem ? Jakieś porady ? . Z góry dzięki
Domin568 Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 Znowu się coś zepsuło : http://ifotos.pl/zobacz/1211jpg_rereehw.jpg/ . Dlaczego tak jest ? Jak to wyeliminować?
Dynamico Napisano 20 Kwiecień 2012 Napisano 20 Kwiecień 2012 (edytowane) Samo to się rzadko kiedy coś robi. Sprawdź czy nie wyłączyłeś w Frame bufferze "force color clamping" - na dole 2 ikonka od lewej. Powinna być "wciśnięta". Co do poprzedniego renderu to jest już przecież całkiem niezły. Tylko albo wyprostuj do poziomu kamerę albo wyreguluj "vertical shift" tak żeby pionowe linie były "pionowe". edit. A jeżeli brakuje Tobie miejsca na kamerę to ustaw ją poza ścianą i włącz opcję "clipping". Ustaw wartość "near" tak żeby kamera "zaczynała widzieć" dopiero wewnątrz pomieszczenia. Możesz wtedy zwiększyć długość ogniskowej i obraz nie będzie sie tak mocno "krzywił" Edytowane 20 Kwiecień 2012 przez Dynamico
Domin568 Napisano 20 Kwiecień 2012 Autor Napisano 20 Kwiecień 2012 Sorki jestem jeszcze nie ogarnięty we Vray'u więc moge zadawać wam ( dla was ) banalne pytania :D
Domin568 Napisano 8 Maj 2012 Autor Napisano 8 Maj 2012 Siema mam znowu problem . Jak wyeliminować to białe w oknie , nie wygląda to realistycznie , posłuże się starym renderem , ale chodzi tylko o to aby to zniknęło . Stary render : http://ifotos.pl/zobacz/121jpg_rerxnxh.jpg/ .
Mr_SAN Napisano 9 Maj 2012 Napisano 9 Maj 2012 W ustawieniach świateł w oknach zaznacz "invisible" :)
Domin568 Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 No mam to zaznaczone od początku , chyba wyczaiłem o co chodzi ale nie moge tego dobrze zrobić Tu chodzi o environment czyli o mape VraySky , jest ona calusieńka biala , zmieniłem ustawienia aby bylo widoczne niebo czyli multipiler na 0 ,05 no i w pokoju jest bardzo ciemno , jakieś inne pomysły ???
maru Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 Jakbyś "w prawdziwym świecie" robił zdjęcie w takich warunkach to miałbyś tak samo - albo bardzo ciemny pokój i widoczne niebieskie niebo, albo jasny pokój i biało za oknem, prawda? W takim przypadku przydaje się color mapping. Zmień na Reinhard i pobaw się parametrami. Teraz tylko pytanie czy chcesz mieć obrazek fotorealistyczny czy coś w rodzaju HDR zbliżonego do widzenia ludzkim okiem.
Karrde Napisano 10 Maj 2012 Napisano 10 Maj 2012 A tak w ogóle to niebo/otoczenie za oknami dodaje się w postprodukcji.
Domin568 Napisano 11 Maj 2012 Autor Napisano 11 Maj 2012 ale ja chce zrobić z tego animacje to nie będę wszystkiego w PSie robił
lukasjogabonito Napisano 11 Maj 2012 Napisano 11 Maj 2012 A tak w ogóle to niebo/otoczenie za oknami dodaje się w postprodukcji. To już chyba zależy tylko od niego co nie???
shadowsexpe Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 (edytowane) Wcale sie nie dziwie ze Domin568 zagoniliscie w kozi róg z tym renderem, zmuszacie faceta do ustawienia parametrów np kamery tak ze własciwie słoncem trzeba oscylowac w zakresie 0-0,1 zeby nie było wybuchu super nowej a teraz mu jeszcze narzucacie metodo kiedy co i jak ma wrzucac za okno. Naprawde nie ma super jednej odpowiedzi jak ma miec nastawiona kamere swiatło słoneczne i otoczenie, lepiej jest człowiekowi wytłumaczyc z czym sie jakie parametry je niz wmuszac mu nastwy ze tylko takie i nie inne Edytowane 12 Maj 2012 przez shadowsexpe
Domin568 Napisano 12 Maj 2012 Autor Napisano 12 Maj 2012 Mam teraz taki idiotyczny problem że aż się boje :D . Ustawiłem kamere aby mi wyrenerowała drzwi a mam takie coś : http://ifotos.pl/zobacz/122jpg_rwpwapn.jpg/ . Skąd tam się wzięły inne meble ? . Na viev widać wszystko ładnie a tutaj jakies bugi . Pomóżcie :)
shadowsexpe Napisano 12 Maj 2012 Napisano 12 Maj 2012 (edytowane) czy kamera ci przy[adkiem nie weszła w sciane ? zrób zrzut ekranu ze scena z okan top tak aby było widac kamere awogóle to masz ciągle niegenialne swiatłow w tym pomieszczeniu, dałem ci kilka nastawek tak jak ci podał jeden z kolegów tylko robionych na defołtowym Po takim ustawieniu koncowym masz swiatło nadla nie ruszone i mozesz nim i mapa nieba manipulowac w pełnnym zakresie anie tylko pomiedzy 0-0.1 sunvray. Edytowane 12 Maj 2012 przez shadowsexpe
Domin568 Napisano 12 Maj 2012 Autor Napisano 12 Maj 2012 Hahaha , rozwiązałem problem - na vievporcie wyglądało to dobrze , ale tam były 2 szyby jedno szkło się źle skopiowiało i nie było go widać , skasowałem i już jest dobrze . Shadowsexpe dzięki za ss napewno mi się przyda .
Domin568 Napisano 27 Maj 2012 Autor Napisano 27 Maj 2012 Siemka znowu mam problem ponieważ teraz rendruje animacje , cały pokój wygląda ładnie tylko do sceny wkradły się jakieś świetlne kulki i przy każdej klatce są gdzieś indziej , i gdy składam to w programie no to jest jak na jakimś disco . Co może być przyczyną ? http://ifotos.pl/zobacz/Bad-156jp_rwenrea.jpg/ i drugie http://ifotos.pl/zobacz/Badjpg_rwenrwh.jpg/ Proszę o pilną pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się